Gospodarstvo

Poudarki

  • Pridelovalci: Če bi prišlo do izpodbijanja zaščite, potem izgubimo vse, postopoma bi se zmanjševali vinogradi in Kras bi se začel zaraščati.
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3.8 od 63 glasov Ocenite to novico!
false
Židan napoveduje, da pri uporabi imena teran ne misli popuščati. Foto: BoBo
false
Istrski vinarji še vedno prodajajo vino teran, čeprav je ime teran na ravni EU-ja zaščitila Slovenija. Foto: Elen Batista Štader, TV Slovenija
VIDEO
Sta se Bruselj in Zagreb...

Dodaj v

Židan napovedal boj za teran. Odgovorov v Bruslju ni dobil.

Proizvajalci komisiji očitajo, da je na strani Hrvaške.
12. januar 2017 ob 08:23,
zadnji poseg: 12. januar 2017 ob 21:19
Ljubljana - MMC RTV SLO/Radio Slovenija/STA

Kmetijski minister na sestanku o teranu v Bruslju ni dobil pravih odgovorov na vprašanja, zato je znova zagrozil s tožbo Evropske komisije.

Bruselj pravna pojasnila obljublja v ponedeljek, sprožitev postopka, po katerem naj bi Hrvaški odobrili izjemo pri uporabi imena teran, čemur Slovenija ostro nasprotuje, pa je predvidena 24. januarja.

Slovenski minister je ob odhodu s sedeža Evropske komisije Barlaymont povedal, da je bil sestanek "zelo trd" in da niso dobili odgovorov na vprašanja glede suma dogovora Hrvaške in komisije med pristopnimi pogajanji za hrbtom Slovenije.

"Opažam, da je to tema, ko Evropska komisija postane nekoliko nervozna. Nimamo odgovora, kaj to pomeni," je dejal Židan, ki je pred sestankom takšen dogovor opisal kot "škandalozen in šokanten".

Drugo vprašanje, na katerega minister terja odgovor, je, ali ima Evropska komisija pravico, da s podrejenim, delegiranim aktom legalizira nezakonito prakso. "Zelo so se poskušali izogniti temu odgovoru," je povedal Židan.

Komisija bo pojasnjevala v ponedeljek
V Evropski komisiji so uradno sporočili, da bodo na zahtevo slovenskega ministra in v korist vseh članic celovito pojasnili pravni vidik vprašanja uporabe imena teran na naslednjem posebnem odboru za kmetijstvo, ki bo v ponedeljek.

Minister Židan pričakuje v naslednjih dneh, tednih in mesecih še zelo veliko razprav o tem na različnih ravneh. Slovenija bo po njegovih besedah zelo dejavna, vse bo seznanjala s tem problemom ter pridobivala tudi nova pravna mnenja in podporo.

"Če bo treba, bomo na koncu šli tudi v tožbo proti komisiji na evropskem sodišču v Luksemburgu," je znova zagrozil minister. Neuradno je slišati, da je malo verjetno, da je še mogoč kakšen drugačen razplet kot tožba.

Od komisije pa je neuradno slišati, da razkošja časa ni več, da sta imeli strani dovolj časa za rešitev vprašanja, da je treba problem rešiti do konca junija in da je predlagana rešitev z dodelitvijo omejene izjeme Hrvaški dejansko zmaga za Slovenijo.

Židan na sestanek prispel z jasnimi stališči in tremi vprašanji
Ob prihodu na bruseljski sestanek, začetek je bil predviden za 18. uro, je Židan pojasnil, da bo evropskemu kmetijskemu komisarju Philu Hoganu sporočil zelo jasno stališče slovenske vlade: da je zaščita terana trdna in da znotraj evropskega pravnega reda na zakonit način ni mogoče podeliti izjeme. O sklepih sestanka ni želel ugibati. Najmanj, kar pričakuje, je, da komisar pojasni ozadje. Slovenija namreč ne izključuje tožbe proti Evropski komisiji, če bo Hrvaški dovolila uporabljati ime teran.

Poleg tega je dejal, da od komisarja pričakuje razlago, zakaj se išče rešitev za kršenje evropske zakonodaje v sosednji državi.

