Gospodarstvo

Poudarki

  • Načrt širitve še ni javen, Kitajci so predstavitev odpovedali
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.1 od 38 glasov Ocenite to novico!
Edvard Rusjan Maribor airport
Letališče Edvarda Rusjana želijo kitajski lastniki povečati. Foto: BoBo/Miloš Vujinović

Dodaj v

Proti širitvi mariborskega letališča, za ohranitev kmetijskih zemljišč

Civilna iniciativa Miklavž sporoča
16. september 2018 ob 13:47
Miklavž,Skoke - MMC RTV SLO, STA

V Občini Miklavž na pobudo tamkajšnje civilne iniciative potekajo zbori krajanov posameznih krajevnih skupnosti na temo širitve mariborskega letališča. Nekateri so izrazito proti.

Po navedbah Civilne iniciative Miklavž so krajani Skok podprli njihova prizadevanja, da Letališče Edvarda Rusjana Maribor ostane in se razvija v okviru obstoječih zmogljivosti, torej za največ 600.000 potnikov in kot regionalno potniško letališče za razvoj turizma. Odločno nasprotujejo širitvi letališča v medcelinsko tranzitno ali tovorno letališče, kar napovedujejo kitajski vlagatelji.

Krajani Skok so se obenem zavzeli za to, da se bližnje športno letališče ohrani na obstoječi lokaciji in v sedanjem obsegu. Nasprotujejo izvajanju praktičnega šolanja pilotov velikih letal in domnevno predvidenemu poseku šestih hektarjev gozda ter spremembi namembnosti za 200 hektarjev kmetijskih zemljišč.

V vsakem primeru krajani zahtevajo, da se Občini Miklavž na Dravskem polju dodeli status udeleženca v vseh postopkih v zvezi s širitvijo letališča. Čeprav je letališče v sosednji občini Hoče - Slivnica, se namreč bojijo vplivov na njihove kraje, med drugim zaradi dodatne obremenitve kanalizacijskega sistema, pričakovanega še večjega hrupa in onesnaženja zraka ter morebitnih vplivov na podtalnico in njihovo kmetijsko dejavnost.

Zbore krajanov je na pobudo civilne iniciative sklical župan Leopold Kremžar, ki želi, da se jih udeleži čim več občanov, saj bo le tako slišati čim več stališč in mnenj o okoljsko občutljivih temah. Veliko pritožb je namreč prav zaradi pomanjkanja informacij o načrtih za letališče.

Načrt širitve še ni javen
Konec julija je bila na letališču napovedana javna predstavitev kitajskih načrtov, a jo je družba SHS Aviation, ki je prek Aerodroma Maribor najemnik mariborskega letališča, odpovedala v zadnjem trenutku. Pred letališko stavbo so se takrat zbrali le predstavniki Civilne iniciative Miklavž in izrazili svojo zaskrbljenost. "Kot občani smo ogorčeni nad tem, kako ignorantsko se država obnaša do nas, ljudi, ki živimo v tem okolju. To okolje želi čezmerno škodljivo obremeniti," je takrat povedala predstavnica iniciative Simona Marko.

SHS Aviation je lani prek Aerodroma Maribor podpisala z državo pogodbo za 15-letni najem nepremičnin in opreme na mariborskem letališču. Ob tem je napovedala vlaganja v višini 660 milijonov evrov, pri čemer naj bi med drugim podaljšala letališko stezo, zgradila nove terminale, hotele, trgovski center in center za razgradnjo letal. Vzpostavili naj bi 11 rednih letalskih linij, tudi s Kitajsko, ter do leta 2028 pridobili dva milijona potnikov in 160.000 ton pretovora letno.

Prvi pogoj za uresničitev vsega tega naj bi bilo podaljšanje mariborske letalske steze z 2500 na vsaj 3200 metrov in sprememba državnega prostorskega načrta. Slednja je trenutno v pripravi.

Prebivalce Miklavža skrbijo tudi načrti multinacionalke Magna, ki v Hočah gradi lakirnico za avtomobile. Občina je eden od za zdaj treh znanih zainteresiranih za sodelovanje pri izdaji okoljevarstvenega dovoljenja za to naložbo.

