Gospodarstvo
Agrokor
O dogovoru neuradno poroča hrvaško uredništvo regionalne televizije N1. Foto: EPA
Agrokor
Premoženje Agrokorja v BiH-u, Črni gori, Sloveniji in Srbiji ne presega 115 milijonov evrov. Foto: EPA

Dodaj v

Izredna uprava koncerna Agrokor in Sberbank naj bi bila blizu dogovora

Več kot milijardna terjatev Sberbanka
8. marec 2018 ob 18:39
Zagreb - MMC RTV SLO, STA

Izredna uprava koncerna Agrokor in največja upnica hrvaške družbe, ruska banka Sberbank, naj bi bila pred sklenitvijo dogovora o ureditvi medsebojnih razmerij.

Kot neuradno poroča hrvaško uredništvo regionalne televizije N1, ki se sklicuje na vire iz izredne uprave, naj bi Sberbank opustila vse tožbe proti Agrokorju v Sloveniji, Srbiji in Bosni in Hercegovini.

Novi izredni pooblaščenec hrvaške vlade za Agrokor Fabris Peruško je sicer že v svojem prvem nastopu pred novinarji po prevzemu položaja v torek povedal, da kmalu pričakuje dogovor o rešitvi medsebojnega spora, ker je prišlo do bistvenih premikov v pogovorih z ruskimi bankirji.

Kot je neuradno poročala televizija N1, je podpis pogodbe mogoče pričakovati, ko bodo dogovor uradno potrdili tudi v Moskvi. Poleg tega, da naj bi Sberbank v skladu s pogodbo opustil vse tožbe proti Agrokorju v Sloveniji, Srbiji in BiH-u, naj bi ruski banki priznali vse prerekane terjatve do koncerna. Na Hrvaškem tožbe niso mogoče, dokler je veljaven zakon o postopku izredne uprave.

Sberbank terja več kot milijardo evrov
Sberbank terja od Agrokorja vrnitev za nekaj več kot milijardo evrov posojil, medtem ko celotno premoženje Agrokorja v BiH-u, Črni gori, Sloveniji in Srbiji ne presega 115 milijonov evrov, je novembra lani pojasnil takratni izredni pooblaščenec hrvaške vlade Ante Ramljak.

Ramljak je takrat izrazil pričakovanje, da bo kmalu prišlo do pogovorov o rešitvi spora z ruskimi bankirji. Kot je pojasnil, je bil pripravljen ponuditi več denarja največji ruski zasebni banki, kot bi ta dobila z izvršbami na premoženje v državah, ki ne priznavajo hrvaškega zakona o postopku izredne uprave, bolj znanega kot lex Agrokor.

Sberbank je sicer že julija lani vstopil v lastništvo Mercatorja, potem ko je zaplenil delnice, ki so bile neposredno v lasti nekdanjega predsednika uprave in lastnika Agrokorja Ivice Todorića. Te delnice, 18,53-odstotni delež v Mercatorju, je na javni dražbi Sberbank kupil po izklicni ceni 40,58 milijona evrov.

Agrokor: Pomemben napredek o določilih poravnave
Iz Agrokorja so danes sporočili, da je po tridnevnem srečanju predstavnikov začasnega sveta upnikov in koncerna v Zadru prišlo do pomembnega napredka pri soglašanju o ključnih določilih poravnave. Podrobnejše informacije o predlogih za prestrukturiranje bodo objavili prihodnji četrtek, so napovedali na spletni strani koncerna.

Med drugim so dobavitelji in finančni upniki dosegli načelni dogovor glede mejnega dolga, so dodali, a ruske banke niso omenjali. Gre za dolgove koncerna, ki so bili storjeni pred uvedbo izredne uprave 10. aprila lani, a je bila njihova zapadlost po tem datumu. Podobno novo srečanje so napovedali v tednu po 19. marcu, da bi se do aprila poskusili dogovoriti za okvirni načrt poravnave.

