Za zdaj ima Pipistrel dovoljenje za prodajo treh tipov letal, a Ivo Boscarol namerava sčasoma prodajati vse tipe letal na Kitajsko. Foto: BoBo/Srdjan Živulović
Za zdaj ima Pipistrel dovoljenje za prodajo treh tipov letal, a Ivo Boscarol namerava sčasoma prodajati vse tipe letal na Kitajsko. Foto: BoBo/Srdjan Živulović

Na Kitajskem leti 50 Pipistrelovih letal, je ob tem povedal direktor družbe, Ivo Boscarol. Na Kitajsko jih je uvozilo podjetje Flying Tigers General Aviation, ki ta letala uporablja predvsem za namene trženja in promocijskih predstavitvenih poletov.

Vendar ima Pipistrelov predstavnik na Kitajskem in direktor podjetja Flying Tigers Danny Vu ambiciozne načrte prodaje slovenskih ultralahkih letal na kitajski trg. V ponedeljek je ob robu podpisa dveh sporazumov s področja letalstva med Slovenijo in Kitajsko povedal, da bi lahko ta številka segla do 1.000.

Proizvodnja na Kitajskem
Pogoj za to je postavitev proizvodnje na Kitajskem. Po Boscarolovih besedah Pipistrel ne želi zamuditi tega trenutka, zato bodo že letos začeli nekatere postopke za gradnjo od enega do treh proizvodnih obratov. Boscarol razmišlja tudi o možnosti, da bi kitajskemu partnerju omogočil vstop v lastništvo Pipistrela.

"V Pipistrelu smo ponosni, da smo lahko del take zgodbe. Projekti, ki jih načrtujemo na Kitajskem, so rezultat prizadevanja in sodelovanja civilnih letalskih oblasti Slovenije in Kitajske. S podporo civilnih letalskih oblasti obeh držav je Pipistrelu uspelo stopiti še korak naprej na svoji poti, predvsem pa postaviti tisto prvo in najpomembnejšo stopnico na poti kitajsko-slovenskega sodelovanja v letalski industriji," je povedal Boscarol.

Kitajska letalska industrija je na začetni razvojni stopnji. Do letos je bilo v celotni Kitajski registriranih samo 2000 zasebnih letal, vendar industrija in prodaja raste kar s 30 odstotki na leto. Kitajska gradi mrežo več kot 200 majhnih civilnih letališč na leto, zato so tudi želje in potrebe po letalih, kot jih izdeluje Pipistrel, velike.

Poenostavljeno do dovoljenja
Kitajska je v zadnjem času poenostavila pridobivanje certifikatov proizvajalcev, pilotskih dovoljenj in pravil, ki urejajo javno letenje. Zato so za Kitajce pomembne tudi slovenske izkušnje pri delovanju majhnih športnih letališč in letalskih društev. Feng je danes omenil možnost prenosa takega vzorca delovanja tudi na Kitajsko.

Pipistrel prodira na kitajski trg
Pipistrel prodira na kitajski trg