Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.5 od 31 glasov Ocenite to novico!
Dr. Wolfgang Zitz, direktor obrata Magna v Gradcu
Ne selimo se v drugo državo, da bi obšli avstrijsko zakonodajo, zatrjuje Wolfgang Zitz.
       Stisnili smo roke. Smo ljudje, ki se držijo dogovorjenega. Če smo rekli, da bo Magna izvedla ta projekt skupaj s Slovenijo, ga bomo, segli smo si v roke.       
 Direktor Magne v Gradcu Wolfgang Zitz o sodelovanju s slovensko vlado
Objekt v Hočah
Objekt v Hočah bo primerljiv s tistim, ki deluje v Avstriji. Foto Magna
Tovarna Magna Styer Gradec polja
Polja v okolici obstoječe tovarne so neprimerna za širitev, ker so površine premajhne, trdijo v Magni. Foto Tarča RTV
Mercedes G
Mercedes benz G sestavljajo v Gradcu vse od leta 1979. Foto Magna
BMW 5
Posel s podjetjem BMW velja za enega najprestižnejših. Zanj gradijo posebno proizvodno halo. Foto Magna
VIDEO
V Magni zagotavljajo, da...

Dodaj v

"Nimamo čarobne palice, da bi si zemljišče pričarali v Avstriji"

V Magni Styer pričakujejo, da bodo naslednjo jesen pobarvane karoserije prispele v Gradec
18. maj 2017 ob 17:34,
zadnji poseg: 18. maj 2017 ob 19:44
MMC RTV SLO

Za tovarno v Sloveniji si prizadevamo že več kot deset let, zatrjuje Wolfgang Zitz, direktor obrata Magna Styer v Gradcu, ki nas ponosno sprejme pred halo, v kateri sestavljajo novi mercedes G.

Več kot 400 zaposlenih v Sloveniji za zdaj ne more obljubiti, vendar je prepričan, da se bo tovarna v Sloveniji dolgoročno zelo razširila, saj tista v Gradcu že zdaj poka po šivih.

Prva informacija o prihodu Magne v Hoče je v javnost prišla septembra lani, do decembra je bil pripravljen poseben zakon, ki bi jim olajšal pridobivanje zemljišč. Vodstvo koncerna je informacijo januarja letos potrdilo, nato sta o tem spregovorila tudi predsednik vlade Miro Cerar in gospodarski minister Zdravko Počivalšek.

Premier Miro Cerar je po srečanju povedal, da si je vlada za to tujo investicijo "izredno prizadevala, saj je ocenila, da gre za pomembno strateško naložbo za to področje Slovenije". Po prvih informacijah o menjavah zemljišč in gradnji na kmetijskih površinah je postalo do investicije vse bolj zadržano tamkajšnje prebivalstvo, čeprav prihod nove tovarne v svoj okoliš načeloma podpirajo. Vodstvo Magne kljub vsem zapletom še naprej verjame, da jim bo tovarno uspelo postaviti in zagnati pravočasno.


V Sloveniji so najprej govorili o 2.000 delavcih, zakon jih omenja tisoč. Vendar bo v prvi fazi le 400 zaposlenih?
Začeli smo že prvo fazo gradnje lakirnice, v kateri bomo tudi zaposlili ustrezno število delavcev. Ostalo so načrti za dokončanje nove tovarne, v kateri bo zaposlenih več kot 1.000 ljudi, vendar pa nam manjkajo potrebni spremljevalni obrati. Prvi korak k temu je lakirnica s toliko zaposlenimi.

Prosim za konkretne datume. Kdaj bo druga faza?
Nimamo še določenega datuma, vemo pa, kaj bo naslednji korak.

