Gospodarstvo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.9 od 50 glasov Ocenite to novico!
Prodajalna
Slovenija je druga na lestvici držav, ki so zaradi globalizacije najbolj povečale kupno moč. Foto: BoBo
Po pozitivnem učinku na BDP na prebivalca zaradi okrepljene globalne povezanosti je Slovenija pristala na devetem mestu. Foto: BoBo

Dodaj v

Študija: Slovenija med zmagovalkami globalizacije

Rezultati študije nemške fundacije Bertelsmann
9. junij 2018 ob 16:58
Bielefeld - MMC RTV SLO, STA

Študija nemške fundacije Bertelsmann ugotavlja, da je Slovenija med zmagovalkami globalizacije, saj je od 90. let izjemno povečala kupno moč in BDP.

Po pozitivnem učinku na BDP na prebivalca je Slovenija zaradi okrepljene globalne povezanosti med letoma 1990 in 2016 pristala na devetem mestu lestvice, ki jo je izdelala študija nemške fundacije Bertelsmann, ki so jo predstavili ta teden. Upoštevajoč še kupno moč, je Slovenija celo na drugem mestu, na prvem mestu je Švica, na zadnjem pa Indija.

Študija, ki je pod drobnogled vzela gospodarske, socialne in politične dejavnike posameznih držav, v prvem delu ugotavlja, katere države so bile na podlagi podatkov iz leta 2016 najbolj in katere najmanj globalizirane. Prva na lestvici je Irska, sledijo pa Nizozemska, Belgija, Švica, Danska, Švedska, Avstrija, Velika Britanija, Finska in Madžarska.

Z izjemo Velike Britanije tako v prvi deseterici ni velikih svetovnih gospodarstev iz skupine G20. Prvo je na 11. mestu najti Kanado, Francija je na primer 16., Nemčija 18., Španija 19., Avstralija 21., Italija 23., ZDA 29., Japonska 33., Turčija 35., takoj za Južno Afriko, Rusija 36., Južna Koreja 37., na dnu lestvice 42 držav, vključenih v raziskavo, pa so Mehika, Kitajska, Brazilija, Argentina in Indija.

Slovenija se je na lestvici najbolj globaliziranih držav znašla na 25. mestu, tik za Poljsko in pred Novo Zelandijo. Po gospodarskih merilih je dosegla 21. mesto, po socialnih 28. in po političnih šele 36. uvrstitev.

Učinki globalizacije na slovensko gospodarstvo
Drugačna je slika Slovenije, ko gre za učinke globalne vpetosti na gospodarsko rast. Na podlagi izračuna, ki meri razliko med ocenjeno ravnjo BDP-ja na prebivalca v primeru stagnacije globalizacije in dejansko ravnjo BDP-ja, je tako Slovenija dosegla 9. mesto. Omenjena razlika je za Slovenijo kumulativno dosegla 24.768 evrov, povprečno na leto v obdobju od 1990 do 2016 pa 953 evrov.

Na prvo mesto se je uvrstila Švica, kjer je kumulativna razlika v BDP-ju na prebivalca zaradi globalizacije dosegla 49.730 evrov, povprečna letna pa 1.913 evrov, za njo je na lestvici najti Japonsko, tretja je Finska, četrta Irska, peti Izrael, na šestem mestu je evropska gospodarska velesila Nemčija, sedma je Danska, osma Nizozemska, deseterico pa za Slovenijo končuje Južna Koreja.

Avstrija je na 11. mestu, Italija 15., Francija 18., Velika Britanija 20., ZDA pa šele 25., saj je največje nacionalno gospodarstvo na svetu svojo globalno vpetost v času od 1990 povečalo za razmeroma malo.

Naskok kupne moči
Še boljši je položaj Slovenije v delu študije, ki upošteva tudi standard kupne moči. Slovenija se namreč po koristih globalizacije v tem primeru uvršča celo na drugo mesto, tik za Švico. Kumulativna korist globalizacije za Slovenijo je tako v tem primeru pri 43.678 evrov, povprečna letna pa 1.680 evrov. Za Švico je medtem pri 46.918 oz. 1.805 evrov.

