Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4.4 od 48 glasov Ocenite to novico!
Uber je vztrajal, da niso taksistična služba, ampak zgolj digitalni ponudnik. Foto: Reuters
Od prihoda Ubra se vrstijo protesti taksistov po vsem svetu. Foto: Reuters

Sodišče EU: "Uber je uradno taksistična služba"

Udarec za ameriškega ponudnika
20. december 2017 ob 10:42
Luxembourg - MMC RTV SLO, STA, Reuters

Sodišče EU-ja je presodilo, da je Uber transportno podjetje in da ga države lahko regulirajo enako kot druga transportna podjetja, torej enako kot taksistične službe.

Gre za hud udarec za ameriški Uber in prelomno razsodbo, ki postavlja pravila, ki jih bodo morali Uber in podobni ponudniki spoštovati v Evropi.

Iz razsodbe je razbrati, da Uber ni le ponudnik storitve posredovanja pri iskanju prevoza in ga ni mogoče opredeliti za "storitev informacijske družbe", temveč ga je treba opredeliti za "storitev na področju prevoza". Iz tega sledi, da so članice EU-ja pristojne, da določijo pogoje opravljanja takih storitev.

Sodišče je ugotovilo, da je storitev posredovanja, kot je Ubrova, in katere cilj je prek aplikacije za pametni telefon odplačno povezovati nepoklicne voznike, ki uporabljajo svoje lastno vozilo, z osebami, ki iščejo prevoz v mestu, treba šteti za neločljivo povezano s storitvijo prevoza.

Kot je navedlo sodišče, je aplikacija, ki jo Uber daje na razpolago, nepogrešljiva tako za voznike kot za osebe, ki iščejo prevoz v mestu. Prav tako je poudarilo, da ima družba Uber tudi odločilen vpliv na pogoje opravljanja storitev teh voznikov.

"Sestavni del celotne storitve"
Zato je sodišče presodilo, da je to storitev posredovanja treba obravnavati kot sestavni del celotne storitve, katere glavni element je storitev prevoza, in je tako ni mogoče opredeliti za "storitev informacijske družbe", temveč jo je treba opredeliti za "storitev na področju prevoza". Za Uber tako ni mogoče uporabljati direktive o elektronskem poslovanju, temveč je podrejena pravilom s področja skupne prometne politike.

Poklicno združenje taksistov v Barceloni je leta 2014 pri sodišču za gospodarske spore v Barceloni vložilo tožbo, s katero je zahtevalo, naj ugotovi, ali dejavnosti družbe Uber Systems Spain, ki je povezana z družbo Uber Technologie, pomenijo zavajajoča dejanja in dejanja nelojalne konkurence.

Da bi lahko preverilo, ali je ravnanje družbe Uber mogoče opredeliti za nelojalno ravnanje in ravnanje, ki je v nasprotju s španskimi pravili konkurence, je bilo treba najprej ugotoviti, ali gre za ponudnika prevoznih storitev, storitev informacijske družbe ali za kombinacijo obeh vrst storitev.

VIDEO
Sodišče EU: Uber je uradno taksistična služba
K. S.
Prijavi napako
Komentarji
ajvard
# 20.12.2017 ob 12:57
pričakovano in pravilno
DrKult
# 20.12.2017 ob 13:50
Rockos, ne, stvar ni primerljiva. Uber je platforma, ki jo vozniki na dnevni ravni uporabljajo za ponujanje dejavnosti taksi prevoza. Namen prevažanja je dobiček voznika, namen platforme je dobiček za lastnika platforme. Lastnik prevoz.org na drugi strani ne pobira svoje provizije, ravno tako pa se voznik ne ukvarja s pridobitno dejavnostjo. Študentje so se že pred obstojem spletne strani povezovali in si razdelili prevozne stroške, ne gre pa tu niti za redne prevoze na dnevni ravni, tako da spletna stran ni nič drugega kot digitalna oglasna deska, na katero prilepiš informacije o prevozu. Pomemben diferencialni faktor je tudi ta, da se bo prevoz zgodil tudi v primeru, da študenta, ki ga je objavil, ne poklliče nihče. V tistem primeru se bo pač peljal sam.
Zhizz
# 20.12.2017 ob 13:55
Končno! Enaka pravila za vse ne, da neki japiji iz silicijeve doline mislijo, da so na ta svet prinesli kaj novega. Uber je bila zame vedno le taksi služba z mobilno aplikacijo in ohlapnim načinom zaposlovanja.
ursus8
# 20.12.2017 ob 11:37
Zamudnik

zakaj diskriminiraš in praviš "oba". Jaz bi glede na moderne trende rekel VSI udeleženci :P naj se zabava začne.
black_barn
# 20.12.2017 ob 13:07
wokeAF
prevoz.org?

