Drugo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2.8 od 29 glasov Ocenite to novico!
Ivo Svetina
Ivo Svetina je v svojem odprtem pismu pisateljskemu kolegu oster: "Vlada zdaj po tekočem traku vlaga v DZ zakon za zakonom; je med njimi tudi zakon o kulturnem evru? Močno dvomim." Foto: BoBo
       Če bi bil na tvojem mestu, bi posvetil svoj mandat predvsem dialogu z različnimi »deležniki« (kot se danes reče) kulture in umetnosti. In nenazadnje očistil »svojo« hišo škodljivih birokratov, ki so si prisvojili veliko več pristojnosti kot jim gredo po »opisu del in nalog«, in namesto debirokratizacije, postajajo postopki vse bolj podobnim tistim iz znamenitega Kafkovega romana Proces. Da bo po volitvah vse drugače, verjamem, saj nikdar ne more biti tako slabo, da bi ne moglo biti še slabše.       
 Ivo Svetina
državna proslava
"Gnusni napadi zlasti na Simono Semenič, a tudi na Majo Smrekar in celo Borisa A. Novaka so nedopustni! Seveda jih proizvaja v največji meri t. i. desnica, ki, glede na to, da se je že začel predvolilni karneval in šemarije, divje spodbuja, ščuva slovensko ljudstvo proti kulturi oz. umetnosti. Seveda si ti »domoljubi« in zagovorniki vseh mogočih »čednosti« niso ogledali Pohujšanja v Cankarjevem domu niti Hlapcev v Drami." Foto: BoBo

Dodaj v

DSP: Minister nosi odgovornost za katastrofalni odnos "ljudstva" do kulture

12. februar 2018 ob 12:32
Ljubljana - MMC RTV SLO, STA

Predsednik Društva slovenskih pisateljev Ivo Svetina v odprtem pismu ministra za kulturo Toneta Peršaka pozival, naj se oglasi "v tej vsesplošni gonji proti kulturi", ki je vzklila ob slovenskem kulturnem prazniku.

Glavno odgovornost za tako stanje v kulturi ter za odnos ljudi do kulture in umetnosti namreč nosi prav minister, je zapisal Svetina.

"Namesto da bi v letu, ko slavimo stoletnico Cankarjeve smrti, gradili našo samozavest prav na Cankarjevem izročilu, na izročilu našega pisatelja, ki je stopil v areno življenja, a tudi v takratno dogajanje v evropski literaturi, se pogrezamo vse globlje v blato," razmišlja Svetina.

Počivalškova izjava, ki je zbodla
V pismu poudarja "globokoumno modrost" ministra za gospodarski razvoj in tehnologijo Zdravka Počivalška, ki je, tako Svetina, pred televizijsko kamero izrekel, da kdor ne dela, naj ne je: "S tem je jasno in kar se le da nazorno povedal, da umetniki nič ne delamo in da lahko poginemo od gladu! To ni bilo njegovo zasebno mnenje. Nenazadnje bi moral vedeti, kaj je napisano v koalicijski pogodbi, in sicer, da je skrb za kulturo stvar celotne vlade. Saj menda tako piše?"

Svetina ministra za kulturo opozarja, da "glavno odgovornost za tako stanje, za odnos 'ljudstva' do kulture in umetnosti", nosi prav on. "Žal mi je, da moram to zapisati," dodaja.

Nas res pesti "hiperprodukcija"?
Nato pa nadaljuje: "Nenehno, tudi na sami podelitvi (natančneje, po podelitvi), si skušal (do)povedati novinarki, da je denarja iz dneva v dan več, da je edini problem, da je pri nas t. i. hiperprodukcija, o čemer si govoril že na otvoritvi lanskoletnih Slovenskih dnevov knjige. Da imamo preveč romanov, gledališč, da vsi hočejo denar od te uboge države, ki je mimogrede dala zdravnikom 50 milijonov evrov, da bi se stvari (vsaj delno) uredile, ker je bil pogajalec spretni sindikalist Kuštrin. To pa je vsota, s katero bi lahko zgradili NUK II, ki bi se moral imenovati Slovenska narodna knjižnica (SNK), za katero tako ali tako misliš, da je ne potrebujemo."

Umetno ustvarjena "afera Semenič"
Odprto pismo je Svetina napisal tudi v znamenju napadov na letošnje prejemnike Prešernovih nagrad, med drugim na Simono Semenič, ki so jo ovadili policiji. Sprašuje se, ali je morda gledališka ustvarjalka pred leti državni simbol z zastave izrezala, ker je "že zdavnaj spoznala, da Slovenija ni njena domovina, ne očetnjava, ne mati, ampak bleda mačeha".