Na tretjem mestu je Finska, sledijo pa Irska, Grčija, Južna Koreja, Izrael, Madžarska, Portugalska in Nemčija. ZDA so po tej primerjavi šele na 33. mestu, spodnjo deseterico pa poleg njih sestavljajo še Velika Britanija, Južna Afrika, Rusija, Brazilija, Norveška, Kitajska, Mehika, Argentina in kot zadnja Indija, kjer so koristi, upoštevajoč kupno moč pri 2.554 oz. 98 evrih.

Slovenija je visoko uvrstitev dosegla, čeprav jo je zadnja kriza močno prizadela. Uvrstila se je tudi pred države iz srednje in vzhodne Evrope, ki so sicer od nje bolj globalizirane.

Globalizacija prinaša koristi?
Glavno sporočilo študije je, da globalizacija prinaša koristi in da je protekcionizem napačen odgovor na gospodarske in socialne izzive, ne pokaže pa zmagovalcev in poražencev globalizacije znotraj držav. Tudi v Sloveniji so bili zaposleni v nekaterih sektorjih v tekstilni in obutveni industriji namreč močno prizadeti, v nekaterih pa so pozitivne učinke čutili nadpovprečno.

La. Da.
Prijavi napako
Komentarji
firbec111
# 09.06.2018 ob 17:30
ker smo na drugem mestu takoj za Švico to pomeni da smo dosegli cilj DRUGA ŠVICA
Brahe
# 09.06.2018 ob 18:11
@hernandez, ja res je bilo včasih super. Delavci so jemali kredit za svinjske polovice, ki so koštale celo takratno plačo! Zdaj dobiš za minimalno plačo 2 ali celo 3 domače prašiče, tako da ne vem kje vidiš, kako je bilo včasih vse fino itd. Edina razlika je, da smo sedaj vsi preveč razvajeni, imamo boljše avte, vsako leto nove mobitele itd. itd. Res nam je slabo zdaj...
pepar
# 09.06.2018 ob 19:14
NE,Nemčija je zmagovalka globalizacije,ker je dosegla da ima poceni delovno silo na razpolago po celem vzhodnem EU !!!
Dejstvo je,da mora velika večina slovenskih delavcev delat tudi po dvanajst ur,da lahko nemška podjetja brez težav prodajajo izdelke z visoko dodano vrednostjo.
Kdor ne verjame tišči glavo v pesek,samo ko jo bo dvignil ga zna pa hudo zabolet.
To ni jamranje,to je kruta realnost.
Mimobeznik
# 09.06.2018 ob 19:03
boro007

Tvoja Slovenija je en kup negativne demagogije, za razliko od resnične, ki jo poganja gospodarstvo.
božo1
# 09.06.2018 ob 18:47
firbec111
ker smo na drugem mestu takoj za Švico to pomeni da smo dosegli cilj DRUGA ŠVICA
.....................
Da se malo pohecamo, sem tole zbrskal, naspisano po življenski izkušnji:
Lih švica...
22 Okt 2016 23:44
Pa lih Švico si izbral. Tam res ne marajo tujcev in ti to dajo tudi vedeti. In ja, tujci so za njih tudi Nemci in jaz poznam dva, ki sta od tam ušla. Dobesedno. Plače dobre, stroški najemnine (Zuerich) noro visoki (2000+), stroški vrtca podobno (2000+), moji prijateljici, ki je tam delala, ni ostalo praktično nič več kot meni v Sloveniji. S tem, da grem jaz okoli 15:30 lahko po otroke, ona pa je delala do 18h ali 19h vsak dan. Jaki živo
slovenkaaaa
# 09.06.2018 ob 18:35
Hernandez... res neutemeljeno pises... ti ekonomske studije takoj ovrzejo, kar pises. Pred 1990 ni imela vsaka druzina mobitelov, laptopov itd. Mi je zal, ce nimas za salamo, a gotovo ni 70% Slovencev na tem. Samo poglej stevilke, koliko jih dopustuje na morju!
tore
# 09.06.2018 ob 17:32
Prva na lestvici je Irska, sledijo pa Nizozemska, Belgija, Švica, Danska, Švedska, Avstrija, Velika Britanija, Finska in Madžarska.
Same manjše države z izjemo GB. Če imaš majhen trg, moraš pač prodajat v tujino.

