Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 11 glasov Ocenite to novico!
Adria Airways
Stavka je napovedana za 22. in 23. marec, 27. in 28. april ter 25. in 26. maj. Foto: BoBo

Dodaj v

Piloti Adrie za sredo in četrtek napovedujejo stavko, nekaj poletov že odpovedanih

Vodstvo poziva potnike, naj spremljajo spletno stran
21. marec 2017 ob 14:40,
zadnji poseg: 21. marec 2017 ob 16:18
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Sindikatu prometnih pilotov Slovenije in upravi Adrie Airways ni uspelo najti skupnega jezika glede plač in pogojev dela pilotov, zato še vedno grozijo s stavko v sredo in četrtek.

Iz sindikata so sporočili, da bo stavka potekala v sredo in četrtek med 6. in 22. uro. Piloti na omenjena dneva ne bodo opravljali svojega dela, stavka pa bo potekala v upravni poslovni stavbi Adrie Airways in pred njo. Po oceni stavkovnega odbora bo stavkalo od 106 do 114 pilotov.

Dodali so, da so se pripravljeni pogajati, nikakor pa ne o zniževanju plač in drugih pogojev dela za pilote, je v sporočilu poudaril predsednik sindikata Marjan Majcen. Po njihovih besedah se je s koncem februarja iztekla zadnja veljavna kolektivna pogodba o plačah in pogojih dela pilotov v Adrii. Nove še niso sklenili, zaradi tega so se po 1. marcu pri delodajalcu "začele zniževati pravice in pogoji dela pilotov", kar je nesprejemljivo, so zapisali.

Tako zahtevajo, naj Adria svojim pilotom do sklenitve novega dogovora zagotovi višino in obseg pravic ter obveznosti iz delovnega razmerja, kot jih je določala zadnja kolektivna pogodba. "Sindikat ne sprejema argumentov delodajalca, da se je stanje v družbi v enem letu po podpisu zadnje pogodbe tako spremenilo, da so upravičeni posegi v plače in druge pravice pilotov," so ogorčeni.

Stavka je napovedana za 22. in 23. marec, 27. in 28. april ter 25. in 26. maj.

Sindikat je o stavki obvestil tudi ministrstvo za infrastrukturo, ki pa je pojasnilo, da na stavko nima vpliva, ker je organizirana pri delodajalcu, v podjetju kot samostojnem gospodarskem subjektu. Delavci imajo po mnenju ministrstva pravico do organizirane prekinitve dela, vendar morajo na podlagi 16. člena zakona o letalstvu svojo pravico do stavke uresničevati tako, da je zagotovljena varnost zračnega prometa.

Znane prve spremembe in odpovedi poletov
Iz Adrie so sporočili, da odpovedi poletov za 22. marec ne predvidevajo. Čeprav so sprva predvideli, da stavka bistveno ne bo vplivala niti na polete 23. marca, bodo nekatera letala ostala prizemljena. Za četrtek so tako že odpovedali jutranji polet iz Ljubljane v Zürich in povratni polet iz Züricha v Ljubljano, polet iz Ljubljane v Tirano in povratni polet iz Tirane v Ljubljano, polet iz Ljubljane v Prištino in večerni polet iz Pariza v Ljubljano. Za potnike na poletu iz Prištine v Ljubljano bodo organizirali prevoz do Skopja in od tam nato polet v slovensko prestolnico.

V sredo poletov ne bodo odpovedovali, bodo pa spremenili urnik nekaterih poletov. Posebej pozorni morajo biti potniki, ki bodo v sredo leteli iz Ljubljane v Sarajevo in iz Sarajeva v Ljubljano, iz Ljubljane v Podgorico, spremembe pa so tudi pri večernem poletu z Dunaja v Ljubljano, pri popoldanskem poletu iz Ljubljane v Bruselj, pri večernem poletu iz Amsterdama v Ljubljano, pri poletih iz Ljubljane v Prago in iz Prage v Ljubljano, pri večernem poletu iz Ljubljane v Frankfurt in pri večernem poletu iz Münchna v Ljubljano.

Adria vse potnike poziva, naj spremljajo obvestila na spletni strani Adrie Airways. Ob tem so dodali, da bodo stopili v stik z vsemi potniki na prizadetih poletih, ki so ob rezervaciji vozovnice navedli svoje kontaktne podatke. Druge potnike pozivajo, da pokličejo klicni center Adrie Airways oziroma prodajno mesto, kjer so kupili vozovnico. Tem potnikom bodo v skladu z možnostmi ponudili brezplačno spremembo poti, brezplačno spremembo datuma potovanja ali vračilo neodletenega dela potovanja.