Zakaj ste izbrali Slovenijo?
Slovenijo smo izbrali, potem ko smo upoštevali vsa potrebna merila. Ta so denimo razpoložljivost delavcev, njihova kvalificiranost, razpoložljivost zemljišča za gradnjo, ker pa hočemo čim krajši čas za prevažanje karoserij, tudi oddaljenost od Gradca. Eden izmed pogojev je bil, da mora biti nova lokacija za tovornjake oddaljena manj kot za dveurno vožnjo od Gradca. To nas je omejilo na Madžarsko in Slovenijo, Slovenija pa je pripravila odlično predstavitev, zato smo sklenili graditi tukaj.

Prevažanje karoserij zveni nenavadno. Počnete to povsod?
Pri nekaterih projektih karoserije prevažajo zelo daleč. Spominjam se nekega naročila, ko smo karoserije za neke športne avtomobile z letali prevažali v ZDA. Z vidika stroškov to seveda ni optimalno, zato bo to prehodno obdobje, dokler ne bo tovarna v Sloveniji dokončana. Imela bo karoserijsko tovarno, lakirnico in montirnico, v katerih bodo lahko sami proizvajali avtomobile.

Zakaj je bilo tako težko širiti tovarno tukaj? Zakaj ne pozidate zelenih polj, ki so samo prek avtoceste?
Nočemo zgraditi le lakirnice, v Sloveniji je za nas rezerviranih 90 hektarjev površin. V naši bližnji okolici ni nikjer na voljo 90 hektarjev povezanih površin, primernih za industrijsko dejavnost.

Izpusti toplogrednih plinov so velika težava v Avstriji. Zvezno sodišče je iz tega razloga celo preprečilo širitev letališča na Dunaju. Je to razlog, da se tovarna seli čez mejo?
Vsak industrijski obrat vpliva tudi na okolje. Vsi pa potrebujemo tudi delovna mesta. Če želimo tudi delovna mesta v industriji, moramo vzeti v zakup tudi vpliv na okolje. Mi poskušamo te vplive čim bolj zmanjšati, uporabljati najboljšo tehnologijo, da bi bili vplivi na okolje čim manjši.

Kaj je v ozadju prihoda korporacije Magna prek meje v Slovenijo? Kdo ji v Sloveniji utira pot, kdo želi investicijo ustaviti? Je vzrok cenejša delovna sila, okoljski odpustki ali jim je v Avstriji res preprosto zmanjkalo prostora? Tarča, ob 20. uri na TV SLO 1.

Bi lahko enako zgradili v Avstriji?
Seveda, obe državi sta članici Evropske unije, imamo enake predpise. Ne selimo se v drugo državo, da bi obšli avstrijsko zakonodajo.

Ali v Avstriji res ni prostora ali bi bilo za vas predrago?
Nimamo čarobne palice, preprosto nismo našli nobenega dovolj velikega zemljišča v okolici Gradca. Ko smo začeli gledati širše po Štajerskem, je Maribor bliže kot druga primerna zemljišča.

Že imate izvajalca za gradnjo?
Objavili smo razpis, na katerega so se prijavili dva ali trije ustrezni kandidati. Nismo še izbrali končnega izvajalca. To je normalno, podjetja so nam že poslala ustrezne ponudbe, ki jih lahko primerjamo in izmed njih izberemo izvajalca.

Bo med izvajalci tudi Pomgrad?
Izvajalca še nismo izbrali, razpis še vedno traja, zato ne moremo govoriti o nobenih imenih.

Kako pomembna je bila pomoč slovenske vlade pri iskanju zemljišča in subvencija … Bi dobili 18 milijonov evrov za tovarno tudi v Avstriji?
Subvencije so bile seveda tudi eno izmed meril pri izbiri, vendar pa ne edino. Kot sem že omenil, subvencija ne pomaga, če ni na voljo tudi delavcev. Državna pomoč je bila le eden izmed dejavnikov, ki pa je seveda vplival na končno odločitev. Sodelovanje z oblastmi je zelo pomembno, to smo videli tudi tukaj, v Gradcu. Brez tesnega sodelovanja z oblastmi se ne bi mogli tako hitro razvijati. Enako pričakujemo tudi od Slovenije. Naši prvi skupni koraki so bili zelo dobri.

