Gospodarstvo

Poudarki

  • Obseg slabih posojil še vedno visok
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,0 od 20 glasov Ocenite to novico!
Bonitetna agencija Moody's
Moody's je kreditno oceno trem največjim bankam v Sloveniji, ki so v državni lasti, znižal že konec aprila. Foto: Reuters
Ministrstvo za finance
Šušteršičevi pravijo, da si prizadevajo zajeziti krizo v bančnem sektorju. Foto: MMC RTV SLO/Aljoša Masten

Dodaj v

Moody's znova znižal ocene NLB-ju, NKBM-u in Abanki

Slovenske banke med najbolj kapitalsko podhranjenimi v svoji regiji
26. julij 2012 ob 12:55,
zadnji poseg: 26. julij 2012 ob 15:58
New York - MMC RTV SLO/STA

Bonitetna hiša Moody's je znova znižala oceno kreditnega tveganja za tri slovenske banke - NLB, NKBM in Abanko Vipa -, ob tem pa napovedala, da se ocene lahko še znižajo.

Moody's je dolgoročno kreditno oceno NLB-ja znižal z Ba2 na B2, oceno NKBM-a z Ba2 na B3 in oceno Abanke Vipa z Ba3 na Caa1. Napovedi so negativne, je bonitetna hiša še zapisala na svoji spletni strani.

Analitiki ameriške bonitetne hiše navajajo, da imajo banke omejeno možnost, da se same spopadejo z izzivi in da bodo verjetno vse tri potrebovale nove dokapitalizacije. Pri bonitetni hiši Moody's so že upoštevali izpeljano dokapitalizacijo NLB-ja in napoved dokapitalizacije Abanke, ki naj bi se končala do konca oktobra, in ocenili, da gre le za začasno olajšanje. Višji kapital bankama ne zagotavlja vzdržnega finančnega položaja, ki bi kril prihodnje izgube, menijo.

Kapitalski položaj druge največje banke v državi, NKBM-a, se je v prvi polovici leta poslabšal, še ugotavlja Moody's. Čeprav je banka napovedala, da bo odprodala premoženje, ki ne sodi v njeno osnovno dejavnost, analitiki ocenjujejo, da bo kapitalski položaj kljub injekcijam od prodaje premoženja v trenutnih razmerah na trgu še vedno zelo ranljiv.

Obseg slabih posojil še vedno visok
Moody's ugotavlja, da ostajajo slovenske banke med najbolj kapitalsko podhranjenimi v regiji srednje in jugovzhodne Evrope. Obseg slabih posojil je še vedno zelo velik, slovenska vlada pa je po njihovem mnenju nakazala, da bo tem bankam, ki poslujejo z izgubo, pomagala le v skrajnem primeru, saj ima sama veliko izzivov na fiskalnem področju, kar se je izkazalo tudi v primeru Nove Ljubljanske banke, ko je država sicer pomagala v njeni dokapitalizaciji, vendar po tem, ko se je izkazalo, da je izčrpala vse druge možnosti. Vlada je tudi napovedala, da bo za nadaljnje dokapitalizacije bank iskala zasebni kapital, je še navedla bonitetna agencija.

Moody's je kreditno oceno trem največjim bankam v Sloveniji, ki so v državni lasti, znižal že konec aprila. Tedaj so njegovi analitiki ugotovili, da so kapitalski temelji treh bank šibki in nezadostni za spopadanje z večjimi izgubami v letošnjem letu.

Slaba posojila slovenske banke še naprej tiščijo pod gladino
V vseh treh bankah pa so prek spletnih strani Ljubljanske borze sporočili, da jim je Moody's bonitetno oceno znižal zaradi naraščajočega števila slabih posojil. S temi posojili pa se manjša tudi zmožnost bank za spoprijemanje s tveganji, so zapisali v bankah.

V Abanki Vipa zato nameravajo prek nove izdaje delnic zbrati 50 milijonov evrov, v NKBM-u pa načrtujejo odprodajo neključnih naložb. Pri tem so v bonitetni hiši skeptični, da jim bo to zaradi razmer na trgu uspelo. "Moody’s meni, da se bo morala banka za zmanjšanje pritiska na njeno solventnost še naprej razdolževati, kar bi lahko znižalo vrednost franšize Nove KBM," so zapisali.

MF: Prizadevamo si za sanacijo
Na ministrstvu za finance so v odzivu na znižanje ocen spomnili na nadaljnje ukrepe vlade za sanacijo bančnega sistema in za oblikovanje okvira za upravljanje državnega premoženja.

