Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.6 od 9 glasov Ocenite to novico!
Furs je lani ustavil 3544 tovornjakov in avtobusov in ob tem opravil nadzor nad 110.614 delovnimi dnevi voznikov. Foto: BoBo

Dodaj v

Furs je prevoznike lani oglobil za več kot šest milijonov evrov

Najpogosteje gre za prikrivanje predolge vožnje in pomanjkanje počitka in odmorov
13. februar 2018 ob 12:20
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Finančna uprava je lani izvedla 3544 nadzorov tovornjakov in avtobusov in kar v dveh tretjinah primerov odkrila kršitve.

Finančna uprava RS (Furs) je tako odkrila kar 2429 kršilcev in izrekla 3247 glob v skupnem znesku 6,2 milijona evrov. Med vsemi kršitvami je bilo 486 hujših, med katere spada predvsem uporaba naprav in pripomočkov za manipuliranje s tahografom oz. snemalno napravo.

Uslužbenci mobilnih oddelkov Fursa se osredotočajo predvsem na odkrivanje hujših kršitev, kot so občutna podaljšanja dovoljenih ur vožnje in izogibanje obveznemu počitku z zatajitvijo ali uničenjem podatkov o dejavnostih. Prevozniki namreč s tahografi manipulirajo tako, da v vozila nezakonito vgradijo elektronske manipulacijske naprave. Te so čedalje bolj izpopolnjene, manipulanti pa z njimi dosežejo, da se med vožnjo delovanje vozila v zapisovalno napravo ne zaznamuje, temveč se na voznikovo kartico zaznamuje počitek.

Največ kršitev so odkrili pri prevoznikih iz drugih držav članic EU-ja (59 odstotkov), nato pri prevoznikih iz tretjih držav (26 odstotkov) in pri domačih prevoznikih s sedežem v Sloveniji (15 odstotkov). Odkritih in zaseženih je bilo kar 105 izpopolnjenih elektronskih naprav za manipuliranje tahografa, krmiljenih s pomočjo prikritih stikal, daljincev in spominskih USB-ključev.

Furs sicer preverja upoštevanje pravil za tekoči dan in preteklih 28 dni glede dovoljenega časa vožnje, odmorov ter obveznih počitkov voznikov in pravilnost delovanja snemalnih naprav.

La. Da.
Prijavi napako
Komentarji
Homer.
# 13.02.2018 ob 15:14
Ja, EU prehaja na elektronsko cestninjenje, ampak sistemi so različni. Zato s takim sistemom nek "globalni" nadzor ni mogoč.
Zato to lahko za bližnjo bodočnost pozabiš........

Vse kar morajo narediti, je boljša zaščita obstoječih tahografov in drastične kazni za "hackanje". Tu bi morala biti kazen zaplemba tovornjaka brez možnosti ugovora!
vafankulo
# 13.02.2018 ob 14:06
Še premalo!!! Potrebne bi bile še mobilne tehtnice na terenu in tehtanje naključno izbranih tovornjakov.
Homer.
# 13.02.2018 ob 19:40
@Skippy
Kr neke kazni na pamet?
Ja, za tisto s čim spravljaš v življenjsko nevarnost druge prav gotovo smiselna kazen.

Če je za tankanje kurilnega olja kazen do 1200€, pa ob tem nikogar ne ogrožaš, razen državne blagajne, je za ogrožanje drugih kar primerna kazen zaplemba tovornjaka. Še toliko bolj, ker so lastniki tovornjakov delodajalci, ki silijo voznike, da vozijo brez počitka!
Bivši uporabnik
# 13.02.2018 ob 16:48
Kazni so prenizke - kaj pa je par sto EUR za mednarodne korporacije? Če bi imeli pametno državo bi poostrili nadzor in dvignili kazni.
Homer.
# 13.02.2018 ob 15:21
Tisti ki talajo minuse, se očitno ne zavedajo, da je utrujen in neprespan voznik "ubijalec" na cesti, voznik tovornjaka pa sploh, saj lahko postane "množični morilec".

Dovolj je pogledati današnjo črno kroniko in verižno trčenje 4 tovornjakov.
Ena smrtna žrtev....
Koliko bi jih bilo, če bi tovornjak "počistil" stoječo kolono avtomobilov?
Homer.
# 13.02.2018 ob 13:55
Tehnično sicer izvedljivo, ampak kaj ti pomeni vedenje o postankih v Sloveniji, ki jo prevozi v nekaj urah?
Pa najbrž tudi zakonodaja ne dopušča uporabo teh podatkov za izrekanje glob.
vrtojb5
# 13.02.2018 ob 23:07
Skippy, AC, pada sneg na polno, napovedan, tovornjakrji rinejo se vedno na polno, kaj joh bo spametovalo? Samo visoka kazen.
vrtojb5
# 13.02.2018 ob 23:05
Premalo.
el CARTEL
# 13.02.2018 ob 22:19
Skippyju pa kot ponavadi, spoštovanje zakonov in zaposlenih - neznanka.
važno je biti za delodajalce.

400 kršitev, od katerih se večina nanaša na manipuliranje s tahografom... to mu ni nič sporno.

toliko o posameznikovem dostojanstvu katerega baje zagovarjajo "liberalci" (očitno dostojanstvo ne zajema 8 urnega delovnika za voznike kamionov)
el CARTEL
# 13.02.2018 ob 22:14
pravilno, kdor goljufa zakonodajo, naj bo kaznovan

kar tako naprej FURS.
kar osredotočite se na kaminone. če je v 2/3 primerov odkrite kršitve, to pomeni, da so kršitve sistematične (in globe prenizke).
a.orhidejca
# 13.02.2018 ob 18:24
občutno premalo.
Skippy
# 13.02.2018 ob 18:21
Bolj primerna kot zaplemba nedovoljene naprave bi bila recimo zaplemba kamiona na licu mesta plus nekaj deset tisočakov kazni.

Za Slovenca je rešitev za vse probleme plenjenje in neskončna višina kazni.

Kar neke kazni na pamet ven mečete .... samo da je neskončno visoka, brez najmanjše predstave, koliko denarja je to. Ste sploh kdaj delali?
ElTorro
# 13.02.2018 ob 14:39
@Homer
Celotna EU prehaja na elektronsko cestninjenje.

Zakonodajo pa se da tudi spremeniti....čeprav, glede na to, da ne morejo na podlagi Darsovih kamer izreči globe za vožnjo v napačno smer po AC ali parkiranje v tunelih, nisem ravno optimističen glede tega....
ElTorro
# 13.02.2018 ob 13:18
Eno vprašanje za tiste, ki so morda na tem področju bolj doma:

S tem ko EU prehaja na elektronsko cestninjenje kamionov - ali lahko pričakujemo, da bo večina manipulacij s tahografi s tem izumrla?
Avtomatske cestninske postaje bodo lahko točno spremljale, koliko časa nek kamion vozi in koliko vmes stoji. Manipulacije torej ostanejo le še tistim, ki vozijo lokalne rute - ti pa med kršitvami časa vožnje predstavljajo izrazito manjšino.

So pa očitno kazni za te kršitve prenizke. Bolj primerna kot zaplemba nedovoljene naprave bi bila recimo zaplemba kamiona na licu mesta plus nekaj deset tisočakov kazni.
Kazalo