Ob najudobnejših A380, ki imajo tudi kopalnico za potnike najvišjega razreda, je Katar tokrat predstavil povsem novo letalo s konfiguracijo za 615 potnikov. (Foto: Jure Brankovič) Foto:
Ob najudobnejših A380, ki imajo tudi kopalnico za potnike najvišjega razreda, je Katar tokrat predstavil povsem novo letalo s konfiguracijo za 615 potnikov. (Foto: Jure Brankovič) Foto:
Dubai Air Show 2015
Za bliščem letalskega sejma se skrivajo tudi skrbi zaradi nedavnih nesrečnih dogodkov v Egiptu. (Foto: Dubai Air Show)
Dubai Air Show 2015
Po letih rasti civilnega letalstva se pozornost zaradi vse več kriznih žarišč ponovno usmerja na vojaška letala. (Foto: Dubai Air Show)
Letalska potovanja po napadih

Ob znatni ameriški vojaški navzočnosti, ki je svoj napredek glasno kazala z radarjem nevidnim letalom F-22 raptor, je v zraku kraljeval eurofighter typhoon. Zanj so se že odločili Oman, Savdska Arabija in zdaj Kuvajt (nedavno podpisal pogodbo za 28 tovrstnih letal. Vsaj Savdijci jih nad Jemnom tudi operativno že uporabljajo. Emirati so se odločili tudi za Saabovo nadzorno letalo, a je posel, vreden dobro milijardo dolarjev, daleč od zlatih časov proizvajalcev letal pred dvema letoma.

Več, hitreje, dlje iz Emiratov
Težnja rasti letalstva ob Perzijskem (oziroma po besedah domačinov Arabskem) zalivu se nadaljuje. Qatar Airways ima ob obstoječih 168 letalih naročenih 330 novih za skupno 70 milijard dolarjev, kar je primerljivo s skoraj desetimi proračuni Republike Slovenije. Ob najudobnejših A 380, ki imajo tudi kopalnico za potnike najvišjega razreda, so tokrat predstavili letalo s konfiguracijo za 615 potnikov, neposredno poslano iz tovarne . "Vse bomo vkrcali v 25 minutah," je zagotavljala vodja osebja skeptičnim obiskovalcem.

V Dubaju se je končal eden največjih letalskih sejmov z več kot 1100 razstavljavci in 65.000 trgovskimi predstavniki.


Vsak primer nesreče je šok za letalstvo
Zbrana letalska elita ni mogla mimo nedavnega padca ruskega letala v Egiptu. Čeprav bodo pregledali varnostna pravila, pa eden največjih igralcev na trgu Emirates Airlines po besedah predsednika uprave Tima Clarka poletov ne bo odpovedal. "Nedavni dogodki bodo spremenili pravila igre. "To pomeni, da bodo tako letalska industrija kot države, vpletene v dogodke, morale razmisliti, kaj lahko storijo in predvsem, kakšne so možnosti med obstoječimi zahtevami in zmožnosti za zagotavljanje varnosti," dodaja Clark, ki opozarja, da zadnjih dogodkov ne smemo podcenjevati.

Tudi sicer je bil Clark ena osrednjih osebnosti v Dubaju, saj je javno objavil, da še pričakujejo zadnje podatke o sposobnostih letala Airbus A350. Te naj bi namreč prevesili tehtnico v korist Boeinga 787s ali Airbusa pri novih naročilih. Prav tako čakajo na nadgradnjo največjega A380neo pred dodatnimi naročili, saj so se štiri motorna letala izkazala za bistveno dražja od manjših dvomotornih, kar lahko pomeni tudi resno grožnjo njihovemu nadaljnjemu razvoju.

Dubaj: dežela nepredstavljivih razlik
Visokoleteče besede in milijardne posle za ograjo sejmišča na enem od dubajskih letališč je spremljal tudi protest začasnih delavcev, ki poganjajo ekonomijo. Če velja Dubaj zaradi visokih plač in nizkih davkov za mesto sanjskih služb Evropejcev, je vse bolj na robu približno 300 tisoč nekvalificiranih delavcev Pakistana, Indije in Bangladeša, ki po nekaterih podatkih delajo tudi za manj kot sto evrov mesečno. A njihove težave so ob tako velikih dogodkih kot tudi v vsakdanjem življenju daleč od oči javnosti.

Letalska potovanja po napadih