Država naj bi postala lastnica železniške infrastrukture, katere gradnjo naj bi tudi sama financirala. Foto: MMC RTV SLO/Marjetka Nared
Država naj bi postala lastnica železniške infrastrukture, katere gradnjo naj bi tudi sama financirala. Foto: MMC RTV SLO/Marjetka Nared
Luka Koper
Kolikšna bo navdušenost Luke Koper nad združevanjem z dvema podjetjema, ki sta lani ustvarili veliko izgubo, za zdaj še ni znano. Foto: MMC RTV SLO

Ta bi združeval tovorni in potniški del Slovenskih železnic, Luko Koper in Intereuropo. Predtem bi bil iz Slovenskih železnic izločen infrastrukturni del, katerega neposredna lastnica bi postala država, poroča časopis Dnevnik. Premier Borut Pahor je ob zadnjem obisku Mehdorna v Sloveniji dejal, da je nekdanji direktor Deutsche Bahna s seboj prinesel elaborat, ki je zaupne narave, vsebuje pa pogumne, vizionarske poteze.

Ločitev Slovenskih železnic na tri dele
Država naj bi tako gradnjo železniške infrastrukture tudi sama financirala. Poleg tega Mehdornov predlog predvideva ločitev Slovenskih železnic na tri pravne osebe, potniški in tovorni promet ter infrastrukturo. Potniški in tovorni promet bi bila vključena v novi holding. Država bi prek nadzornega odbora nadzorovala logistični holding, kamor bi spadala še cestni promet (Intereuropa) in pomorski promet (Luka Koper).

Kolikšna bo navdušenost Luke Koper nad združevanjem z dvema podjetjema, ki sta lani ustvarili veliko izgubo, za zdaj še ni znano, bo pa vsekakor treba najprej najprej sanirati Slovenske železnice in zagotoviti tekoče dobičkonosno poslovanje vseh članov morebitnega holdinga. Družbe se med seboj ne bi lastniško povezale, ampak bi bil oblikovan holding ali gospodarsko interesno združenje, piše časopis.

Brankovič ideji ni nenaklonjen
Generalni direktor SŽ-ja Goran Brankovič je ideji o oblikovanju logističnega holdinga razmeroma naklonjen. Težav v poslovnem povezovanju ne vidi, saj je država stoodstotna lastnica železnic ter 67-odstotna lastnica Luke Koper. Vlada naj bi sicer o predlogu odločala do konca meseca.