Revoz je bil skupaj s še nekaj evropskimi tovarnami izjema v avtomobilski industriji, saj je v kriznem obdobju dosegel najboljše rezultate v zgodovini podjetja. Foto: MMC RTV SLO
Revoz je bil skupaj s še nekaj evropskimi tovarnami izjema v avtomobilski industriji, saj je v kriznem obdobju dosegel najboljše rezultate v zgodovini podjetja. Foto: MMC RTV SLO
Gneča na avtocesti
Nekatere evropske države so za blažitev krize v avtomobilski industriji ponujale subvencije za nakupe novih vozil. Foto: Bobo

Gospodarska kriza je avtomobilsko industrijo močno prizadela, zdaj pa se že kažejo znaki počasnega, a zanesljivega okrevanja.

Revoz dosegel celo proizvodni rekord
V novomeškem Revozu so se s posledicami finančne in gospodarske krize spoprijeli med prvimi v Sloveniji, in sicer konec 2008, ko so naročila za modela twingo in clio II upadla kar za petino. Stanje se je začelo izboljševati, ko so se leta 2009 številne evropske države odločile za subvencioniranje nakupa novih, do okolja prijaznih, vozil in tako so že aprila lani spet delovali s polno zmogljivostjo, konec leta pa so dosegli celo nov proizvodni rekord.

V naslednjih dveh letih bo sicer verjetno spet sledil upad proizvodnih količin, saj v Revozu pravijo, da se "subvencioniranje nakupa novih avtomobilov konec leta izteče še v zadnjih državah, ki so ga obdržale, ob tem pa twingo, naš količinsko najpomembnejši model, prehaja v drugo polovico življenjskega ciklusa, ko naročila praviloma upadajo."

Kljub temu so po njihovih predvidevanjih srednjeročni obeti dobri, saj je v okviru sklenjenega partnerstva med zvezo Renault-Nissan in nemškim Daimlerjem od leta 2013 v Revozu predvidena proizvodnja novega twinga in štirisedežnega smarta, ki bosta nastajala na skupni konstrukcijski osnovi.

V Cimosu težav niso reševali z odpuščanji
Tudi v koprskem Cimosu so vseeno imeli, čeprav so se krizne gospodarske razmere nadaljevale tudi lani, 320 milijonov evrov prihodkov od prodaje. To je sicer za petino manj kot leto prej, vendar jim je uspelo ohraniti stabilnost in niso reševali stroškovnih težav z odpuščanjem delavcev.

"Zmanjšanje povpraševanja je bilo največje v zadnjem četrtletju leta 2008, nato se je v letu 2009 pričel rahel vzpon, se stopnjeval in v prvi polovici 2010 že ugotavljamo rast. Tudi napovedi za naprej ne kažejo večjih odstopanj in ocenjujemo, da bomo v letošnjem letu v primerjavi z lani rasli za okrog 15 odstotkov," opisujejo svoj položaj.

V Hidrii so pri napovedih previdni
Prav tako je letos v avtomobilski industriji dosegla veliko pomembnih uspehov idrijska Hidria, pri ocenah glede vpliva gospodarske krize na poslovanje pa ostajajo previdni, saj iz različnih koncev sveta dobivajo različne signale.

"Letos naročila naraščajo in so že blizu predkriznim ravnem. Hidria tako opaža porast naročil in bo v letošnjem poslovnem letu prodajo v primerjavi z letom 2009 predvidoma zvišala vsaj za 25 do 30 odstotkov. Predvidevamo sicer, da bo proti koncu leta prišlo do umirjanja trenutnih stopenj rasti," je dejal prvi mož Hidrie Iztok Seljak, ki dodaja, da je zdajšnja rast nekoliko nepričakovana, saj so predvidevali, da se bodo na raven pred krizo vrnili šele v letu 2011.

Unior še z izgubo
Ravni pred krizo se približujejo tudi naročila na obeh programih, ki sta v glavnem vezana na serijsko proizvodnjo avtomobilske industrije, v zreškem Uniorju. Najhujši padec so naročila doživela v prvem četrtletju 2009, ko je prodaja na avtomobilskem delu upadla za skoraj polovico, zato so se na zaostrene razmere hitro odzvali s posebnimi protikriznimi ukrepi in že v novembru istega leta zmanjšali obseg proizvodnje.

"Prizadevanja na področju komerciale so nam omogočila, da smo v letu 2009 dosegli 111,4 milijona evrov prihodkov od prodaje. Kljub uspešnemu zniževanju stroškov pa smo zaradi 27-odstotnega znižanja prihodkov poslovno leto končali z izgubo, ki pa je bila manjša od amortizacije," so še dodali v zreški družbi.