Al. Ma.
Prijavi napako
Komentarji
Lion007
# 16.09.2018 ob 13:50
Tipično slovensko.
Mimobeznik
# 16.09.2018 ob 14:05
V teh krajih so znani, da z vsemi sredstvi ščitijo svojo zaostalost.
davide
# 16.09.2018 ob 14:02
Potem bodo pa ti isti ljudje jokali da ni zaposlitev.....
TineB
# 16.09.2018 ob 14:25
Tile pubeci na Dravskem polju so čudni. Raje bi imeli njive tam, ki jih tedensko škropijo z gnojili, pesticidi, herbicidi, fungicidi ... in gre vse to v podtalnico, ki jo potem pijejo iz pipe doma!

Nobena avtomobilska tovarna in letališče ne onesnažuje tal in vode in tudi zraka tako močno kot intenzivno kmetijstvo!

Kmetijsko je danes največji onesnaževalec tal, zraka in vode s kemikalijami! Živinoreja pa tudi velik proizvajalec metana, ki je toplogredni plin!

Itak ima tam največ zemlje Perutnina Ptuj v najemu, kjer goji krmo za svoje piščance, kokoši in purane.
Homer.
# 16.09.2018 ob 14:13
Tipičen Slovenec:
- vrtičkar
- NIMBY
Kozi03
# 16.09.2018 ob 14:41
Kako je lahko zemlja vrhunska, če je zraven avtoceste? Slovenija proti razvoju kot vedno.
cicmen
# 16.09.2018 ob 14:40
Največji osnaževalci zraka so ravno kmetje z govejo živino!
FranzFerdinand
# 16.09.2018 ob 14:19
Zanimivo: najprej smo proti, potem pa jamramo, da ne gre naprej, da se pri nas nic ne vlaga.
Aerodrom je pa seveda hecna zgodba. Kako dolgo nas pravzaprav Fistravec nateguje z nekimi silnimi Kitajskimi investicijami?
Mihsss
# 16.09.2018 ob 14:13
Norost.
el-ninđa
# 16.09.2018 ob 14:34
toti mariborčani so res fsekani
Proton10
# 16.09.2018 ob 14:33
Dejte Štajerci mal bremzajte. Izkoristte najprej to kar imate. Pejte si pogledat kako se s stvarmi ravna na Tržaškem letališču Ronke. Imajo Ryanair, kar ste tudi vi že nekoč imeli pa ste vse zapravili. Potem so letos postavili 400 metrski nadhod do železniške postaje da lahko prideš direktno na vlak. Nato so sedaj izsilili še železniško poveavo z Ljubljano....

Ryanair je npr. zelo znan da nebo nikoli pristal na letališču glavnega mesta, zaradi stroškov. Torej bi Ryanair lahko v Mariboru pristajal, potniki pa bi nato odšli z rednimi že vzpostavljenimi železniškimi povezavami proti Ljubljani. Seveda bi jih del lahko odšlo tudi proti Mariboru.
elektrupunk
# 16.09.2018 ob 13:55
širil bi letališče brez ene redne linije? kt bi večal prazno štalo za vsak slučaj če boš kdaj imel preveč krav..
Semin
# 16.09.2018 ob 14:47
vsi proti vsem.namesto da bi izkoristili potencial stajerske in prekmurja
kučkučki
# 16.09.2018 ob 15:19
To ko jim kmetje vlivajo greznico na zemljo kot gnojilo, da smrdi do maribora, pa nobenega ne moti
fotrM
# 16.09.2018 ob 15:12
A spet je govora o "vrhunski" zemlji na kateri vsako leto vse pocrka in potem zahtevajo odskodnino od drzave...res ne veste kaj bi radi...
Na bruhanje mi pa gre, ko vedno protestirajo eni in isti in nekaj pamatujejo o zemlji, pa niti vrticka nimajo...
vranek
# 16.09.2018 ob 14:54
Ja pa ja Letalisce prodat, potem pa proti siritvi. Nujno je sprejetj zakon, ki tovrstne bdake onemogoci!
Od cesa bosre pa ziveli, nadutezi eni. Saj tudi kmetujete ne. Kaksna omejenost. Na bruhanje mi gre! Od takih neumnih pobud. On krepak gospod iz zgodbe o magni verjetno ze pisuni in izsiljuje. Pa kaksni Pozarji in sds falanga tudi. Eno so standardi gradnje, drugo je pa tovrstna neumnost. Tudi domov za starejse ne pustite gradit.sramota!
Dvomljivec
# 16.09.2018 ob 15:17
Tipična slovenska iniciativa "nič nebi imeli, vse nas moti", ker jaz že imam službo ali penzijo, za druge me pabriga.
Alchemist
# 16.09.2018 ob 15:04
To je tisto letališče, ki bi ga morali prodati tujcem brez razmišljat. Ne pa Brnik.
Alchemist
# 16.09.2018 ob 15:24
P.s. 2 Pogledal sem načrte, ki jih vsebuje celo na državni ravni sprejeti DPN. Letališče naj bi se širilo proti avtocesti in Magni in ne proti Skokam. Širitev naj bi se odvila v celoti znotraj občine Hoče-Slivnica.

