Gospodarstvo

Poudarki

  • Vse slabši tudi posojilni portfelj
  • Nižji bruto dohodki
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,0 od 2 glasov Ocenite to novico!
Banka Slovenije
Poslovanje bank se slabša zaradi naraščajočih stroškov oslabitev in rezervacij, ugotavlja Banka Slovenije. Foto: BoBo

Dodaj v

Slovenske banke v petih mesecih pridelale 70 milijonov izgube

Razmere so se kljub drugačnim napovedim še zaostrile
20. julij 2012 ob 13:25
Ljubljana - MMC RTV SLO/STA

Slovenske banke so v prvih petih mesecih leta pridelale 69,3 milijona evrov izgube po obdavčitvi. V enakem obdobju lani so ustvarile 48,6 milijona evrov dobička.

Poročilo Banke Slovenije o poslovanju bank v tekočem letu še kaže, da je izguba slovenskih bank pred obdavčitvijo v prvih petih mesecih dosegla 45,7 milijona evrov, potem ko so banke v enakem obdobju lani poročale o 63,1 milijona evrov dobička pred davki.

Poslovanje bank se slabša zaradi naraščajočih stroškov oslabitev in rezervacij. Problematika se tako v primerjavi z lanskim letom očitno še zaostruje, pa čeprav so nekatere ocene ob koncu lanskega leta govorile o stabilizaciji razmer. Neto oslabitve in rezervacije so v prvih petih mesecih leta dosegle 296 milijonov evrov, kar je za 27,5 odstotka več kot v enakem obdobju lani.

Nižji bruto dohodki
A banke so v petmesečju poročale tudi o nižjih bruto dohodkih. Ti so tako znašali 552,1 milijona evrov, kar je za 25,3 odstotka manj kot v enakem obdobju lani. Upadle so tako čiste obresti kot neobrestni prihodki.

Banke še naprej zmanjšujejo kreditno dejavnost. Obseg posojil nebančnemu sektorju je bil maja medletno manjši za 4,8 odstotka, pri čemer se je obseg posojil gospodarstvu skrčil za 7,6 odstotka, obseg posojil gospodinjstvom pa za 0,3 odstotka. Po drugi strani so banke za 31,7 odstotka povečale posojanje državi, kar je verjetno posledica nakupa državnih zakladnih menic.

Vse slabši tudi posojilni portfelj
Še naprej se slabša tudi posojilni portfelj. Razvrščene terjatve v bonitetnih skupinah D in E, torej tistih, kjer delež oslabitev in rezervacij znaša od 40 do 100 odstotkov, so konec maja predstavljale 6,7 odstotka vseh terjatev, kar je 0,5 odstotne točke več kot konec lanskega leta. V skupini D je bila pokritost terjatev z oslabitvami 60,9 odstotka.

Terjatve z zamudami nad 90 dni so konec maja predstavljale 12,8 odstotka vseh terjatev, kar je za 1,6 odstotne točke več kot konec decembra lani.

T. K. B.
Prijavi napako
Komentarji
simona hamer
# 21.07.2012 ob 16:47
Vrt

Tisoč in tisoč let
bi bilo premalo
da bi se izreči dalo
bežen trenutek večnosti
ko si me objela
ko sem te objel
v svetlobi nekega zimskega jutra
v parku Montsouris v Parizu
v Parizu
na zemlji
na zemlji ki je zvezda.

