Gospodarstvo

Poudarki

  • "Z razpisom se želi poskrbeti za dodatno polnjenje žepov"
  • "Dars naj takoj prekine razpis"
  • "Vlačičeva logistična platforma se sesuva sama vase"
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,6 od 14 glasov Ocenite to novico!
Verlič je kritičen do razpisa za uvedbo elektronskega cestninjenja. Foto: MMC RTV SLO/Aleksander Kolednik
VIDEO
Elektronsko cestinjenje

Dodaj v

Verlič: Razpis za elektronsko cestninjenje naj bi bil prirejen

"Vprašanje, ali bi elektronsko cestninjenje ustrezalo vsem evropskim standardom"
17. avgust 2011 ob 13:36
Ljubljana - MMC RTV SLO

Poteza vlade, s katero je dovolila razpis za elektronsko cestninjenje, je popolnoma nepotrebna in celo žaljiva do državljanov, ki se spoprijemajo z vprašanjem, kako preživeti naslednji dan, trdi Peter Verlič.

Poslanec SDS-a Peter Verlič je na novinarski konferenci vlado in ministra za promet Patricka Vlačiča pozval k prekinitvi postopka javnega razpisa za elektronsko cestninjenje v prostem prometnem toku.

"Želi si poskrbeti za dodatno polnjenje žepov"
Izpostavil je, da je za vzpostavitev elektronskega cestninjenja država namenila kar 173 milijonov evrov. Po njegovih besedah je poteza vlade, s katero je dovolila tak razpis, v tem času popolnoma neumestna, nepotrebna in celo žaljiva do državljanov, ki se v času gospodarske in socialne krize spoprijemajo z vprašanjem, kako preživeti naslednji dan.

"S tem razpisom se očitno še tik pred odhodom te vlade želi poskrbeti za dodatno polnjenje žepov, saj naj bi bil po nekaterih namigih razpis prirejen. Poleg tega pa se želi z razpisom vpeljati elektronski sistem tudi za osebna vozila, česar ni storila še nobena država v Evropi. Spet bi razvijali nekaj, kar bi bilo izjemno drago, poleg tega pa je vprašanje, ali bi ustrezalo vsem evropskim standardom," je poudaril Verlič.

"Vlačičeva logistična platforma se sesuva sama vase"
Dejal je, da ima Slovenija ta trenutek dobro delujoč cestninski sistem. Z uvedbo vinjet naj bi po njegovem mnenju na področjih pretočnosti, varnosti, udobnosti ter zmanjševanja negativnih ekoloških posledic prometa na avtocestah Slovenija zagotovila vse cilje za zadovoljstvo uporabnikov avtocest. Ob tem je kot neutemeljen zavrnil očitek vlade, da bo država s cestninami v prihodnje zaradi vinjet zbrala manj denarja.

"V času ko primanjkuje denarja za konkretne infrastrukturne projekte in ko vlada v predlogu rebalansa proračuna predvideva občutno zmanjšanje investicijskih sredstev ter varčevanje praktično na vseh področjih, ko logistična podjetja in avtoprevozniki propadajo, ko se Vlačičeva logistična platforma sesuva sama vase, se Slovenija dodatno zadolžuje za 170 milijonov evrov za izvedbo elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku," je opozoril.

"Dars naj takoj prekine razpis"
V stranki SDS zato po njegovih besedah pozivajo vlado in ministra Vlačiča, naj upravi Darsa naloži, da takoj prekine razpisni postopek in da nameni denar za dokončanje avtocestnega programa in razvojnih osi, uvajanje elektronskega sistema cest pa naj se začne šele, ko se bo za take sisteme začela odločati večina drugih evropskih držav.

Hkrati pa naj vlada, kot pravi Verlič, začne namesto dragega razpisa takoj odstranjevati cestninske postaje.

Aleksander Kolednik
Prijavi napako
Komentarji
gpag
# 18.08.2011 ob 13:48
Šurda, če bi bil vsak tako "pameten" kot ti, bi imeli neznanske kolone po regionalnih cestah, avtoceste bi pa samevale in točno to se bo zgodilo, če bodo ti kreteni uvedli elektronsko cestninjenje. Me prav zanima, kako ti bo potem všeč vožnja po regionalnih cestah.

