Foto: Reuters
Foto: Reuters

Dveurni polet s polno zasedenim boeingom 787 iz etiopske prestolnice Adis Abeba v kenijsko glavno mesto Nairobi je minil brez težav. To je bil prvi polet s "sanjsko ptico", potem ko je moralo sredi januarja letalo v lasti japonske letalske družbe All Nippon Airways zaradi pregrevanja akumulatorja prisilno pristati.

Preiskovalci so pozneje odkrili počrnel akumulator, z ožganinami na modri prevleki, kar jih je pripeljalo do domnev, da bi lahko bila vzrok za to nezadostna zaščita na akumulatorjih.

Ameriška uprava za varnost v zračnem prometu (FAA) se je nato odločila za ustavitev poletov z vsemi 50 letali po svetu. Prejšnji teden so ameriški regulatorji odobrili nove akumulatorje, s čimer so letalski prevozniki po svetu dobili zeleno luč za obnovitev z letali boeing 787.

Velika izguba za Boeing
Prizemljitev flote dreamlinerjev je ameriškega proizvajalca letal Boeing predvidoma stala 600 milijonov dolarjev, zaustavila dobavo novih letal naročnikom in nekatere letalske prevoznike po svetu prisilila v najem nadomestnih letal.

Razvoj dreamlinerja je stal 20 milijard dolarjev, medtem ko eno letalo naročnika stane 207 milijonov dolarjev.

Letalo zaradi uporabe kompozitnih karbonskih materialov porabi okol 20 odstotkov manj goriva kot druga primerljiva letala, ta prihranek pa letalskim družbam omogoča lažje spopadanje z visokimi cenami kerozina. Ponaša se tudi z večjim udobjem za potnike, ki naj bi zaradi boljšega zraka v kabini na cilj prispeli veliko manj utrujeni kot do zdaj.

Težava z akumulatorji se je pokazala kot resna kriza za Boeing, medtem ko še vedno ni znano, zakaj je prišlo do vžiga akumulatorja. Podjetje je za preoblikovanje akumulatorjev, ki naj bi bili manj občutljivi na segrevanje, zapravilo na tisoče ur in milijone dolarjev, pri čemer je sodelovalo več različnih skupin njihovih strokovnjakov, od tistih za lovska letala do tistih za raketne sisteme.

Boeing je bil na zadnje prisiljen prizemljiti svoja letala leta 1979, ko so ameriške oblasti prepovedale polete z letali DC-10 po nesreči v Chicagu, v kateri je umrlo 273 ljudi.