Študija za sedečega Jožefa je edina Botticellijeva slika v zasebni lasti, pa tudi edino umetnikovo delo na papirju, ki se je pojavilo na dražbi po 19. stoletju. Na dražbo hiše Sotheby's je prišla iz zbirke pokojne Barbare Piasecke Johnson, ki jo je na dražbi v New Yorku kupila za 64.500 evrov. Foto: Sotheby's
Študija za sedečega Jožefa je edina Botticellijeva slika v zasebni lasti, pa tudi edino umetnikovo delo na papirju, ki se je pojavilo na dražbi po 19. stoletju. Na dražbo hiše Sotheby's je prišla iz zbirke pokojne Barbare Piasecke Johnson, ki jo je na dražbi v New Yorku kupila za 64.500 evrov. Foto: Sotheby's

Študija za sedečega Jožefa je nastala v 80. letih 15. stoletja. Poleg albuma ilustracij za Dantejevo Božansko komedijo je ohranjenih le 12 Botticellijevih risb, vse razen omenjene pa hranijo muzeji. Je tudi edino Botticellijevo delo na papirju, ki se je pojavilo na dražbi po 19. stoletju.
Delo je pomembno tudi zato, ker nudi vpogled v Botticellijevo metodo risanja. Risba, velikosti 12,8 x 12,3 centimetra, naj bi bila edina, ki jo je mogoče brez težav povezati s kakšno Botticellijevo sliko. Gre za študijo figure svetega Jožefa za Botticellijevo (1445-1510) upodobitev Jezusovega rojstva z Janezom Krstnikom, okroglo sliko, ki jo hranijo v Faringdonovi zbirki v Buscot parku v Oxfordshiru.
Študija za sedečega Jožefa je na dražbo prišla iz zbirke pokojne filantropinje in poznavalke umetnosti Barbare Piasecke Johnson, žene Sewarda Johnsona, soustanovitelja medicinske in farmacevtskega podjetja Johnson and Johnson. Ta jo je leta 1988 kupila na dražbi v New Yorku za 88.000 ameriških dolarjev (64.500 evrov). Na dražbo hiše Sotheby's jo je pospremilo še osem drugih renesančnih in baročnih mojstrovin iz njene zapuščine. Izkupiček prodaje je šel v Fundacijo Barbare Piasecke Johnson, ki se posveča predvsem pomoči avtističnim otrokom.