Avtoceste niso samo za to, da se po njih hitreje pripelješ do cilja ampak predvsem zato, da se razbremenijo druge ceste, ki bi se sicer dušile v pločevini. In vinjete so najbolj prijazen način za uporabo avtocest. Sicer pa, zakaj bi se morale plačati samo avtoceste? Zakaj pa ne bi plačal vsakega km posebej tudi ti, ki delaš gužvo na regionalnih cestah? Naj vsak posebej plača vsak km, ki ga prevozi, kjerkoli. To bi bilo najbolj fer. In na koncu pridemo do tega, da bi bil daleč najbolj enostaven in poceni sistem tak, kot ga imajo Nemci. Avtoceste in vse ostale ceste popolnoma zastonj, liter bencina pa malo dražji, tako da se pokrije izpad dohodka od cestnin. Samo kaj, ko pri tem noben poslanec in tajkun nič ne zasluži in zato tak sistem tu pač ni sprejemljiv...
mbvana
# 18.08.2011 ob 09:22
Splošno nasprotovanje SDSa elektronskemu cestninjenju je strel v lastno koleno.

Dam pa jim prav pri komentiranju zneska. 170 mio € je ob vsej obstoječi cestni infrastrukturi čisto preveč. Naše avtoceste so razmeroma nove, mislim celo, da so v celoti že opremljene z baznimi postajami (samo nisem prepričan glede načina komunikacije, radio ali GSM), prav tako je že vzpostavljena avtomatizacija in informatizacija cestnega sistema, kar dejansko pomeni, da je sistem do nekega nivoja že pripravljen.

Ob upoštevanju majhnosti sistema (niti 1000 km avtocest), je 170 mio € realna številka samo v primeru, da bomo v zrak spustili lasten satelit. ;)
šurda
# 18.08.2011 ob 08:44
Peter Verlič in njegov SDS so proti vsem,kar predlaga ta
vlada ! Sam podpiram elektronsko cestninjenje,naj plača
vsak toliko kolikor se vozi po avtocestah ! Sam nimam
vinjete,in jo sploh ne pogrešam,saj so vsaj zame avtoceste
daleč najbol dolgočasne ceste,rajši uporabljam regionalne
tudi po njih se pride daleč in dokaj hitro !
Abrams
# 18.08.2011 ob 08:10
Žal večina nima pojma, kaj javni razpis sploh je. Žal sem sodeloval in sodelujem pri tej skupini razpisov in zagotovim vam, da je tako kot v tem razpisu enako v vseh razpisih, ki jih objavi RS. Sistem pa je približno takšen. Veliko podjetje z veliko denarja (v slo sedaj ni nobenega, prej je bil Istrabenz) bi radi varno investirali, zato pošljejo lobiste z kovčki polnih denarja v različne države, kjer poskušajo z podkupovanjem izsiliti javni razpis. Besedilo tega razpisa je potem stvar teh lobistov, ki ga napišejo tako, da na natečaju ne more zmagat nihče drug razen podjetje, ki ga zastopa. To je realnost razpisov. Državni sekretarji, ki delajo na teh razpisih so zgolj tajnice, ki prepisujejo že napisano. Žalostno je to, da Istrabenz je bil načeloma vsaj naša firma in je izbral slo izvajalce. Če bodo prišli tujci, bo vse njihovo. Tako se zapravlja denar in ubija voljo domačih strokovnjakov in mladih. Upam, da ste razumeli v čem je največji greh teh razpisov.
salenysco2
# 17.08.2011 ob 18:52
Vsi smo ZA !!!
a. Nadzorni svet in direktorica DARSA (Kandidat za NOBELOVO NAGRAD)
o gradnji Avtocest na račun podizvajalcev!!!!
Naj zastavijo svoje premoženje za plačilo Kreditov pri EU Banki.
Sedaj vidite ,da bi dars in država,na vaš račun še kontrolirala,
kam se pelješ,koga pelješ, da so pa oni zavozili državo to pa jih nič ne briga.
Malo še počakajte,pa boste v Ljubljano pošiljali kopijo toaletnega
papirja,da bodo vedeli kaj ste JEDLI:
b. Se strinjamo,zadolžitev bo 85 € po Slevencu,tri leta prosta vožnja na vseh
Slovenskih avtocestah!!
Kaj pravi Kandidatka za NOBELOVO NASGRADO ???
minnaema
# 17.08.2011 ob 18:39
& esplicitni (v komentarju) ter spoštovani gospod Peter Verlič - bo morda uvidel, da je NAJBOLJ pošteno zaračunavanje RABE
avtocest v RS po ključu ; -TOLIKO KOLIKOR VOZIŠ -TOLIKO PLAČAJ.
Oni, ki ne bodo imeli denarja za avtocesto se bodo peljali po cesti, katero smo uporabljali leta
1970, 1980 in tudi nekaj let kasneje -saj se je tudi takrat "privozilo" na cilj-malo bolj počasi a šlo je.
Cestninske postaje, pa bi jih bilo potrebno resnično odstraniti tudi zaradi varnosti.
In zakaj NE komisija Vlade RS censtninske postaje ponudi državljanom RS g r a t i s, če le te
na svoje stroške odstranijo ponudniki - točno tako, kakor veleva projektna dokumentacija.
Morda bi pa takšna "delovna sinergija" bila koristna za obe stranki -poizkusiti NI greh !
trocki
# 17.08.2011 ob 18:29
Ne ljudem, ki so zaposleni v gradbeništvu. Ampak saj vem da pionirček ne razume koncepta delati.