Predsednik DSP-ja je v odprtem pismu kritičen tudi do ministrovega dela v tem mandatu. Očita mu, da je "zapravil veliko kapitala pri proizvajalcih 'kulturnih dobrin', in to predvsem zaradi svoje 'nepopustljivosti', trme in vztrajanja" pri noveli uredbe o samozaposlenih, pri Nacionalnem programu za kulturo 2018–2025 in pri noveli zakona o uresničevanju javnega interesa za kulturo. Tudi glede zakona o kulturnem evru ni po njegovih besedah znanega ničesar.

"Čas tej vladi se izteka, izteka se tudi čas za dialog," še meni Svetina in ministru predlaga, naj se bolj posveti dialogu z različnimi deležniki v kulturi in umetnosti ter naj bo pozoren do birokratov. "Da bo po volitvah vse drugače, verjamem, saj nikdar ne more biti tako slabo, da ne bi moglo biti še slabše," zaključuje Svetina.

Članice Mire proti sovražnemu govoru
V podporo Prešernovim nagrajencem so se oglasili tudi v ženskem odboru Slovenskega centra Pen Mira, kjer so zaskrbljeni nad sovražnim govorom in dejanji, "ki presegajo meje zdravega nastopanja v sferi javnega". Zavzeli so se za svobodo umetniškega izražanja.

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
zala10
# 12.02.2018 ob 12:55
Izpostavil je primer ''zastavonoše'', modro pa se je izognil ''pasji performerki''.
Pepe
# 12.02.2018 ob 13:11
Ne. Za katastrofalni odnos so krivi kvazi kulturniki, ki bi preko različnih društev radi prišli do javnega denarja. Eni se bodo pač mogli sprijazniti, da je njihovo kulturno udejstvovanje zgolj popoldanski krožek in ga javnost ni dolžna financirati...
prizemljen
# 12.02.2018 ob 16:12
" O kulturi govorijo, ker je nimajo. Če bi jo imeli, bi o njej molčali." (I. Cankar)
DrKošarke
# 12.02.2018 ob 20:55
kaj delajo cele dneve? Prešern je imel regular job poleg pisanja ;)
Dr. Kumrovec
# 12.02.2018 ob 13:58
Država ima res mačehovski odnos do kulture. Če bi imeli pametno državo, bi ta takoj oblikovala novo strategijo na področju kulture s katero bi zagotovili ustrezne pogoje za črpanje sredstev in izpeljavo uspešnih projektov na področju kulture.
maher
# 12.02.2018 ob 13:04
Po zgornjih komentarjih sodeč, je izraz "ljudstvo" v naslovu - kljub temu, da je v narekovajih - še premil izraz.
milko54
# 12.02.2018 ob 15:10
Ta zdaj jih pa imamo kulturnike. Dajmo jih.. Namesto, da bi polovili Tajkune, dajmo rajši kulturnike..
braun
# 12.02.2018 ob 13:58
Ne potrebujemo kulture, ki vre revolucijo ...

Potrebujemo ustvarjalnost in inovativnost, ki krepi duha in blagostanje družbe.

Počivalškovi možgani počivajo, nerazviti zaraščeni v loju nemarnem tuhtajo pritlehno slavo in koristi.

Peršakovi veliki škorenjci, pa to
sagoza
# 12.02.2018 ob 16:16
Konec je poležavanja Svetina, konec romantike in produktov socializma s katerimi si v 90% lahko obrišeš rit.

Da se razumemo, kultura je eden od treh stebrov (Kultura, Politika in Gospodarsvo), ki državo držijo pokoci. Če želiš stabilno državo morajo odnosti med temi stebri biti uravnoteženi, ampak ne na tak način, da vsi trije pijejo in jedo za isto mizo, tako kot je to bilo v komunistično-socialističnem sistemu. Zato da se gospodarstvo lahko zoperstavi premočnemu vplivu politike, mora imeti zaveznika v kulturi. Prav tako politika potrebuje zaveznika v kulturi, če je gospodarstvo preveč dominantno. Nikakor pa se gospodarstvo in politika ne smeta znesti nad kulturo, kot se to dogaja danes v tej bogi državi, ker to je nepredvidljivo nevarno početje. Ampak za to stanje si je kultura kriva sama.

Slovenci smo mojstri sprenevedanja, podtikanja in laži, pometanja pod preprogo. Kulturniki se sklicujete na Cankarja ki je eden redkih kateremu se teh lastnosti ne more pripisati, a sami sebi lažete. Pandurja ste "izganli" iz države, zdaj pa ga častite kot božanstvo in kdo ve koliko je še takših, potencialov, ki so jim vrata bila zaloputnjena pred nosom. Najpej morate zrcalo postaviti samim sebi, da se pokaže koliko je iskrenosti v vas, šele potem ga lahko kažete drugim!