Dobri? Za vas so sprejeli poseben zakon, tako imenovani Lex Magna. Se vam zdi takšna podpora običajna?
Mi nismo vplivali na to, nisem pravi sogovornik za to vprašanje, to morate vprašati vašo vlado.

Ste povedali vladi, kaj bi pomagalo?
Seveda, vsem morebitnim partnerjem smo predstavili svoje potrebe. Povedali smo jim, da potrebujemo veliko industrijsko zemljišče, na katerem bomo zaposlili toliko in toliko delavcev. Nato so nam vlade poslale svoje predloge, denimo "tukaj je primerno zemljišče, brezposelnost na tem območju je taka in taka, zato vam lahko zagotovimo dovolj delavcev".

Vendar smo za zdaj pri obljubah, uradne pogodbe z državo še niste podpisali.
Jaz sem tehnik. Kar se tiče mene, je projekt zastavljen in bo tudi izpeljan.

Je bilo že kaj podpisano?
Stisnili smo roke. Smo ljudje, ki se držijo dogovorjenega. Če smo rekli, da bo Magna izvedla ta projekt skupaj s Slovenijo, ga bomo, segli smo si v roke. Verjamemo, da se bo to zgodilo, čeprav še nismo dobili pisnega zagotovila.

Podcenjujete slovensko birokracijo …
Trudimo se. Opazili smo, da smo prejeli nekaj dodatnih vprašanj in tudi zahtev, toda to bomo uredili. Najpomembneje je, da se lahko držimo zastavljenih rokov.

Kdaj boste pobarvali prve karoserije v Sloveniji?
Naslednje leto jeseni bodo morale prve pobarvane karoserije priti v Gradec.

Optimistično.
Živimo v napetih, zahtevnih časih. Če hočemo preživeti na trgu, si moramo postaviti visoke cilje in se truditi, da jih dosežemo.

Jure Brankovič
Prijavi napako
Komentarji
sth.
# 18.05.2017 ob 18:10
še dobro, da smo večino pomembne infrastrukture zgradili v 19. in 20. stoletju (železnica, regionalne ceste in avtoceste). Danes še 1 km ceste ne moreš zgradit, ne da bi nastalo 10 civilnih iniciativ (po principu: razvoj da, samo ne na mojem dvorišču).

Ni za vse slabo v državi kriva naša politika, ampak tudi mentaliteta čisto navadnih državljanov.
xerces8
# 18.05.2017 ob 18:38
Enkrat folk tarna, da "ni fabrik", drugič tarna, če bi kdo rad tovarno zgradil.
Razumi jih kdor more.
rođe
# 18.05.2017 ob 17:40
tudi revoz ima svojo lakirnico...
acoschwanz
# 18.05.2017 ob 18:14
Dobrodošli!
Majora
# 18.05.2017 ob 18:11
Naj se gradnja čimprej začne.
kuba49
# 18.05.2017 ob 18:36
statis _num
Verjetno že dolgo niste bili v Mariboru. Potem bi vedeli, da v bivšem Tamu- cona Tezno vse polno in da že počasi poka po šivih. In da tam že delajo dobavitelji za Magno. Izdelujejo podvozja za vozila.
Majora
# 18.05.2017 ob 18:29

statist_num je napisal(-a)

Namesto da bi jim prodali kakšno zapuščeno zemljišče bivših večjih tovarn v Mariboru


Spet eno samo prazno besedičenje. Bodi konkreten. Naštej 90 hektarjev velika zemljišča "bivših večjih tovarn v Mariboru".