Vem, da veš. V SDS-u vsi vedo vse. Le, nekako, s samim "delom" so problemi.
extinct
# 17.08.2011 ob 17:22
A Pediatrična klinika je pa pozabljena? Kdo pa je dobavil in naročil 100 centimeterske LCD plazme v vsako otroško sobo v novi pediatrični kliniki. A tukaj je bilo z razpisov vse BP? Nepotrebni televizorji v vsaki sobi, med tem ko v kliničnem ni bilo denarja za specialne medicinske aparate. Kot da takrat pa ni bila kriza? In kdo je naročil in dobavil rožice za otvoritev pediatrične klinike za nekaj 10 tisoč evrov? Aja takrat je bila blagija. V bistvu je bilo takrat konec blaginje in začetek krize. :(
kralj matjaž
# 17.08.2011 ob 17:15
trocki
Ne ljudem, ki so zaposleni v gradbeništvu. Ampak saj vem da pionirček ne razume koncepta delati.
tureavanture
# 17.08.2011 ob 16:32
Domnevam da so SDS lopovi. Isto domnevam kot oni pri razpisu, pa imam najbrž jaz bolj prav.....
miroslav
# 17.08.2011 ob 16:21
Hkrati pa naj vlada, kot pravi Verlič, začne namesto dragega razpisa takoj odstranjevati cestninske postaje.

no, vsaj na september naj počakajo...že tko je preveč gužve. razen če to lahko nardijo med 10 zvečer in 4 zjutraj...
trocki
# 17.08.2011 ob 16:17
Da, sedanja vlada pa hlapčuje Evropi.

Prejšnja pa je bila njena lovača.

PS: moderator, treba bo malo brati literaturo. K**** ni neka posebna beseda, da bi jo bilo treba cenzurirati. Sem jo pa vseeno nadomestil z lovačo, se lepše sliši.
miroslav
# 17.08.2011 ob 16:12
elektro
pa tkole je - 100 eur na let - to še nekako gre, 400 -500 eur na LETO (40 km na dan po AC, 5 centov na km), pa žal pozabite, se raje lepo na izi vozim po regionalni cesti

točno tako. letno vinjeto še kupim, ostalo naj pozabijo.
elektro
# 17.08.2011 ob 16:09
pa tkole je - 100 eur na let - to še nekako gre, 400 -500 eur na LETO (40 km na dan po AC, 5 centov na km), pa žal pozabite, se raje lepo na izi vozim po regionalni cesti
elektro
# 17.08.2011 ob 16:06
no, bomo videli, vas bomo držali za vašo besedo SDS, da boste res storili tako, kot pravite da morajo
trocki
# 17.08.2011 ob 16:04
In ali res želimo v času krize Dars zadolžiti za dodatnih 200 mil €. Kaj pa če bi rajši s tem denarjem zgradili kako razvojno os? Pomagali gradbeništvu.

A Zidarju? Tovšakovi?
elektro
# 17.08.2011 ob 16:04
neverjetno, a res?
miroslav
# 17.08.2011 ob 16:00
tole cestninjenje je očitno zlata jama....173 milijonov evrov stane kaj??? naprava ki beleži katere naprave v avtih so šle mimo? ma kaj se hecajo??

