Foto:
Foto:

Balerina Ana Klašnja nagrado prejme za oblikovanje in izvedbo vloge Klare v baletu Hrestač koreografa Yourija Vamosa. Plesalec Anton Bogov je strokovno komisijo prepričal z oblikovanjem in izvedbo vloge Solorja v baletu Bajadera. Baletni plesalec in pedagog Edvard Dežman pa je nagrado prejel za življenjsko delo na področju baletne umetnosti.

Nagrade Lydie Wisiak, poimenovane po odlični baletni pedagoginji, je podelila strokovna komisija DBUS, ki so jo sestavljali Ljiljana Keča Rošker kot predsednica ter člani Marina Krasnova, Magda Vrhovec in Vojko Vidmar. Lavreatom bodo nagrade podelili 15. maja po baletni predstavi Grk Zorba v SNG-ju Maribor.

Iz obrazložitve strokovne komisije Društva baletnih umetnikov Slovenije:
O
ptimizem in nadarjenost
"Ana Klašnja, članica baleta SNG-ja Opera in balet Ljubljana, vznemirja svojo okolico in baletne navdušence že vrsto let. S svojim prirodnim talentom, nebrzdano naravo in sevajočim optimizmom, ki nje same vedno ne dosega, je oblikovala zaupane ji vloge z neskončnimi hotenji in velikimi željami. V predstavi Hrestač se je v vlogi Klare predstavila kot zrela, odrasla balerina, ki je znala in zmogla postaviti zahteve baletnega poklica pred svoje lastne mladostne dileme."

Fenomen na slovenskih odrih
"Z Antonom Bogovom je mariborski balet pred skoraj desetimi leti pridobil mladega plesalca, ki se je s časom dokazal kot fenomen na slovenskih odrih in se razvil v nesporno najboljšega baletnega plesalca na tem koncu Evrope. Odplesal je skoraj vse velike glavne vloge klasičnega baleta, kar je edinstven dosežek v našem prostoru, ter se udeležil najbolj pomembnih tekmovanj sveta, od koder se je vedno vrnil z nagradami (zlata medalja iz Seula, srebrna iz Varne, bronasti medalji iz Nagoje in Šanghaja). Bogov je blestel v vlogi Solorja v baletu Bajadera, njegove umetniške bravure v tretjem dejanju so označile vrhunec večera."

Pomemben prispevek k razvoju baletne umetnosti v Sloveniji
"Kreacije Edvarda Dežmana v baletni klasiki in sodobnih koreografijah so bile pomensko poglobljene in blestel je v glavnih moških vlogah, kakor tudi v baletih, v katerih so glavne vloge plesali gostje iz drugih ansamblov. Med drugim je nastopil kot Franz (Coppelia), Mercutio (Romeo in Julija), Prvi toreador (Don Kihot), James (La Sylphide), Adam (Stvarjenje sveta), Albrecht (Giselle), Peter Klepec (Peter Klepec) in Nurali (Bahčisarajska fontana). Kot vodja baleta v Mariboru in krajši čas v Ljubljani je poleg izbranih koreografov iz tujine pogosto pritegnil k sodelovanju tudi slovenske koreografe in s tem odločujoče prispeval k razvoju baletne umetnosti v Sloveniji."