Gradnja druge cevi predora Karavanke poteka pospešeno, kratkotrajne prekinitve so potrebne le ob miniranju na avstrijski strani. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.
Gradnja druge cevi predora Karavanke poteka pospešeno, kratkotrajne prekinitve so potrebne le ob miniranju na avstrijski strani. Foto: BoBo/Žiga Živulović ml.

Naš najdaljši in hkrati najbolj obremenjen cestni predor ima letos 30-letnico in že leta kar kliče po novi cevi. Gradbince na naši strani čakajo trije kilometri in pol. "Trenutno smo na 385. metru, kar predstavlja okoli 11 odstotkov dolžine celotnega predora," je za Radio Slovenija povedal glavni nadzornik Andrej Štimulak iz DRI-ja. Geološki pogoji so zahtevni, zdaj kopljejo v laporju in dolomitih, kar je sicer dobra hribina. "Tako da izkop trenutno poteka izključno z vrtanjem in miniranjem," je pojasnil Štimulak.

Dela v predorih zaradi geotehničinih razmer potekajo neprekinjeno vse dni v letu, noč in dan. Na gradbišču je okoli 90 delavcev turškega graditelja Cengiz, ki imajo na Hrušici svoje naselje. "Delo poteka v predoru 24/7 z možnimi prekinitvami za največje praznike," je dejal glavni nadzornik. Cengiz gradi po planu, povsem se držijo se pogodbenih določil. Na avstrijski strani je je Asfinag izkopal že 3500 metrov. Kdaj lahko pričakujemo preboj in srečanje z avstrijsko stranjo? Štimulak predvideva, da bi se to lahko zgodilo v zadnji tretjini leta 2023.

Bodo torej prehiteli načrt? Seveda jih čaka še prenova stare cevi, toda ker jih je takrat ob gradnji prve cevi ustavila voda, gradbinci še vedno previdno povedo: "Gora bo povedala, kdaj bo to."