Po neuradnih informacijah naj bi bilo delo v Seawayu zaradi likvidnostnih težav precej okrnjeno. Kljub dovolj naročilom naj ne bi bilo sredstev za nakup potrebnega materiala. Veliko delavcev naj bi bilo tako na prisilnem odpustu, vodstvo pa jim obljublja, da bo zagotovilo denar za plače. Foto: BoBo
Po neuradnih informacijah naj bi bilo delo v Seawayu zaradi likvidnostnih težav precej okrnjeno. Kljub dovolj naročilom naj ne bi bilo sredstev za nakup potrebnega materiala. Veliko delavcev naj bi bilo tako na prisilnem odpustu, vodstvo pa jim obljublja, da bo zagotovilo denar za plače. Foto: BoBo
Greenline 33 Hybrid
Največji slovenski proizvajalec plovil ima zamrznjen račun. Foto: www.seaway.si

Seaway Yachts ima že dalj časa težave z likvidnostjo in ponovno zamrznjen račun. Zato mu morda na začetku prihodnjega leta ne bo uspelo zagnati proizvodnje v Puconcih, kar je bil eden izmed pogojev za prejem evropskih sredstev, poroča Dnevnik.

Zapletalo se je že z gradnjo tovarne, ki je stala okoli šest milijonov evrov. Seaway Yachts izvajalcu gradbenih del SGP Pomgrad po neuradnih informacijah dolguje še okoli milijon evrov. Na gospodarskem ministrstvu pojasnjujejo, da bi od odobrenih 14,5 milijona evrov subvencij Seaway moral za razvojne raziskovalne projekte nameniti 4,98 milijona, za naložbe v razvojno dejavnost pa 9,55 milijona evrov.

Od treh načrtovanih projektov je končan le projekt tehnologije kompozitnih materialov. Medtem ko je projekt SAS-sistemov, ki vključuje raziskave in razvoj tehnologij samooskrbnih sistemov in vetrnih sistemov, na dobri polovici, je projekt tehnologije v navtiki izdelan skoraj v celoti, so še pojasnili na ministrstvu.

Seaway Yachtsu je račune z izvršbo blokirala kranjska družba Sistem VVE, ki je za Seaway Yachts pripravila dokumentacijo za črpanje sredstev za projekt v Puconcih in se dogovorila za nagrado 1,4 milijona evrov oziroma deset odstotkov odobrenih sredstev, če bo projekt uspešen.

Zato so se pojavili očitki, da je bila vrednost projekta prenapihnjena, kar nakazuje podatek, da je Seaway Yachts maja ministrstvu predlagal, da se že odobrena evropska sredstva znižajo s 14,5 milijona na 11,33 milijona evrov, pri čemer aneks k sklenjeni pogodbi še ni bil podpisan. Seaway Yachts je omenjeni znesek nekaj več kot 11 milijonov evrov že prejel.

Po Dnevnikovih navedbah je Seaway Design že leta 2012 moral vrniti skoraj 216.000 evrov evropskih sredstev. Vračilo so zahtevali, ker ni pridobil treh ponudb za montažo stroja, ker je uveljavljal neupravičene stroške za posredovanje pri prodaji stroja in zaradi neupravičenih stroškov dela zaposlenih.

Ovadbe zaradi zlorab evropskih sredstev
Urad za nadzor proračuna, ki deluje v okviru ministrstva za finance, je pred leti odgovorne osebe Seawaya Designa zaradi sumov goljufij v škodo EU-ja prijavil policiji. Kriminalisti pa so sredi leta 2012 na kranjsko okrožno tožilstvo vložili kazensko ovadbo.

Seaway Design naj bi sklepal pogodbe pri nakupu opreme z dobaviteljem in s proizvajalcem opreme, pri čemer so bili pogodbe, plačila in izdani računi med Seawayem Designom, dobaviteljem in proizvajalcem opreme neskladni. Ocenjeno škodo na račun evropskih sredstev vrednotijo na 471.000 evrov.

Okrnjena proizvodnja
Po neuradnih informacijah naj bi bilo delo v Seawayu zaradi likvidnostnih težav precej okrnjeno. Kljub dovolj naročilom naj ne bi bilo sredstev za nakup potrebnega materiala. Veliko delavcev naj bi bilo tako na prisilnem odpustu, vodstvo pa jim obljublja, da bo zagotovilo denar za plače.

Ker so še pred nekaj meseci v Seawayu delali s polno paro, pošiljali jadrnice po vsem svetu in pripravljali nov prototip, se je pojavilo vprašanje, ali je res težava likvidnost ali pa je v ozadju dogajanja interes nekoga, da bi poceni prišel do podjetja. Znano je namreč, da KD Group prodaja svoj polovični delež.

Ustanovitelj in eden izmed lastnikov Seawaya Japec Jakopin zapletov za STA ni želel komentirati. Pravi le, da je sam pač industrijski oblikovalec in se s financami v podjetju ne ukvarja. Poleg tega naj bi bil sklenjen interni dogovor, da z javnostjo komunicira le predstavnik nadzornega sveta Zoran Bošković iz skupine KD, ki pa na omenjena vprašanja za zdaj še ni odgovoril.