Slovenska kultura je kurba, ker se je prodala politiki, in to prostitucijo ohranja še iz prejšnjega sistema. Ni naloga kulture da igra tako kot politika dirigira, ampak da politiki kaže zrcalo! To je ena od dveh plati kulture, ki mora biti odločna in po naravi poseblja moško energijo. Druga palt je njeno nasprotje obrnjeno v narod in ima po naravi ljubečo žensko energijo, ki vzgaja in skrbi za duhovno stabilnost naroda. Kulturi pripada mesto šamana, ki miri duhove družbe, sicer je izgubila smisel obstoja v narodni zavesti in naj se potem gre kar prodajati na trg in ne politikom, ker politiki vlečejo denar iz naših žepov, ne iz svojih.

Zdaj pa Svetina povej kje ste vi kulturniki sedaj. Narodu se obračate z odločnimi besedami kako vas zavrača in ne razume vašega poslanstva, politikom se pa še naprej prodajate na star način z izsiljevanjem, ki pa ne pali več tako kot včasih (vsi protesti javnega sektorja danes v tej državi so neargumentirani in čista izsiljevanja saj jim je cilj ohranjanja neproduktivnega sistema, ki so ga postavili politiki sami, zato se ohranjanju sistema lahko mirno reče kurbanje. Javni sektor je še vedno živeči dinozaver socializma v tej državi). Ne moreš prisiliti kulturo narodu. S tem ko okrcaš ministra, da ni opravil svojega dela je sprenevedanje, saj to delo pripada kulturnikom ne pa ministru. Jasno je da kultura mora biti finacirana iz strani države in da je minister odgovoren za to, ampak sistem mora bazirati na konkurenčnosti, zato, da bodo produkti kulture kakovostni in da ne bomo metali denar v luknjo brez dna. Nikoli ne bo vse idealno to je jasno, ampak ta država potrebuje korenite reforme na vseh področjih zato da dvigne svojo učinkovitost!

Razmerja v odnosih so ključna, ampak za to je potrebna modrost vseh vpletenih. Mi še vedno nismo iztopili iz percepcije prejšnjega sistema in prav tako ne iz Cankarjevega hlapčevstva. Dajmo že enkrat končati s to Cankarjevo masturbacijo, skopat kosti ven in ugotovit kdo je moril. Le tako si bomo oprali iz sebe sluzavo sprenevedanje in s tem bomo presekali karmo bede in pomirili duhove naroda.
povzetek
# 12.02.2018 ob 15:26
Dobro vas je Svetina, dragi komentatorji. O kulturi in njeni vlogi v družbi veste bolj malo, sodite pa kot absolutni razsodniki.
Piškotek
# 12.02.2018 ob 13:29
Katastrofalen je tu minister, ne ljudstvo.
HOR
# 12.02.2018 ob 16:48
Odnos do kulture je samo del katastrofalnega drugorazrednega odnosa države Slovenije do kreativne industrije.
Tudi zato ima gospodarstvo in Slovenija v celoti premalo dodane vrednosti, ljudje pa posledično nizke plače...
Povprečje doline Šentflorjanske ja pač vedno težilo k Butalam, očitno pa tudi ministri...

In zato se v Sloveniji pravzaprav sploh ne razume, kaj je kreativna industrija...
LINK
www.dnevnik.si/1042432436
velenjcan
# 12.02.2018 ob 13:13
Iz cele vrste stališč, mnenj itd je očitno, da o kulturi pišejo in govorijo ljudje, ki z njo nimajo nobenega opravka, še kot uporabniki ne. A jih to ne moti, da ne bi svojih 'modrosti' objavljali vsevprek, ker so vsi strokovnjaki zanjo. Če to primerjam s prometom: pravzaprav še sreča, da je za avtomobile predpisan tehnični pregled - si ni težko predstavljati, kaj bi se godilo na cestah, ko bi takile 'strokovnjaki' sami vzdrževali svoja vozila.
Mene preseneča samo potrpežljivost in iracionalna konstruktivnost kulturniške sfere - kot da ni nikogar, ki bi se upal udariti po mizi. OK, Moederndorferja izvzamem.
heristalski166
# 12.02.2018 ob 13:11
ja zdravnikov vedno bolj potrebujemoi (sicer medicinskih sester tut), kajti prihodnost slovenije so sami starci skos pri zdravniku
magnapurga
# 13.02.2018 ob 02:19
“Profesionalci so po definiciji sposobni sami sebe preživeti na svobodnem trgu ...” Na katerih kulturnih teorijah in praksah sloni ta definicija? Veliko poklicev se ne preživlja na svobodnem trgu, ampak v družbeni konvenciji. Za začetek je treba prebrati Raymonda Williamsa, Navadna kultura. In se zavedati, da na svetu npr. ni operne hiše, ki se bi samofinancirala. In malo poznati svetovni in slovenski kulturni trg, ne pa razlagati na lastno pamet.
jahbulon
# 12.02.2018 ob 23:24
Da mal dekonstruiramo mit o lačnem umetniku, zasebni zavod Delak, privat firma Dragana Živadinova. je v zadnjih par letih od davkoplačevalcev prejel 4 milijone eurov in 500 kv.m velike brezplačne prostore v centru mesta.