na dnu lestvice 42 držav, vključenih v raziskavo, pa so Mehika, Kitajska, Brazilija, Argentina in Indija.
Te imajo pa večinoma svoj trg ogromen.
mladi portugizac
# 10.06.2018 ob 08:49
Dejansko večina ne razume članka.
Ta ista večina tudi ni zmožna dojeti realnosti -ta pa je, da dejansko po standardu življenja (življenja, ne denarja!!!) v Sloveniji živimo v top 2% na svetu! Ampak za sposobnost to dojeti je treba malo čez mejo pogledat, kaj prebrat, predvsem pa bit sposoben objektivnega pogleda na svet.
Če si lahko švabo kupi boljši avto kot jaz, še ne pomeni, da živi bolje kot jaz...
Pohojen
# 10.06.2018 ob 03:56
Heristalski166
Da, Nemčija rabi še kakih 500 000 imigrantov, ki bodo
delali za manjše plačilo kot delajo delavci v SLO za Nemčijo.
To bo lahko sprožilo krizo in brezposelnost.
Naročene študije kažejo, da smo Slovenci bili leta 1990
lačni in brez strehe nad glavo, kar ne drži.
Celine
# 09.06.2018 ob 22:09
Riedl je še vedno v zaporu, zato so Avstrijci boljši od nas.
darkwader
# 09.06.2018 ob 19:48
V bistvu je res, smo napredovali, vendar se je število bedarij, ki naj bi bile "nujne" za življenje v teh časih, znatno povišalo in s tem tudi stroški, ki pa jim vsi ne zmorejo.
TineB
# 09.06.2018 ob 19:20
@tore

Ne še. Švica ima svoj denar in ni v Nato.


Ja, baziran na zaplenjenem nacističnem zlatu, ki je bil nakraden od Judov in drugih taboriščnikov, in okupirancev. In na bančnem sistemu, ki je slovel po pranju denarja in zatočišču za umazan denar. "Vau!"
nikoli
# 09.06.2018 ob 18:14
hernandez
# 09.06.2018 ob 17:56
Prijavi neprimerno vsebino
Blazno povečana slovenska kupna moč?
A je to podobna fora kot s povprečno plačo, ki je 70% zaposlenih ne doseže?

Res je danes marsikaj relativno ceneje kot nekoč, npr. turizem (cenejši letalski prevozi), avtomobili (bistveno cenejše dajatve), itd. Vendar si je po drugi strani nekoč skoraj vsak lahko kupil normalno salamo za normalen denar, danes je pa za večino ljudi, vse kar ne kupijo pod trgovinsko blagovno znamko in v akciji, že praktično prestiž.


To, da 70 odstotkov kjudu ne doseže povprečne plače je povsem normalno - menda je to jasno vsakumor, ki ve, da de povprećje računa kot (masa plač)/ (število prejemnikov plače).
Menda je vsakumor jasno, da tistih z manšimi plačami več kot tistih z velikimi višina plče ni normalno porazdeljena. Še v socializmu je bilo tako.

In ne nakladaj o dragih salamah,ker so te tako poceni kot še nikoli. Poltrajne salame - barjene so v Mercatorju po 3 do EUR na kg naprej, suhe pa od 10 EUR za kg naprej. V Lidlu ali Hoferju pa je ista roba za 20 do 30 EUR cenejša.
veza
# 09.06.2018 ob 18:41
Wasabi
# 09.06.2018 ob 18:31

Se pravi balinanje, skoki s padalom in globalizacija!
Bravo Slovenci!