A. Č., Sa. J.
Prijavi napako
Komentarji
sani_hot
# 21.03.2017 ob 16:19
ni mi jasno zakaj se pritožujete, ker piloti stavkajo

lastnik Adrie Airways ni več država, naj se borijo za višje plače v zasebnem sektorju
severnik
# 21.03.2017 ob 14:57
Kakšno pa imajo plačo in koliko ur na teden delajo?
21dcba
# 22.03.2017 ob 06:11
@abcabc: ne laži! VSI piloti (izjema bivši vojaški piloti), zapsleni v zadnjih 12ih letih so SAMI plačali usposabljanje (strošek pribl. 60000 eur). To, o čemer govoriš ti, je dovoljenje za tip letala, ki ga plača delodajalec.
overtake
# 21.03.2017 ob 23:10
@abcabc

je plačala Adria mogoče 20-30 let nazaj pilotom licenco, danes pač ne, vem iz lastnih izkušenj. Bučke prodajaj komu drugemu. Danes ti noben nič ne plača, je treba kar sam. Googlaj "pay2fly". Ali pa kar cene od Adriine letalske šole preglej: http://www.afcc.si/en/offer/pilot-training/zero-to-atpl.html

Enostavno ni res, da si noben pilot ni plačal licence sam.
overtake
# 21.03.2017 ob 17:32
@Suzuki

K boš dal ti 100k € za licence in izobraževanje, pol pa letel za plačo snažilke, boš tud ti lahko jamru
severnik
# 21.03.2017 ob 14:56
Če ne bodo leteli, bodo na slabem le politiki :)
cockatoo
# 22.03.2017 ob 08:17
Ajde piloti, do konca in naprej. Danes vsi pričakujejo, da bodo ljudje delali za šalco riža in to na vseh področjih. Dost je.
prusik
# 21.03.2017 ob 18:33
Tako zahtevajo (piloti oz. sindikat), naj Adria svojim pilotom do sklenitve novega dogovora zagotovi višino in obseg pravic ter obveznosti iz delovnega razmerja, kot jih je določala zadnja kolektivna pogodba.

Temu se reče tipično nerazumevanje koncepta lastnine. Nekdo je vrgel v podjetje denar, zdaj pa mu bo en sindikat govoril, kaj lahko in kaj ne. Na državnem nivoju pa zrcalna slika: ljudje izvolijo vlado, ki naj v njihovem imenu izpolnjuje program, v resnici ga pa vodijo samooklicani sindikati (ozke interesne skupine). Ni kaj, posledice komunistično-socialnistične zgodovine so vidne še danes. In dokler bo tako, ne bo v Sloveniji nič drugače.
ZN
# 21.03.2017 ob 15:18
Zakaj ima pa Adria 114 pilotov? Za tistih 10 linij rabijo toliko pilotov?
s5jaz
# 23.03.2017 ob 00:05
In brez zamere ampak tako kot se ne mislim z nobenim dobiti na pijači in debatirateti o tem ali je zemlja okrogla ali ploščata, tako tudi ne mislm debatirati o tej očitni stvari. Hvala za povabilo.
s5jaz
# 23.03.2017 ob 00:02
abcabc

Ponovno ponavljam: Vsi piloti z izjemo tistih, ki so prišli iz vojske so morali plačevati šolanje sami, to je dejstvo, 100% preverljivo in prosim ne zavajaj okoli tega.

In ker stroški pilotov in kabinskega osebja ponavadi ne presegajo 4%(nekje celo 2%) celotnih stoškov enega leta mi prosim tudi ne nakladaj, da je teh 4% stroškov odgovornih za katastrofalno poslovanje podjetja zadnijh 20 let.

To sa pač dejstva, ki ti jih lahko vsak, ki se malo spozna pove, oz. jih lahko samo preveris na internetu.
s5jaz
# 22.03.2017 ob 16:24
abcabc

Zmotilo me je samo ker si rekel, da je vse plačala država in delal neke primerjave s čistilkami. Po mojih informacijah so šle plače po preteku kolektivne pogodbe krepko dol, enostavno so sramotno nizke sedaj, predvsem za pilote začenike. Se pa definitivno strinjam, da se bodo morali sprijazniti z nižanjem in tudi odpovedjo nekaterim privilegijem, katerih sam v tujem precej bolj stoječem letaskem podjetju si jih niti predstavljati nemorem. Ampak glavni problem stoji nekje drogje in sicer Adrija je dinozaver, prilagajajo se enostavno prepočasi, kar vodi v bankrot, in verjami bankrota, ki se bo po mojem mnenju na žalost lahko zgodil v bližnji prihodnosti, ne bodo povzročili piloti z relativno podpovprečnimi plačami glede na ostalo evropo ampak nesposobnost samega podjetja prilagajanja trgu.
Tu160
# 22.03.2017 ob 08:55
Se ena "tipicna" slovenska...