v 2010 je blo za 20% te vrednosti manj prihodkov od vinjet!!!! se pravi tile seratorji bodo plačali dobrih 15 mesecev prihodkov vinjet za sistem, ki bo namesto vinjet? in pol bo itak še dvakrat tolko za vzdrževanje sistema, posodobitve bla bla....itak, saj bomo mi vse to plačali,ne?
Kvattro
# 17.08.2011 ob 15:58
elektronsko cestninjenje je totalen fašizem, ni slabše stvari za prometno varnost kot je to.. S tako pošastnimi cenami cestnin, kot bojo, se bo velika večina ljudi raje vozila po lokalnik in regionalnih cestah, tam bo precej več prometa, spet bo tudi več tovornega prometa, nevarnega prehitevanja, nesreč... Vinjeta je eden in edini najboljši način, pravzaprav tudi velik socialni korektiv.
Kako naj si prodajalka, ki je v lokalni vaški trgovini izgubila službo, in se iz cerknice vozi v ljubljano v 15 let starem cliotu, še privošči 5 centov na kilometer (kar je cena, ki jo omenja ministrstvo).
Egoistično gledano, zame super, manj prometa na avtocestah, ampak za veliko večino ljudi je pa to absoluten polom.
Če hlapčevski narod še tukaj poklekne...
kralj matjaž
# 17.08.2011 ob 15:58
Zakaj začasni ukrep nemore postati stalni ukrep?
Pač vinjete so super zadevca naj ostanejo.
In ali res želimo v času krize Dars zadolžiti za dodatnih 200 mil €. Kaj pa če bi rajši s tem denarjem zgradili kako razvojno os? Pomagali gradbeništvu.
Obstaja čas in kraj za vse. Mislim da bi morali Slovenski poslanci začet lobirat o vseevropskem elektronskem standardu za cestninjenje.
sema
# 17.08.2011 ob 15:35
Vinjete so bile ena izmed odličnejših potez vlade JJ.

Da, sedanja vlada pa hlapčuje Evropi.
likvidator
# 17.08.2011 ob 15:35
in v SDS govorijo o zadolževanju.
Ko je bil JJ na ablasti(v času debelih krav) se je država največ zadolžila
do 2005 zadolžitev Slo blizu ničle, v času med 2005 in 2008 za 10 miljard. Mislim, da so zadnji, ki lahko očitajo zadolževanje.
povžek
# 17.08.2011 ob 15:33
Bravo! Odrezat jim bo treba popkovnico, sicer nas bodo še kar molzli!
Blazz
# 17.08.2011 ob 15:26
and13, zakaj bi moral plačevati 100 eur na leto obnovo avtocest za tiste, ki jo dnevno uničujejo, sam se pa po njej pelem 5x na leto? Več prevoziš več uničiš in še posebej to velja za kamione, zato so vinjete za kamione najbolj neumna ideja ever... Torej bi tisti, ki prevažajo največ robe čez Slovenijo plačali najmanj za ta transport preko nje. Kje je tu logika and13?....
velenjcan
# 17.08.2011 ob 15:24
jani999
17. avgust 2011 ob 13:42
Prijavi neprimerno vsebino
Vlačič in njegova komunistična partija ne čuti posledic krize ! Za malega človeka jim je pa vseeno, razen če si njihov !


tudi za njihove jim je vseeno, vsaj to bi moralo biti jasno. ti demokrati so socialni samo do sebe, briga jih lastna stranka, brigajo jih slovenci.
podjetnik
# 17.08.2011 ob 15:23
Stric Pahorjeve Simone Dimic si že mane roke.

Verjetno sta o tem govorila na "skrivnem" sestanku in naredila plan kako bodo delili nakradene milijone €...
and13
# 17.08.2011 ob 15:15
Dejstvo je, da je km avtoceste ob gradnji enako drag za tistega ki po njej pelje 1x letno kot za tistega ki se po njej vozi dnevno. In namen avtocest je, da se promet umakne z lokalnih cest. Zato je NESMISELNO uvajati kakršenkoli drug sistem cestninjenja kot je sedanji vinjetni. Za moje pojme bi morali uvesti š vinjete za kamione in to je to. Naj uvedejo tedenske, mesečne in letne vinjete za kamione pa smo rešili problem in prihranili 170 milijonov.
Blazz
# 17.08.2011 ob 15:15
@ rdeči baron, mene pride vinjeta dražje, kot me je cestnina čez celo leto.... tako da ne posplošuj...
vv
# 17.08.2011 ob 15:08
ne vem no..

Peter VerBič ni enako Peter VerL
DolphLundgren
# 17.08.2011 ob 15:03
Verliča ne skrbi nič drugega kot to, da bo davkoplačevalce okradel nekdo drug, še preden to možnost dobi on. Kdor misli, da gre za kaj drugega, da gre za boj za poštenje, je navadna budala. Obenem pa je pričakovanje Verliča, da mu bo folk nasedel, do nas davkoplačevalcem naravnost žaljivo!
x1ijn
# 17.08.2011 ob 15:00
Aja 1. : Vinjete so bile uvedene za nabiranje politicnih tock.
Aja 2. : Elektronsko censtinjenje se uvaja po celotni evropi, in to tako, da bo interoperabilno.
x1ijn
# 17.08.2011 ob 14:58
Ko so se uvajale vinjete, se rekli, da je to samo zacasno, ker se uvaja elektronski nacin cestninjenja. To je bilo nekaj casa pred to vlado.

