Potniško letalo ruske družbe Metrojet, ki je v soboto strmoglavilo na Sinaju, je razpadlo v zraku, menijo v ruskem meddržavnem odboru za letalstvo. Foto: Reuters
Potniško letalo ruske družbe Metrojet, ki je v soboto strmoglavilo na Sinaju, je razpadlo v zraku, menijo v ruskem meddržavnem odboru za letalstvo. Foto: Reuters
V Rusiji je v soboto potekal dan žalovanja za žrtvami nesreče. Foto: Reuters
Žrtve letalske nesreče prepeljali v Sankt Peterburg

Preiskovalci so medtem že začeli analizo črne skrinjice. Kot je poudaril tiskovni predstavnik Kremlja Dmitrij Peskov, do izsledkov te preiskave ni mogoče izključiti nobenega mogočega vzroka strmoglavljenja. Kot je dejal, ne gre izključevati niti možnosti terorizma. Obe črni skrinjici sta po navedbah ruskih oblasti v dobrem stanju in njuna analiza poteka.

V sobotni nesreči je umrlo vseh 224 ljudi na krovu, med njimi 25 otrok. Preiskovalci iz Rusije, Francije, Irske in družbe Airbus na kraju nesreče še vedno iščejo posmrtne ostanke pogrešanih - do zdaj so našli posmrtne ostanke 168 ljudi.

"Zunanja dejavnost"
Medtem pa je direktor ruske letalske družbe Kogaljmavia Aleksander Snagovski izjavil: "Edina razumna razlaga je, da je šlo za zunanjo dejavnost" in še "ni mogoče, da bi letalo razpadlo v zraku zaradi tehnične napake ali napake pilota", poroča Reuters.

"Izključujemo tehnične napake letala, napako pilota ali posadke, tako imenovani človeški dejavnik," je dejal na novinarski konferenci v Moskvi namestnik direktorja Aleksander Smirnov. Letalo je bilo po njegovih besedah v "odličnem tehničnem stanju". Še en predstavnik družbe je sicer priznal, da je airbus 321 že leta 2001 imel med vzletom poškodbo na repu letala, ki pa da je bila v celoti odpravljena in ni mogla prispevati k nesreči.

Pilot ni poročal o težavah
"Ne obstaja kombinacija sistemskih napak, zaradi katere bi bilo lahko letalo uničeno v zraku," je še dejal. Predstavniki družbe so ob tej priložnosti pojasnili tudi, da je bilo letalo v sekundah pred strmoglavljenjem popolnoma zunaj nadzora. Izgubilo je hitrost in začelo hitro padati, posadka pa ni poskusila vzpostaviti stika z nadzorom zračnega prometa.

"Preden je airbus začel padati, je najverjetneje dobil precejšnjo poškodbo na svoji konstrukciji, ki mu je onemogočila letenje. Posadka je popolnoma izgubila nadzor nad letalom, kar pojasnjuje, zakaj ni bilo nobenih poskusov, da bi vzpostavili stik in poročali o izrednih razmerah na letalu," je pojasnil predstavnik družbe Andrej Averjanov.

Med ponesrečenci je bila večina ruskih turistov, ki se je vračala iz egiptovskega letoviškega obmorskega mesta Šarm el Šejk. Med potniki so bili tudi štirje Ukrajinci in Belorus.

Identifikacija ponesrečencev
Posmrtne ostanke bodo forenziki začeli identificirati danes. Svojci ponesrečencev so zato zagotovili vzorce DNK v kriznem centru, ki so ga na letališču v Sankt Peterburgu vzpostavili že v soboto. Drugo letalo s posmrtnimi ostanki naj bi proti Rusiji poletelo danes zvečer.

Vodja ruske agencije za letalski promet Aleksander Neradko je v nedeljo povedal, da je letalo airbus 321, ko je letelo na veliki višini, razpadlo v zraku. Podobno so povedali tudi drugi ruski predstavniki, ki so poudarili, da je še prezgodaj za sklepe o vzroku nesreče letala.

Ni dokazov o terorizmu
Egipt in Rusija sta medtem že zavrnila trditve veje džihadistične skupine Islamska država (IS) v Egiptu, da je letalo sestrelila v znak maščevanja zaradi ruskega posredovanja proti IS-ju v Siriji. Možnost, da bi skrajneži lahko sestrelili letalo na višini 9.000 metrov, so zavrnili tudi strokovnjaki, saj skrajneži nimajo ustreznega orožja.

Tudi ameriški direktor za obveščevalne dejavnosti James Clapper je na obrambnem vrhu v Washingtonu dejal, da ni videl nobenih neposrednih dokazov, da so za strmoglavljenje letala odgovorni teroristi. Po njegovih besedah je malo verjetno, da ima Islamska država zmogljivosti za izvedbo takšnega napada, a je ob tem dodal, da tega ne izključuje.

Žrtve letalske nesreče prepeljali v Sankt Peterburg