Kot tretje pa je Židan izpostavil, da želi pojasnilo o informacijah, da je početje komisije posledica tehničnega dogovora, sprejetega med pristopnimi pogajanji Hrvaške z EU-jem. Obstaja "zelo hud sum", da obstaja tehnični dogovor med Hrvaško in kadri na Komisiji. Če je to res, je to po Židanovih besedah nesprejemljivo, škandalozno, šokantno in zunaj evropskega pravnega reda.

Pri tem dogovoru naj bi šlo po ministrovih navedbah za to, da naj Hrvaška vprašanja terana med pogajanji ne odpira, ker naj bi se to reševalo pozneje s podrejenim pravnim aktom.

Odprli bodo širšo razpravo
Slovenski minister je prišel v Bruselj tudi z nekaj predlogi, a ni želel razkriti podrobnosti. Pričakuje tudi razpravo o omejitvah Komisije in razmerju med posameznimi institucijami na evropskem ministrskem zasedanju ter napoveduje še dosti pogovorov v naslednjih dneh.

Na vprašanje, ali ve, kakšno zakonodajo v povezavi s teranom sprejema Hrvaška, je minister odgovoril, da je želela Hrvaška notificirati pravilnik, za katerega bi morala Komisija oceniti, da je zunaj pravnega reda in ga je nemogoče notificirati, a namesto tega išče pravne možnosti, da bi ga legalizirala.

"Če pade zaščita, pade Kras"
Slovenija je vino teran v EU-ju zaščitila z označbo porekla, kar pomeni, da se na evropskem trgu ne sme pojavljati nobeno drugo vino pod tem imenom. Hrvaški proizvajalci tega ne spoštujejo in pričakujejo, da jim bo Evropska komisija že v nekaj tednih odobrila uporabo imena teran, čeprav v pristopnih pogajanjih za to niso zaprosili.

"Če bi prišlo do izpodbijanja zaščite, potem izgubimo vse, postopoma bi se zmanjševali vinogradi - in Kras bi se začel zaraščati, in Kras ne bi bil več zanimiv ne za turiste - in niti za preživljanje s kmetijstvom," je povedal Marjan Colja, direktor kleti Vina Kras član Civilne iniciative za spoštovanje zaščite vina teran, ki so jo oblikovali proizvajalci terana.

Pridelovalci ne želijo političnih odločitev
Predstavniki civilne iniciative so se sestali z vodjo predstavništva Evropske komisije v Sloveniji Zoranom Stančičem. Colja je ob tem dejal, da je to prvič, da so se pri komisiji odzvali na njihove pozive k sestankom. Sestanka pa niso zapustili optimistični, saj menijo, da želi del komisije dati izjemo Hrvatom. "Doslej nas pri komisiji ni nihče sprejel, čeprav smo za to že večkrat zaprosili," je po sestanku dejal Colja in v primeru nespoštovanja zaščite napovedal proteste v Ljubljani in Bruslju.

"Zakaj, ne vemo. Delujejo pa v smeri, da bi dodelili izjemo tej državi. Ne želimo, da se o tem odloča politično. Mi smo namreč teran zaščitili na strokovni ravni. Če pade naša zaščita, padejo potem vse. Tudi naši pridelovalci tokaja lahko ponovno zaprosijo za imenovanje," je še izpostavil Colja, ki se obenem sprašuje, zakaj bi se sploh še trudili za zaščito nekega produkta, če je ta potem "vsako minuto pod vprašajem".

Hrvaški teran je lahko tudi namizno vino
Prvi vodja Konzorcija kraških pridelovalcev terana Boris Lisjak je poudariL, da je hrvaški teran lahko tudi navadno namizno vino, ki je nižje kakovosti. To v Sloveniji ni mogoče, saj lahko nosi ime teran le vino iz trte refošk, ki je najvišje kakovosti. Po organoleptičnih lastnostih je slovenski teran popolnoma drugačen kot hrvaško vino, ki ga želijo poimenovati s tem istim imenom, je dejal član iniciative Friderik Vodopivec. Stančič bo mnenja in argumente slovenskih proizvajalcev poslal v Bruselj.