Čakam.
waslich
# 18.05.2017 ob 20:17
Če bi na tak način funkcionirala Juga v 60-70ih, ko se je izbiralo lokacijo jedrske elektrarne, potem bi verjetno dobili JEK enkrat leta 7376. Daleč od tega, da bi bil ljubitelj prejšnega sistema, ampak, da sedaj vsak ki si vzame 5 minut časa naredi peticijo in blokira vse mogoče projekte, potem ne bomo prišli daleč. Pred leti je propadel projekt igralnice v gorici, vetrnih elektrarn se pri nas ne sme delati, ker se koljejo ptiči, tujih tovarn nočemo, prenova štadiona v ljubljani je hudo škodljiva zadeva za meščane....
Majora
# 18.05.2017 ob 18:40
Pričakovano govoriš tja v tri dni. Nobenih podatkov nimaš. Vlečeš jih iz vemo kje.
Korošec
# 18.05.2017 ob 19:07
V okolici Maribora je takih zemljišč veliko, sicer pa nisem plačan da bi dajal konkretne nasvete. To moraš vprašati tiste, ki so plačani za ta projekt. Največja neumnost je postaviti tako kemično tovarno med polja in gozdove in če tega ne veš potem ne veš ničesar.

Se pogosto vozim mimo polj pa nikoli ne vidim nobenega kmeta, da bi jih plel, plevela pa nimajo nikjer le kako jim to uspe :) Tale tovarna, ki ni kemična kot zavajaš zgoraj je blagodejna proti temu kar naravi delajo kmeti z svojimi nanosi pesticidov, herbicidov in gnojšnice, direkt v zemljo.
Ursus1984
# 18.05.2017 ob 19:10
Novinarji morajo zbadat in pridobit konkretne odgovore. Ampak a se samo meni zdi, da je splošen ton teh vprašanj precej negativen, napadalen, skratka subjektiven?
nikhrast
# 18.05.2017 ob 18:39
Cenejše je če se tovarna zgradi na novo, poglej ta nove avto tovarne po svetu, vse pod klimo, precej prostora okoli, vse lepo urejeno, zelena trata, komaj veš da je to tovarna.
angel2
# 18.05.2017 ob 18:47
V primeru, da Magni ne uspe, sem klient da postavim kurjo farmo odprte reje!
aktivist
# 18.05.2017 ob 18:03
@semaino

Saj se hecaš? Očitno si zamešal pojma arhitektura in ekološko.
K_ris
# 18.05.2017 ob 20:39
Vsi bi radi urejen odvoz smeti, ne bi pa imeli smetišča. Vsi bi radi elektriko, ne bi pa radi elektrarne (termo, jedrske, vetrne ...). Vsi bi radi delovna mesta, ne bi pa imeli tovarne.

In čisto vsak zna povedati, da se bistveno boljša pozicija za postavitev česarkoli od tega nahaja vsaj kakšnih 10 kilometrov stran od njegovega doma.
Skippy
# 18.05.2017 ob 20:12
Kakšna politična gonja takoj, kakor neki tujec pokaže interes, da bi kaj pri nas gradil. Vedno je tako ... bebci pa nasedajo (spomnite se gonje proti prodaje NLB, Leka, letališča, Pivovarne Laško itd.).

Politika rabi brezposelne ... da jim lahko prodaja socialistične pravljice.
Guinness
# 18.05.2017 ob 18:48
Potem bi vedeli, da v bivšem Tamu- cona Tezno vse polno in da že počasi poka po šivih.

Sicer ne vem koliko so objekti tam zasedeni, zagotovo pa vsi niso prazni. Poznam nekoga, ki dela v eni izmed tistih hal in to v lakirnici - barva peči za kurjavo.
humanist.si
# 18.05.2017 ob 21:02
mooodeeel

NE tujemu izkoriscevalskemu kapitalu!!

Nihče ne more priti blizu slovenskim izkoriščevalskim podjetjem.
humanist.si
# 18.05.2017 ob 20:53
SP 2006

Zakaj pa nisi tako glasen takrat, ko SLOVENSKI delodajalci ne plačujejo plač delavcem.

