Ocene v Veliki Britaniji kažejo, da bodo naložbe v digitalno oglaševanje prihodnje leto predstavljale že polovico vsega oglaševanja. Foto: Reuters
Ocene v Veliki Britaniji kažejo, da bodo naložbe v digitalno oglaševanje prihodnje leto predstavljale že polovico vsega oglaševanja. Foto: Reuters
Projekt Simbioza e-pismena Slovenija
Penetracija interneta se pri nas povečuje počasi, na ravni naravnega prirastka. Trenutno se giblje okoli 70 odstotkov, med tem pa vodilne države dosegajo že 90 in več odstotkov. Foto: BoBo

Predsednik izvršnega odbora MOSS Zoran Savin je povedal, da so naložbe v spletno oglaševanje v Sloveniji majhne, v zadnjih kriznih letih pa so za razliko od tujine še dodatno padle. Spletno oglaševanje pri nas po ocenah predstavlja manj kot deset odstotkov celotne oglaševalske pogače, kar je primerljivo z drugimi državami južne Evrope.

Na zahodu pa je razmerje bistveno drugačno. Ocene v Veliki Britaniji kažejo, da bodo naložbe v digitalno oglaševanje prihodnje leto predstavljale že polovico vsega oglaševanja. "Britanci so zelo hitro vstopili v igro investicij in zdaj res vodijo. V takem položaju bi morali biti mi sedaj," je dejal Savin.

Podatki izhajajo iz raziskave Merjenje obiskanosti spletnih strani (MOSS), ki vključuje slovenske spletne medije, ne pokriva pa tujih medijev, kot sta Facebook in Google. Ravno na račun slednjih pa ima oglaševanje tako v Sloveniji kot v tujini največjo rast, a zaradi nedostopnosti podatkov konkretnih ocen ni mogoče dajati, je razložil Savin.

Penetracija interneta se pri nas povečuje počasi, na ravni naravnega prirastka. Trenutno se giblje okoli 70 odstotkov, med tem pa vodilne države dosegajo že 90 in več odstotkov. "Po hitri rasti v začetnih letih smo se ustavili. Če se primerjamo z južnimi državami, smo še vedno pred njimi, v primerjavi s severnimi državami pa zaostajamo," je dejal Savin. Razlog je po njegovih besedah v tem, da smo urbani del Slovenije že priključili na splet, sedaj pa so na vrsti ruralna območja, ki jih je težje pokriti.

Doseg slovenskih spletnih medijev, vključenih v MOSS, se je v zadnjih petih letih sicer povečal za okoli 33 odstotkov. Letos so v povprečju zaznali 1,43 milijona spletnih uporabnikov na mesec, je pojasnil Gregor Nišavić, direktor podjetja Gemius Adria, ki v obdobju 2013-2015 izvaja raziskavo MOSS.

Število spletnih uporabnikov je bilo letos največje v januarju, februarju in juniju, največ prikazov pa so ustvarili v januarju in februarju. Največ časa so na spletu preživeli julija (12 ur in 22 minut) in septembra (12 ur in 46 minut).

Spletna stran z največjim obiskom ostaja 24ur.com, na drugem mestu je celo leto vztrajal siol.net. Med najbolj obiskanimi spletnimi stranmi so se na položajih od 3. do 5. mesta izmenjevali rtvslo.si, bolha.com in najdi.si.