V Luki Koper opozarjajo, da se čas za postavitev drugega tira izteka. Foto: MMC RTV SLO
V Luki Koper opozarjajo, da se čas za postavitev drugega tira izteka. Foto: MMC RTV SLO

V Luki so poudarili, da ne poznajo podrobnosti, zato odločitve vlade ne morejo komentirati. Ob tem so opozorili, da je tudi sam minister Peter Gašperšič pojasnil, da je še veliko neznank, ki jih bo treba preučiti ob pripravi zakona, ki bo temelj za ustanovitev omenjenega projektnega podjetja.

"Najbolj nas preseneča odločitev, da naj bi to podjetje imelo koncesijo tudi nad gradnjo tretjega pomola, čeprav je bila po našem mnenju ta koncesija že podeljena Luki Koper v okviru obstoječe koncesijske pogodbe," so še opozorili v Luki.

Bodo gradili tujci?
Prejšnji teden je vlada sklenila, da se ustanovi posebno projektno podjetje za izvedbo projekta drugega železniškega tira med Divačo in Koprom. Prek dokapitalizacije bi lastniški vstop v podjetje ponudili zasebnim vlagateljem in zalednim državam, Slovenija pa bo imela v njem manjšinski delež.

Gašperšič je ob predstavitvi izpostavil, da prostor v koprskem pristanišču sicer upravlja Luka Koper, ampak da obstaja možnost, da se morebitni tretji pomol odda s koncesijo.

V koprskem pristanišču so hkrati znova opozorili, da zmanjkuje časa, "saj bo obstoječa proga povsem zasičena že med letoma 2019 in 2022".

OECD drugemu tiru nasprotuje
Spomnimo, septembra lani je OCED predstavil študijo, v kateri so ocenili, da bi bila gradnja drugega tira ob negotovi prihodnji rasti prometa v Luki Koper trenutno preveč tvegana. Po njihovem mnenju je Luka Koper v preteklosti zaostajala za rastjo drugih pristanišč. Povpraševanje bo sicer v prihodnje naraščalo, a vprašanje je, ali bo Luka Koper lahko sledila povpraševanju, so opomnili.

Po njihovem mnenju bi bil zaledni terminal v Divači boljša rešitev, dodatno obremenitev zaradi povečanega tovornega prometa pa bi avtocesta lahko prenesla. V Luki Koper se nasprotno s tem ne strinjajo, saj da bi bilo tovornjakov preprosto preveč in bi povzročili prometni kolaps.