tudi pri traktorjih smo prvi in old timerjih, pa motorjev imamo tudi veliko
rubin
# 09.06.2018 ob 21:14
Vsak naj pri sebi oceni če si res lahko toliko več privošči sedaj. Vse ostalo je zavajanje. Sedaj treba delat dve uri za kilo rib. Včasih je bilo manj.. Ja, to je iztrebljanje rib povzročilo. Nato, sedaj če si podnajemnik s osemsto plače, ni šans da prišparaš za stanovanje, niti za nov avto ne....pet evrov Oz pol pizze za delovno uro se ni kaj prida spremenilo.... Ne vem... Nekega drastičnega napredka ne vidim.
svabo
# 09.06.2018 ob 20:15
Yanez
volilec levice je mladi volilec. Ko boste znali mladim ponuditi v svoji "egalitarnosti" realno možost ustvariti lastno življenje, brez prekarnosti in plačo ki bo omogočila normalen kredit in še kakšen euro za na lepš......takrat Yanez bo tvoja egalitarnost dejansko nekaj naredila za mlade in vsi bodo volili to rumeno sonce. Do takrat pa tvoja egalitarnost za mlade pomeni pekel.....
raintaker
# 09.06.2018 ob 20:00
Pa kje so ti reveži??? V 50.0000 - 100.000 eur vrednih "zabojih"?

Švica ni pa pač nič boljša kot zalivske naftne države, le da njihov standard temelji na moralno mnogo slabših stvareh.

Sloveniji gre dobro, bo pa trajalo nekaj časa, da se izvlečemo iz gledanja v preteklost in da presežemo družbo amaterizma (kjer vsak vse zna in posledično je dosti opravil slabo cenjenih > slabše plače - zato razkorak med plačami javnega in zasebnega sektorja). Tretji problem pa je, da denar premalo kroži.
hernandez
# 09.06.2018 ob 17:56
Blazno povečana slovenska kupna moč?
A je to podobna fora kot s povprečno plačo, ki je 70% zaposlenih ne doseže?

Res je danes marsikaj relativno ceneje kot nekoč, npr. turizem (cenejši letalski prevozi), avtomobili (bistveno cenejše dajatve), itd. Vendar si je po drugi strani nekoč skoraj vsak lahko kupil normalno salamo za normalen denar, danes je pa za večino ljudi, vse kar ne kupijo pod trgovinsko blagovno znamko in v akciji, že praktično prestiž.
garmond
# 09.06.2018 ob 22:04
Verjamem v rezultate te študije, da je Slovenija zmagovalka globalizacije. Zato pa ni ničesar več slovenskega. Ponujali so nas kar na pladnju.
svabo
# 09.06.2018 ob 20:23
Pa še nekaj je smešno, nad volilci Levice se zgražajo tisti, ki so v prejšnem sistemu imeli kredite, ki se niso revalorizirali, in na koncu še lastnili stanovanja po Jazbinškovem zakonu. Nič niso ustvarili, vse jim je podarila družba razen 10% realne vrednosti stanovanja so morali plačati z lastnim denarjem. Ti ljudje danes, najbolj glasno lovijo "komuniste" , ki bi sodijo nekje po njihovo v rang migrantov....
amigo
# 10.06.2018 ob 13:30
Ne vem kakšen smisel ima izvoz, če pa potem za težko zaslužen denar kupujemo stvari, ki bi jih lahko sami pridelali. Naše mleko izvažamo v Italijo, pijemo pa mleko iz Madžarske in Slovaške. Razen tega je delež visokotehnoloških izdelkov v izvozu zelo nizek.
gnusfraba
# 09.06.2018 ob 22:26
V 90. ih letih smo radikalno spremenili družbeno ureditev. Bertelsmann, kako veste, da je za pozitivni trend Slovenije zaslužna le globalizacija, prav nič pa ostali vplivi, med drugim sprememba sistema? S kakšnimi merili dobite rezultat 'ene od zmagovalk globalizacije', če je razslojenost (kljub rasti povprečja) bistveno povečala?
lmatjaž
# 09.06.2018 ob 22:13
Te potrošniške studije ji lahko nekam ...
Še prej pa naj si z margarino namažejo..
boro007
# 09.06.2018 ob 19:19
@Mimobeznik

Tvoja Slovenija je en kup negativne demagogije, za razliko od resnične, ki jo poganja gospodarstvo.