Kaj se ima kdo za upirat, ce pa je tam nekje nekdo ki komaj zasluzi minimalca...
Saj danes je lahko vsak z sportno napovedjo v redovalnici vrhunski pilot!
Nevem ce kdo od tukaj nastopajocih veleekonomistov spremlja kaj se ta trenutek recimo dogaja pri sosenji Alitaliji ki je (pravtako privatna) in precej bolj konkretna druzba od "nase" male Adrie.

Tudi dokumentarec pay2fly je zelo zanimiv.

Ampak ce je tam horda na minimalcu nima kdo pravice sluzit 5000 eur. Ker se za nase internene ekonomiste to ne spodobi.
trolicnez
# 21.03.2017 ob 15:37
Ja a bodo stevardese pilotirale?
abcabc
# 23.03.2017 ob 12:08
@s5jaz

Težko ti stvari tukaj razložim, ker tebi bi bilo potrebno narisat, da bi dojel. Glede stroškov. V letalskem prometu so fiksni in variabilni stroški. O ceni kerozina se adria ne more dogovarjat, ker je pač cena takšna kot je. Enako cena storitev na letališčih ipd. Plače pa so variabilni del in se lahko znižajo. Delno se lahko zniža tudi stroške z odpuščanjem, kar so novi lastniki tudi že naredili. Razlike med prihodki in stroški, to so marže so v letalstvu v zadnjem času zelo padle. Ampak ravno te marže odločajo o tem, ali je podjetje donosno, ali ne. Za izgubo ne bo delal nihče. In vsi v podjetju morajo dati svoj doprinos k temu. Pri strošku leta, pa največji del odpade na gorivo. To je pa bolj kot ne fiksen strošek, kjer Adria nima možnosti narediti nič. Da bodo leti dobičkonosni, je treba znižat druge stroške. Za pilotske plače gre skoraj 1 milijon na mesec. Za 120 mandlcov, ki že dva dni lenarijo in ne delajo popolnoma nič. Ob vseh pohvalah izjemam, ki so podjetju lojalni in ne guncajo afen.
21dcba
# 22.03.2017 ob 17:04
@abcabc

Zakaj si lažnjivi kljukec in manipulator? Usposabljanje so si piloti plačali SAMI (vse generacije v pribl zadnjih 12ih letih, izjema so bivši vojaki). Strošek znaša približno 60000-80000 eur. Kaj ti ni jasno?
abcabc
# 22.03.2017 ob 15:56
@ s5jaz
Verjamem, da si pilot in da ste prijatelji. Ampak to še ne pomeni, da lahko izsiljujejo. Ne postavljaj svojih prijateljstev pred poslovne odločitve lastnika, ki verjetno ve kaj dela. Če nižanja stroškov ne bo, bo šla Adria v stečaj. Konec. Finito. Naslednja zadeva, ki se je mora novi lastnik lotiti, pa je plačevanje oderuških pristojbin kontroli zračnega prometa. Adria namreč uporablja samo ljubljansko letališče, kontrola zračnega prometa pa sedi na vseh mednarodnih letališčih v Sloveniji. Večji del prihodkov kontrole pa pride od Adrie. Torej Adria plačuje tudi za Portorož in Maribor. Piloti pa morajo razumeti, da so del zgodbe in ne glava podjetja. Enako so pomembni kot komercialisti, ki jim priskrbijo lete, ali pa tehnično osebje, ki skrbi za vzdrževanje letal. Ne bi imel nič proti, če bi se ustvarjali dobički, plače pa bile mizerno nizke. Če se pa podjetje bori za preživetje, pa je tako početje neodgovorno. Povej svojim prijateljem, da si žagajo vejo, na kateri sedijo. In da vsi vemo, da so pripravljeni iti do konca, pa tudi če Adria crkne, samo da oni ne bi popustili.
s5jaz
# 22.03.2017 ob 14:13
In glede na to, da gre za popolno zasebno podjetje s tujim lastnikom, ne vem kaj vas sploh to moti tako. Razen seveda klasične slovenske nevoščljivosti, katere ne razumem, ampak sem se jo pa pri mojih letih že navadil.
s5jaz
# 22.03.2017 ob 14:11
In imaš prav nimajo plače čistilke. Ker v državi kjer ima pilot enako plačo kot čistilka pa verjami, da nočes živeti, mogoče je edini primer na svetu Severna Koreja, pa še tam ne verjamem da je to.
s5jaz
# 22.03.2017 ob 14:09
abcabc