Vlada bo do jeseni sprejela zakonodajo s področja upravljanja slabih bančnih terjatev, ki bo prispevala k odpravi posojilnega krča in stimulaciji gospodarskega okolja, poudarjajo na ministrstvu. Predlog zakona bi državni zbor lahko obravnaval že na septembrski seji.

Ob tem od Banke Slovenije pričakujejo oceno stanja v bančnem sistemu in predloge rešitev. Poleg tega želi vlada oblikovati tudi stabilen in učinkovit okvir za upravljanje državnega premoženja. V mesecu dni lahko v povezavi s tem pričakujemo usklajen zakonodajni predlog, so zapisali.

T. K. B., A. Č.
Prijavi napako
Komentarji
bbs
# 27.07.2012 ob 08:12
še dobro da sem menjal banko ...
AM
# 27.07.2012 ob 00:27
naj gredo slabe banke v stečaj, tako kot je to pri slabih podjetjih.
jarovit
# 26.07.2012 ob 22:49
"...... pa kaj počne NPU in tožilstvo in kriminalisti?!"

Nič pa čeprav bi moral saj gre za kazniva dejanja, ki se preganjajo po uradni dolžnosti.
Razlog njihove neaktivnosti pa je menda ja vsem znan.
mooodeeel
# 26.07.2012 ob 22:37
Skrajni cas da EU ustanovi lastno bonitetno hiso, da si zacnemo sami dajati boljse ocene. Tole ne pelje nikamor vec. Americani nas poizkusajo spraviti na poden!
adejno
# 26.07.2012 ob 22:20
@mrki1, mogoče se spomniš znanega sestanka, na znani lokaciji, kler so JJ, Bavčar in Šrot lastninili Merkatoe, Delo in še kaj, je bil tudi razgovor o financiranju nakupa s strani NLB.
Torej imaš že kar nekaj stricev, ki so rihtali posojila, nje kalimeroti.
Belief
# 26.07.2012 ob 21:15
en dan pred propadom je bila nedelja...
4ndr3y08
# 26.07.2012 ob 20:23
Moodys-ova ocena za Lehman Brothers 1!!! dan pred propadom: AAA.

naj tile neoliberalni ameriški butli prvo pred svojim pragom pometejo.
lol
Majster
# 26.07.2012 ob 18:21
@7up

Pomisli malo kaj bi dosegli? Ni težko ugotovit? A ti bi raje da američani narekujejo, kaj oni hočejo, kar njim koristi drugim?
no72
# 26.07.2012 ob 17:13
Pa kdo je postavil tale Mudi za vrhovnega svetovnega razsodnika!?

Gnil ameriški ultrakapitalizem?
S tem dodatno po nepotrebnem direktno škodujejo že itak prizadetim državam!

Jaz pa dajem Mudiju za te neumnosti oceno xyy2 z negativnimi obeti za naprej!!!!!!!!!!!!!
šurda
# 26.07.2012 ob 16:59
mrki1
Samo za tebe !
JEŠOVNIK
mrki1
# 26.07.2012 ob 16:45
šurda


# 26.07.2012 ob 15:17
Malce se motiš glede Ivana Janeza Janše !, v NLB-ju je
imel kar nekaj svojih ljudi, in ravno v tistem času ko so se delili
največji krediti "na lepe oči" eden izmed njih je Ješovnik, ki je celo
nagraje s tem, da začasno vodi AUKN !, to so dejstva !

-------------------

matr ste brihte , a je Jašovnik sam talal kredita al Kramar ? kdo je zdej ? Le kaj je delal Gaspari ? kaj Kranjec ? Naj Veselinovič pove kdo ga je cukal za rokav , če upa . Sicer pa imate zelo zanimljivo kombinacija SDS človek naj bi talal kredite modelom iz F21 , SD , LDS !?? In za tiste s kratkim spominom , ko je KBC hotel postati 51% delničar , je vsa RDEČA kamarila skočila v luft in pa še SLS - toloko o tem . Malosi oglejte kak dnevnik in pa pisanje iz tistega časa !
mrki1
# 26.07.2012 ob 16:40
adejno


# 26.07.2012 ob 15:08
Mislim, kaj ste pa pričakovali če imamo skorumpiranega lopova za PM.
-----------

a si ti tud u lukno padu !?
jast123
# 26.07.2012 ob 15:49
Dajte že enkrat ukinit ted špekulativne in pokvarjene agencije!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
mali_piscek
# 26.07.2012 ob 15:24
Brez veze. Vsa ta nakladanja.