Jacques Prévert
(Prevod: Aleš Berger)
pankracij
# 21.07.2012 ob 14:36
Kdor želi lahko na spodnjem naslovu podpiše peticijo za takojšen umik slovenskih vojakov iz Afganistana.
http://www.zares.si/za-takojsen-umik-iz-afganistana-razvojno-pomoc-in-popravo-krivic/
papiga
# 21.07.2012 ob 12:18
Včeraj poslušal Arharja, ki je govoril o bančnem sistemu. Dokapitalizaija ni nujno slaba, dokapitalizirajo se tudi banke, ki jim gre dobro zato, da lahko širijo obseg ponudbe in ga povečujejo. torej dokapitalizacija ni nujno slaba, da pa nekdo gleda leta slabe uprave, ki
dajejo kredite brez garancij, ki ne znajo oceniti projektiov ki jih kreditirajo je pa druga zgodba.
In temu je kriva politika. Predvsem je to zaradi lastnika. To je pa država v velikem deležu.
In tu je krivda, v peskovniku politikov, ki nastavjajo kadre po političnem ključu ne pa po znanju, ki ga uprave morajo, morale bi, dokazovati vsake pol leta. Da pa take uprave ostajajo in si izplačujejo nagrade je pa čez rob pameti. In Šušteršič dela isto. Lažira situacijo zato, da bo
nastavil SDS-DL kader, ki bo spet pokal denar v greznico.
pamet.v.roke
# 21.07.2012 ob 12:00
Pa mater no, kdaj bodo ljudje (predvsem pa NOVINARJI) nehali pisat o izgubah bank. To niso nobene izgube, ker premoženje sploh ni obstajalo, ampaj je bilo umetno generirano. Bančni sistem je zakonsko dovoljena goljufija in daleč od morale. Navaden piramidni sistem, ki pa ne deluje na prostovoljni bazi, ampak so vsi prisiljeni sodelovati pri njem.
KunteKinte
# 21.07.2012 ob 09:53
Kaso so sejali to žanjejo :)
BACK
# 21.07.2012 ob 08:54
Sem bil priča, ko NLB ne more posoditi 5000€ s.p.-ju, ki ima letno prometa 120K eurvor, potem ne vem, zakaj banke rabimo. Dejmo se iti malo Islandce, saj verjetnop noben ne ve, kaj se je tam zgodilo, ane?
http://www.dailykos.com/story/2011/08/01
/1001662/-Iceland-s-On-going-Revolution
blef
# 21.07.2012 ob 07:46
zemljemerec
# 21.07.2012 ob 07:16
Prijavi neprimerno vsebino
bo treba začeti prodajat po nižji ceni na dražbah


Se strinjam, samo dokazat je potrebno izvor sredstev za nakup.
zemljemerec
# 21.07.2012 ob 07:16
bo treba začeti prodajat po nižji ceni na dražbah
lao wai
# 21.07.2012 ob 05:03
. . . miljonske nagrade vodilnim za " uspešno " delo, zagotovljene . . . ?
5tane
# 20.07.2012 ob 23:42
Nič bat. Bomo mi pokrili.
blef
# 20.07.2012 ob 23:20
Končno dobra novica, da bo hitro zmankalo denarja za prijatle.
felnix
# 20.07.2012 ob 21:56
nlb je treba hospitalizirati
koprcan
# 20.07.2012 ob 21:38
"Slovenske banke v petih mesecih pridelale 70 milijonov izgube"...predsedniki uprav teh bank pa si bojo izplačali bajne nagrade za "uspešno" delo...na bruhanje mi gre
Ena ženska
# 20.07.2012 ob 18:51
Ljudje, ki vodite banke, kaj se greste ??? Upam in molim, da bo vsak odgovarjal za svoja dejanja, ko se igra z javnim premoženjem !!!!
vojnaslo91
# 20.07.2012 ob 16:44
Kaj je treba narediti, da bodo banke poslovale pozitivno?
zamenjati vlado!
--------------------------------
Res ste ovce!
vojnaslo91
# 20.07.2012 ob 16:41
KmečkaPamet

# 20.07.2012 ob 16:15 Prijavi neprimerno vsebino Žal je to kar se dogaja predvsem odraz napačnega kapitalističnega sistema. Dokler bomo imeli kapitelizem bo pač tako....ne morjo v tem sistemu ne levi, ne desni narediti NIČ.

Je blo pa že boljš v jugi...ko smo bli vsaj prvi na vasi....sedaj smo zadnji v mestu.....
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kaj smo že švercali v jugi? Metle med drugim... Na bruhanje mi gre ko jokaste po jugi.
Ene je motila hiperinflacija, drugi so se veselili, ker jim ni bilo treba plačati kreditov.
Eni so gnili na golem otoku, Tito pa se je vozil v mecedezu in kadil cigarete med drugim.
Ko smo uvažali avto, smo enega plačali carini.
KmečkaPamet
# 20.07.2012 ob 16:15
Žal je to kar se dogaja predvsem odraz napačnega kapitalističnega sistema. Dokler bomo imeli kapitelizem bo pač tako....ne morjo v tem sistemu ne levi, ne desni narediti NIČ.

