Drugo

Poudarki

  • Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije zahteva, da se ohranijo ključni elementi Plečnikove arhitekture
  • Ker ZVKDS ni dopustil postavitve stolpnice v jugozahodnem delu kompleksa, bodo zgradili obsežne podzemne strukture
  • Ob stadionu naj bi uredili Plečnikov muzej
  • ZVKDS bo obnovo nadziral do konca del
  • Obnova bi lahko bila končana oktobra 2010
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 4,4 od 43 glasov Ocenite to novico!
Bežigrajski stadion
Med obnovo se morajo ohraniti vsi ključni elementi Plečnikove arhitekture, vključno z glorijeto oziroma končno veliko tribuno. Foto: RTV SLO
       Kot je zapisano v izreku kulturnovarstvenega soglasja na idejni projekt, se morajo vsi ključni elementi Plečnikove arhitekture ohraniti, kar velja tudi za glorijeto oziroma veliko tribuno.       
 Robert Peskar
Robert Peskar
Direktor Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije Robert Peskar pravi, da bo Zavod tudi med obnovo bdel nad morebitnini spornimi posegi v Plečnikov objekt. Foto: ZVKDS
Sadar Vuga Arhitekti: novi stadion v Stožicah
Leta 2011 naj bi šla h koncu tudi gradnja novega stadiona v Stožicah. Foto: MMC RTV SLO/P. B.

Dodaj v

Plečnikov stadion sme pod nož

Zavod za varstvo kulturne dediščine izdal kulturnovarstveno soglasje
23. maj 2008 ob 16:38
Ljubljana - MMC RTV SLO

Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije (ZVKDS) je izdal dokument, ki potrjuje predvideni projekt obnove Plečnikovega stadiona.

To se je zgodilo, čeprav je še pred kratkim kazalo, da med stališči ZVKDS-ja in vlagatelja, družbe GSA Joca Pečečnika, obstaja neskladje. Kot je za MMC pojasnil direktor ZVKDS-ja Robert Peskar, je bil idejni predlog dopolnjen z izhodišči za obnovo in kot tak sprejemljiv. To ni veljalo le za veliki stolp, katerega gradnja je bila predvidena v jugozahodnem delu kompleksa in za katerega postavitev Zavod zato ni izdal kulturnovarstvenega soglasja, saj njegova zasnova še ni usklajena s prostorskimi akti.

Plečnikova arhitektura mora ostati
Plečnikov stadion je varovan objekt kulturne dediščine in kot tak vpisan tudi v Register nepremične kulturne dediščine. To je tudi pravna podlaga, ki določa ravnanje z objektom in ki, kot nam je povedal Peskar, zahteva, da je stadion namenjen športnim in kulturnim prireditvam ter rekreaciji, obenem pa so dopustni le tisti posegi, ki ne krnijo tistih prvin, zaradi katerih je bil objekt prepoznan kot del slovenske kulturne dediščine. Vse to novi načrt družbe GSA upošteva, saj projekt zahteva, da "se morajo vsi ključni elementi Plečnikove arhitekture ohraniti, kar velja tudi za glorijeto oziroma veliko tribuno".

ZVKDS ostaja na gradbišču
Delo ZVKDS-ja z izdajo kulturnovarstvenega soglasja še ni končano. "ZVKDS bo seveda na podlagi zakonskih pooblastil budno spremljal prenovo predvsem v smislu nadzora, koordinirali bomo tudi konservatorsko-restavratorska dela, deloma pa bomo sodelovali tudi pri projektiranju nekaterih detajlov, tako da bomo v celotnem procesu obnove stadiona prisotni neprenehoma," pravi Peskar. Kdaj bo gradnja v resnici stekla, pa ni odvisno od dela ZVKDS-ja, saj njegovo soglasje k projektu ne zadostuje za pridobitev gradbenega dovoljenja. Vlagatelji - med njimi sta z manjšim deležem udeležena tudi Mestna občina Ljubljana in Olimpijski komite Slovenije - kljub temu verjamejo, da bodo vsa potrebna dovoljenja, vključno z gradbenim, dobili dovolj hitro, da bi bilo stadion še vedno mogoče dokončati do oktobra 2010.