No jaz menim da je demagogija tale zgorni članek. Bom pa vesel ko bomo vsi slovenci imeli več koristi od gospodarstva, ne pa samo mezdo s katero si lahko nekateri zgolj kupijo hrano, prevoz na delo in osnovne potrebščine...

Takrat bomo pa imeli razlog za pravi optimizem, ne samo namišljenega in izzvanega pred volitvami. In seveda po volitvah, ker se pričakujejo ponovne volitve...
Hardworker
# 10.06.2018 ob 12:23
Študij kot študij. Skregan z realnostjo in zmontiran za zavajanje naroda.
Olorin
# 10.06.2018 ob 11:12
"Študija nemške fundacije Bertelsmann ugotavlja, da je Slovenija med zmagovalkami globalizacije, saj je od 90. let izjemno povečala kupno moč in BDP."

Kaj pa dobijo "zmagovalke globalizacije" za nagrado? Minimalca za vsakega drzavljana?
amigo
# 10.06.2018 ob 07:35
Če realno pogledam. realnega napredka ni ne vem kakega. V 80 letih sem imel avto in zgradil sem si stanovanje. Vsako leto smo bili na morju, dva otroka sta hodila v šolo in tudi lačni nismo bili. Danes je stanovanje ali pa celo hiša za povprečnega državljana praktično nedosegljivo.
Zato pa tisti, ki nimajo tet in stricev na višjih položajih zapuščajo Slovenijo z enosmerno karto.
heristalski166
# 10.06.2018 ob 01:04
podli manevri, rabi nemčija še kej še cenejšega skrivljenega železa ali delovno sile, kašna je pa kej mediana plač glede na recimo 1980, brezposelnost, prekarnost, ljudi v revščini, kok mladih ima svoje stanovanje/hišo ....
bomba35
# 10.06.2018 ob 00:40
@vranek
Kako pa si ti izračunal tistih 6.930 evrov? Minimalec je 842,79 bruto, v pokojninsko blagajno gre cca 205 evrov.
vranek
# 09.06.2018 ob 22:08
ElCartel, si kdaj izracunal, koliko si vplacal v pokojninski sistem pa reciva 40 let na minimalcu?
Ti povem, 6.930 eurov. Ja! In v koliko letih to pojuriš pri penziji 550 eurov? Ti gre? Tigrda drzava ti in silidarnost nas ki delamo? A ne! Potrebno se bo s pricakovanji inpljuvanjem soocati znotraj dejstev! Številk! Ne lazejo, vec kot negirajo !
vranek
# 09.06.2018 ob 22:00
Ah, vidim, da vecina clanka in podatkov sploh ne razume.
mikitr
# 09.06.2018 ob 19:30
Vi se hecate?!
pirat1
# 09.06.2018 ob 17:45
Haha,

Ja, "zmagovalka" z ogromnim delom prebivalstva pod mejo revščine.

Zdaj pa je treba oprati možgane revežev, da bodo ponosni na "zmagovito" Slovenijo...
Kekec99
# 10.06.2018 ob 13:38
Glavno sporočilo študije je, da globalizacija prinaša koristi in ...
----------------------------------------------
Korist komu?
Robiland
# 10.06.2018 ob 09:23
zapravico

Lepo si me nasmejal. Ja res, prodajajo nam bucke.
Drzavo smo pridno razprodali, zadolzeni smo 80% proracuna in se trepljamo po ramenih.
Robiland
# 10.06.2018 ob 09:08
Slovenija je izjemno povecala ZADOLZENOST.
zapravico
# 10.06.2018 ob 08:52
Študija-a so ti študiranci na koki?
REsnica
# 10.06.2018 ob 07:46
Le čevlje sodi naj kopitar in ne ekonomije in podatkov, ki jih ne razume.
Ta raziskava in njeni izsledki ne ocenjujejo standarda tu prisotnih vseznalcev, ki nimajo pojma o čem govori članek.
el CARTEL
# 09.06.2018 ob 22:02
druga stvar pa je,da je slovenija prihajala iz razpadajoče jugoslavije in je logično, da se ji je - s pomočjo zahoda - dvignil tudi standard.