B. V.
Prijavi napako
Komentarji
Bivši uporabnik
# 08.03.2018 ob 19:26
medtem ko celotno premoženje Agrokorja v BiH-u, Črni gori, Sloveniji in Srbiji ne presega 115 milijonov evrov,

lol, kakšne ta poka..
vzhodnik
# 08.03.2018 ob 19:06
Upam da ne bo uspel nateg Sperbanke, kot je to uspevalo proti Slovenij!! Da so tudi sposobni izterjati vse milijarde, položiti na kolena hrvaške bleferje , predvsem pa da se končno Agrokor sooči z realnostjo in Hrvaška, kajti bankrot je pred vrati, samo, da se še niso odprla!! To naj bi bil dokaz tudi slovenskim podjetjem, kako se lahko postopa pri izterjavi dolgov od hrvaških dolžnikov in tudi poseči po rubežih!!
taubi
# 08.03.2018 ob 19:58
Zmazali se bodo brez da bi plačal centa. Naši bi vrjetn iz prve dal vse miljarde.
Bivši uporabnik
# 08.03.2018 ob 21:15
Naši bi vrjetn iz prve dal vse miljarde.

sej so jih. za tisih pišivih 100 miljonov (pa še ti so sposojeni iz naših bank, da bomo še to morali izplačevat ba koncu) so dali stran firmo v cca 3 milajrde neto vrednosti nepremičnin ipd.
FolkloraS
# 08.03.2018 ob 22:00
Upam, da jih bodo Rusi stisnili za jajca!
ATP
# 09.03.2018 ob 13:48
veza

Ja, Dubrovniska Republika je imela izjemno diplomacijo.

A današnja Republika Hrvaška ima z Dubrovacko Republiko toliko, kot ima današnja Grčija z antično Grčijo ;-)
galoper
# 09.03.2018 ob 09:49
Dogovor dveh na račun bremenitve tretjega ? Zakon to dopušča.
Mimobeznik
# 09.03.2018 ob 05:52
ATP

Katera banka pa je šla naivno z velikimi posojili zadnja v Agrokor?

Se lahko poslovijo od par 100 milijonov. Karkoli dobijo je še dobro od tega nekonkurenčnega konglomerata, ki izgublja tržni delež.
ATP
# 09.03.2018 ob 04:50
Rusija ni Slovenija oz. Hrvati se z Rusi ne morejo zafrkavat kot se z nami ;-)
ATP
# 09.03.2018 ob 21:13
Knez_Kocelj

Zubutcki je lastnik Perutnine Ptuj (in SIJ-a).

100 % originalen Rus :-)
veza
# 09.03.2018 ob 17:29
Knez_Kocelj
# 09.03.2018 ob 11:15

Lex Agrokor je nezakonit in pade ne vseh ravneh mednarodnega pravosodnega sistema. Banki upnici mora dolžnik pač v vsaki civilizirani državi izplačati glavnico in zamudne obresti.

no, če gre v stečaj, se to ne zgodi, banka dobi, kar ostane.
Če pa pogledaš reševanje Opla v Nemčiji pred leti, tudi tam je Merkel naredila neko posebno potezo, ko se je preko vikenda dogovorila in Opel je bil rešen, podrobnosti niso znane, a šlo je za neko podobno varianto kot je sedaj Lex Agrocor.
veza
# 09.03.2018 ob 17:23
ATP
# 09.03.2018 ob 13:48

veza

Ja, Dubrovniska Republika je imela izjemno diplomacijo.

A današnja Republika Hrvaška ima z Dubrovacko Republiko toliko, kot ima današnja Grčija z antično Grčijo ;-)


še vedno so svetlobna leta pred nami, na žalost...
ATP
# 09.03.2018 ob 16:27
PS

Pa hvala bogu, da so Perutnino Ptuj kupili Rusi, ker so strateški lastnik in korekten delodajalec :-)
ATP
# 09.03.2018 ob 16:14
Če dovoliš par korekcij:

1. Ti navajaš trgovce, ki jih je itak preveč in strateške igralcev ne zanimajo. Boj stoletja na svetovnem nivoju (tudi na Balkanu) bo za hrano in pitno vodo. Konzum je lastnik Jane, PIK Vrbovec,...

2. Glede Perutnine Ptuj je res, da je lastnik SIJ. Lastnik SIJ-a pa je ruska druzina blizu Putina. Torej lastnik je Rus :-)
Knez_Kocelj
# 09.03.2018 ob 14:57
@ATP

"Mimobeznik

V tej zgodbi so banke le orodja. V ozadju se gre za boj med Američani in Rusi za prevzem regijskega velikana glede produkcije hrane. Ista zgodba je nekoč naša, danes ruska Perutnina Ptuj d.d. z vsemi hčerinskimi družbami v regionu ;-)
"