Židan je decembra poudaril, da bo Slovenija v primeru sprožitve postopka za odobritev izjeme Hrvaški uporabila vsa pravna sredstva za zaščito slovenskih pridelovalcev terana, pri čemer ni izključil možnosti tožbe proti Evropski komisiji.

G. C., L. L., A. Č., A. K. K.
Prijavi napako
Komentarji
dharma
# 12.01.2017 ob 08:46
No, da te vidimo Dejan...
gre888
# 12.01.2017 ob 08:58
Mislim, da bo Židan lahko sedaj v praksi videl kako enakopravne so države v EU.
penzl
# 12.01.2017 ob 09:49
Tu gre predvsem za spoštovanje pravnega reda. Mi smo teran zaščitili že dolgo nazaj, Hrvaška pa pri vstopu tega ni izpodbijala, čeprav bi lahko in bi morala, v kolikor želi sedaj še naprej uporabljati to ime.

To je bistvo te zgodbe. Spet se nekaj zvijajo in mutijo, da bi nas lahko še enkrat okrog prenesli. Dobro vino bo ostalo dobro vino tudi potem, ko se ta zadeva uredi.
conanbarbarian
# 12.01.2017 ob 09:04
Da te vidimo Židan, če te je kaj v hlačah !
Valerija
# 12.01.2017 ob 08:52
v celoti pričakujemo, da EU deluje znotraj svojega pravnega reda

za to se lahko kar pod nosom obrišete.
EU je ustanovljen zato, da bi si večje in vplivnejše članice čim bolj poceni - pod možnosti z izsiljevanjem, grožnjami in podkupovanjem - prisvojile vse, kar je dobrega v perifernih državah.
gre za načrtno in temeljito premišljeno uničevanje in ekonomsko podjarmljenje Slovenije.

kakšno upoštevanje pravnega reda, bimbo! prav briga njih za pravni red.

Hrvaški proizvajalci tega ne spoštujejo in pričakujejo

brez skrbi, saj jim bo Cmerar in politična kamarila kmalu prodala še kakšno slovensko podjetje po diskontni ceni (in za dobre provizije).
tone7
# 12.01.2017 ob 10:47
Evropa ni ustanovljena zaradi nekih malih nepomebnih državic, Evropsko skupnost vodi kapital in posledično korupcija, tako kot našo državo.
EU ne pozna nobene resnice ali pravice, tam vladajo le interesi korupcije.
Pa kaj se sedaj zmrdujemo, saj smo to hoteli. Vsi smo bili evforični pri vstopu, sedaj imamo Evrope poln kufr
Ljudstvo
# 12.01.2017 ob 10:21
Tudi prestavitev meje od kamnoloma do Dragonje, leta 1991, je bila po besedah hrvaških voditeljev "začasna" zaradi turistične sezone, ko smo jim jo na njihovo prošnjo odobrili (odstopili del svojega ozemlja), pa vsi vemo, kam nas je to pripeljalo. Se bo treba končno učiti iz napak in ne odstopati od svojih interesov.
hafiks
# 12.01.2017 ob 09:47
Se 1x se je izkazalo da je EU samo eno lobiranje in barantanje.
Hrvati igrajo na znane karte,karte podkupovanja.
Nasi loleki pa hocejo biti uradni in se drzati zakonov naa papirju.
Kaledon
# 12.01.2017 ob 10:02
ponavlja se piranski zaliv in skrb za ribiče
Svit-1
# 12.01.2017 ob 09:03
Ja, to bo tudi tema na prihodnjih volitvah! Poleg beguncev, zdravstvene reforme in še česa.
cairns
# 12.01.2017 ob 22:26
Židan napovedal boj za teran. Odgovorov v Bruslju ni dobil.

Sedaj je evropski komisar za kmetijstvo v dilemi ali naj Slovenijo podpre in vrne podkupninoHrvatom , ali naj se dela ''francoza'' in hrvaški dovoli ime teran.

