Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.2 od 68 glasov Ocenite to novico!
Jure Leben se je uspešno sestal z Evropsko komisijo, ki je drugemu tiru znova prižgala zeleno luč. Foto: BoBo
Slovenija
Z gradnjo je treba začeti čim prej, saj je treba slediti časovnici, ki jo je Slovenija navedla v prijavi za evropski denar. Foto: BoBo
Vili Kovačič je napovedal pritožbo tudi na izid drugega referenduma. Mu bo na sodišču še enkrat uspelo? Foto: MMC RTV SLO

Leben: Bruselj prižgal zeleno luč za 109 milijonov evrov za drugi tir

Državni sekretar na sestanku s predstavniki Evropske komisije
16. maj 2018 ob 07:25,
zadnji poseg: 16. maj 2018 ob 19:22
Bruselj - MMC RTV SLO, STA

Državni sekretar in vodja projekta drugi tir Jure Leben je po sestanku s predstavniki Evropske komisije v Bruslju dejal, da je 109 milijonov evrov evropskih sredstev za drugi tir praktično odmrznjenih.

Spomnimo, da je Evropska komisija (EK) ta denar zamrznila zaradi ponovljenega referenduma o zakonu o drugem tiru, ki pobudnikom ni uspel. "Sestanek je bil zelo pozitiven. Tudi komisija je ves čas spremljala, kaj se v Sloveniji dogaja, in je dala zeleno luč, da lahko končamo proces podpisa finančnega sporazuma za črpanje 109 milijonov evrov," je pojasnil sekretar na infrastrukturnem ministrstvu, ki je kmalu po nedeljskem neuspelem referendumu napovedal pot v Bruselj.

Izid glasovanja je namreč razumel kot zeleno luč, da lahko vlada, ki opravlja tekoče posle, projekt nadaljuje, tako pa očitno menijo tudi v Bruslju, kjer so projektu znova prižgali zeleno luč.

Po Lebnovih besedah bodo prihodnji teden še enkrat pregledali besedilo, če je treba zaradi zamika podpisa kakšen datum spremeniti. Kljub napovedim pobudnika referenduma Vilija Kovačiča, da se bo pritožil za izid referenduma, komisija po Lebnovih besedah Sloveniji glede zakona verjame do te mere, da je ta finančni sporazum lahko podpisan.

Dela je treba začeti čim prej
Zdaj je treba pripraviti razpis za gradnjo. Ko bo zakon uveljavljen, se bo ta denar lahko začel črpati. Če bo razpis objavljen konec leta, se bo gradnja lahko začela sredi leta 2019. "Na tak način lahko zagotovimo primerno projektno okolje za vsako naslednjo vlado, da lahko učinkovito in nemoteno nadaljuje projekt," je presodil Leben in dodal, da si vsaka vlada lahko model izvedbe projekta zamisli na novo.

V tem trenutku je po njegovem mnenju pomembno tudi to, da se pripravljalna dela začnejo čim prej. Geologija je končana, zdaj so na vrsti arheološke raziskave in postavitev dostopnih cest. "S temi deli je treba slediti časovnici, ki jo je Slovenija vključila v prijavo za evropski denar," je še dejal.

Bulc: Bruselj čaka na Slovenijo
Dan po ponovljenem glasovanju na referendumu je evropska komisarka za promet Violeta Bulc tvitnila, da je drugi tir med Divačo in Koprom za EU prioritetni projekt, direktorat za mobilnost in promet Evropske komisije pa je v pripravljenosti in čaka na dodatne informacije iz Slovenije.

Spomnimo, da je Slovenija 109 milijonov evrov za projekt pridobila na t. i. blending razpisu iz mehanizma za povezovanje Evrope. Omenjena sredstva so zamrznjena do uveljavitve zakona, ki bo njihovo črpanje omogočil projektnemu podjetju 2TDK. Evropska komisija je sicer marca potrdila, da lahko 44 milijonov evrov, ki jih je Slovenija na razpisu EU-ja pridobila za pripravljalna dela, črpa direkcija za infrastrukturo.