Sicer pa MAGNA je PODJETJE z veliki črkami proti slovenskim wannabe podjetnikom.
humanist.si
# 18.05.2017 ob 20:42
Nasprotovanje investiciji Magne jasno potrjuje dejstvo, da imamo v Sloveniji interesne skupine, ki delujejo proti državi in njenim ljudem!
humanist.si
# 18.05.2017 ob 20:59
Tisti, ki govorite o okolju, da takoj vržete stran računalnike, pa grete živet v divjino. Takoj!
donkey
# 18.05.2017 ob 20:18
@SEL Kot je navedel, je eden od dejavnikov sigurno tudi to, da bodo iskali delovno silo nekje v radiju do 1h vožnje. Če bi to tovarno postavili med Lipnico in Gradcem, s tem ne bi povečali radija, ki ga imajo že sedaj v Gradcu. Čisto možno je tudi, da računajo tudi na kakšne slovence, ki zaradi jezikovnih ovir ne pridejo v poštev v Avstriji in po potrebi tudi delavce iz Hrvaške, ki se bodo lažje sporazumeli s slovenci, kot z avstrijci.
ajvard
# 18.05.2017 ob 23:36
4 zaposlitve na hektar.

a lahko jaz na svojem 0,1 hektarju kmetijskih zemljišč naredim hostel. jamčim dve zaposlitvi. to je kar 20 zaposlitev na hektar.

aja, jaz ne smem postaviti ničesar. ker pač gre za kmetijsko zemljišče.
hexen
# 18.05.2017 ob 22:47
Računica je enostavna.

100 hektarjev pozidanih njiv za nekaj sto delovnih mest.
Z avtomatizacijo bo delovnih mest vse manj.
In tako bo dokler se šejki, mafijci in trgovci z orožjem ne bodo naveličali teh igračk oziroma dokler tovarna ne propade.

100 hektarjev obdelanih njiv za desettisoče sitih ljudi.
Z avtomatizacijo bo sitih ust vse več.
Ta zemlja se sama obnavlja in hrani ljudi praktično brez omejitve.

Če bi to zemljo dali brezposelnim Mariborčanom za obdelovanje, bi bili samozadostni in rešili problem brezposelnosti.
Ampak njive se bo pozidalo, dobički bodo šli lastnikom in Mariborčani bodo na koncu spet jokali, kako so jih nategnili.
bernr
# 18.05.2017 ob 22:16
Smo proti vetrnim elektrarnam, proti elektrarnam na Muri, proti industriji, proti govedoreji, kmetje onesnažujejo, proti odlagališčem. Prosim kaj bi sploh radi. Vsi ki ste proti sigurno nimate telefona, doma elektrike, avtomobila ne uporabljate mila in nimate nobenih smeti. Sploh jeste in se oblačite.
vranek
# 18.05.2017 ob 21:28
Ta novinarka je katastrofalna. Priprave na oddajo in znanje, zamenjuje z zajedljivostjo in nesramnostjo. A si res nekdo normalen lahko predstavlja, da se pogajalska izhodisča kar po tv objavljajo? Blagor ubogim na duhu.
johann
# 18.05.2017 ob 21:27
V okolici Maribora je takih zemljišč veliko, sicer pa nisem plačan da bi dajal konkretne nasvete. To moraš vprašati tiste, ki so plačani za ta projekt. Največja neumnost je postaviti tako kemično tovarno med polja in gozdove in če tega ne veš potem ne veš ničesar.

Že mogoče bi našel taka zemljišča. kaj pa prometna infrastruktura, dragi moj? Ta lokacija je zaradi bližine železnice in avtoceste idealna.
Sicer pa je Magna eno najuspešnejših podjetij na avstrijskem Štajerskem, kakršnih si lahko pri nas samo želimo.
humanist.si
# 18.05.2017 ob 21:19
Pa še nekaj; Miklavž, Rogoza, vaše hiše so ja vendarle na najboljši zemlji. A ni zdaj ravno prava priložnost, da ste zgled in jih porušite, ter tako prispevate k več površinam najrodovitnejše zemlje?