To bi bila direktna kršitev, tako da se tudi nam ni potrebno več držati nobenih predpisov.
MP3CE
# 12.01.2017 ob 17:57
Sam v ravnanju Hrvatov ne vidim nič kaj spornega. Pač, njihova politika je naredila napako in ni poskrbela za njihove vinarje, pa skušajo pač sedaj doseči ugodnejši položaj, do česar imajo vso pravico. Izjemno sporno pa se mi zdi ravnanje Evropske komisije, ki bi vendarle morala bolj ostro braniti pravni red in ne enkrat delati izjeme, drugič pa ne (tokaj na primer).
FemShepard
# 12.01.2017 ob 16:13
Kumrovec, tako je. Naslednji korak je blokada Hrvaške ob vstopu v Evropsko pikado zvezo.
dego47
# 12.01.2017 ob 12:18
To pa da ima dve tretini zaposlenih podpovprečno plačo pa ne briga nikogar.Važen je teran.
Saturn
# 12.01.2017 ob 22:44
Evo spet komentarji v stilu kaj se nam je trebe zdaj za teran potegovat. Isto je bilo v zvezi s piranskim zalivom, pa nlb, pa kranjsko... a vi tudi v privat življenju tako funkcionirate? Takoj ko se je treba postavit zase, pa tudi če samo simbolno kapitulirate in slečete hlače? Pa je pri tem popolnoma nepomembno kateri politični opciji pripada Židan. Brani slovenske interese in pri tem ga je treba podpreti. Ima popolnoma prav in argumenti so dejansko na naši strani. Kar se dogaja je milo rečeno svinjarija in se ne bi čudil če bi šlo za korupcijo. Seveda je treba it do konca in izkoristit vse možnosti, ki jih imamo, že zato ,da pokažemo, da smo resna država in se ne pustimo z.......at
nonparel
# 12.01.2017 ob 17:19
Nekaterim se zdi ta boj za teran nepomembna stvar. Enako pišmevuhovsko smo se obnašali tudi pri drugih stvareh v teh 25 letih naše države. Zato pa smo sedaj skoraj goli in bosi, tujec pa je spet naš gospodar.
djdj
# 12.01.2017 ob 12:14
Hrvatov ne bi smeli dovoliti v EU, dokler ne bi bila rešena vsa odprta vprašanja. Večina vas je na referendumu glasovala nedomoljubno. To se vidi tudi vsako poletje, vas finančno lupijo..
Janezski
# 12.01.2017 ob 12:02
k.u.j.o.
Teran je v Istri od zmeraj, od kadar pomnem....


Saj, Istra pa je bila slovenska.
Hik
# 12.01.2017 ob 10:54
Dejan, to te je gugl translejt sabotiral. Ključen je boj za teren in ne za teran.
prlek
# 12.01.2017 ob 10:19
Karlo Špacepan

Vsak kmet rad svoje vino ma, odkar ta svet stoji,
ma prou usakmu ga ne da, s prjatli ga deli,
tako živu enkrat je en kmet, Karleto Špacapan,
v pržon je doskrat šou sedet k ni tou dat soj teran.
Ma be, ni bil kak revolucionar, politike ni poznal,
ma kadar pršu je žandar po davk, pej tko je djal:

"Maaa, veste kaj, vse kar je prou, spoštuvam jst oblast,
če reče dej, jaz ji bom dal pršut, panceto, mast,
ma veste kej, ma mi ne bo žal dat zadni par kalcet,
ma vino pej vse kr je prou, si vtaknte v ret!"

lololololololololo lololololololo, ma vino pej,
vse kar je prav, si vtaknte v ret!"

So gnali ga na sakacijon ma prou vsak drugi dan,
ostal je trmast ko kaštron Karleto Špacapan.
Jen šla je stara Avstrija čez en par let sfalit,
še prej, ko mogla od Karlota je en sam glaž dobit.
An pršle črne so žvali an drle se:"Duče!"
Si je Karlo mislu, se mi zdi, da vem kaj kdu tle če.

Ref.

So z ricinusom futrali ga an tukli ko žival,
čeprav s posranmi gatami se Karlo jih ni bal,
ma ni zvleku z njega un teran ma prou noben pržon,
tku mogu Karlo Špacapan je it v internacion.
Ka so spustili ga domov, si že mislu je "U, ku fajn",
že punj gestapo je pršou:" Du Schwein, wo ist dein Wein?"