Očitno je dolgoročna vizija sedaj postala takšna, da se celoten pas, ki sega od letališča pa do Maribora spremeni v eno veliko industrijsko cono. Tudi onkraj avtoceste pri Hočah je sedaj že večja industrijsko-gospodarska cona, potem je malo naselje Bohova, potem pa se začne že Mariborska industrijska cona v Teznem. Z vidika prostorskega zgoščanja dejavnosti, se mi ta vizija tudi zdi smiselna.

Vseeno pa bi ta vizija morala pred začetkom izvedbe dobiti mesto v dolgoročnih prostorskih načrtih občin in pred tem prestati javno razpravo o teh dokumentih. Na žalost pa pokrajin nimamo in je prostorsko načrtovanje v rokah občin. Pri tem je sosednjim občinam (kot je Miklavž) lahko vpliv na prostorske akte omejen. Če bi obstajala pokrajina Štajerska, bi se lahko te zadeve debatirale na pokrajinski ravni in bi bila tako vključena širša okolica. Sedaj pa ne more bit.
Alchemist
# 16.09.2018 ob 15:11
P.s. Še en pojav, ki kaže na klavrni razpad sistema prostorskega načrtovanja v Sloveniji. To kam in kako se bo letališče razvijalo bi moralo biti sprejeto v prostorskih planih, ki gredo pred tem že skozi postopke javnih razgrnitev in obravnav, kjer svoje pripombe lahko poda tudi zainteresirana javnost. Danes smo na tem, da se prostorski plani prilagajajo ad hoc posameznim investitorjem, namesto da bi se ti ravnali po že sprejetih planih. Narobe svet.
anity
# 16.09.2018 ob 14:56
Ce je bila dovoljena gradnja Magne, pricakujem, da bo nekoliko hitreje dovoljeno povecanje zmogljivosti letalisca!!!
Letalisce odpre precej precej vec moznosti za razvoj kraja in drzave kot eno podjetje z lakirnico!
maverick00
# 16.09.2018 ob 21:42
Slovenija potrebuje glede na njeno velikost eno letališče z dobrimi povezavami in konkurenčnimi cenami do mednarodnih letališč. Glede na to,da se pride iz vzhodnega dela na zahod v pičih 3-4 urah mi je vseeno, če je to letališče v Mariboru ali Ljubljani... Žalostno je,da moramo leteti za daljša potovanja iz Benetk, Bologne, Milana ali Munchna in izgubljati čas in denar z dodatnimi prevozi do letališč. Za Adrio pa je tako škoda kakrnša koli beseda.
felixon
# 16.09.2018 ob 21:20
matterhorn, vsi ki imate hiše v bližnji in dalnji okolici letališča, ste gradbeno dovoljenje dobili na osnovi soglasja in pristanka da ste seznanjeni z dejstvom, da ste v vplivnem območju letališča in sedaj bi radi ne vem kaj, takrat bi razmišljali o tem, pač imaš hišo ali stanovanje z napako s katero si soglašal, to je ravno tako neumno, kot to, da zgradi objekt v bližini železnice, potem bi pa nasprotoval gradnji drugega tira, ali pa bi imel pripombe na hrup in degradacijo, ki ga povzroča obstoječa proga. Res bolno.