Kaj smo nazaj dobili davkoplačevalci, pojma nimam, cel google ne najde kake kritike ali recenzije njegovega umetnikovanja, izven slovenskega jezika je pa itak popolnoma neznan.

Letos njegov zavod od MK ni dobil več denarja, strokovna komisija je na razpisu izbrala druge, in zato sploh ves ta cirkus, ker je za te t.i. deležnike dialog to, da država kot financer popusti izsiljevanjem.

Drug razlog za besnilo sta pa predlog Naionalnega programa za kulturo in Zakona o javnem interesu v kulturi, ki si prvič v zgodovini upata odkrito vprašat kaj sploh je javni interes financiranja živečih umetnikov s strani davkoplačevalcev, težko vprašanje, na katerega ni pravega odgovora, z izjemo nebuloz a la, da brez subvencioniranih umetnikov ne bi več govorili slovensko ali pa da dvigajo okus plebejcev.

Da se razumemo, svoboda govora je nad vsem, nihče nikomur ne brani umetniškega izražanja, problem je javno financiranje. Profesionalci so po definiciji sposobni sami sebe preživeti na svobodnem trgu, tako že celo zgodovino nastajajo najboljši filmi, glasba, književnost itd. Na drugi strani imamo pa umetnike, ki se niso zmožni preživeti na trgu, ker ljudje v njihovi umetnosti ne prepoznajo vrednosti, in potem terjajo denar od davkoplačevalcev, kot da gre za invalide, ki niso sposobni skrbeti sami zase.

Rešitev je preprosta, ločitev umetnosti od države, da ljudje sami, po svoji svobodni volji odločajo kje in kakšno umetnost bojo s svojim denarjem kupili.
Ribiič
# 12.02.2018 ob 21:17
Sferi kulture in umetnosti danes močno primanjkuje samorefleksija. Sebe pojmuje kot vsevedno idejo Dobrega in Lepega, na vse ostalo pa zliva gnojnico, vedejo se kot zategnjeni novodobni dušebrižniki.
oleander
# 12.02.2018 ob 18:48
Kulturniki, profesorji in ostali so si včasih spoštovanje med množico prislužili z zavzemanjem za tiste na dnu družbe. Danes razen redkih izjem so kritični do oblasti le ko gre za njihove plače.
To jim zamerim.