Drugega kot bumbar ti ne morem reč, in prosim si ne izmišjuji. Plačano imajo za tip letala, to drži. Ampak za vse ostale licence so si pa sami plačali, cirka 60 000 eur. Vem ker sem sam pilot, in imam polno kolegov tam.
samo.hladnik
# 21.03.2017 ob 22:50
Tisti piloti, ki so kaj vredni, so si že itak našli službo pri kakšni resni letalski družbi. Vsi drugi pa zdaj stavkajo. V bistvu sami zoper sebe.
Sorrento
# 21.03.2017 ob 22:48
Pri takšnih cenah kart državljani itak ne letimo z Adrio.

Samo javni sektor, ker naš proračun brez problema plača 600 EUR za eno karto do Bruslja.
KunteKinte
# 21.03.2017 ob 21:53
hehehehe adrini piloti.. vrh evropskega letalstva ;) hitr jih bodo nemški lastniki spustili na relana tla.. par mesecev sem se mejal..ko se je nekaj dogajalo v adria tehniki..mislim da so njo kupili poljaki.. in predsednik sindikata se je neki hecal..mislil je da lahk dela po svoje kot je prej počel ,..ko je bila držav lasntik.. poljaki so mu ekspresno odpovedal pogodbo o zaposlitvi :) zdaj se bo pa tožaril par let po sodiščih..in ko bo prišel nazaj bo dobil kako sobco brez okna..in računalnika
xerces8
# 21.03.2017 ob 19:35
"Vodstvo poziva potnike, naj spremljajo spletno stran"

A za moderne komunikacije kot telefon, SMS in email še niso slišali?
Še dobro, da ne pozivajo za vsak dan iti na "občino" in oglasno desko prebrati.
Rhea
# 22.03.2017 ob 10:59
Neverjetni komentarji. Slovenci v vsej svoji veličini.
Naj drugemu krava crkne, pa čeprav meni dve...
S takimi komentarji si res ne zaslužite drugega kot minimalca!
Bravo piloti. Ne se pustit izkoriscat!
MateoS
# 21.03.2017 ob 23:43
Povprečni strošek dela je cca 4.050,00 EUR, zaposlenih pa je 411. Podatki bilanca 2015.
Suzuki
# 21.03.2017 ob 15:51
Nehajo nej jamrat. Cez 20 let bodo brez sluzb ker bodo vsa letala brezpilotna.
abcabc
# 22.03.2017 ob 22:27
@s5jaz

Če boš pregledal svoje komuniciranje na tem forumu, boš ugotovil, da si bil ti tisti, ki je rekel, koliko so plačali za šolanje in da imajo plačo čistilke. Ponavljam: niso si sami plačevali za šolanje in nimajo plače čistilke. Problem tudi ni prepočasno prilagajanje trgu in spremembam, ampak častniška bolezen pilotov in njihovo izsiljevanje. Te povabim na pijačo, pa ti vse razložim.
abcabc
# 22.03.2017 ob 11:58
@overtake

A zdaj je strošek že 60.000 EUR. Vidiš, kako hitro pada cena. Še malo, pa boš napisal pravo številko. Lepo napreduješ. Vsi piloti pri Adrii so dobili izobraževanje za pilota plačano. Zdaj pa imajo lepe plače, od 4500 EUR navzgor. Nekateri tudi nad 10.000 EUR. Takšnih plač, še posebej glede na kupno moč, ni nikjer v letalstvu. Pa lahko 100 krat zasedajo v tisti cerkljanski gostilni in pljuvajo čez vse vprek. Poleg tega tudi ne stavkajo vsi piloti. Nekateri so podjetju zvesti in pripadni. Drugi pač ne. V letalstvu se brez zanesenjaštva ne da in tudi letalstvo ne bo nikoli več neka luksuzna zadeva, kot je to nekoč bilo. Verjemite, to kar zdaj delajo Nemci, bi bilo treba narediti že zdavnaj. Nad tem so se pritoževali vsi direktorji, od Severja, preko Kocijančiča, Graška in Lučovnika do Schusterja.
M 48
# 22.03.2017 ob 10:17
Ja, moji dragi astronavti, se bo počasi potrebno navaditi, da ste samo eni navadni šoferji z malo več tehničnega znanja in malo večjo odgovornostjo.
Sorrento
# 21.03.2017 ob 22:45
V tržnem gospodarstvu velja: kdor ne more preživeti, naj pač crkne!
abcabc
# 21.03.2017 ob 22:25
@overtake