Plečnikov muzej ob stadionu
Ob stadionu kot športnem objektu naj bi celoten kompleks vseboval tudi nekakšen Plečnikov muzej. Ta sicer ni projekt ZVKDS-ja, kljub temu pa nam je Robert Peskar zaupal nekaj podatkov o njem: "Kar zadeva Plečnikov muzej na stadionu, bo po našem vedenju predstavljena predvsem obnova stadiona in morebitni originalni deli, ki jih zaradi dotrajanosti ali drugih razlogov ne bo mogoče vkomponirati v sam prenovljeni objekt. Preostalo je stvar dogovora, verjetno tudi z Arhitekturnim muzejem, vendar bo treba o tem vprašati investitorja."

Če se ne sme v višino, se bo gradilo v globino
Stadionski kompleks bo sicer deležen veliko večjih posegov, kot se bo zdelo ob pogledu na prenovljeni objekt. Veliko se bo namreč 'gradilo' pod zemljo, saj je ZVKDS dopustil korenitejše podzemne posege, katerih posledica bo ureditev podzemnih struktur, v katerih naj bi uredili kar 2.700 parkirnih mest. Po prvotni zamisli investitorja naj bi ta mesta nastanili v stolpiču, katerega gradnje ZVKDS ni dopustil, zahteval pa je tudi, da je "na lokaciji obstoječih vrtičkov treba ohraniti parkovno površino".

Če bo torej člo vse po načrtih, naj bi tako Ljubljana leta 2011 imela kar dva sodobna stadiona s kapaciteto več kot 10.000 gledalcev. Drugi naj bi bil seveda veliki stadionski objekt v Stožicah.

Polona Balantič

Prijavi napako
Komentarji
Zufer
# 24.05.2008 ob 21:15
18. nekdodrug (23.05.2008 || 19:39:44)
PA dejte no lepo vas prosim fuzbal je v kurcu v sloveniji!!!!
@M-filter: se popolnoma strinjam...

Poglejte kdaj v zadnjih letih se pa je že sploh izkazala potreba po polnem štadionu? Kdo bo sploh hodu na tekme ko bota dva štadiona??? SLovensko ligo gledat hahaha lepo vas prosim, mogoče če uvedejo kako jadransko ligo tak ko v basketu pol se bi znal zgodit....


Takile mojstri kot si ti so bili prvi v vrsti za karte, ko je zmagovala Katančeva reprezentanca. Dejte bit tako ozkogledi zaplankani slovenceljni. Tudi pred letom 98 nismo potrebovali večjih štadionov, potem pa bi kar naenkrat z lahkoto napolnili take za 20 ali 30.000. Opero bomo prenavljali z davkoplačevalskim denarjem, čeprav ima 1000 gledalcev na mesec, štadionov za zasebni denar pa se branimo. Kakšno bogo razmišljanje nepoznavalcev scene in kao pravovernih slovenčkov, ki se bojijo priznati, da je nogomet šport številka 1 tudi pri nas. Ko bo infrastruktura na nivoju, se bo to tudi pokazalo. Kako naj pripeljemo v goste kvalitetne ekipe, če jih nimamo kam namestiti? Kako naj slovenski klub pripelje odmevno okrepitev, če se gledalec za Bežigradom nima kam dostojno niti usesti niti iti na sekret? Ali naj na tak svinjski štadion pripeljem svojo punco?
alsale
# 24.05.2008 ob 19:06
naj pustijo ti bedniki plecnika pr miru
zihr se obraca v grobu k vid kako ljudje mucmo te pogodbe o stadonu, in bi sam podpisu da ni nic nardil za ta stadion, sam da bi se zacel obnavljat,
sramota je ta zavod,
sellam alejkum
# 24.05.2008 ob 10:06
27. BAČO (23.05.2008 || 23:28:25)
V tem trenutku v Ljubljani ne potrebujemo dveh štadionov.
________________________________________
____________

Kaj jih ne rabite. Ravno ta dva stadiona lahko dvigneta samo zanimanje za nogomet v Ljubljani! Na začetku bo vsekakor veliko zanimanje, ker bo ljudi zanimal štadion, če pa bodo že uspehi npr. Interblocka ali Olimpije, pa bo ni bojazni da bi bile prazne tribune!