Tudi tehnologija za elektronsko cestninjenje se razvija ze vrsto let. Razpis je verjetno res prirejen, ker tehnologijo pac razvija eno podjetje, nocemo pa tuje tehnologije zaradi patentov.

Tako sa nam vsaj razlagal zadevo do leta 2008.
simon peter
# 17.08.2011 ob 14:57
Trava je zelena. Javni razpis je prirejen. Sonce je rumeno.

Upajmo raje, da bo posel elektronskega cestninjenja vsaj toliko zavarovan,
da se bo izvajalca lahko po riti, če bo hotel kakšne anekse zaradi nenadnih težav ipd...
Whisperer
# 17.08.2011 ob 14:42
Hvala Binder Dandet!
To je to !
Pri družbi Logina je pozornim opazovalcem najprej padlo v oči, da je takoj, ko jo je vlada Janeza Janše lani izbrala za izvedbo testnega projekta za satelitsko cestninjenje, z nakupom 44 odstotkov delnic njen največji lastnik postal Istrabenz, ki ga vodi Janšev prijatelj Igor Bavčar. Zdaj pa je časopis Dnevnik še razkril, da je 18 odstotkov delnic Logine prek svojega podjetja Verpex kupil domžalski svetnik Peter Verbič, ki velja za osebnega prijatelja Janeza Janše. Če bo Logina torej dobila posel za vzpostavitev sistema za satelitsko cestninjenje v Sloveniji in koncesijo za deset let za njegovo upravljanje, bo ta imel madež klientelizma in suma korupcije, četudi bo Logina morebiti dejansko ponudila najboljše pogoje.
Binder Dandet
# 17.08.2011 ob 14:31
Vinjete so najugodnejše za tiste, ki se veliko vozimo.

Janševa vlada je vinjete uvedla kot začasni ukrep, dokler se ne uvede satelitsko cestninjenje.

"Mesić je opozoril tudi na uvedbo vinjet in poudaril, da mu je Janša obljubil, da gre le za začasni ukrep, saj se pričakuje uvedba satelitskega cestninjenja."
http://www.rtvslo.si/svet/jansa-mesicu-zagotovil-da-so-vinjete-zacasne/90295

Pa še malo o razlogih za kritičnost Verliča
trocki
# 17.08.2011 ob 14:19
trocki, da je sprejela.. za kamione...

Res? Zakaj pa so potem dali delati analize cestninjenja z GPS sistemom in mikrovalovno tehniko na sploh? Saj kakor je Verlič rekel, za tovonjake to ni neka slovenska pogruntavščina.

zaveza.. lahko jo tudi odložiš.

A ja? A take ti tudi voliš?

Upam da vinjete ostanejo še naprej, to je za nas državljane najugodneje in najbolj enostavna stvar.


Se strinjam.
rdeči baron
# 17.08.2011 ob 14:01
trocki, da je sprejela.. za kamione...

zaveza.. lahko jo tudi odložiš.
Upam da vinjete ostanejo še naprej, to je za nas državljane najugodneje in najbolj enostavna stvar.

Vinjete so bile ena izmed odličnejših potez vlade JJ.
so what!
# 17.08.2011 ob 14:00
V času, ko primanjkuje denarja za konkretne infrastrukturne projekte in ko vlada v predlogu rebalansa proračuna predvideva občutno zmanjšanje investicijskih sredstev ter varčevanje praktično na vseh področjih, ko logistična podjetja in avtoprevozniki propadajo, ko se Vlačičeva logistična platforma sesuva sama vase, se Slovenija dodatno zadolžuje za 170 milijonov evrov za izvedbo elektronskega cestninjenja v prostem prometnem toku"

Ja, to je nesposobna Pahorjeva vlada.
trocki
# 17.08.2011 ob 13:54
Počasi, počasi. A ni Janševa vlada sprejela ZAVEZO, da se izvede elektronsko cestninjenje in tudi zapravila že milijone za to?
so what!
# 17.08.2011 ob 13:43
Nova korupcija v vladnih vrstah?
jani999
# 17.08.2011 ob 13:42
Vlačič in njegova komunistična partija ne čuti posledic krize ! Za malega človeka jim je pa vseeno, razen če si njihov !
Kazalo