Takisto.
oleander
# 12.02.2018 ob 18:46
@HOR,

"kreativna industrija" je dobesedni prevod iz angleščine, ki se je začel pogosto pojavljati tam okrog l. 1978-79 v ZDA in Angliji. Gre za izraz, ki so ga prenesli iz ekonomije v splošni jezik, v splošno rabo. Vendar: vsega, kar ljudje počnemo, ne bi smeli enačiti z ekonomijo. Žargon ekonomistov je za ekonomiste. Umetnost in kultura sta kompleksen koncept, ki ekonomski vidik , ki je seveda materialistično omejen, presega. Kot zanimivost naj dodam, da se izraz "creative industries" v Angliji opušča - če grem gledat v videoposnetke (t. i. "hansards") zasedanj političnih teles na vseh ravneh, opazim, da se je v uporabo že pred krizo vrnil izraz "arts and culture" - odločevalci se zavedajo, da ne gre samo za novce, temveč za duhovno nadgradnjo. V računovodskih zadevah je izraz "industrija" - enakovreden izraz v slov. je panoga ali sektor - na mestu, v splošnem (ne specializiranem) jeziku pa je normalno govoriti o umetnosti in kulturi. Slovenci smo radi bolj papeški od papeža, pa se je nekomu v MzK fino zazdelo imeti kulturne ali kreativne industrije. Industrija v slovenskem jeziku pomeni masovno proizvodnjo, tako kot proizvodnja čevljev, in tega zanesljivo ne moremo kar nalepiti na recimo film, gledališče, slikarstvo, pisanje, ker gre pri tem za individualen izraz posameznika ali tima, ki ustvarja, česar za čevlje ne bi ravno trdil, se strinjaš? Pokukal sem na spletne strani našega poslaništva v Londonu, in glej, nič ga ne lomijo z "creative industries", temveč imajo lepo zapisano "arts and culture".
raknac navi
# 12.02.2018 ob 18:41
Res smesno. Vi tukaj kritizirate fotko od gospe Semenic, hkrati pa pod vsako temo udrihate cez drzavo. A mi lahko kdo prosim pove v cem je razlika? Mar ni umetnica tocno s to fotko pokazala kar si vi mislite o drzavi???
Pri udrihanju cez lene umetnike in bleferje bi pa prosil za kaksen konkreten primer.
Ze to, da se pod clankom o Svetini, doticnega zmerja Pandurja pa povzdiguje je smesno. Pandur je svoj preboj naredil prav s priredbo Seherezade, ki jo je napisal Svetina. Torej o cem vi to sploh razpravljate???
Chopin
# 12.02.2018 ob 17:31
Stara socialisticna mentaliteta je, da je drzava kriva za vse. V realnosti umetniki ustvarjajo in marsikdo je za dobro ustvarjenje pripravljen izmenjati svoje ure dela za ure dela umetnika. Vmes je pac denar, ki se ga nekateri izgleda bojijo, ker mislijo da unici umetnost. Po mojem mnenju umetnost lahko unici le pohlep ali gonja po dobicku, placilo za delo umetnika preko prodaje svojega dela nekomu se mi zdi osnova zivljenja umetnika v druzbi. Za ustvarjanje in prezivetje v danasnji druzbi ne potrebujes vec drzave in ni drzava kriva za tvoje probleme.
opat
# 12.02.2018 ob 15:52
Narod ima bogato kulturo, ne kulturniki!
pkorosec
# 12.02.2018 ob 14:27
Kaj vas neki skrbi kultura, saj jo pa iz tujine dobivamo novo, baje da dosti boljso in manj sentlorijansko. V Mariboru na teznu v prostorih nekdanjega Merkura je za razcvet nove kulture ze vse pripravljeno.
jahbulon
# 13.02.2018 ob 14:13
Ni posebne potrebe, vsaka administracija, ki je uspela prerasti ideološke okvire, bo sledila interesu davkoplačevalca. Tako razmišljajo ključni ljudje na MK, to se ne bo spremenilo, tudi če Peršak gre, v to smer gre NPK, predlog zakona o javnem interesu v kulturi in zdrava pamet, kulturniške interesne skupine bojo pa pred nehvaležno nalogo utemeljiti zakaj sploh naj bi davkoplačevalci financirali živeče umetnike.

V skrajnem primeru bi sicer lahko prešli na vaučerje, da subvencioniramo konzumenta, časi subvencioniranja izvajalcev so pa passe, tudi zato, ker izkrivljajo konkurenco, del proizvodnje je deležen državne pomoči, del pa ne, to niso enaki pogoji za vse.

Ja pa res, da je tudi v parlamentu par neo-komunističnih kekcev, Matić, Tomić ipd. ki nimajo nobenih moralnih zadržkov propagirati potraten, korupten in povsem neučinkovit sistem.
kingeston
# 13.02.2018 ob 09:18
sj roko na srce, za ljudske množice kultira ni bila nikoli na prvem mestu.

zato je to jamranje da je treba približat kot en socialistični dekret, iz časov v katerem še danes živi slovenska kultura, kjer si delijo denar 'najzaslužnejši'...

kulturo naj konzumira tisti kateri si tega želi. in če je to peščica, je pač samo peščica. ne moreš pa nobenega prisilit, ker je to potem navadna tiranija.

če bomo pustili ljudem proste roke in svobodno odločitev, se bo znova vzpostavila meščanska elita (prejšnjo so komunisti pobili) ki bo poskrbela za kulturno dogajanje, kot se to dela v kulturnih prestolnicah že stoletja.
samo iz gnilega socializma moramo potegniti glave in oblast pa bodo zadeve same stekle.
ampak z državnimi dekreti in dotacijami pa nikoli !!!
Gastrbajtr
# 12.02.2018 ob 20:44
DSP: Minister nosi odgovornost za katastrofalni odnos "ljudstva" do kulture