Je lastnik spletne strani prevozi.org plačan od prevozov? So ljudje, ki vozijo folk, plačani?
Alchemist
# 20.12.2017 ob 13:57
Meni deluje fer odločitev.
Fin Ger
# 20.12.2017 ob 13:45
odlično.

zdaj pa še facebookom, tvittterjem, youtubeom in ostalim povedat, da so mediji, in da se morajo tako tudi obnašat.

korak po korak na bolje.
GORILA
# 20.12.2017 ob 14:18
@kaliber1
haha ljudje božji ne razumete, da bi vas uber prišel dvkarat ceneje kot taxi nekega Ahmada. Kaj hočeš narod tega ne razume.

...hahaha, ti pa ne razumeš, da če greš peš, je pa še ceneje, kot da če greš z uberjem!
MatejP
# 20.12.2017 ob 13:18
Kaj hudiča je pa taksistična služba? Do sedaj sem mislil, da se reče taksi služba :-))
black_barn
# 20.12.2017 ob 13:08
zamudnik
Predvidevam, da bo treba čez leto to soglasje posneti in posnetek overiti pri notarju, čez dve pa bo zadeva tudi ustezno obdavčena.

Ne, ne - samo davke je potrebno plačati, tako to gre v civiliziranih družbah.
gejzir
# 20.12.2017 ob 15:04
Edino prav!
Je pa res, da če bi odločala napredna slovenska sodišča, najbrž v Uberju ne bi prepoznala prevozne dejavnosti. Tako kot delovna inšpekcija v suženjskih franšiznih pogodbah tranfikantk in trafikantov pri podjetjih Delo Prodaja in 3DVA (Tobačna) ne prepozna elementov delovnega razmerja.
Bivši uporabnik
# 20.12.2017 ob 16:02
Mimogrede, bral sem, da je britansko diplomatko v Libanonu umoril taksist, ki je vozil za Uberja.
Uber je klasicen neolib nateg: pobirati smetano s svojim vozliscem, vso odgovornost pa prestaviti na ramena uporabnikov in voznikov.
zamudnik
# 20.12.2017 ob 11:15
Kaj hočemo, podjetje je treba registrirati. Tudi deljenje intimnih nežnosti bo treba kmalu. Na Švedskem je premier že razglasil, da morata pred njim oba udeleženca jasno izraziti soglasje. Predvidevam, da bo treba čez leto to soglasje posneti in posnetek overiti pri notarju, čez dve pa bo zadeva tudi ustezno obdavčena.
johndeer
# 20.12.2017 ob 13:21
@ MatejP, tudi mene bode v oči.
Fuk-U
# 20.12.2017 ob 13:11
Uber naj kar lepo placa, se jih finacira 'tiskarna' Goldman Sachs
zamudnik
# 20.12.2017 ob 14:06
posredovanje, katerega cilj je prek aplikacije za pametni telefon odplačno povezovati

"Odplačno povezovanje". Pravo je samo še meglilno besedotvorje.
seven7
# 20.12.2017 ob 15:26
Končno
Nadja92
# 20.12.2017 ob 13:43
elGringo

Mislim (popravte me, če se motim), da je Slo ena izmed redkih držav v EU, na katere trg Uber še ni vstopil.
lordslayer
# 20.12.2017 ob 13:27
"taksistična služba" ... to se pa tako čudno sliši, je zih po SSKJ?
Optimist99
# 20.12.2017 ob 17:08
imas polno clankov, yt videov.. uber se ne splaca vozti kot edino tvojo dejavnost. Ce rabis na hitro naprskat denar, ja... Ko vkljucis amortizacijo vozila, dodatne stroske... delas za manj kot minimalca. Placilo na km, ki jo dobijo vozniki, pada.
SpicyWeiner
# 20.12.2017 ob 15:28
xes
Hmm... če se torej registriram kot uber voznik lahko vozim po pasu za trole in taksije ter parkiram na parkiriščih za taksije? .... mega :)