VIDEO
Leben v Bruselj po 109 milijonov za 2. tir
La. Da., G. K.
Prijavi napako
Komentarji
KdoJeDarthVader
# 16.05.2018 ob 07:39
Je vzel dovolj velik kovček in lisice?
pobrisan
# 16.05.2018 ob 09:50
Binder Dandet

Leben je eden od garantnih stebrov, da se bo ta investicija speljala transparentno in brez kraje. Je pač človek močne etične in moralne drže.
---------------

Predvidevam, da je to sarkazem?
ren
# 16.05.2018 ob 09:33
@Homer
Če se še niste vozili po italijanskih avtocestah, poskusite. Tam gre domala vse iz tunela na viadukt in nazaj. V najboljšem primeru pa po močvirnem terenu Padske nižine, ki je ekstremno zahteven za gradnjo. Njihov km avtoceste je stal pod milijon €.

Tudi če bi vaša razlaga držala: čemu tako absurdno draga trasa, ki cenovno več kot enkrat presega t.i. "Duhovnikovo" varianto z le enim viaduktom? Čemu le en tir - kaj s tem sploh dobimo napram sedanji situaciji? Čemu lastniško vpletanje Madžarov? Čemu firma, ki bo vse, kar bo počela, počela tajno, pod krinko "poslovne skrivnosti"? Čemu in na kakšni osnovi se jemljejo več stomilijonska posojila, ob tem, da ni znan ne izvajalec, ne popis del, ne vrednost, ampak gre le za pavšalno oceno, ki jo, po uveljavljeni praksi v Sloveniji, politika praviloma poviša za vsaj polovico, oz. za toliko, kolikor loncev se pod mizo pojavi! Neodgovorjenih vprašanj na neracionalna ravnanja, ki zelo očitno kažejo na novi "TEŠ", je enostavno preveč.
severnik
# 16.05.2018 ob 19:43
Zakaj mi dobimo 10% sredstev, Hrvati pa med 70 in 90%?
ren
# 16.05.2018 ob 07:57
Če bomo volili po pameti, bomo kmalu brali "Leben je obsojen ..." in to, po možnosti, predno bo zapravil vse bruseljske in davkoplačevalske novce za razne navidezne študije, elaborate, svetovanja, makete, itd. Enako, končno, velja tudi za Metoda in kompanijo, ki menda edini vedo kaj lahko za en km proge stane kar 50 milijonov €, medtem ko smo za grdo preplačano "avtocesto", z vsemi viadukti, tuneli, itd., plačali 2,8 milijona / km.

G. Kovačiču želim vso srečo na njegovi poti! Upam, da mu tudi v drugo uspe, gledalcem TV novel in resničnostnih šovov, ki se jim ni zdelo iti na referendum pa želim malo več koncentracije na dogajanje okoli njih in realno življenje. Pri Cerarjevi varianti 2. tira nas bodo olajšali vsaj za pol milijarde! ZATO živimo slabo, gospe in gospodje!
galoper
# 16.05.2018 ob 09:54
Kolikšne so provizije pri teh poslih?
Homer.
# 16.05.2018 ob 15:43
Medtem dokler mi nismo niti zasadili lopato, je Putin odprl 19 km dolg most, za katerega je zapravil 3,1 miljarde € ............
ren
# 16.05.2018 ob 13:42
@ Binder Dandet: "Vsako leto se v Francijo peljem smučat in tole ne bo držalo. Vsekakor ne prvi del iz tunela na viadukt. Skoraj sigurno pa ne, da je padska nižina pretirano močvirnata v okolici AC, če so objekti vse naokoli AC."

Ne vem sicer kje se vozite v Francijo, da lahko oporekate navedenim dejstvom. Če bi šli od Genove do Montecarla, je nemogoče, da bi trdili, da pretiravam. Enako ne tudi za cesto med Bologno in Firencami, kot tudi sicer po Apeninih. Pred nekaj leti so med navedenima krajema, brez velike drame in referendumov, vključujoč mafijo, naredili še predor pod celimi Apenini. Ko se peljete po delti Pada ne opazite, da se pogosto peljete pod gladino morja? Kakšen, mislite, da je tam teren pod cesto? Ja, tudi na Nizozemskem živijo ljudje v hišah in so cca. 2/3 dežele dobili z izsušitvijo močvirja, oz. morja.

