Prvi mož SCT-ja Ivan Zidar zatrjuje, da družba nima nič večjih niti nič manjših težav kot druga podjetja v panogi. Foto: MMC RTV SLO
Prvi mož SCT-ja Ivan Zidar zatrjuje, da družba nima nič večjih niti nič manjših težav kot druga podjetja v panogi. Foto: MMC RTV SLO
Gradbišče
SCT je leta 2008 načrtoval, da bo celotno sarajevsko obvoznico zgradil do jeseni leta 2010, pozneje pa je napoved popravil in zatrdil, da bodo do 16. oktobra končana le dela med Jošanico in Butilo. Foto: Thinkstock

Prvi mož SCT-ja Ivan Zidar je dejal, da je samo še vprašanje časa, kdaj in pri kateri banki bo SCT lahko zavaroval svoje posle v Libiji. Dolgotrajnost postopkov se mu ne zdi nič nenavadnega, še posebej v arabskem svetu ne, saj so nekoč postopki v Iraku trajali tudi sedem let.

Dejal je, da dela za gradbena podjetja ni, med drugim tudi zato, ker je država na primer pri obnovi slovenskih železnic zaspala za nekaj let. Na vprašanje, ali podjetju, če ne dobi ustreznih bančnih posojil, grozi stečaj, je Zidar odgovoril, da so razmere v podjetju take kot v preostali gradbeni operativi, niti boljši niti slabši, vsak pa se mora znajti po svoje, brez pomoči bank.

BiH: SCT v likvidnostnih težavah
Vendar se težave za SCT kopičijo. Družba bi morala namreč do 16. oktobra končati gradnjo odseka sarajevske obvoznice med Jošanico in Butilo. Ker tega ni storila, jim grozi 13.400 evrov kazni na dan. Prvi mož direkcije za ceste v Bosni in Hercegovini Ljubo Pravdić je za Radio Slovenija povedal, da SCT del ni mogel pravočasno končati zaradi likvidnostnih težav.

Zidar trdi drugače, češ da so težave nastale, ker so cesto projektirali Španci, dela pa so izvajali sami, zato so nastale razlike in težave pri pravočasni vpeljavi v delo, menjavi projektne dokumentacije in podobno. A bosanski mediji poročajo, da je SCT izigral podizvajalce in jim ni dobavil obljubljenega materiala.

SCT popravil načrte, da bo celotna sarajevska obvoznica končana do jeseni leta 2010
SCT je leta 2008 načrtoval, da bo celotno sarajevsko obvoznico zgradil do jeseni leta 2010, pozneje pa je napoved popravil in zatrdil, da bodo do 16. oktobra končana le dela med Jošanico in Butilo. Dela na nedokončanem mostu Butila se skoraj ne izvajajo, navzočih je le nekaj delavcev, vsi delovni stroji pa so ugasnjeni.

Minister za promet in telekomunikacije Nail Šećkanović je napovedal, da bo SCT moral plačati kazen za kršenje dogovorjenega roka, ki dnevno znaša 13.400 evrov, Bosna in Hercegovina pa naj bi prekinila posle z SCT-jem. A je po poročanju bosanskih medijev to le izmikanje politikov lastni odgovornosti za nastali položaj, saj so SCT-ju pred kratkim odstopili gradnjo predora Vijenac, ki velja za največji objekt na avtocesti v BiH-u. Vrednost gradbenih del znaša 56,7 milijona evrov, SCT pa je zaprosil za dodatnih 16 milijonov evrov, a pri tem ni uspel.