Je blo pa že boljš v jugi...ko smo bli vsaj prvi na vasi....sedaj smo zadnji v mestu.....
Sebastjan666
# 20.07.2012 ob 16:14
Vendar nikoli ni nihče kriv.
Po 20ih letih še vedno krivijo drug drugega, država crkuje, oni pa še vedno kažejo s prstom drug na drugega.
Folk pa gleda, eni si zberejo enega, drugi drugega in se potem med seboj prepirajo, katerega idol je boljši, katerega idol je manj pokradel,....

Dokler se ljudje ne izobrazimo in spremenimo, toliko časa bodo na volitvah zmagali ljudje, ki jih žene pohlep in skrb le za lastno rit.
Torej ljudje, če hočete spremembe se morate spremeniti sami, mi smo država in mi lahko nekaj spremenimo, ne politiki, ne bančniki - ker oni so tam kjer so, ker smo jih mi tam postavili. Niso se sami. So pa hvaležni ljudski neumnosti, da jih je tam postavila.
sonckasta
# 20.07.2012 ob 15:46
Ufff ko ne bo več denarja za pokojnine, plače in si bomo sposojali po vrtoglavih obrestnih merah - ali pa celo ne bo možno si sposojati - takrat ne bo več hecno nobenmu. Jesen je vse bližje.
brane666
# 20.07.2012 ob 15:42
kaj se greste lopovi pokvarjeni,obračate naš denar za nenormalne obresti pol pa izguba,ne se več norca delat iz folka ,dokapitalizacije več ne bo,vsak nepismen bi z kapitalom samo ene banke obogatel v parih letih,ko bo ljudem prekipelo vas noben beg ne reši,barabe,miljardo je pokurila samo RKC ,mafija mafij,
mihatirs
# 20.07.2012 ob 15:26
Pa pizda, če niso banke zmožne pozitivno poslovat, pol je treba zamenjat vodstvo pa postavt nekoga s planom kako to rešt...sej ne živimo v srednjem veku, da se ne da kej preračunat vnaprej...
uporabnik007
# 20.07.2012 ob 15:10
Sploh noben problem. Bomo državljani kot do sedaj pokrili iz svojih žepov. Jaz sem sicer proti. Je pa izgleda velika večina tega umsko prizadetega ljudstva za tak način saj ga na volitvah podpirajo, ko volijo murgeljsko projugoslovansko komunistično elitio, ki je imela odličen razlog za nasprotovanje prodaji državnega premoženja. Ker je narod tako butast bo to seveda z veseljem plačal.
miroslav
# 20.07.2012 ob 14:43
ja super no....bo treba pobrat še mal nosečnicam, otrokom, šolam, univerzam, upokojncem, uvest kak nov davek za one ki še imajo plače...ker bankirji pa ja ne morejo met izgub...še posebej če so te iz kreditov od "spoštovane" gospode....

se popolnoma strinjam z ovco.
frlekin
# 20.07.2012 ob 14:18
saj bo janez spet malo pokral pa jim dal denar
jure_bure
# 20.07.2012 ob 14:13
moja mala firmica posluje s pozitivno nulo, vendar pa ni regresa, plača je minimalec!..da ne bo pomote, delam od jutra do mraka. potem pa preberem tole nedolžno novičko: banke v totalni p.... m....., ampak, regres imajo, plače daleč nad minimalcem, razne bonuse, božičnice, kreditke dobijo brez problema, vsako leto večdnevne športne igre (orgije) , še več, še pomagam jim z dokapitalizacijo, ker jim gre slabo!!! do kdaj še, ljudje božji!!??
Ovca
# 20.07.2012 ob 13:47
Kaj smo mi ene ovce res... beee... dejmo dokapitalizirat... beee... mi bomo pa pasli travo!
Lluka
# 20.07.2012 ob 13:39
I.J. je stopil na kup gnoja, razpel krila in kikiriknil : Kriv je Pahor, ne jaz, nato
sestopi iz gnoja , poprime U.B.J za podperut in odkokodakata neznano kam.
Kazalo