to,da smo prezadolženi (da brez kreditov ne bi imeli niti za penzije alinormalno funkcioniranje države) pa niso omenili.

kako je možno, da je velika zmagovalka globalizacije nesposobna sama ustvariti toliko da plača penzije ljudem
el CARTEL
# 09.06.2018 ob 21:59
Glavno sporočilo študije je, da globalizacija prinaša koristi in da je protekcionizem napačen odgovor na gospodarske in socialne izzive, ne pokaže pa zmagovalcev in poražencev globalizacije znotraj držav. Tudi v Sloveniji so bili zaposleni v nekaterih sektorjih v tekstilni in obutveni industriji namreč močno prizadeti, v nekaterih pa so pozitivne učinke čutili nadpovprečno.

ja, delavci v industriji prizadeti
tajkuni pa čutili pozitivne vplive nadpovprečno.

sicer pa smešna študija.
cilj nas prikazati, kako je vse dobro, še bolje z več globalizacije, slovenijo pa bi prejšnja kriza ravno zaradi prevelike odvisnosti od drugih gospodarstev skoraj uničila (no, naslednja jo gotovo bo, saj smo še povečali odvisnost - izvoz v BDP predstavlja 80%, pred krizo pa 60%)

čeprav večina ne živi dobro.
to je to kar globalzacija lahkoponudi najuspešnejšim državam, kot je očitno slovenija - ivotarjenje
vranek
# 09.06.2018 ob 21:56
Pirat10. Pa kje ti toliko revšcine vidiš. A ti razumes funkcijo trga, funkcijo drzave in odgovornoet posameznika zase? A ti mislis, da je visok druzbeni stansard slucaj? A ti mislis, da je veliko drzav ssolstvom, dobrim, kot je naše. Varstvo predsolskih otrok, socijala in futranje celih generacij,. Ki sploh ne delajo? A siti bil kdaj kje za kak mesec v tujini in opazoval zivljenje tam? A znas brati spodatke in jih interpretirati?
Si sposoben razumeti,da cistilke nikjer niso bogate, da ce delas enostavna ali fizicna dela, pac imas minimalca? Da je dolznost posameznika, da se izsola in isce boljsesluzbe? A razumes, da vsak od nas mora dajati vse od sebe za boljse pogoje pri delu? Da ti nihce ni dolzaan karklli dajat
Da vse kar imamo ni samoumevno, je vec kot dobro, ar pa ne pomeni, da ne more bitiboljse.
Vkljcno z zdravtvom, ki je vrhunsko. Je pa 1/3 ljudi pri nas zajedalcev,ki zdravstveni sistem zlorabljajo , z napotnicami na zalogo, za vsak slucaj. Mislim predvsem na prepogosto obiskovanje specialistov in splosnih zdravnikov iz dolgega casa.
Obisci kdaj ZDA, Anglijo, pojdi k zdravniku in govori z ljudmi, ki v ZDA ob diagnozi rak dojke, le odidejo domov in pocakajo na konec. In potem sinfaj. In ne zamenjuj lenuhov z revezi.
Valentin57
# 09.06.2018 ob 20:15
Po tej lestvici smo drugi za Švico. Če bi naredili še lestvico v nezadovoljstvu in jamranju, bi bili premočno prvi.
svabo
# 09.06.2018 ob 20:11
Končni cilj je dosežen....druga Švica.....
če je to druga Švica potem je nekje v enačbi.....napaka...
Yanez
# 09.06.2018 ob 20:06
Slovenija se namreč po koristih globalizacije v tem primeru uvršča celo na drugo mesto, tik za Švico.
Paradoks pa je, da so v naši metropoli, kjer je največ denarja in najvišje plače in najvišji standard, v nedeljo množično volili levico. Ta pa bi najraje ukinila globalizacijo, izstopila iz evropskih integracij ter uvedla nazaj enakost (v uboštvu). Čeprav smo še vedno ena najbolj egalitarnih družb na svetu.
Kdor more, naj razume...
m72
# 11.06.2018 ob 13:46
"Mislim, da je bil podatek o jugoslovanskem dolgu preračunanem v današnje $, ki naj bi znašal okrog 100 miljard. Druga razlika je da slovenija trenutno lahko odplačuje svoj dolg, jugoslavija tega ni bila sposobna že od začetka 80ih."