Noben pilot Adrie Airways ni plačal za svojo licenco. Vsem jo je plačala država oziroma kar Adria. Ko pa govoriš o plači snažilke, pa te moram spomniti, da imajo Adriini piloti vsaj 4500 EUR plače na mesec. Je to plača snažilke? Bivši direktor Adrie Franc Sever v svoji knjigi o Brniku piše, da je sam odšel v pokoj iz Adrie Airways, ker so se dogajale točno te stvari o katerih danes beremo. Vsi so kapitulirali, ker je bila zadaj politika. Piloti so tam del ekipe in ne morejo izsiljevati, če podjetje nima denarja. Že to, da so imeli dosedanjo kolektivno pogodbo, ki jo je podpisal še Mark Anžur, je skoraj poslalo Adrio v stečaj. Dobro, da je investitor držal besedo. Poleg tega mi verjemi, da če so jim Nemci rekli ne, bo ostalo pri ne in Nemec si ne bo premislil. To ni državna Adria ali Lufthansa, to je zasebno podjetje.
Suzuki
# 21.03.2017 ob 19:34
@Simon-Marini

Ta nadzornik verjetno sploh ne bo v letalu ampak na tleh v nadzornem centru kjer bo socasno nadziral vec letal. Nasploh se nam obeta velika avtomatizacija in robotizacija, ki bo ukinila kar nekaj poklicev, začenši s poklicnimi vozniki v cestnem prometu, skladiščniki, proizvodnimi delavci in kmalu tudi piloti. Kaj bo to pomenilo za družbo in gospodarstvo bo pokazal čas.
1upanje
# 21.03.2017 ob 17:48
Najbolj smešne so situacije ko Adria med poletno sezono renta tuje letalo, seveda z tujim kabinskim osebjem, ki nima pojma o Slovenskem jeziku .... toliko o "nacionalnem" prevozniku

sicer pa je na čarterskih poletih Adriin SENDVIČ res epski ... še 5 letnemu otroku bi uspelo nekaj bolj okusnega skupi spackat ... cccccccccccc!!!! ni čudno ...

brez veze ...
sumtb
# 21.03.2017 ob 17:41
V Sloveniji stavkajo samo najbolj priviligirane kaste ki so globoko zažrte v nektar države - zdravniki z njihovimi popoldanskimi praksami in pa adria piloti ki razen javnega sektorja nimajo koga prevažati.

Naj gredo v tujino, naj gredo delati zasebniku, potem pa da jih vidim heroje.
Ska'ara
# 21.03.2017 ob 15:43
Glede na zasedenost linij bi pač nekaj terminov združili in ne bi rabili več kot 12 pilotov na teden. Stevardes pa tudi ne rabijo več, saj hrane ne ponujajo, ljudje pa tudi niso tako neumni, da bi za tistih nekaj ur kupovali sendviče. En/a na let bi bila povsem dovolj, torej 6.
furs
# 21.03.2017 ob 15:33
Odpustiti vse, ki nočejo delati.
Simon_Marini
# 21.03.2017 ob 18:54
Konec je s pilotstvom, kar se tiče potniškega letenja. Prihaja nov poklic, nadzornik letala. Sedel bo za kokpitom in opazoval delo avtonomnega letala. In se bo oglašal po zvočnikih, ''govori vam kapitan'' da bodo ljudje imeli občutek 'varnosti'.
abcabc
# 22.03.2017 ob 00:23
@ overtake

Ne samo 20-30 let nazaj, tudi danes. Noben pilot Adrie Airways si ni plačal licence sam, razen enega, ki ga pa tukaj ne bom navedel, ker gre za direktorja znanega slovenskega podjetja. Vsem drugim pa je plačala licenco ali Adria ali pa država na drug način. Veliko pilotov je prišlo z vojske in so že imeli kakšno licenco, pa so jo samo nadgradili v CPL. Ponavljam, noben pilot Adrie Airways ni sam plačal licence in noben nima plače snažilke. To so laži in natolcevanja. Imajo lepe plače, plačane vse prispevke, lojalnosti do delodajalca pa nobene, razen pri redkih izjamah.
Kazalo