Premoženja Adrije po prodaji letal praktično ni več, največ terjatev pa ima kontrola zračnega prometa, ki je državno podjetje in zato na odpis dolgov ne more pristati, saj bi se lahko to štelo za nedovoljeno državno pomoč. Foto: BoBo
Premoženja Adrije po prodaji letal praktično ni več, največ terjatev pa ima kontrola zračnega prometa, ki je državno podjetje in zato na odpis dolgov ne more pristati, saj bi se lahko to štelo za nedovoljeno državno pomoč. Foto: BoBo
Adria Airways v težavah?

V Adrii Airways (Adria) in na SDH-ju po poročanju TV Slovenija prodajnih postopkov ne razkrivajo. Z upravo SDH-ja so se o tem, kako poravnati dolgove, v četrtek pogovarjali vsi največji upniki Adrie Airways, in sicer Kontrola zračnega prometa Slovenije, Aerodrom Ljubljana in Petrol, vendar neuradno niso dosegli dogovora.

Premoženja Adrije po prodaji letal praktično ni več, največ terjatev pa ima Kontrola zračnega prometa Slovenije, ki je državno podjetje in zato v odpis dolgov ne more privoliti, saj bi se lahko to štelo za nedovoljeno državno pomoč.

Čeprav so povečali število potnikov, bodo po lanskem milijonskem dobičku letos verjetno spet imeli izgubo, nekje med 4 in 5 milijoni evrov. Adrio Airways je država leta 2011 že rešila z injekcijo, vredno 50 milijonov evrov, zato naj bi bila prodaja edina rešitev.

Vendar pa tudi tokrat ni resnih kupcev. Neuradno ni Lufthanse, turškega ali arabskega prevoznika, le manjše neznane družbe in skladi. Če bo prodaja spet padla v vodo, bo najverjetneje ogrožena likvidnost družbe, Adria pa bi lahko končala v prisilni poravnavi ali stečaju.

Agencija za letalstvo bi ji lahko v tem primeru celo odvzela licenco, čeprav za zdaj še ne vodijo nobenega takega postopka. Adria pa za preživetje zime potrebuje vsaj 5 milijonov evrov svežega denarja.

Bo kupec Intro Airways?
Po poročanju portala EX-YU Aviation News je med ponudniki za nakup nekaj več kot 90 odstotkov Adrie Airwaysa nemško svetovalno podjetje Intro Aviation, ki je sprecializirano za prestrukturiranje letalskih družb in njihovo nadaljeno prodajo. Med njimi so bile denimo nemške letalske družbe NFD, ki sedaj deluje kot nizkocenovni prevoznik Lufthanse (Eurowings), ter dBa in LTU International Airlines, ki sta bili integrirani v letalsko družbo Air Berlin. Njihov zadnji nakup je irski regionalni prevoznik CityJet, ki je bil pred tem v lasti Air France-a.

Intro Airways se je sicer kot kupec Adrie Airwaysa omenjal že pri poskusu prodaje leta 2012, ko se je namigovalo, da bo nemški kupec slovenskega letalskega prevoznika lahko kasneje prodal Air Berlinu.

Adria Airways v težavah?