Bodite no zgled, hočemo dejanja, ne besed.
humanist.si
# 18.05.2017 ob 20:51
In pa še nekaj novinarji ste zaposleni na nacionalni televiziji Slovenije, zato bi v vašem interesu morala biti čim večja blaginja Slovencev, ne pa da z napadalnimi vprašanji odganjate investitorje, ki bodo s svojimi delovnimi mesti marsikaterega Slovenca rešili iz revščine.
gozdar1
# 18.05.2017 ob 20:49
Slovenci ob vsem tem cirkusu izpademo totalno neresni ne samo v očeh mahne ampak tudi potencialni prihodnjih investitorjev. Očitno je v ozadju bodisi denar ali pa politika.
Guinness
# 18.05.2017 ob 20:27
Tu se vidi vsa sprevrženost sužnjelastniškega kapitalizma in EU. 20km stran čez mejo dobijo 75% večje plače v tovarni istega lastnika.

Ti pa verjetno delaš v pisarni kadrovske službe v Magni in to na visokem položaju, ker si prvi, ki ve kakšne bodo plače.
Branko3
# 19.05.2017 ob 00:47
Mislim, da ni bojazni, da bi Avstrijci prišli k nam, nasprotniki gospodarskega razvoja, med katerimi so sami taki z državno plačo ali penzijo, so pri nas že tolikokrat dokazali svojo uspešnost, da ni za dvomiti. Projekt več tisoč delovnih mest bodo tako ali drugače preprečili, kot so to uspešno storili že z mnogimi projekti. Npr. vodne elektrarne, itd.. Avstrijcem bo ta beda prej ali slej presedla.
hexen
# 18.05.2017 ob 23:20
sekioli, naj delajo tovarno ampak ne na njivah. Dovolj je zapuščenih tovarn, betonskih monumentov iz časa divjega industrijskega razvoja, ki se jih da revitalizirati. Norost je zlivati beton po rodovitni zemlji, ko pa je toliko zapuščenih degradiranih območij po celi državi.
firtoh
# 18.05.2017 ob 21:42
Ja tud baker se pridobiva v eko rudnikih in fabrika za električne kable je eno samo upoštevanje varovanja okolja...Zato, da dobite štrom v vaše računalniške kište,ki jih izdelajo indijanci v amazonskem gozdu ob tabornem ognju,se skuri premog iz Azije,uran za nuklearko, pride pa iz ptičjih jajc.
ronzi
# 18.05.2017 ob 21:38
Slovaška je dala tud subvencije kii,da je postavla fabriko,pa je denar dobila v 3 letih prek davkov nazaj........Maribor že desetletja onesnažuje reko Dravo,pa nikome ništa.....
Proti so pa itak samo ti,kateri nimajo koristi od tega....
boro007
# 18.05.2017 ob 21:22
Pustimo času čas... Okoljske katastrofe se lahko zgodijo, lakirnica ni ravno najbolj čista dejavnost. A okoli tega bodo morala podjetja postati bolj odgovorna, žal gre trend v drugo smer.

Dovolimo da najamejo oz. upam da zaposlijo delavce, in bomo potem ocenjevali razliko plač. Vsekakor upam da to ne bo drugi revoz (namenoma sem napisal z malo, ker si drugega ne zaslužijo). Štajerski konec ima baje največjo stopnjo brezposelnih, tako da boljše lokacije skoraj da ni, upam samo da to ne bo povod za minimalce v treh izmenah.
humanist.si
# 18.05.2017 ob 21:06
Tile iz Miklavža in Rogoze ter seveda njihov župan