Ah, pa pustiva. Zagotavljam vam, da moja stališča nimajo absolutno nobene veze z SDS in podobnimi destruktivneži. Je pa tole, s "Cerarjevim" načinom in pristopom h gradnji res absurd. Če pa zagovorniki trmasto hočete biti okradeni in posledično slabše živeti, .... Prof. Mencinger je ob "projektu Univerza v vsako slovensko vas" enkrat lepo povedal: "Vse lepo, a pamet je v Sloveniji omejena dobrina."
Kolupaila
# 16.05.2018 ob 13:38
Drugi tir bi moral biti že zgrajen brez offshore podjetij za pranje denarja in omogočanje aneksov na aneks.
Janko1973
# 16.05.2018 ob 08:55
Vsi za Vilija, Vili za vse.
AlBundy
# 16.05.2018 ob 11:47
Tale angleški "master magister" Leben naj se raje pravočasno zaposli na 2TDK pri lažnivem Dragonji, da mu ostali Cerarjevi priskledniki ne zasedejo najboljših položajev ...
Janko1973
# 16.05.2018 ob 08:54
Drugega tira ne bo. Bo mu Vili vse razložil...
spicy
# 16.05.2018 ob 19:47
@severnik
Zakaj mi dobimo 10% sredstev, Hrvati pa med 70 in 90%?


Vprašanje na mestu. Tudi mene to zanima.
kriticnamasa
# 17.05.2018 ob 05:06
Kaj je 109 milijonov napram končnemu znesku verjetno okoli 1.5 milijarde..ker ko človek sliši od politikov "po naših ocenah naj bi projekt stal.." se zmeraj spomne avtocestnega križa,TEŠ-a...in njihovih ocen.Nekateri celo imamo spomin.
Blaž Babič
# 16.05.2018 ob 09:14
Jurček, kam se ti mudi?

[url="http://vfokusu.com/post/393496/bla
z-babic-sodelovanje-vlade-rs-v-kampanji-je-bilo-protiustavno"]
Blaž Babič; sodelovanje Vlade RS v kampanji je bilo protiustavno[/url]

rumalina
# 17.05.2018 ob 16:19
Kmalu bomo drugi tir preimenovali v "dragi tir". Po maketi sodeč...
delfino_
# 16.05.2018 ob 20:15
Procentualno je to zelo malo iztrženo.
Homer.
# 16.05.2018 ob 14:15
PS: Ne zagovarjam Cerarjev pristop,ne podpiram bypas podjetje 2tdk, ne podpiram Dragonjo, ne podpiram vstop Madžarov v posel na tak način kot so si zamislili....
Podpiram pa izgradnjo proge po obstoječem projektu, ker je to varianta, ki je prešla vse faze od zamisli, prek projektov do vseh soglasij in je pač kompromis vseh deležnikov.
tureavanture
# 16.05.2018 ob 22:36
109 od 4.000 ....... radodarno
izo
# 16.05.2018 ob 22:17
Spomnimo, da je Slovenija 109 milijonov evrov za projekt pridobila na t. i. blending razpisu iz mehanizma za povezovanje Evrope.

za 100 mio mi navržemo poldrugo miljardo in se tolčemo po prsih..
vrtojb5
# 16.05.2018 ob 21:23
Hehe, bye bye Vili.
tupamaross
# 16.05.2018 ob 20:05
Vsi se sprašujemo, zakaj Hrvatje dobe 70 in celo 90% od
vrednosti projekta, mi pa samo 10%.

Kaj pa, če je Evropska Unija že izračunala, da je tistih 109
milijonov EUR dejansko zadosten %?
Majestic12
# 16.05.2018 ob 19:49
Lepo, da se z evropsko komisijo sestaja Leben, lastnik ponarejenega magisterija
ren
# 16.05.2018 ob 14:41
Homer., podpirati barabije, ali ne, je stvar vaše odločitve. Napisali ste, da ne podpirate nič in nikogar, kar je povezano s projektom, ampak projekt pa podpirate. Precej nenavadno in protislovno ..., a to je vaša pravica - papir, pravijo, prenese marsikaj.

Viadukt "Črni kal", standardom, ki ste jih navedli, očitno ne ustreza, ali kako že?