Kapital sledi enemu samemu cilju. Poplačati svoje dolgove iz prenapijnjenega balona z ropom malega človeka, ki je celo življenje trdo delal in šparal.

To bodo dosegli. Če ne drugače, z inflacijo. Le da se malce bojijo, da bo počilo, ko že je v preteklosti. Ker potem tudi njihove riti ne bodo dobro prišle skozi.

Bistvo pa je, da so vsi ekonomski ukrepi le pesek v oči oziroma "žvaka za seljaka".
šurda
# 26.07.2012 ob 15:17
veza
Malce se motiš glede Ivana Janeza Janše !, v NLB-ju je
imel kar nekaj svojih ljudi, in ravno v tistem času ko so se delili
največji krediti "na lepe oči" eden izmed njih je Ješovnik, ki je celo
nagraje s tem, da začasno vodi AUKN !, to so dejstva !
matori
# 26.07.2012 ob 15:14
Veza
ni potrebe,so kredite iz Ljubljane dobil(kar se tice juga),da pa JJ ni imel vpliva,lepo te prosim,predsednik ki prodaja drzavna podjetja v svoji pisarni,ni nimel vpliva na to kdo bo moral in kdo ga ne sme dobit -daj no,tud ce si se tak njegov privrzenec,ne mores reci da to ni res,pei nas pac tako funkcionira -ker jim pustimo
adejno
# 26.07.2012 ob 15:08
Mislim, kaj ste pa pričakovali če imamo skorumpiranega lopova za PM.
veza
# 26.07.2012 ob 15:05
matori,
naj še dodam, kakšna sreča, da zaradi prepirov s Hrvaško in Bosno naše banke niso delovale še tam doli, si predstavljaš, kakšno luknjo bi šele potem pridelale!?
veza
# 26.07.2012 ob 15:01
matori
kakor sem kritičen do Janše, ampak na teh bankah ni imel niti trohice moči in besede, zakaj ne objavijo imen posojilodajalcev, da ne bomo zgubljali tukaj energije z ugibanjem!
matori
# 26.07.2012 ob 14:51
Ce ti ni jasno,da tozilstvi fura politika,plus zakoni so napisani tako,da je zelo tezko dokazat krivdo in zdaj najpomembnejse -kdo pise zakone - in na koncu,seveda so se krediti talal od sredine 90ih,dejstvo pa ostaja,da jih je bilo najvec v obdobju 2004 -08,torej je jansa se kako kriv,seveda pa tudi ostali -sami sebe ne bodo zamenjali,torej jih lahko samo mi
veza
# 26.07.2012 ob 14:38
matori,
se strinjam, ampak zakaj je anarHija tolkel samo po Janši, jaz tolčem po vseh in pri teh bankah so krivci točno znani, pa kaj počne NPU in tožilstvo in kriminalisti?!
matori
# 26.07.2012 ob 14:30
@veza
se ti ne zdi,da je dovolj tega vasi,nasi -vsi so kradli in zanalasc razdvajo ljudi,da se med seboj kregajo,namesto da bi skupaj zahtevali,da se jih zapre,pa naj bo to Jansa,Pahor,Jankovic,ali kdorkoli drug -ne ger se za leve in desne,gre se za postene in lopove
veza
# 26.07.2012 ob 14:19
Anar Hija
# 26.07.2012 ob 13:02
Prijavi neprimerno vsebino
bravo janša. naprej do bridkega konca! ...butalc...

NE janšizmu!


No, ne serji, kriv je tudi Janša, ampak največ stari fantje po pokroviteljstvom Kučana, ki so talali kredite, Pahor 3 leta si jih ni upal niti grdo pogledati, danes smo pa tam!
PONOS
# 26.07.2012 ob 14:18
Draško Veselinovič je vodenje NLB prevzel leta 2009, ko so se že nakazovali težki časi. A če je te pričakoval, ni vedel, da bodo politiki, ki so ga javno kritizirali, takoj ko so ugasnili žarometi, prosili za usluge. hehe tri krat lahko uganete kake uskuge....
matori
# 26.07.2012 ob 14:08
Dejstvo je da so banke v kevdru -zakaj -ekr pustimo da politika in njeni pomagaci ze zadnjih 20 let ropajo drzavo -ce kdo misli da se lahko preplaca avtoceste za 2 miljardi,brez pomoci politikov,je milo receno naiven.Torej,ko bomo enkrat sli na ceste ni zmetali to lopovsko falango z oblasti in jih pripeljali pred sodisca,se bo stanje popravilo,drugace nas bodo obrali do kosti
7up
# 26.07.2012 ob 14:01
Majster