Boš prvo moral Zokija vprašati za dovoljenje, de ;-)
miškolinka
# 20.12.2017 ob 14:49
black_barn, Rockos in DrKult:

Se strinjam, da prevoz.org in uber nista primerljiva. Večina prevozov tam bi se res zgodila tudi brez "kupcev" in tudi cena je nizka za vozača (5€ LJ-KP, če je še tako; po LJ daš več s taksijem od enega konca do drugega). Ampak nekateri so pa tudi "profesionalci" - in so tam samo zato, da vozijo študente, vedno isto pot, čas; po možnosti z zjahanim kombijem, da jih čimveč naloži notri.
minutes
# 20.12.2017 ob 16:59
Edino pravilno.Ni vstopa za gringose.
Bivši uporabnik
# 20.12.2017 ob 15:58
No, kaj sem rekel? Še je zdrava pamet v Evropi.
black_barn
# 20.12.2017 ob 13:07
LOOOOOOOOOOOL, svaka čast neoliberalizmu, tole se bere kot Orwell.

A sedaj nam bodo povedali še, da je Lufthansa letalska družba (neoliberalci bi najbrž rekli, da je 'ponudnik letalskih storitev'). Neoliberalizem je totalna komedija, ki se počasi približuje komičnim dosežkom komunizma.
zozozo
# 21.12.2017 ob 08:59
prevoz z letališča JP Brnik do Ljubljane med 70 in 100 €.

Če si naročiš taksi iz Ljubljane, plačaš 25€.

Ali pa prevoz od železniške postaje Ljubljana do holeta Slon/Union 30-50 €.

To pa je zdaj protizakonito, in če se ti zgodi, pač pokličeš policijo. V Ljubljani je določena najvišja dovoljena cena za kilometer, in legalen taksi od železniške postaje do hotela Slon ne more stati več kot 4-5 evrov.
K_ris
# 20.12.2017 ob 14:16
@lordslayer

SSKJ
taksističen taksístičen -čna -o (í) pridevnik od taksist: taksistična služba
Bondjanez
# 20.12.2017 ob 13:03
Tako je.
izo
# 21.12.2017 ob 20:28
O tako bom reku, prvo sem bil proti Uberju (podpiral taksiste), po uporabi v eni noči Uberja in taksista, vam povem da Uber za vedno !!

Preko Uberja 4km za 3,5€ v eno smer, za isto vožnjo prek taksista 19€, brez računa. Potem se vprašaš kdo je tle wasu.


ko bodo uvedli prekarno aplikacijo za tvoje področje dela, pa bomo obrnili ploščo, kajneda? očitno enim nikoli ne bo potegnilo, v čem je problem teh on-line posrednikov prek atlantika (sicer že napisano dovolj pove..).
zozozo
# 21.12.2017 ob 09:01
@partibrejker - Ja, saj tudi pri nas lahko Uber, enako kot vsaka druga firma, opravlja taksi službo po reglcih. Finta je samo v tem, da se Uber v vsaki državi in vsakem mestu posebej najprej proba prodati kot izključno elektronska storitev, ki nima nič s taksiji, in da torej za njih regulacija taksijev ne velja. Zdaj pa je evropsko sodišče razsodilo, da je Uber taksi, in da bojo torej morali povsod upoštevati enaka pravila kot lokalni taksiji.
severnik
# 20.12.2017 ob 17:04
ga ni mogoče opredeliti za "storitev informacijske družbe",

Hahhahahahaha....storitev informacijske družbe.