RJSlo
# 16.09.2018 ob 16:30
No ja. Spet Požar zadaj?
madmax6
# 16.09.2018 ob 17:07
Ne da se hkrati prdniti in pa stisniti...vsi bi imeli turiste, industrijo, dali nebi pa nič...eee, ne gre to tako-je treba nekaj ponuditi da na drugi strani lahko kaj pričakuješ.
Labod
# 16.09.2018 ob 15:30
Mariborsko letalisce v regionalnem smislu nima nobene prihodnosti. Edina trzna nisa je v tem kar so si zastavili. Ce bi bila Magna projekt Fistre potem Mislim, da bI jo rusili kot zdaj letalisce. Kitajci so najboljsi turisti,, ker trrosijo in ne kot nuzozmci in nemci, ki svoje pivo pripeljejo s sabo...
zapravico
# 17.09.2018 ob 08:49
Je pa res da od širitve letališča okliški prebivalci nimajo nič razen še večjega hrupa in onesnaževanja
ggalini
# 16.09.2018 ob 19:42
Kaj pa če Šiško namerava ustanoviti Štajersko eskadriljo?
matterhorn
# 16.09.2018 ob 19:09
Nevem kako lahko pišete take bedarije, gotovo ste sami taki, ki ne poznate dejstev...
Ali bi nad vašimi domovi bilo prijetno, ko bi nonstop obračala letala na nizki višini...
Ko bi se tam učili piloti in vzletala in pristajala težka tovorna letala druga za drugim?
Že sedaj je dovolj naporno, ko tu in tam obrača le kako letalo z novopečenimi piloti na nizki višini, po celotnem Dravskem polju ni miru!.
Ali je to napredek pozidati in asfaltirati vso naravo?
Potem lahko pozabite tudi na turizem, ki je najbolj dosna panoga...
Pa še nekdo piše bedarije o Kitajcih, ki veliko zapravljajo... Ker delam ravno v turizmu, lahko z gotovostjo trdim, da Kitajskih turistov nihče v zahodnem svetu ne mara! Zakaj le?
manrose.
# 16.09.2018 ob 15:33
A imamo kaksne ekonomske izracune, koliko koristi nam - kot drzavi - prinesejo ta kmetijska zemljisca? Ce gre le za privatne zadeve, od katerih mi kot drzava nimamo nic, potem je to treba gladko zavrnit in nadaljevat z ekspanzijo letalisca. Vedno se moras vprasati, kaj je korist skupnosti, ne korist posameznika. Posameznik ni pomemben, pomembna je skupnost, druzba. Takoj ko bomo zaceli razmisljati o posamezniku, bomo padli v past sebicnosti in pomanjkanja socutja za drugega.
1upanje
# 17.09.2018 ob 16:59
Proti širitvi mariborskega letališča, za ohranitev kmetijskih zemljišč