Ne bo držalo. Odgovornost nosijo samo in izključno kulturniki sami. Večina ljudi sploh ne ve, kdo je minister za kulturo. Vejo pa, kake pijavke so kulturniki.
heristalski166
# 12.02.2018 ob 18:43
tj ti NVOji ki zdej jamrajo so predvsem prežeti z zapohanim marksizmom in kvirovski tematiko, v bistvu kar precej podobni svojim največjim kritikom v planici, vedno manj gosposkega v narodu hlapcev (kukr je tega sploh blo kdaj)
heristalski166
# 12.02.2018 ob 18:31
sej ne da čislam zelo obstoječe stanje v umetnosti ki je prežeto z oguljenim marksizmom in kvirovskim motivikami, ampak brez umetnosti in kulture s to logiko "kdo pa rabi kulturo sej mamo smučarske skoke in gasilske veselice in treba met ožuljene roke da se dela" se slovenci spet razvijajo nazaj v narod rovtarskih hlapcev in tlačanov oz če smo sodobnejši v narod betonerjev, fasaderjev in železokrivcev ki so predvsem bazen cenenega blaga (kar vključuje tudi delovno silo) za EU (zlasti nemčijo)
niss9x
# 12.02.2018 ob 17:41
Pa nič bolje ne bo,težko je kar naprej poslušat kako ta narod ni za nikamor,da je že Cankar to ugotovil.Kulturniki nam z svojimi tresočimi,od smotk porumenelimi prsti kažejo odnos do samih sebe in če mene vprašaš smo kot narod vsi skupaj talci teh pijančkov ki se sklicujejo na Cankarja.
SamoRes
# 12.02.2018 ob 17:26
Kulturniki, profesorji in ostali so si včasih spoštovanje med množico prislužili z zavzemanjem za tiste na dnu družbe. Danes razen redkih izjem so kritični do oblasti le ko gre za njihove plače.
To jim zamerim.
GoodFella
# 12.02.2018 ob 17:05
Ne morem spoštovati kulturne srenje, ki nagrajuje pasje dojilje/samooplojevalke. In kot je bilo že večkrat rečeno, ne gre se za neke vzvišene vzgibe te kaste, zgolj za hlastanje po čim večji javnofinančni pogači, ki si jo želijo deliti med sabo po možnosti brez vsakršnega nadzora. Plehka kultura je to, če se mene vpraša.
Pistorius
# 12.02.2018 ob 16:40
@Poivre: narobe se podpisuješ: pravilno bi bilo Pauvre.
Gams
# 12.02.2018 ob 12:47
Knjige pišite in kipe delajte po službi jaz vas moram najprej financirat prek davkov pol mi pa še zaračunate vstopnico za galerijo in predstavo.
abcabc
# 14.02.2018 ob 18:28
Glej, glej! Levica se je začela pobijati med seboj! Ljubček Bernarde Jaklin, odlikovanec šovinista Franja Tuđmana in predsednik slovenskega DSP-ja, napada člana društva in najboljšega književnika vseh časov, proleta Peršaka!
magnapurga
# 14.02.2018 ob 12:01
Saj razlagam ravno to, da je davkoplačevski pogon bil skozi vso zgodovino, le da se mu je drugače reklo, ker ni bilo davkov ;) Več v Williams: Navadna kultura in še marsikie.
jahbulon
# 14.02.2018 ob 11:38
Odkod vam ideja, da lahko lastna kultura nastaja samo na davkoplačevalski pogon? Ker tega ni bilo celo zgodovino, pa so nastala najboljša dela.

In ne prosim s slamnatimi možmi, ne nasprotujem kulturi kot taki, ampak javnemu financiranju živečih umetnikov, nimam npr. težav z muzeji in kulturno dediščino, če dokazano res ne gre drugače.

Pa saj to je najslabše za umetnike same, imajo krivičen, neučinkovit sistem, valjda je tudi njim v interesu, da vsi delajo pod enakimi pogoji in da lahko ljudje s svojim denarjem kupujejo kulturo po svoji svobodni izbiri.

Gotovo se umetnik počuti čisto drugače, če naredi film in ga vsi gledajo in je uspešnica in s tem zasluži, kot pa umetnik, ki naredi film, ampak ga nihče ne gleda, potem dobiva pa državno pomoč, kak invalid, ni čudno, da taki potem veliko pijejo, saj nima nobene družbene validacije, kako bo razložil svojim otrokom, da je parazit?
magnapurga
# 14.02.2018 ob 09:50
200 mio je bilo, če se prav spomnim, najboljše leto, zadnja okrog 150. Ampak številke so nepomembne, če smo padli v verske vojne, kajne. Če prav razumem, si želiš državo brez kulture, ki ne more preživeti na trgu, kar pa je velika velika večina kvalitetne (po merilih strok, ne osebnem okusu) kulture ne le v Sloveniji, tudi v svetu. Še enkrat opozarjam, o tem obstaja veliko študij, ki jih niso nujno pisali zarotniški slovenski kulturniki (npr, Williams). Sicer pa, kaj bi z lastno kulturo, če lahko uvažamo tujo, cenejšo in všečnejšo. Res smo daleč prišli od poznih osemdesetih ...
jahbulon
# 14.02.2018 ob 09:17
Meritve učinka so pa boljša poanta, ampak to je naloga tistega, ki trdi, da je treba dajati denar za kulturnike in ga troši, bo mogoče kdo od njih kdaj predstavil za koliko npr. je bila zmanjšana ogroženost slovenskega jezika ali dvignjen okus nesofisticiranih Slovencev, to je namreč običajno zatrjevana utemeljitev državne pomoči kulturnikom. Ne trdim pa, da ni mogoče nekaj tretjega, saj ne zna nihče pojasniti.
jahbulon
# 14.02.2018 ob 09:13
25 let države x cca. €200 mio/p.a. Se opravičujem, če ni točno 5, ampak 4.78 milijarde, ker valjda, poanta je v točnosti cifre, ne zakaj naj bi morali dati 5 eurov.
magnapurga
# 14.02.2018 ob 07:03
Ker so ti stvari tako zelo jasne, da je že kar nevarno, pa še prosim povej, kje si prišel do teh petih milijard, proračunske številke so drugačne, ali do meritev učinka. Tvoje mnenje ali kaj bolj kredibilnega? (O črno-beli logiki ali absolutni trg ali Venezuela pa kdaj drugič.)
jahbulon
# 14.02.2018 ob 05:38
Ma kakšna neoliberalna mantra, izraz neoliberalizem ni nič drugega kot slabšalnica za kapitalizem in če menite, da socializem deluje bolje, Venezuela is nice this time of year.