Potem se sem šteje tudi ves letalski prevoz.
army2500
# 20.12.2017 ob 15:50
delat aplikacijo izključno za slovenijo je -beh, sploh na takih ravneh...smo premajhni in preveč se držimo šeg in navad (beri novosti nam smrdijo) da bi si povrnu stroške razvoja nečesa kar bi uporabljalo 5 ljudi.
zozozo
# 21.12.2017 ob 11:26
@FollowMe - Pa saj Uber je tudi taksist. Nisi nam pa povedal, kje si se peljal za take cene.
izo
# 21.12.2017 ob 20:25
uber je posrednik, z nobeno odgovornostjo. eu je pudel.
zeus.zeng
# 22.12.2017 ob 07:29
uber je posrednik, z nobeno odgovornostjo. eu je pudel.
----------------
točno tako in slovenclji smo pudlji pudla . Me prav zanima če bo kdaj prišel čas ko bodo lahko volilci dali glas tudi stranki ki bo imela hrabrost zagovarjati načelo : SLOVENIJA NAJPREJ ...
partibrejker
# 21.12.2017 ob 23:39
zozozo
Sej tocno to hocem reci, zakaj se uber ne drzi pravil, kot se jih v ameriki? Nasi taksisti pa so itak vecinoma s.p.ji zdruzeni v neke taksi sluzbe.
izo
# 21.12.2017 ob 20:31
pa če se nekaj oglašajo za uber, gre za popolnoma isti problem pri airbnb-ju, kickstarterjih itd itd..
samogledam
# 20.12.2017 ob 15:38
Jaz sem presenecen da ob tolikih racunalniskih genijev v Sloveniji skupina brihtolov ne sestavi Slovenski informacijski sistem za hitrejso posredovanje taksi prevozov kot jo ima Uber in ne nazadnje cenejso obliko prevoza iz sluzbe vec oseb iz točke A do točke B,C in D. Za daljse relacije ze obstajajo spletne strani, zakaj ne za krajse?
xes
# 20.12.2017 ob 15:12
Hmm... če se torej registriram kot uber voznik lahko vozim po pasu za trole in taksije ter parkiram na parkiriščih za taksije? .... mega :)
Follow Me
# 21.12.2017 ob 10:47
O tako bom reku, prvo sem bil proti Uberju (podpiral taksiste), po uporabi v eni noči Uberja in taksista, vam povem da Uber za vedno !!

Preko Uberja 4km za 3,5€ v eno smer, za isto vožnjo prek taksista 19€, brez računa. Potem se vprašaš kdo je tle wasu.
partibrejker
# 21.12.2017 ob 07:08
Uber kot ideja je cisto v redu. Dobis prevoz, za katerega vidis kako so ga ocenili drugi potniki, ceno ves vnaprej. Prevozniki, po drugi strani, pa dobijo tudi tvojo oceno kot potnika in te vzame ali pa ne za prevoz.
V Angliji nekateri od tega cisto spodobno zivijo in to delajo full-time, drugi si pac zasluzijo za malico, ko imajo cas.
Malo regulative ne skodi, prevec regulative pa ubija.
Me zanima kako je v npr new yorku, kjer so licence za taksiste nenormalno drage
Phillidor
# 20.12.2017 ob 15:32
Eno izmed kljucnih vprasanj, s katerim se je pred meseci ukvarjal Generalni pravobranilec, se glasi, ali je naravo storitve Uber mogoce opredeliti kot "spletno posredovanje", "storitev informacijske druzbe", "gola platfora", ipd. Sodisce je mnenju Generalnega pravobranilca sledilo in sklenilo, da je storitve Uberja ni mogoce lociti od storitve taksi prevoza. Zato bi Uber pri nas potreboval razna dovoljenja na drzavni in lokalni ravni. Je pa treba povedati, da veljavni predpisi pri nas ne grejo na roke Uberju - to ni isto kot taksi podjetje. Izpolnjevati bi morali pogoje, ki niso prilagojeni naravi njihove dejavnosti.

Podjetje Uber se mi samo po sebi ne smili. Poslujejo po svetu nelegalno, ce se jim to izplaca. Gre se jim le za denar, varnost ljudi je postranskega pomena. Ce mora taksi podjetje za opravljanje svojega posla imeti milijon dovoljenj, bi Uber breme varnosti zapostavil in prenesel na kogarkoli, ki je pripravljen peljati. Ni isto, ce imas voznisko dovoljenje in peljes tiste, ki jim zaupas, kot pa ce to delas za denar - takrat se pricakuje nekoliko vecja stopnja strokovnosti prevoza in zato je vse skupaj drazje. Je drugace ce se usedes v taksi v Makedoniji ali na Poljskem, kot pa npr. v Nemciji ali Avstriji.

Ideje, ki stoji za Uber, pa ne gre kar tako prezreti. Podjetja prijavijo dejavnost, placujejo davke in poslujejo povsem posteno. Ce se to udejani, se poveca konkurencnost. Zato se pa taksi podjetja bojijo Uberja kot hudic kriza. Njihova stranka bi odtlej vozila z nekom, ki bi ponujal cenejsi in ucinkovitejsi prevoz. Nic ni narobe, da mora Uber igrati po podobnih pravilih, kot taksi podjetja. Ampak...

