Bo šel denar od investicij v proge za izgube SŽ-ja? Foto: MMC RTV SLO
Bo šel denar od investicij v proge za izgube SŽ-ja? Foto: MMC RTV SLO
Goran Brankovič
Direktor SŽ-ja Goran Brankovič se lahko pohvali z manjšo izgubo od pričakovane. Foto: MMC RTV SLO

Trenutno je za to področje odgovorna Direkcija za vodenje investicij v javno železniško infrastrukturo. A sredi leta se je začelo govoriti o tem, da naj bi bila direkcija v Mariboru ukinjena, njena dejavnost pa prenešena na Slovenske železnice. Sindikat se je nato obrnil na javnost, na prometnem ministrstvu pa so predvideli ustanovitev podjetja za vodenje investicij. Tedanji predlog je bil za zaposlene sprejemljiv, saj bi sedež ostal v Mariboru.

A konec septembra je bil objavljen nov predlog, ki je po poročanju Radia Slovenija prinesel novo nezadovoljstvo. Za investicije v železniško infrastukturo naj bi skrbela gospodarska družba, lahko tudi zdajšnja družba, a pogoj je 100-odstotno lastništvo države. To pomeni, da bi bila družba lahko pod okriljem Slovenskih železnic, saj so te v državni lasti.

Infrastruktura in prevoznik morata biti ločena
Predlog pa ni v skladu z evropskimi direktivami, ki zapovedujejo ločitev železniške infrastrukture od prevoznika, opozarjajo na direkciji. Če bi bila direkcija v lasti železnic, bi se denar namreč lahko porabil tudi za kritje izgube.

IZGUBA MANJŠA OD PRIČAKOVANE
Generalni direktor SŽ-ja Goran Brankovič je prav zdaj povedal, da je podjetje v prvih osmih mesecih ustvarilo 3,7 milijona evrov izgube iz poslovanja, kar je sicer bolje od načrtov, saj so ocenjevali, da bo izguba kar 16-milijonska. Brankovič priznava, da je boljše poslovanje tudi posledica dogovora pri plačah, a tudi denarni tok iz poslovanja je v osemmesečju znašal 19,2 milijona evrov, medtem ko so ga načrtovali le v višini slabih sedem milijonov.

Predsednik sindkata Janez Flac meni še, da bi bila ustanovitev podjetja za investicije v železniško infrastrukutro koristna, če bi bila po vzoru Darsa in DDC-ja. Septembrski predlog pa po njegovem mnenju ustvarja zmedo, saj naj bi nova poslovna enota oziroma zdajšnja direkcija vodila le nove investcije. Edina taka investicija je zdaj gradnja drugega tira Divača-Koper, za nadgradjo proge Pragersko-Hodoš skupaj z elektrifikacijo, gradnjo nadvozov in podvozov pa bi bile pristojne Slovenske železnice, pri čemer gre vse prej kot za vzdrževanje proge.