1. mar niso že sedaj ob letališču (ki sicer ne obratuje kot Brnik)?!?
2. potem bi mogli v Šenčurju že zdavnaj imeti Šenčursjo vahto zoper razvoj Brnika...
3. zaplankanost brez primere ...!
gregaa
# 16.09.2018 ob 22:17
Kje vi zivite?? Zarascajo se kmetisjka zemljisca na vecjih naklonih, katerih ni mogoce obdelovati z mehanizacijo. Na ravninskih predelih je vse obdelano. Poleg tega pa a mislite da hrana iz tujine ne zraste na gnojenih tleh?? Pred iznajdbo mineralnih gnojil je bil cel svet lacen.. ;) glede onesnazevanja kaj je boljse, da se hrana pripelje sedodatnih 200+km ali, da ti zraste par kilometrov stran?? Super da imate doma bio pridelano na vrtu, ampak poglejte malo resno situacijo in opazili boste, da ne pridelate niti 30% hrane, ki jo zauzijete. Najbolse pa je ko kdo omeni onesnazevanje od ac, vozite se pa vsi po njih + radi bi jih imeli speljane v vsako j** vas. Smo pac drzava z zelo malo primernimi zemljisci za intenzivni pridelavo hrane in obenem se tiste povrsine pozidujemo kot za stavo. Letalisce je bilo mmg popolnoma obnovljeno in vanj vlozenega se in se denarja pa se kapacitet ne izkoriscajo niti par procentov mmg ;)
sosman
# 16.09.2018 ob 21:31
Ljubitelji svojih njiv, ko je treba zalivat s pesticidi pa ta ljubezen izpuhti. Verjetno se gre le za subvencije...
felixon
# 16.09.2018 ob 21:23
Maniac; isto kot sem napisal matterhornu, poglej v svoje gradbeno dovoljenje, oziroma če si v večstanovanjskem objektu, pač to gradbeno dovoljenje, Nobeno gradbeno dovoljenje po zgraditvi letališča pred 50 in več lati ni bilo izdano, da ne bi pisalo v njem da si v vplivnem območju letališča.
felixon
# 16.09.2018 ob 18:52
Sem za širitev letališča saj je jasno da mora ustrezati normativom, ki so osnova, da se lahko delajo resni načrti. Kmetijska zemljišča nikakor ne morejo biti ovira, ker je veliko oziroma preveč neobdelane zemlje in raje naj se tisti, ki kmetijska zemljišča uporabljajo ali izrabljajo kot izgovor za svoje nasprotovanje, oziroma svoje sebične interese, vprašajo ali pogledajo statistiko koliko se je kmetijskih zemljišč na Štajerskem zaraslo v zadnjih 70 letih. To je ravno tako bolno, kot je dejstvo, da Bled nima Bohinjske obvoznice, kar je izključno posledica sebičnih privatnih interesov, že pred 30 leti bi morali sprejeti državni lokacijski načrt in cesto zgraditi, ne glede na to da komu to ne paše.
Robert 2345
# 16.09.2018 ob 18:47
Tam v okolici letališča je zemlja že nekaj desetletij onesnažena nevem kako pustijo sploh tam kmetovat
Proton10
# 16.09.2018 ob 16:22
Tako kot sem že zapisal. Pripeljat nazaj Ryanair. Oni uporabljajo samo letala Boeing 737, ki ne rabi piste daljše od 2500m. Tako pisto pa v Mariboru že imajo. Še prej pa do železniške postaje zgradit nadhod do železniške postaje. Pod njim se lahko še vedno kmetuje in bo volk sit in koza cela. Ali pa vsaj uvest zastonj avtobus do žeelzniške postaje. Tudi to bo za začetek dobro. Pejte gledat kako so si zrihtali v Trstu.