Zakaj pa bi preračunavali v "današnje dolarje"? Kolikor vem, se dolar ni menjal. Izračunati obresti na ta znesek pa je itak nesmisel.

Jugoslavija je bila zelo malo zadolžena (manj od 15% GDP, ki je l. 1989 znašal 129 G$), in ni šlo za to, da ne bi mogla odplačevati kreditov. Problem je bil z razdeljevanjem deviznih prilivov, ker so vsi hoteli več, kot so ustvarili. V osemdesetih je bila recimo vojska največji posamični izvoznik in je letno ustvarila več kot 2,5 G$ (dve in pol milijarde dolarjev) deviznih prilivov, bila pa je tudi največji uvoznik, s še višjo porabo.
Večjo težavo je povzročila prva naftna kriza, leta 1973, ki je imela za posledico znižanje gospodarske rasti z 20% (!) na še vedno fascinantnih 5%, a vseeno je zelo narasla brezposelnost predvsem med mladimi.

Slovenija odplačuje kredit z najemom novih kreditov in z razprodajo premoženja. Saj je menda jasno, ker dolg iz leta v leto raste. Če bi po takratni metodologiji izračunali slovenski BDP, bi se držali za glavo. Tudi glede dolga, ker bi bil čez 1,5 BDP.
Borc984
# 10.06.2018 ob 23:25
To pomeni, da ko pride naslednja kriza, jih bomo dobili toliko bolj po p.....
Globalizacija ni vedno vredu!
Chopin
# 09.06.2018 ob 22:50
to,da smo prezadolženi (da brez kreditov ne bi imeli niti za penzije alinormalno funkcioniranje države) pa niso omenili

Prezadolzena Slovenija res ni. Poglej si podatke (relativne) kaksnih bogatejsih drzav...
Chopin
# 09.06.2018 ob 22:48
Glavno sporočilo študije je, da globalizacija prinaša koristi in da je protekcionizem napačen odgovor na gospodarske in socialne izzive, ne pokaže pa zmagovalcev in poražencev globalizacije znotraj držav.

Odkrivanje tople vode :).

Sicer pa cestitke Sloveniji, res odlicni kazalci od osamosvojitve do danes. Res gospodarska zgodba o uspehu.
gnusfraba
# 09.06.2018 ob 22:07
Povej mi katero državo želiš na vrhu neke statistke, pa ti v pol ure naredim matodo po kateri bo ta država statistično gledano vsaj blizu vrha, če že ne prva. (Mimogrede, tTo se da za prijetne lastnosti narediti za tudi s severno korejo.) Bojim se, da imajo tudi Nemci svoj FDV.
gnusfraba
# 09.06.2018 ob 21:56
Tako je pač s preveč poenostavljenimi statistikami. Sicer verjamem, da smo glede na njihova merila v Sloveniji napredovali ko sto mater, ampak, kakšna imajo merila? Verjetno so prilagojena Nemčiji, če so že nemška fundacija.

Po drugi strani, bolj kot si majhen, večja je verjetnost za večje odstopanje od povprečnega trenda primerljivih držav. Čudilo bi me le, če bi se čez npr. 5 let spet po istih kriterijih uvrstili v vrh. Ne pa npr. katera od Baltskih držav ali pa morda Češka ali Slovaška.

Ampak, da ne bo nesporazuma. Statistika ne laže, laže morda tisti, ki jo interpretira.
Kazalo