Preveliko težo daješ Balkanu v mednarodni trgovini. Posebej Agrokorju in Mercatorju, ki sta zgolj regionalna igralca v tem Balkanskem slepem črevesu. Poleg tega pa ju ovira močna zahodna in domača konkurenca z nižjimi cenami (Spar, IKEA, Lidl, Aldi, Hofer, Metro, Kaufland, Plodine, Tuš...). Perutnina Ptuj d.d. pa je ruska toliko kot je restavracija Rus ob stari cesti blizu Domžal. Lastniki Perutnine Ptuj d.d. je SIJ, katere lastniki pa so neki Jelcinovi oligarhi, ki sploh ne živijo več v Rusiji.
ATP
# 09.03.2018 ob 14:01
Knez_Kocelj

Zakaj čim dlje od Balkana?

Nekoč so južne YU republike proizvajale po marginalnih cenah, Primex in ostali slovenski izvozniki pa se valjali v denarju od provizij na račun intelektualnega dela :-)

Saj smo tudi mi Slovenci lahko dobri poslovneži. Samo spomni se Martina Krpana ;-)
ATP
# 09.03.2018 ob 13:55
zapravico

Privjet ;-)
ATP
# 09.03.2018 ob 13:52
Mimobeznik

V tej zgodbi so banke le orodja.

V ozadju se gre za boj med Američani in Rusi za prevzem regijskega velikana glede produkcije hrane.

Ista zgodba je nekoč naša, danes ruska Perutnina Ptuj d.d. z vsemi hčerinskimi družbami v regionu ;-)
veza
# 09.03.2018 ob 05:10
Rusija ni Slovenija, a Hrvati so zviti, Dubrovniška republika je spretno kremarila med papežem in sultanom, sedaj HRV spretno nategujejo in Ruse in Američane, na koncu znajo zmagat Kitajci, sedaj že gradijo sloviti most.
Mi pa ne znamo izkoristit naših prednosti, še več, če hoče nekdo nekaj narediti, ga skušajo nasprotniki onemogočiti, tega na Hrvaškem ni, tam so glede pomebnih odločitev enotni.
Knez_Kocelj
# 09.03.2018 ob 11:15
Čim dlje od Balkana !
Knez_Kocelj
# 09.03.2018 ob 11:15
Lex Agrokor je nezakonit in pade ne vseh ravneh mednarodnega pravosodnega sistema. Banki upnici mora dolžnik pač v vsaki civilizirani državi izplačati glavnico in zamudne obresti. V nasprotni smeri pač upnik zaseže dolžnikovo fizično premoženje ali delnice. Očitno pa na Balkanu veljajo paralelno nasprotna pravila. Nekdanji lastnik lahko ogoljufa, izčrpa in izropa največji trgovski koncern na Balkanu in pobegne v tujino. Banke upnice pa ne smejo zaseči premoženja nasedlega podjetja, ker jim to preprečuje država. Balkan je narobe svet zaostal v perpetualni tranziciji. Mafijska združba.
zapravico
# 09.03.2018 ob 08:46
Bodo rusi počasi pokupili vse trgovine,hotele potem pa še bajte,pa se bomo vsi izselili iz svoje države,ker ne znamo gospodarit s svojim imetjem,oziroma smo glupi ko k
borut-blas
# 09.03.2018 ob 08:10
hrvati rabijo denar - naj jih kdo vpraša če prodajo savudrijo ?
če bi mi slovenci ne bili skregani med sabo in bi namesto da se kregamo raje delali in služili denar , bi lahko pokupili vse kar potrebujemo od obeh bankroturanih sosedov tako hrbatov kot italijanov
don_lavtarini
# 09.03.2018 ob 01:21
V sloveniji so se po osamosvojitvi ko je bila država šibka razpasli tajkuni, ki so potem leteli iz obubožanih firm s polnimi varžeti. Potem pa je država na silo ohranjala delovna mesta z naložbami v nekonkurenčne firme in pa počasi odprodajala samo tiste ki malo ljudi zaposlujejo pa veliko denarja nosijo. Država nebi smela prodajat letališča pa telekoma pa hkrati kupovat delnice v merkatorju pa gorenju kot hočejo, to nima nobene logike..
Mali Marinko
# 08.03.2018 ob 23:52
Super komentarji. Naj sosedu crkne krava! Pol bomo pa veseli. Naj jih Rusi spravijo na kolena! No, pol se ne čudim, da Hrvatje majo celo Srbe rajš kot Slovence
Kazalo