Če bi brali (nočem verjeti, da ste tezo vzeli iz konteksta!), bi vedeli, da ne gre za primerjavo cest v Padski nižini z izgradnjo železniškega tira, ampak italijanskih avtocest z vsemi predori, viadukti, speljanimi po zelo zahtevnih trasah. Res pa je težko primerjati obe kategoriji. Gradnja ceste je finančno neprimerljiva (mnogo dražja je) z gradnjo železniške proge - vsaj tu, upam, da soglašava! Res, težko je razumeti, posebej ker akterji tega ne opazijo, še manj opravičujejo z racionalnimi obrazložitvami, da lahko za en sam tir, čeprav bodo ob izbrani trasi namesto enega zgradili nekaj viaduktov in več tunelov, ki jih sicer sploh ne bi bilo treba, zabili skoraj 20-krat toliko, kot za izgradnjo km v osnovi dražje avtoceste. Lahko si mislim le, da je lahko s tujim q..cem po koprivah, ali da planirajo debelo krajo. Kiosk s fotko pol vlade je pač odličen pokazatelj, kako so si zadeve zamislili.

Vi pa medtem razmišljajte, zakaj je plača nizka, zakaj čakate za pregled pri zdravniku celo leta dolgo, zakaj vam socialnih zob ne plača država, zakaj boste delali do 70. leta, zakaj vaši otroci odhajajo v tujino, ....., zakaj v tej državi vse manj stvari deluje, kot naj bi.

Pa lepo potujte z vlakom leta 2025 ..., če boste takrat še imeli za karto!
Binder Dandet
# 16.05.2018 ob 12:32
@ren:
"Če se še niste vozili po italijanskih avtocestah, poskusite. Tam gre domala vse iz tunela na viadukt in nazaj. V najboljšem primeru pa po močvirnem terenu Padske nižine, ki je ekstremno zahteven za gradnjo."

Vsako leto se v Francijo peljem smučat in tole ne bo držalo. Vsekakor ne prvi del iz tunela na viadukt. Skoraj sigurno pa ne, da je padska nižina pretirano močvirnata v okolici AC, če so objekti vse naokoli AC.
Homer.
# 16.05.2018 ob 09:00
@ren
Take primerjave so čisti populizem.....
Ne moreš primerjati povprečno progo s tisto na najbolj zahtevnem terenu.
Tako je npr viadukt Črni kal v času izgradnje stal 30.000€ /m (30 milj / km), kar bi najbrž danes stalo 50 milj / km
In če upoštevaš, da je večina trase proge viadukt ali predor, je verjetno cena v mejah realnega
Springbok
# 16.05.2018 ob 08:35
Danes naj raje ne hodi v Bruselj. Danes je belgijska generalna stavka (želeničarji, učitelji, javni promet, ipd.). Vse stoji. Ne bo prišel iz letališča do EU ustanov.

Ustanove EU sicer delajo, ker evrokrati ne stavkajo, vse okoli pa je kaos.
johnsmith
# 17.05.2018 ob 12:04
Za naše plenilce, ki za projekt potrebujejo 4 milijarde, je to kar daje EU pravi drobiž.
Eska
# 17.05.2018 ob 10:53
Koliko so že porabili za projekte, kot del pripravljalnih del? koliko mm proge stane to potovanje?
Mora osebno sporočiti kaj se je zgodilo v Sloveniji ali bo moral še do koga drugega, namesto dokumentov?
veza
# 17.05.2018 ob 10:25
Leben: Bruselj prižgal zeleno luč za 109 milijonov evrov za drugi tir

upam, da bo zadostovalo za postavitev še ene makete
zapravico
# 17.05.2018 ob 08:25
In prišel bo drugi vir
Lupo
# 17.05.2018 ob 03:29
99 miljonov v privatne zepe, 10 za novo maketo!
pirat1
# 16.05.2018 ob 22:20
Juhuhu,