Gre za vprašanje kaj je vloga države, ali jo res rabimo, da nas drži za rokco, ali pa si zaslužimo svobodno izbiro in prevzemamo tudi odgovornost za svoje odločitve.

Država je primarno namenjena zaščiti pravic in lastnine. Biti subvencioniran umetnik ni človekova pravica, ampak luksuz in to luksuz, ki ni niti smiseln, niti si ga ne moremo privoščiti, zato je čas za ločitev države od umetnosti.

Ceste, policija in gasilci so (lahko) javne storitve zato, ker je običajno bolj racionalno, da so skupne, kot da bi si vsak gradil svoje ceste in najemal svoje varnostnike, ampak kot kažejo izkušnje drugih držav, ceste v zasebni lasti so, tako kot vse, za uporabnika na koncu boljše in cenejše, enako javnost zdravstva in šolstva niti približno ni jamstvo dostopnosti, predvsem pa kakovosti in tudi tam je čas za svobodno gospodarsko pobudo, ampak v tem trenutku je pač prioriteta režimska umetnost, do zdaj smo vanjo zmetali 5 milijard, brez kakršnegakoli pozitivnega učinka, dost je blo.
magnapurga
# 14.02.2018 ob 03:38
@jahbulon - "časi subvencioniranja izvajalcev so pa passe, tudi zato, ker izkrivljajo konkurenco, del proizvodnje je deležen državne pomoči, del pa ne, to niso enaki pogoji za vse." Lepo si povzel neoliberalno mantro. Upam, da slediš ideji z osebnim zgledom in izenačuješ pogoje tako, da si že poplačal vsa svoja šolanja (nekatere šole po svetu so plačljive) in zdravstvene storitve (na receptih ti piše, koliko zate plača zdravstveno zavarovanje), morda tudi že ustanavljaš svojo vojsko in policijo? In čudno, da še uporabljaš slovenščino, ta jezik je vendar skozi izobraževalni sistem in rabo v državnem aparatu (pa tudi skozi prispevek za MMC) subvencioniran. Pri nas, drugje po svetu pa ne. Zelo neenako.
povzetek
# 13.02.2018 ob 14:57
@jahbulon
Če je zate živeča kultura v kontekstu treh stebrov države (ja, države, ker govoriš o davkoplačevalcih) potratna, potem mi je jasno, da nimaš pojma, o čem govoriš. Najbrž niti ne veš, kolikšen delež tvojih davkov gre za kulturo in izobraževanje, kaj šele, da bi razumel, kaj dobiš nazaj. Ampak mogoče si multimilionar in samo plačuješ.
povzetek
# 13.02.2018 ob 11:19
@jahbulon
saj greš lahko na volitve s tem političnim programom, pa boš zakone spreminjal.
oleander
# 13.02.2018 ob 09:54
@hor,
nisi me preprical. Ko govorimo o necem z vidika ekonomije, uporabljajmo jezik ekonomije.
Ce bi tak izraz zaceli uporabljati na splosno, to pomeni le, da je postal clovekvin s tem vse njegovo delovanje, izkljucno ekonomska kategorija. To pa je materializem. Ce se cloveka ceni samo v okviru ekonomske racunice, to posledicno pomeni, da se vse tiste, ki ne morejo (se ali vec) aktivno prispevati k ustvarjanju materialnih dobrin, smatra za manj vredne, se pravi, ostarele, otroke, zenske itd. In tocno to dela podivjani novi liberalizem. Odlocno zavracam uporabo besedne zveze "kreativne industrije", ker je vsebinsko bedna.
oleander
# 13.02.2018 ob 09:43
@Hor,
poisci Google Ngram Viewer in vpisi vanj "creative industry", "arts and culture" in zameji z letnicama 1990 ter 2008, pa se prepricaj.
HOR
# 12.02.2018 ob 20:11
@oleander
# 12.02.2018 ob 18:46