Ref.

Ma včasih v hišo sred noči, je pršu partizan,
eee, pred njim pej vina šparal ni Karletov Špacapan.
An usakmu še za sabo dal je tko zmerom pod roku litru par.
Po vojni k njemu je pršou zadružni funkcionar:
"Zdej zmagali smo, Špacapan, ti vedno bil si naš,
bi blo zdej prav, da soj teran nam dobrovoljno daš"

Ma Karlo pej tako je djal: "Pršli ste na oblast,
jen nikdar prej mi ni blo žou dat vam vina vam na čast,
ma kej čem reč, nč ne bom djou, komanda mora bt,
ma vino, pej vse kr je prav, si vtaknte v ret!

Lololololololololo lololololololo, ma vino pej,
vse kar je prav, si vtaknte v ret!"
kovalenkov
# 12.01.2017 ob 21:56
To ni cirkus, gre za princip. Tako, kot naši sirarji nesmejo uporalbjati imena parmezan, naši vinarji ne imena Tokaj in Šampanjec, tkao tudi hrvaški fofeki ne morejo uporabljati imena Teran.

Če se Hrvatom dopusti uporaba imena Teran, potem ni razlogov, zakaj bi Slovenija ali katerakoli druga članica, morala upoštevati ostale zaščitene znamke. Precendens, pa to.
Mihacar
# 12.01.2017 ob 17:05
Ta naša južna soseda je res en zanikrn pokvarjen narod, povsod dela zdraho, z vsemi sosedami so v sporu. Hočejo se širiti in prilastiti vsako zadevo ki zavohajo. Ne reče se zastonj hrvat je tat. In oni cel narod stopi skupaj ko je treba uveljaviti nacionalni interes, tukaj v Sloveniji je pa ogromno hlapcev, ki so pripravljeni odstopiti Hrvatom vsako zadevo, da bodo le lahko poleti svoje riti greli na njihovi obali. To je več kot očitno razvidno tudi iz komentarjev tukaj, ko slovencelni zagovarjajo hrvaški interes. Sramota res kje jaz živim, sram me je takih sodržavljanov. Mene južni sosedi že leta in leta ne vidijo, je v Grčiji precej lepše in večinoma tudi ceneje.
DrMinistr
# 12.01.2017 ob 10:44
Ker se naši politiki tako repenčijo me samo zanima, če Hrčki še vedno prodajajo vino pod imenom teran v naših trgovinah, ker še nedolgo nazaj so ga.
Torej če ga še, zakaj jim še niste tega preprečili?
prlek
# 12.01.2017 ob 10:15
Kot je lepo rekel Iztok Mlakar alias Karlo Špacepan:
"Ma vino pej vse kr je prou, si vtaknte v ret!"
Valuk_
# 12.01.2017 ob 09:13
Še ena norost EU ustroja.. zdaj se koljemo še za blagovne znamke.

Tudi močno dvomim, da je Kras odvisen od terana.. malce pretiravajo. Če hrvati naredijo boljši teran, ga pač naj. Dvomim, da kdo od poznalcev kupuje zaradi imena. Kupuje se zaradi kakovosti.
KovacevaKobila
# 12.01.2017 ob 17:04
Po organoleptičnih lastnostih je slovenski teran popolnoma drugačen kot hrvaško vino ...

Res je! Obe vini sicer podobno otežujeta razločno izgovorjavo daljših besed (a la 'organoleptično'), toda ne pustite se naplahtati: pitje hrvaškega terana povzroča povsem drugačno, precej manj žlahtno obliko vinjenosti.
CtrlDelete
# 12.01.2017 ob 11:15
Janševci bi še Janževca podarili!
Wasabi
# 12.01.2017 ob 09:55
Židan in njegova floskuljada. Doma nabira politične točke, v Bruslju ga bodo malo po ramah potrepljali in bo takoj spremenil retoriko:D Pač vrtni palček, kdor si od njega nadeja uspeha se mu lahko pridruži na kakšni vrtni konstalaciji:)
markokk
# 12.01.2017 ob 09:29
@dharma & Co.