Tudi reprezentanca se bo dvignila, o tem ni dvoma. Naši reprezentanci majka le avtoriteta ob igrišču (selektor) in pa novo, sposobnejše vodstvo NZS, igralci so vsaj na takem nivoju po potencialu in kvaliteti kot zlata generacija. Na igrišču imamo potencialnega vodjo (Šišića), ki lahko s potezo reši tekmo. Ostalim reprezentantom je potrebno samo vcepiti zmagovalno miselnost in od njih zahtevati 100% borbo in ne šminkarjenje po igrišču. Če selektor to doseže, smo lahko zopet v igri za veliko tekmovanje!!
BAČO
# 23.05.2008 ob 23:28
V tem trenutku v Ljubljani ne potrebujemo dveh štadionov.
Reprezentačni nogomet šepa.Klupski pa je na psu. Zakaj
potem dva štadiona? Mogoče bo več dobrih koncertov?
Na katerem štadionu bo igrala reprezentanca. Če bomo
verjeli Jankoviču (nakladaču) bo to v Stožicah pod taktirko
nobenega drugega kot Srečka Katanca.
Capital78
# 23.05.2008 ob 22:52
Takih bedastih papežev pa že ne rabimo, že tako imamo probleme s cerkvijo. Stadion bo stal DO 2011!
podlasca2
# 23.05.2008 ob 22:46
24. JohnMichxx (23.05.2008 || 22:36:45)
Ok, če bo stadion stal 2011 bom jaz postal papež 2012!


Držim za besedo.
JohnMichxx
# 23.05.2008 ob 22:36
Ok, če bo stadion stal 2011 bom jaz postal papež 2012!
Piksi10
# 23.05.2008 ob 21:22
mušica, ti si pa verjetno jasnovidec oz. jasnovidka? Počak do konca mandata, potem pa komentiri.

V Ljubljani se končno tud neki gradi in s tem ne mislim nekih bednih vzpenjač...

Zoki KEEP UP THE GOOD WORK!
mušica
# 23.05.2008 ob 20:27
Jankovič je znmagal tudi zarad obljub o novem stadionu ,ki bi moral v njegovih predvollnih obljubah moral stati že čez par mescev.Očitno tega v saj v njegovem mandatu ne bomo doživeli.Ovce ga pa še zmeraj povzdigujejo v višave...
Homer S.
# 23.05.2008 ob 20:03
Končno...Pečečnik in Jankovič sta Carja, če jima rata speljat ta projekt...Jaz osebno ne dvomim, da jima ne bi uspelo, ampak Only in Slovenia se lahko SPET kaj zaplete s spomeniškim varstvom...

...potem pa usposobimo še močno Olimpijo in Interblock...Če bi kdo od njiju igral v Ligi Prvakov ali vsaj UEFA bi bila stadiona z lahkoto zapolnjena...

...nogomet je št.1 v svetu in tudi pri nas postaja vse bolj popularen...
tibhar
# 23.05.2008 ob 20:02
http://www.worldstadiums.com/stadium_pic
tures/north_america/united_states/pennsy
lvania/pittsburgh_petersen.shtml
tibhar
# 23.05.2008 ob 20:01
a si predstavljate da bi mel naprimer tako dvorano.....prava lepotica....sprejme pa 12 500 gledalcev....tk da...po meri taprava...
nekdodrug
# 23.05.2008 ob 19:39
PA dejte no lepo vas prosim fuzbal je v kurcu v sloveniji!!!!
@M-filter: se popolnoma strinjam...