Prost lov na večmilijonski podkupnine in večstomilijonske extra profite je odprt...
Guliarth
# 16.05.2018 ob 21:49
Ajde mama EU 900 MIL rabimo, naši so že vse skorumpirano zapravli.
zapravico
# 16.05.2018 ob 20:13
Naši vladi gre samo za ta denar,želenica pa bo ostala ista
Tenochtitlan
# 16.05.2018 ob 19:33
Ampak noname upokojenc hoče da gremo še enkrat na referendum.
unitrode
# 16.05.2018 ob 18:01
Tega jaz nebi poslal niti po žemlje k peku...
Homer.
# 16.05.2018 ob 15:37
Skušam dopovedati, da ni mogoče posploševati, še zlasti pa ne primerjati AC in železnico.
Navajanje nekih povprečnih cen pa sploh ne.
Tako je npr predvidena gradnja Radenci-Gruškovje 17,7 miljona / km.
Je pa bil najdražji odsek Šentvid-Koseze 48,2 miljona / km
Torej popolnoma neprimerljivo
In proga Koper-Divača bo zaradi konfiguracije terena najbrž najdražji odsek v Sloveniji.
Pač bo!

PS: Gradnja proge je morda res cenejša od AC, ampak zgolj na nezahtevnem terenu. Ko pa se moraš držati standardov naklonov za železnico, pa zelo hitro naraste število predorov in viaduktov.
rever
# 16.05.2018 ob 12:30
"Evropska komisija je sicer marca potrdila, da lahko 44 milijonov evrov, ki jih je Slovenija na razpisu EU-ja pridobila za pripravljalna dela, črpa direkcija za infrastrukturo."

upam da se to že dela.......
pobrisan
# 16.05.2018 ob 09:52
"Naredili bomo vse, da se ta sredstva odmrznejo, da bo vsaka prihodnja vlada lahko odgovorno peljala projekt naprej z vsemi razpoložljivimi finančnimi viri," je v nedeljo poudaril Leben.
------------------

Odmrzovalnik naj prepusti naslednji vladi, saj tale lahko opravlja le še tekoče posle.
ren
# 16.05.2018 ob 09:40
... in še to, g. Homer: populizem je vse, kar ni kristalno jasno v smislu projekta, popisa in dokončnega ovrednotenja del z znanim izvajalcem! Od tu najverjetneje tudi vaša (o)cena vrednosti viadukta, ki se je gradila na krilih populizma in politkriminala.
KunteKinte
# 18.05.2018 ob 06:13
V osnovi projekt se slabo vodi.. zakon je spisan na parih straneh..malo čudno za tako veliko investicijo.. trenutno se prerivanju pri koritu.. orbanova izpostava pričakuje zmago na volitvah in si želi prevzeti projekt v celoti.. podobno je na levici.. vsem se sline cedijo.. projekt bi TAKOJ stopiral.. fokus bi bil na prodajo NLB..luke Koper.. telekoma in šlo železnic.. pa naj se z investicijami ukvarjajo novi lastniki
Matkop
# 17.05.2018 ob 16:27
Dej Leban povej kuk gre v levi žep?
Victoria113
# 17.05.2018 ob 08:13
Pa da vidimo to čudo od žekeznice in koliko nas bo stala...po tujih študijah Slovenija drugega tira ne potrebuje, vložek za izgradnjo pa se nam ne bo nikoli povrnil...zdaj pa veselo na lov za provizijami.
Simba
# 17.05.2018 ob 08:06
No pa bo za novo jahtico tik pred poletnimi počitnicami
ž@jfa
# 17.05.2018 ob 01:03
Srečni mi...
LetherHosen
# 16.05.2018 ob 23:50
Mefisto, večina ni prebrala niti zakona, kaj šele uredno o interoperabilnosti železnic.

Kovačič je vseskozi negiral samega sebe, ker niti nikoli ni prebral samega zakona, kljub temu, da je dal pobudo za referendum.

Dr. Duhovnik pa še nikoli ni slišal za interoperabilnost železnic in za certifikacijo trase.

Oba sta samo del igre...
@twwwter
# 16.05.2018 ob 22:51
Prižiganja in ugašanja zelenih luči imam že povn k...
jureimacure
# 16.05.2018 ob 21:53
Zakaj 2tdk? Kje pa bodo jemali, če gre NLB v prodajo.
KLIPAN
# 16.05.2018 ob 21:52
Večni fanatiki pa nabijajo, nabijajo.....po DVEH referendumih še jim vedno nič ni jasno.
Veste, kaj so vam povedali ljudje z neudeležbo?
Da dajte že mir in nehajte škodovati Sloveniji.
Kazalo