Doma s kavča se da vse zrihtat sam baterije v daljincu morajo delat...
Komentarji za posrat!
Epafrodit
# 12.01.2017 ob 19:26
Proizvajalci komisiji očitajo, da je na strani Hrvaške.

Ja a mislite, da tisti v komisiji nimajo finančnih potreb?
ti-ne
# 12.01.2017 ob 17:41
EnGlažek

# 12.01.2017 ob 17:31
Prijavi neprimerno vsebino Še enkrat!
Slovenija je vino teran v EU zaščitila z označbo porekla, kar pomeni, da se na evropskem trgu ne sme pojavljati nobeno drugo vino pod tem imenom.

:::::::::::::::::::

Italijanski Carso Terrano, v italijanščini Kraški Teran je ok, Istarski Teran, ki s Krasom nima nič pa ni ok?
https://it.wikipedia.org/wiki/Carso_Terr
ano
vranek
# 12.01.2017 ob 17:22
Dacy, Teran ljudem daje kruh. In vse smo naredili prav in ti in tebi podobni bodite raje tiho, ce ne razumetr. A razumes, ti krasovci prisoevajo za to, da tebi dajemo socialno pomoc.
Ali pa pejd po njo k hrvatom .ste na istem nivoju.
izo
# 12.01.2017 ob 14:38
še enkrat, če mogoče ni kdo prebral:


Slovenija je vino teran v EU zaščitila z označbo porekla, kar pomeni, da se na evropskem trgu ne sme pojavljati nobeno drugo vino pod tem imenom.
Hrvaški proizvajalci tega ne spoštujejo in pričakujejo, da jim bo Evropska komisija že v nekaj tednih odobrila uporabo imena teran, čeprav v pristopnih pogajanjih za to niso zaprosili.


jst res ne vem, zakaj imamo potem te institucije gor, ki jih še kako plačujemo iz naših davkov. zadeva je zaključena, amen. če razveljavijo to, potem lahko razveljavijo tudi vse ostale do sedaj zaščitene znamke, porekla in ne vem kaj še vse.
eh..
izo
# 12.01.2017 ob 13:02
To pa da ima dve tretini zaposlenih podpovprečno plačo pa ne briga nikogar.

to je cilj nove ureditve balkana (no, v bistvu kar celega sveta), a misliš, da so ga kolonizirali samo zato, da bodo tukaj ustvarjali nek srednji sloj ipd, lol?
no72
# 13.01.2017 ob 09:54
Še en dokaz, da Hrvati znajo delati le za hrbtom, pod mizo in netransparentno in njihov cilj je vedno nadmudriti (ogoljufati) partnerje, pa ne samo Slovence, vse, ki se jim pustijo!

Pač. Hrvat tat !!

Kar pa se tiče Bruslja, je še enkrat pokazal pravi obraz hinavščine in zlaganosti, nepoštenja, zato - če bo šlo tako naprej, bo EU vse manj slovenska domovina!!

Zares žalostna dejstva, ki bodo počasi Slovence pripeljale do revolta, zaupanja v Bruselj pa že zelo dolgo ni več!
veza
# 13.01.2017 ob 05:12
yyyeb
# 12.01.2017 ob 22:09

teran je tudi na hrvaškem in italiji, kdo je pa rekel, da je edino naš pravi? vsi so pravi

aja, tudi tokaj obstaja v Furlaniji in v naših Brdih, a ga EU ne dovoli tako imenovati!
Branko3
# 13.01.2017 ob 04:52
Kronski dokaz dejstva, da v EU vladajo zgolj interesi močnejših, kot tudi tega, da s Slovenijo tam vsak pometa. hrvaška postaja regionalna sila, njeni podjetneži (tajkuni), kot npr. lastnik Mercatorja, pa tam nekaj veljajo. Za nasprotje z našimi politiki in gospodarstveniki, ki tam ne veljajo nič.
Nekdo88
# 12.01.2017 ob 21:38
Resnično žalostno je, koliko "slovenceljnov" bi vse dali južnim zdraharjem, samo da bi lahko 10 dni bivakiral s prikolico v njihovih usranih kampih.
veza
# 12.01.2017 ob 20:02
tuintam
# 12.01.2017 ob 13:31

