V Podravki je imela hrvaška politika nekoč velik vpliv, danes se ga poskušajo v družbi nekoliko otresti. Foto: BoBo
V Podravki je imela hrvaška politika nekoč velik vpliv, danes se ga poskušajo v družbi nekoliko otresti. Foto: BoBo

Dokapitalizacija Podravke je prednostna naloga vodstva te hrvaške družbe, a končne odločitve še ni, so sredi marca sporočili iz koprivniškega podjetja.

Neimenovani viri iz podjetja navajajo, da bodo denar za nakup Žita nabrali s prodajo nove serije delnic, medtem ko bi drugi del dokapitalizacije izvedli z zvišanjem kapitala farmacevtske veje. Letos naj bi začeli izgradnjo dveh tovarn zdravil v Koprivnici. Investicija v nakup Žita je ocenjena na 60 milijonov evrov, naložba v dve novi tovarni pa na 50 milijonov evrov.

Soglasje delničarjev za dokapitalizacijo je Podravka dobila leta 2013, a odločitve še ni uresničila. Medtem so se v podjetju ukvarjali s prestrukturiranjem in konsolidacijo poslovanja. Neuspešno se je končal poskus prodaje proizvodnje mineralne vode Studenac, ki Podravki ne prinaša dobička.

Čokolešnik, Belsad, Vegeta, Lino ...
Podravka je leta 2009 kupila znane slovenske blagovne znamke Čoko in Čokolešnik ter Belsad, s katerimi je okrepila svoj tržni položaj v Sloveniji. Na slovenskem trgu so najbolj iskane Podravkine znamke Vegeta, Fant, Lino, juhe Podravka, Dolcela in Eva. Hrvaški mediji ugibajo, da bodo družbo dokapitalizirali pokojninski skladi, ki že imajo 33,7 odstotka delnic Podravke.

"Podravka kontinuirano obravnava različne možnosti financiranja svoje prihodnje rasti. Če in ko bomo sprejeli odločitev o dokapitalizaciji, bomo o vsem obvestili javnost," so prejšnji mesec sporočili iz podjetja.

Manj politike v gospodarski družbi
Z dokapitalizacijo naj bi po pričakovanjih postavili temelje za rast prihodkov ter znižali vpliv države in politike na poslovanje družbe. Delež države naj bi s trenutnih 26,5 odstotka upadel na manj kot 25 odstotkov. Vlada premierja Zorana Milanovića javno ni postavljala ovir za izgubo nadzornega deleža v družbi. Z dokapitalizacijo bo namreč državni delež upadel pod 25 odstotkov. Po dokapitalizaciji naj bi država ohranila približno 15-odstotni lastniški delež, ocenjujejo hrvaški mediji.

Podravka se bo tako izognila tudi scenariju, da se z vsako politično spremembo v hrvaški vladi spremeni nadzor nad poslovanjem podjetja. Ni pa še znan epilog večletnega pravosodnega procesa v primeru Spice. Gre za zgodbo, v kateri naj bi nekdanji podpredsednik vlade Damir Polančec in več vodilnih mož Podravke družbo oškodovali za 400 milijonov kun oz. dobrih 50 milijonov evrov.

Aktualni predsednik uprave Podravke je nekdanji socialdemokratski župan Koprivnice Zvonimir Mršić, ki je vodenje podjetja prevzel po zmagi leve sredine na parlamentarnih volitvah decembra 2011. V Podravki je bil zaposlen že pred političnim udejstvovanjem.

V pogovorih za hrvaške medije je v zadnjih mesecih večkrat izjavil, da si želijo skleniti obdobje večletne stagnacije in izgube položaja na trgu. Pričakuje, da bodo v treh letih po dokapitalizaciji povečali tudi delež izvoza s sedanjih 60 odstotkov proizvodnje na 75 odstotkov.

Podravka prisotna na petih celinah
Podravka je prisotna na več kot 40 svetovnih trgih na petih celinah. Ima več kot 500 izdelkov, najbolj znana pa je mešanica začimb Vegeta, ki je tudi ena najmočnejših regionalnih blagovnih znamk. Vegeta dobiva priznanja za najboljši dodatek k jedem tudi v Sloveniji.

Podravka je bila ustanovljena leta 1947, delniška družba je postala leta 1993, od leta 1998 pa so njene delnice tudi na zagrebški borzi. Ima dva poslovna segmenta, prehranskega in farmacevtskega.

Podravka zaposluje približno 5600 delavcev, med njimi več kot 1000 zunaj Hrvaške. Velja za osrednjega delodajalca na območju Koprivnice, kjer zaposluje okoli 3000 ljudi. Podružnico v Ljubljani je odprla leta 1974, leta 1991 pa jo je preoblikovala v d.o.o., ki je v 100-odstotni lasti matičnega podjetja.