Poglejte kdaj v zadnjih letih se pa je že sploh izkazala potreba po polnem štadionu? Kdo bo sploh hodu na tekme ko bota dva štadiona??? SLovensko ligo gledat hahaha lepo vas prosim, mogoče če uvedejo kako jadransko ligo tak ko v basketu pol se bi znal zgodit....
Dvorane se veliko več rabijo tivoli je večkrat na leto razprodan, pa poln je v vsaki eroligaški tekmi!!!
Tak da men se zdi to metanje stran denarja, najprej eno veliko dvorano pol pa štadioni...
Tudi enih velikih koncertov v sloveniji ni ker za njih rabiš dvorano velikosti vsaj 15 000 sedežev...
Pa recimo države od katerih se mi imamo za veliko boljše imajo vse v glavnih mestih dvorane s po 20000 sedeži kot npr. v Pragi, Budimpešti, Beogradu ipd...
Capital78
# 23.05.2008 ob 19:39
Športni park Stožice naj bi bil v celoti končan do 30. junija 2010. Kot so rekli, bodo začeli graditi letos jeseni, torej bi vsaj dvorano lahko zgradili do začetka sezone 2009/10, ko bo Olimpija, po novih pravilih Evrolige, morala imeti novo dvorano.
Capital78
# 23.05.2008 ob 19:35
Samo za primerjavo, da boste videli kako kronično počasi potekajo stvari v Ljubljani in kako hitro v Celju. Celjski svetniki so v začetku oktobra 2002 soglasno podprli gradnjo nove športne dvorane. Do januarja so izbrali najboljšega ponudnika, februarja so že dobili gradbeno dovoljenje, marca se je gradnja začela. Otvoritev je bila že decembra 2003! Torej, ves proces je bil končan v dobrem letu. Pa ni bilo nobenih pompoznih predstavitev in neštetih konferenc, velikih besed in sladkih nasmeškov.
blazhk
# 23.05.2008 ob 19:10
Problem je le v tem, da že enega čakamo celo večnost.
lale
# 23.05.2008 ob 19:03
po mojem mnenju sploh ne potrebujemo dva taka stadiona, kaj nm bojo stadioni brez igralcec, kdo bo na stadionih igral in kdo bo to bedo hodil gledat- 1 dober stadion bi biu več kot dovolj
Primzy007
# 23.05.2008 ob 18:53
zdenis, avtor navaja 2700 parkirnih mest in ne 2700 delovnih mest, kot si zapisal!!!!
Na'nok
# 23.05.2008 ob 18:50
Folk počakte mal..., da pridejo Pečečnikove PACARIJE na dan... preveč je lepo, da bi blo res, kr dva "vrhunska" štadiona v glavnem mestu.... jest osebno ne vrjamem !
#34
# 23.05.2008 ob 18:12
no lepo
supr kr dva ornk štadiona u lublan
blazhk
# 23.05.2008 ob 18:01
Plečnik je bil vsekakor spoštovanja vreden arhitekt evropskega kova, vendar pa stadion še zdaleč ne more biti nek razstavni eksponat, gre namreč za objekt, ki je namenjen aktivnostim in ne kulturnemu spomeniku. Zadnji čas je, da se glede štadiona nekaj ukrene, sicer nam bo prej v sramoto, kot pa v čast.
zdenis
# 23.05.2008 ob 17:28
zanimivo avtor clanka navaja kar 2700 delovnih mest v podzemlju stadiona;
ocitno bodo delavske pravice krsene tudi pod sportnimi objekti (dnevna svetloba , pa to),
primerljivo s tem bo pa verjetno 2700 mest za gledalce nogometa, manj
tentacle
# 23.05.2008 ob 17:28
martian: pa ne z vaškimi štadioni za 12.132 ljudi. k celovc pa varaždin sramota. fuzbal je numero 1 in pr nas ga spravlajo v lokalne sfere namest da bi gledal uefa kupu u zube.
M-filter
# 23.05.2008 ob 17:16
ker bo dvorana prej kot štadijon. verjetn dvorano bolj potrebujemo kot pa štadijon. če nov dvorane pol zgubimo UOL, ki je edini kolektiv ki dela promocijo sloveniji poleg Celja.
martian
# 23.05.2008 ob 17:13
UEFA EURO 2016 Slovenija!
:)
Acinho
# 23.05.2008 ob 17:09
Rok je december 2010 če jst kej vem, tko da se ne duvite preveč!

Kaj je pa Vika dobrga nardila, pa Danica!!!
Roxon
# 23.05.2008 ob 17:02
Sam naj se že enkrat dela začnejo!
zavedni8
# 23.05.2008 ob 16:58
Kako dvorana 2011?
Jankovič nas samo nateguje.
AdRiAnO#10
# 23.05.2008 ob 16:51
Ma jebi spomeniško varstvo. :S
joy
# 23.05.2008 ob 16:45
A rok za Stožice se je pa premaknil že na leto 2011? Od leta 2008 do leta 2011. Zanimivo. Vsakič se premakne za eno leto.
Kazalo