...
Produkcija dobrin in hrane v današnjih razvitih ekonomijah predstavlja le manjši del ekonomskih aktivnosti. Ostalo so vse vrste storitev. Uspešnost, obseg in kvaliteta obojih pa so v razvitih družbah odvisne od kreativne industrije, ki je seveda postavka v ekomomiji saj se meri tudi z denarjem, kultura in umetnost sta del kreativne industrije in ssta še kako povezani z ekonomijo.
In, če naše veleposlanitvo v Londonu ne govori o kreativnih industrijah je to pač samo znak zaostalosti...!

V Angliji kreativne industrije rastejo 4x hitreje od ostalih sektorjev, hitrejša rast kreativnih industrij pa je značilnost razvitih družb in ekonomij. Izraz kreativna industrija pa je, kot še mnohi drugi nastal v tujini - tam kjer je pač ta industrija najbolj razvita in ga, tako, kot mnoge druge uvajamo v rabo v Sloveniji.

Bolj j druba razvita vč ekonomije je v terciarnem sektorju, ki v bistvu vsebuje tudi kreativno industrijo, ki vključuj kulturo in umrtnost, ki jo mora drava ravno tako subvencionirati kakor Revoz in Mangno....

Izraz kreativna industrija pa se niti pod razno ne opušča...
LINK
https://en.wikipedia.org/wiki/Creative_i
ndustries
LINK[url="http://www.thecreativeindustri
es.co.uk/uk-creative-overview/facts-and-figures"]
[/url]www.thecreativeindustries.co.uk/uk-creative-overview/facts-and-figures

Z razvojem upada delež dela v klasični industriji in narašča v tercialniem (in kvaternalnem) sektorju storitev, in zelov kreativnih industrijah, ki vvključeujejo kulturo in umetnost.
Seveda pa ne v banana republikah...
LINK
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/c
ommons/thumb/e/e6/Clark%27s_Sector_Model
.png/450px-Clark%27s_Sector_Model.png

itd...
oleander
# 12.02.2018 ob 16:19
Peršak je le kolesce v mehanizmu. Verjamem, da je v dobri veri sprejel vlogo ministra, ker je upal, da bo lahko kaj dobrega naredil. Se je pač uštel, podedovani sistem je tako nastavljen, da bi minister, ki bi hotel kaj bistvenega izboljsati, potreboval vec mandatov, ampak sumim, da si nekateri globljih sprememb ne zelijo, zato ze zdaj lop z gorjaco po ministru. Problem se zdalec ni samo premajhna kolicina denarja.

Glede Simone Semenič bi rekel, da je Beletrina z zastavo dobila zastonj reklamo, tako kot zadnjic Vojnovic s sodnikom za prekrske. Malo sem cinicen, kaj morem. Tudi tukaj ni nobenega ravnovesja, zaradi zastave (doma skrbno cuvamo prvo slovensko zastavo, ki je zaplapolala po vojni na Primorskem!) bi oglobili avtorico, roparskim baronom, ki so nas spravili v revscino in premorejo jahtice in fine sluzbice, medtem ko eni prestevajo makarone v loncu in se drugi izseljujejo, pa bi dali priznanje za brihtnost in silno pridnost? Predlagam v branje zadnji intervju s Stojanom Petricem, v katerem se da med vrsticami prebrati kako elita vidi svetlo narodovo prihodnost: upokojencem naj se dovoli ob pokojninah delati brez omejitev, jasno, saj mnogi ne bodo več spravili skupaj 40 let za polno mizerno pokojnino, zato bodo morali delati do smrti.
Sicer pa, tudi drugod redko kdo lahko zivi ali prezivi samo z ustvarjanjem kulturnih dobrin, ljudje imajo se druge poklice, da prezivijo sebe in druzino.
mrtene
# 12.02.2018 ob 14:35
Včasih smo Slovenci preživeli zaradi kulture, danes imamo tako kulturo, da bi lažje preživeli brez nje.
Pa kaj bom jaz pameten, če pa po mnenju g. Moderndorferja spadam med tiste neumne Slovence, ki jim je ljubša lahkotnejša kultura, kot pa bizarni performansi in inštalacije, ki jih ne razumejo niti ustvarjalci....
sm0ve
# 12.02.2018 ob 14:04
Za tak odnos ljudstva do kulture ste krivi kar kulturniki sami. Ne prelagati odgovornosti na druge.
Kazalo