Ja njim pa res ni v interesu, da je kaka tovarna, ko za lep denar v javnih službicah ne rabijo nič delat. Sicer pa je bil ta župan od Miklavža itak poslanec LDS. Mislim, da je dodaten komentar odveč.
anjago2
# 18.05.2017 ob 21:03
če bi sred LJ gradili novo fabriko pa nebi blo nobene panike.... sem siguren
humanist.si
# 18.05.2017 ob 20:57
Sicer pa tisti, ki niste iz Maribora, sploh nimate kaj kritizirati glede na to, da dvomim, da sploh veste, kje naj bi to bilo.
RoSeR
# 19.05.2017 ob 06:52
Pa se to, taksni objekti se morajo graditi na skoraj popolnoma ravnem terenu.
RoSeR
# 19.05.2017 ob 06:51
Preden samo jamrate, simfate ter pišete nebuloze preverite, kakšna je končna velikost predvidene gradnje. Potem pa to probajte vstaviti na lokacijo, ki bi jo vi imeli. Če boste imeli kakšna vprašanja, kje in kako se to naredi, pa me le vprašajte.
@twwwter
# 19.05.2017 ob 00:01
ajvard,

Kar je dovoljeno Jupitru, ni dovoljeno nam navadnim volom.
Mi bi sicer Jupitra lahko za njegova jajca, pa se nam ne da. S tem računajo.
COP
# 18.05.2017 ob 23:47
Tovarna bo tu zato, ker:

1) bo vse stroške gradnje tovarne in zaposlene plačala država,

Vse ne, nekaj pa. Mar ni prav, da država poskrbi delo državljanom?

2) gre za nedonosno tehnologijo, katera zelo zastruplja, tiste ki tam delajo,

Rešitev so roboti. Si jih res želite?

3) gradijo na polju, kjer bo nekdo pokasiral veliko maržo ob prodaji.


Ta nekdo so kmetje. Jim ne privoščite?
@twwwter
# 18.05.2017 ob 22:58
"Nimamo čarobne palice, da bi si zemljišče pričarali v Avstriji"

Čarobno paličico za Magno drži v rokah Cerar (beri izredni posegi v pravni sistem) ob pomoči eko-anti-terorista Počivalška.
hexen
# 18.05.2017 ob 22:52
sekioli, Mariborci so tako obupani, da jih nategne vsak, ki pride mimo in omeni delovna mesta. Ko slišijo te besede, obstanejo in ustavijo se možgani....

V resnici pa so govorili o 3000 delovnih mestih, potem 1000, zdaj že 300.....

Obupane ljudi je najlažje nategovati.
dopisnik
# 18.05.2017 ob 22:34
Referenduma kot za 2T v tem primeru sicer ne bo, je pa cela zadeva okoli t.i. Lex Magna ustavno sporna. Če samo en kmet zahteva presojo bo konec zgodbe!
humanist.si
# 18.05.2017 ob 22:08
SP 2006

Če je prostih delovnih mest več to pomeni manj izkoriščanja. In tudi Revoz ne bo več mogel tako izsiljevati države, če bo lahko država manjko njegovih davkov pokrila z davki drugega podjetja.
humanist.si
# 18.05.2017 ob 22:03
SP 2006

Glej če je tvoje mnenje dobronamerno, vredu. Nimam nič proti.
Problem so tile, ki to kampanjo izkoriščajo za svoje parcialne interese. Proti takim sem jaz.

Lepo bodi
smeško 562
# 18.05.2017 ob 22:02
Tudi mi ga nimamo, zato pa gresta Cerar in Počivalšek z zakonom v razlaščevanje prebivalstva, ker sicer noben pameten ne bi šel v takšno neambiciozno "strateško naložbo" za pridobitev lakirnice.

Zemljišča so bila državna, nobenega niso razlastili. Imeli so jih v najemu.
humanist.si
# 18.05.2017 ob 22:00
SP 2006

In če bi vedel, zakaj lahko ti delodajalci izkoriščajo folk, ne bi zdaj bil proti tej tovarni.
Kazalo