Čez leto ali dve vsaj ene redne potniške linije se pa razmišlja naprej, o podaljševanju piste, novemu terminalu itn.
rowky
# 17.09.2018 ob 22:38
Ovce, ofce, ofce,...
Na zmanjšanju hrupa v avijaciji se je v zadnjih letih naredilo ogromno, čist tak mimo (najboljše) grede- kao.
Še sanja se nam vsem skupaj ne, kakšna bo prihodnost v letalstvu. Gotovo pa v kombinaciji s elektrifikacijo ali čem drugim drastično znižanje hrupa. Čisto mogoče, da se kaj kmalu naredi nekakšen hibrid, ki bo pokoristil trenutno zmogljivost baterij zgolj za pristanek, morebiti vzlet. Ampak dajte ofce, beee, bee, bee
Poglejte Brnik, kakšne hale rastejo na račun logistike, to obrača dinarčke. Maribor ima še dosti boljšo lego glede tega. Ampak njee... treba je v breg premzat
Zoro27
# 17.09.2018 ob 17:36
Sem prav vesel, da Štajerska tako lepo živi od kmetijstva in ne od gospodarstva.
Ker jim gre tako dobro, kmetom ukinimo subvencije, saj jih očitno ne potrebujejo.
LTMS
# 17.09.2018 ob 10:44
Ma daj nehajte. Če hoče nekdo investirat naj investira. A Magna pa je bila ok? V Portorožu ni golfa zaradi kmetijskih zemljišč cela dolina reke Dragonje, ki je bila 100 let nazaj prvovrstna za kmetijstvo pa je poraščena z grmičevjem. Kaj je bolj važno, razvoj gospodasrtva in turizma ali 100 kg solate? Problem ni okoljevarstvo, problem, je da vedno nekdo uveljavlja svoj ozek interes. Prepričan sem, da bi vsi lastniki zemljišč veselo podpirali prodajo zemlje, če bi bila odškodnina dovolj visoka. S to birokracijo ne pridemo nikamor. Vsakega investitorja mine vse, ko čaka na neskončne postopke, soglasja in civilne iniciative. Bežigrad. 100 let stadion, zdaj pa je problem hrup... Noro. Pa nisem proti okoljevarstvenikom. Samo naj se res izpostavijo pomembne teme.
valcek2010
# 17.09.2018 ob 09:20
same lovske
mmeeddoo
# 17.09.2018 ob 05:45
Širitev Maribroskega letališča? Mar ne poslušam zadnjih 10 let, da je tik pred zaprtjem?
socrates
# 16.09.2018 ob 22:40
V kakšno "turisticno letalisce" se je LM "razvijalo", smo že videli. Namesto, da bi bili veseli, da so zanimanje pokazali Kitajci in bi iz tega klumpa naredili eno konkretno prometno točko za Evropo kot je Luka Koper, jim pa gnojite. Res ste vozeki (tu mislim na tiste, ki serejo in ne vidijo metra od svojega domačega plotu).
vranek
# 16.09.2018 ob 20:11
Matterhorn, preseli se!
coffeecup
# 16.09.2018 ob 17:15
In to naj bi gradila izpostava podjetja, ki je konec Avgusta praktično prenehalo z letalskim prevozništvom in šlo v likvidacijo. Koga kdo tukaj pleska?
RJSlo
# 16.09.2018 ob 16:36
TineB
# 16.09.2018 ob 14:25
...
Živinoreja pa tudi velik proizvajalec metana, ki je toplogredni plin!
-------------------------------------------
No ja. Pri nas so imeli kmetje sestanek in se na njem dogovorili, da bodo vsak svoje krave prepričali o škodljivosti njihovih "izpustov". Krave se s tem niso strinjale in kmetje so jih zamenjali za bike.

Zdaj vsi kupujemo mleko v trgovinah.

P. S. Če bi se utrujali s tem, kaj vse so zakopali v zemljo za časa ex države, bi še razumel. Tako pa nekaj desettisočglava množica govedi v Sloveniji bolj malo prispeva k deležu metana, gledano globalno.
Lunatix
# 16.09.2018 ob 23:45
Kaj pa rabi to Štajercem...Oni majo problemov z brezposelnostjo, plače so najviše v državi, standard nadpovprečen...res ne potrebujejo tega...
mojenovoime
# 16.09.2018 ob 23:37
Naj se nehajo norca delat iz ljudi. Na Brniku so isto z danes na jutro posekal pol gozda za neko megalomansko letalisce, ki to nikoli ne bo! Že zdaj se utapljamo v tujem prometu, mir nam dajte in čistega zraka?!!!
firtoh
# 16.09.2018 ob 21:23
Haha..Od Frama naprej proti MB je vse skupaj ena velika industrijska cona,vmes pa bajte,njive, železnica in AC.
mmeeddoo
# 17.09.2018 ob 19:24
1upanje:"potem bi mogli v Šenčurju že zdavnaj imeti Šenčursjo vahto zoper razvoj Brnika..."

Na Brniku so "ta pravi" pokupili vsa ta prava zemljišča. Tem se ni nikoli šlo za kmetijstvo. ... samo za najboljšo ceno.
Kazalo