Kip je zasnovan tako, da naj bi prikazoval širokogrudnost pokojnega papeža, ki sprejema vse vernike. Foto: EPA
Kip je zasnovan tako, da naj bi prikazoval širokogrudnost pokojnega papeža, ki sprejema vse vernike. Foto: EPA
Kip prej. Javnomnenjska anketa je pokazala, da ni všeč kar 90 odstotkom vprašanih. Foto: EPA

Po prvem odkritju maja lani je bil kip, ki stoji na glavni železniški postaji v Rimu, deležen številnih kritik, češ da bolj spominja na nekdanjega fašističnega diktatorja Benita Mussolinija kot na priljubljenega papeža. Nezadovoljen je bil tudi glavni umetnostni kritik iz Vatikana, češ da je kip videti, kot da je vanj treščila bomba.
Avtor Oliviero Rainaldi je papeža upodobil, kot da odpira svoj plašč, da bi z njim objel vernike. A v Vatikanu so se zgražali, da je učinek ogrinjala, da je ta videti skoraj kot stražarnica, vrh katere je postavljena glava papeža, ki deluje "preokrogla".

Kaj so popravili?
Popravljeni kip ima na obrazu nasmešek, vrat in brada sta jasneje izražena, celotna glava pa malo manj okrogla. Bron, iz katerega je narejen, je enakomernejše barve kot prej. Ogrinjalo, izpod katerega izteguje roko, ima ravnejši rob, celotnemu kipu pa so dodali tudi velik podstavek.

Rainaldi je povedal, da je zdaj s kipom zadovoljen, ker ustreza njegovi prvotni ideji. Odgovornost za neposrečeno prvo različico pa kipar pripisuje livarjem, češ da brona niso ulili dovolj natančno.

Italija: dežela 50 milijonov umetnostnih kritikov
Rimski načelnik za kulturno dediščino Umberto Broccoli zaradi deljenega javnega mnenja ne izgublja spanca; Italija je, je stoično pripomnil, dežela 50 milijonov nogometnih razsodnikov, 50 milijonov umetnostnih kritikov in 50 milijonov politikov. "Pri moderni umetnosti moraš počakati več let, preden jo lahko sodiš," je povedal zbranim novinarjem.

Vsi sicer še niso zadovoljni. "To preprosto ni on," je za lokalne novice komentiral mimoidoči. "Bil je poln radosti, in kip tega niti malo ne izraža. Meni se še vedno zdi podoben hladilniku."