Namen konference je bil predstaviti pomen vzpostavitve projektov posodobitve tako železniške kot druge infrastrukture v tem delu Evrope, ki povezuje Slovenijo z zaledjem. Foto: BoBo
Namen konference je bil predstaviti pomen vzpostavitve projektov posodobitve tako železniške kot druge infrastrukture v tem delu Evrope, ki povezuje Slovenijo z zaledjem. Foto: BoBo
false
Župani so složno podprli razvoj Luke Koper in gradnjo drugega tira. Foto: BoBo



"Glavno sporočilo je, da lahko računate na nas in mi računamo na vas," je v nagovoru na transportno-logistični konferenci v Bruslju zalednim državam dejal minister. "Zainteresirane države želimo privabiti k aktivnemu sodelovanju pri zapiranju finančne konstrukcije tega projekta prek projektnega podjetja, ki bo delovalo kot vlagatelj in prek koncesije kot tisti, ki bo upravljal to infrastrukturo," je minister pojasnil pozneje ob robu konference.

Država želi 1,4 milijarde evrov vreden projekt drugega tira financirati prek javno-zasebnega partnerstva, podporo za projekt pa išče tudi v zalednih državah, med drugim na Madžarskem, kjer so v zameno za vlaganje pokazali zanimanje za koncesijo v Luki Koper.

Na Madžarskem trenutno potekajo resne analize kapitalskega sodelovanja, a za zdaj se še niso uradno izrekali o morebitni višini vložka, je pojasnil Gašperšič.

Primorski župani so za projekt
Več primorskih županov, med njimi Boris Popovič, Igor Kolenc, Tadej Beočanin ..., pa se je danes v Kopru pridružilo zaposlenim v Luki Koper pri podpisu izjave o podpori razvoju koprskega pristanišča in gradnji drugega tira. Predsednik sveta delavcev Luke Koper Marko Grabljevec je bil mnenja, da je treba Ljubljano pozvati k razmisleku, da Luka Koper predstavlja slovensko okno v svet.

Mladen Jovičič iz sindikata žerjavovodij je bil kritičen do odnosa vlade in pristojnega ministrstva, saj je "vse, kar naredijo, videti, da naredijo s figo v žepu". Zaradi pozitivnega vpliva Luke na celotno državno gospodarstvo je treba po njegovem mnenju podpreti razvoj pristanišča in nemudoma začeti pospešeno razvijati podporno infrastrukturo po državi.

Predsednik sindikata pristaniških delavcev Pavel Lokovšek je hkrati izrazil dvom o spremembi lastništva v pristanišču, saj "če nekaj laufa, tega ne spreminjajmo".