In kaj bi z tem dosegli? Investitorji/Posojilodajalci ne delujejo po dekretu, če ne-bi zaupali v ocene, bi jih preprosto ignorirali. Don't kill the messager,...
Majster
# 26.07.2012 ob 13:57
Moody? Že samo ime pove moody, ameriška bonitetna agencija nima nobene prave podlage ter kredibilnosti, zadnji čas, da Evropa ustanovi svojo Agencijo ter da ratinge na realno raven, in realno totalno zniža rating ameriškim bankam.
Hijena
# 26.07.2012 ob 13:53
Ladja tone, podgane se bodo rešile, kaj pa ostali?
7up
# 26.07.2012 ob 13:48
Bolj kot je tema abstraktna, večja je ustvarjalnost nekaterih pri pisanju neumnosti.

Seveda ocen ni treba upoštevati,.. vse dokler ni potrebno na banko po kredit, ki ga boste morali poplačati z precej višjo obrestno mero. Takrat pa postane še kako pomembna.
ales24
# 26.07.2012 ob 13:36
Prava muda!
roxdegabba
# 26.07.2012 ob 13:35
Kakšna je bila Moody'sova ocena Lehman Brothers banke ob propadu le te? Kakšno oceno sta imeli banki Freddie Mac in Fannie Mae, ko ju je ameriška vlada morala reševati?

Ni mi jasno, kako kdo sploh lahko upošteva te bonitetne hiše. To so samo orodja v rokah velikih špekulantov. Špekulant shorta delnice, bonitetna hiša jim zniža oceno, delnice padejo, špekulant zasluži. Tako se to dela.
Fleaa
# 26.07.2012 ob 13:35
sicer pa koji faktor sploh je tali mudi? spet krnekaj v tej bolani kapitalistični družbi. . .
Fleaa
# 26.07.2012 ob 13:34
Dežela lopovov in hlapcev. Par komadov bi blo treba pred zid postavt pred 15imi leti pa bi blo.
Kaj sedaj dogaja s tisto o "drugi švici"?
ciracara
# 26.07.2012 ob 13:26
Res žalost, sem pa pred leti pričakoval take zaključke. Le kdo jih nebi.. Naš politični sistem ne funkcionira, prav tako ne sodni sistem.

Dokler ne bo direktnega volilnega sistema za politike in sodnike, bo stanje vedno eno in isto!

V tako situacijo so nas pripeljali izključno politiki in sodniki (ki nikoli niso naredili nič)!
Sebastjan666
# 26.07.2012 ob 13:19
Še vedno ni nobenega junaka, ki bi se razpisal o Libor škandalu?
Že dolgo čakamo.
To kar objavlja Moodys so pravljice, ki služijo točno določenim ljudem, kar pa še ne pomeni, da so naše dobro vodene. So le orodje za pranje denarja in uničevanje države, isto kot vse večje svetovne banke.

Ker nima smisla čakati na naše prevajalce je tu nekaj na temo Libor
Titanic Banks Hit LIBOR Iceberg: Will Lawsuits Sink the Ship?
http://www.globalresearch.ca/index.php?c
ontext=va&aid=31994

Wealth doesn't trickle down – it just floods offshore, research reveals
http://www.guardian.co.uk/business/2012/
jul/21/offshore-wealth-global-economy-tax-havens?newsfeed=true

Pa smo spet pri bankirjih, ki delajo denar iz nič, ljudem pa preko politikov pustijo samo veeelike dolgove. To je pa ta naša demokracija in Švica o kateri so nam pripovedovali politiki in ekonomisti.
A bo kdo odgovarjal za to?
g3nius.
# 26.07.2012 ob 13:17
Too Slovenija! Zaradi 15 osebkov smo iz razvite države postali spački. Mogoče smo pa hipsterji pa smo pred vsemi začel propadat...
royayers
# 26.07.2012 ob 13:14
In to niso znizali za tocko ali dve, ne, za tri in za stiri :), noro! Bravo Slovenija! Bravo neideoloska koalicija, bravo Ljubljeni Vodja!
tiger444
# 26.07.2012 ob 13:13
Ko enkrat razumeš sistem je živeti na tem planetu hujše kot znanstvena fantastika.
Anar Hija
# 26.07.2012 ob 13:02
bravo janša. naprej do bridkega konca! ...butalc...

NE janšizmu!
Kazalo