Po odloku Mestne obcine Ljubljana rabis imeti opravljen izpit o poznavanju mesta Ljubljana, ce hoces dobiti licenco. Tudi na drzavni ravni v zvezi s pridobitvijo obrtnega dovoljenja obstaja nekaj vprasljivih pogojev.

Zelim si torej varnega prevoza, a da mi bo pa voznik pri tem razlagal o znacilnostih Ljubljane, kje je katera ulica, drugo in tretje, pa mislim, da gre predalec. Ce se odlocim, da se bom peljal z nekom, ki ima garmin in ne ve na pamet vsega, zakaj bi nam oblast to preprecevala? To je za moje pojme birokracija, oziroma nefleksibilnost, nenaklonjenost sprejemanju novega. Na drzavni ravni bi torej lahko storili marsikaj vec, v tej smeri pa gre tudi odlocitev Sodisca EU. Ne bodo posegali v pristojnosti drzav clanic. Oziroma drugace: ce boste pametni, boste sprejeli dobre nacionalne predpise, ce boste birokrati pa vam ne moremo pomagati.
ivod
# 20.12.2017 ob 12:56
... ni je čez svobodo ...
samo ...
samo... samo bogatuni si jo lahko privoščijo ...
za druge je svoboda pod drevesom ...
partibrejker
# 21.12.2017 ob 07:28
https://www.uberkit.net/blog/uber-nyc-driver-requirements/

Evo, takole je to v new yorku. Voznik mora imeti vozniski staz, primerno vozilo, zdravniski pregled, DOVOLJENJE oziroma taksi licenco za mesto new york, dovoljenje za letalisce, ZDRAVNISKI pregled, ustrezno zavarovanje avtomobila in potnikov, tecaj varne voznje.
Prav tako mora pridobiti class E voznisko dovoljenje - dovoljenje za profesionalno voznjo. Tudi avtomobil mora biti pregledan ored uporabo in se in se

Pri ureditvi vse teh zadev, pa pomagajo uber svetovalci.
Mislim, da gre pri tej zadevi bolj za davke, ker vse ostalo bi se dalo urediti
elGringo
# 20.12.2017 ob 13:37
just curious - koliko se dejansko u slo (beri LJ) uber sploh kej uporablja?
Rockos
# 20.12.2017 ob 13:28
black_barn: So ljudje, ki vozijo folk, plačani?

V bistvu ja. Daj na strani za en mesec opcijo, da vsi vozijo lahko samo brezplačno, pa poglej kakšna bo še ponudba.

Gre sicer za delitev stroškov, ampak v resnici pa je to plačilo šoferju. Je čisto vseeno kako to opredeliš in ja, načeloma bi ti moral izstavit račun in imet registrirano firmo, saj je vnaprej določil "ceno". Ceno česa? Opravljene storitve prevoza seveda, čeprav v realnosti dobi nazaj bolj del bencina kot karkoli drugega.
DAbears
# 20.12.2017 ob 16:20
Haha samo da se dnar pobira in da ljudje man zasluzijo
Se dobr da zivim v zda kjer dovoljo vsakemu ki je priden zasluzit
lx200
# 20.12.2017 ob 16:20
Naj pride uber v slovenijo! Dovolj imam taksistov ki ti za 4 kilometersko pot računajo 10€ brez taksimetra in računa
Potem pa pij in NE-vozi
oxo
# 20.12.2017 ob 17:42
In tako bodo "pošteni" in "ubogi", predvsem "slovenski" taxi vozniki Mercedes in BMW limuzin še naprej brez milosti in na primitiven "južnjaški" način zaračunavali(predvsem) tujim potnikom (in "slovenceljnem") prevoz z letališča JP Brnik do Ljubljane med 70 in 100 €. Ali pa prevoz od železniške postaje Ljubljana do holeta Slon/Union 30-50 €. Ampak tega v dveh desetletjih država ni uspela urediti. In tudi uredila ne bo. Naj živi Uber - pošten transport za pošteno ceno!
wokeAF
# 20.12.2017 ob 13:01
prevoz.org?
Kazalo