Vseeno pa ne vem, ali je res tako težko na flašo napisati, da gre za KRAŠKI teran? Tale sedanja zaščita znamk ni nobena zaščita (originala) sploh in je bolj poskus monopolizma (kar je pa kontra naporom po zaščiti znamk in originalov).

ja, če bi EU pristala pred leti, da napišemo na flašo Briški tokaj, pa niso, ne morjo imeti dvojna merila!
EnGlažek
# 12.01.2017 ob 17:31
Še enkrat!
Slovenija je vino teran v EU zaščitila z označbo porekla, kar pomeni, da se na evropskem trgu ne sme pojavljati nobeno drugo vino pod tem imenom. Hrvaški proizvajalci tega ne spoštujejo in pričakujejo, da jim bo Evropska komisija že v nekaj tednih odobrila uporabo imena teran, čeprav v pristopnih pogajanjih za to niso zaprosili.
A je res tako težko razumet za kaj gre? Če pa še zdaj ne razumete za kaj gre potem pa ni pomoči!
Mihacar Bolje ne bi mogel napisat.Moj poklon!
firtoh
# 12.01.2017 ob 17:08
Pol se morajo še samo za varaždinsko zelje in slavonski kulen zmenit.
ti-ne
# 12.01.2017 ob 16:56
"Če pade zaščita, pade Kras"

:::::::::::::::::
Presmešno.
Zakaj imamo Carso Terrano? V italijanščini Kraški Teran?
https://it.wikipedia.org/wiki/Carso_Terr
ano
V Istri imajo belo malvazijo in črni teran presss
tedomedo
# 12.01.2017 ob 16:15
Hrvati nas v vsem premagajo. Naša oblast in gospodarstvo sta v takih borbah kot retardiranci.
Dr. Kumrovec
# 12.01.2017 ob 14:48
Teran je naš! Hrvati bodo drago plačali za te malverzacije!!! Nikoli ne bodo sprejeti v EU!

M.R.S.
# 12.01.2017 ob 13:25
...zakaj ga pa ne poimenujejo po Erjavčevo?..."Tehan"...:-)...pa ne bo nobenega spora...tega nima še nihče...:-)
veza
# 12.01.2017 ob 12:13
Prlek

Kralo Špacapan
.
.
.

Ma pole je Evropa pršla tja na Kras,
si Karlo mislu je, zdaj bo pej špas,
bom soj teran na Dunej spet prudajal,
bom služu evrote, bom končno zmagal,

a lej hudiča, zdej spomnu se je en Istran,
da ukradel Karlotu bi suj teran,
a Karlo se ne bo predal,
tem komisarjem on taku bo djal:

sedaj je vaša vsa oblast,
s teranom sem nazdravljal vam na čast,
ma kar je ries, je ries, Evropa mure bet,
ma moj teran, dokler bom živ, si uteknte v ret!

in kmalu bo še v Bruslju
Celt
# 12.01.2017 ob 11:42
Končno ena trda pogajalska pozicija s strni RS.... tako se dela!!!
zvit kot presta
# 12.01.2017 ob 11:38
Bolj kot vpršanje lastništvas nad teranom je zadeva pomembna zaradi naše moči znotraj EU. Tu se bo jasno pokazalo ali EU na malih državah "z lahkoto krši" svoj lastni pravni red ali ne.
CtrlDelete
# 12.01.2017 ob 11:18
Hik
# 12.01.2017 ob 10:54
Dejan, to te je gugl translejt sabotiral. Ključen je boj za teren in ne

___________
Res je, Janša in Bavčar sta naš teren že leta 1991 podarila Hrvatom in če bi se dalo, bi danes še Teran.
Hik
# 12.01.2017 ob 10:01
v celoti pričakujemo, da EU deluje znotraj svojega pravnega reda

To da bi EU enkrat delovala znotraj pravnega reda, pa bi bila dosti večja IZJEMA kot tista, da lahko Hrvaška uporablja ime teran.
Kazalo