Drugo

Poudarki

  • Osrednji protest organizira Koordinacijski odbor kulture Slovenije (KOKS), zbor udeležencev bo ob 18.30 pred Cankarjevim spomenikom nasproti glavnega vhoda v Cankarjev dom
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,1 od 45 glasov Ocenite to novico!
Kaj bi največji slovenski pesnik porekel na dogajanje, povezano z ukinitvijo kulturnega ministrstva? Foto: BoBo
Doro Hvalica je prepričan, da je ukinitev ministrstva za kulturo napaka, ki jo je mogoče hitro popraviti ali pa dolgo obžalovati. Foto: BoBo
       Tokrat so nas za praznik celo obdarili, ukinili so ministrstvo za kulturo.       
 Doro Hvalica, predsednik Glose
Predsednik DSP-ja Veno Taufer v imenu KOKS-a poziva k bojkotu državne proslave. Foto: BoBo
VIDEO
Protesti na dan pred kult...

Dodaj v

Razočarani kulturniki pozivajo k bojkotu državne proslave

Protestno ministrstvo za kulturo v (Prešernovi) senci
7. februar 2012 ob 11:23,
zadnji poseg: 7. februar 2012 ob 15:05
Ljubljana - MMC RTV SLO

Pet minut pred poldnem so pred Prešernovim spomenikom na ljubljanskem Tromostovju ustanovili ministrstvo za kulturo v senci - Prešernovega spomenika.

Letošnje praznovanje kulturnega praznika (bo)sta zaznamovala tudi dva protesta proti ukinjanju samostojnega ministrstva za kulturo.

Podporo prizadevanjem za ohranitev samostojnega resorja za kulturo so izrazili tudi v sindikatu kulture in narave Glosa, ki so na "predpoldan" kulturnega praznika, 7. februarja, ob 11.55, pred Prešernovim spomenikom na Tromostovju organizirali protestni dogodek, poimenovan Ustanovitev ministrstva za kulturo v senci - Prešernovega spomenika.

Predsednik Glose Doro Hvalica je na shodu dejal, da je ukinitev ministrstva za kulturo napaka, ki jo je mogoče hitro popraviti ali pa dolgo obžalovati. Hvalica je opoldne uvodoma vsem zbranim na Tromostovju čestital na predpoldan praznika kulture. "Tokrat so nas za praznik celo obdarili, ukinili so ministrstvo za kulturo," je dejal.

"Praznujmo raje, saj je morda zadnjič"
Citiral je besede kandidata za ministra za izobraževanje, znanost, kulturo in šport Žige Turka, ki je kot argument za ukinjanje samostojnega ministrstva za kulturo navedel, da mnogi v Evropi v nazivih svojih ministrstev nimajo niti besede kultura. To po besedah Hvalice ne more biti utemeljen razlog, saj "nihče v Evropi nima v nazivih svojih ministrstev niti besedice o zdomcih in zamejcih, pa le imamo ministrstvo in ministrico za rojake na tujem". Ob tem poudarja tudi, da "nihče nima kulturnega praznika, razen Slovencev". Hvalica je zato pozival: "Praznujmo raje, saj je morda zadnjič."

Opozoril je, da smo tudi edini daleč naokrog, ki smo se kot narod in kot država konstituirali samo s kulturo ter spomnil "gospode na oblasti" da kultura ni le umetnost, njena hramba in posredovanje. Kultura je tudi kultura odnosov, kultura vodenja, kultura parlamentarnega in javnega govora, kultura lastnine, morala in etika. "In prav tu se vam je zalomilo, prav tega ste se zbali. Zato ste nam prvič v zgodovini samostojne države sporočili, da kulture pri vladanju ne potrebujete, da je svojo državotvorno vlogo že opravila in je čas, da se umakne v preužitkarski kot - v senco pomembnih in velikih, v zapeček gospodarja," je dejal Hvalica.

Vreme bo že lepše, kaj pa oblastniki?
Odgovor, da meče kulturo skozi vrata prav politika slovenske pomladi, ki je brez pisateljev, razumnikov in ustvarjalcev ne bi bilo, je po besedah Hvalice preprost: "Ker je vsaka revolucija vselej žrla lastne otroke." Ob tem menil, da je čas 20 let očitno že izlužil usedlino, ki izkorišča to, "da med nami ni več Daneta Zajca, Rudija Šelige, Jožeta Pučnika, Toneta Pavčka in še koga - pa si zato upajo".

Zaradi vsega tega ustanavljajo ministrstvo za kulturo v civilni družbi, ki bo imelo sedež v prostorih sindikata Glosa. Predlagajo, da ministra izbere Koordinacijski odbor kulture Slovenije (KOKS), katerega sestavni del je tudi sindikat Glosa.

Ob tem bo po mnenju Hvalice potrebna še široka podpora javnega mnenja. Govor je sklenil z dobrodošlico v začetek "nove ledene dobe". Vreme bo, kot je dejal, "že čez kak dan lepše, oblastnikom pa bo treba pomagati do otoplitve". Skušali jih bodo ogreti z ustvarjalnim zanosom, z besedo, pesmijo, glasbo, sliko in plesom, "če pa tudi to ne bo zaleglo, jim bodo podkurili z molkom".

Predsednik Društva slovenskih pisateljev Veno Taufer je dejal, da v KOKS drevi pozivajo k bojkotu državne proslave, ki po njegovih besedah, ni njihova proslava. "Naša proslava bo pred Cankarjevim domom," je poudaril. Hvalica pa je potrdil, da se bodo pridružili tej akciji.

A. K.
Prijavi napako
Komentarji
otto bizantiski
# 09.02.2012 ob 23:33
Predsednik DSP-ja Veno Taufer v imenu KOKS-a poziva k bojkotu državne proslave.
Črtomir
# 09.02.2012 ob 16:52
Lajnar Rastko Tepina je napisal javno pismo Doru Hvalici, predsedniku sindidkata Glosa, ki je v torek pripravil shod proti ukinitvi ministrstva za kulturo pred Prešernovim spomenikom v Ljubljani. Tepini je žal, da se je udeležil "dogajanja naroda" na Prešercu in se počuti kot kakšen zlorabljeni Edvard Kocbek.

Javno pismo Rastka Tepine ::

Dragi prijatelj Doro,
žal mi je, da sem se oni dan udeležil "dogajanja naroda" na Prešercu. Počutim se kot kakšen zlorabljeni Edvard Kocbek. To, kar ste izvedli pred Cankarjevim domom je škandal brez primere. Sam se ne čutim za del takega primitivizma: http://www.youtube.com/watch?feature=pla
yer_embedded&v=m7KEKjaMTpE.

Dogovorjenemu honorarju se odpovedujem, da si vsaj malo ohranim čisti obraz. Zakaj, to moram povedati, prav nič se ne strinjam s tisto agitko Jerice Mrzel, ki je bila tamkaj podana (tudi na račun ostalih nastopajočih - to pa je kulturno, ja!). "Vi boste v vsakem režimu lahko lajno igrali", mi je zabrusila v obraz, ko smo klepetali ob odličnem kuhanem vinu. Pa sem se šele kasneje spomnil, kako zelo se moti tovarišica Mrzelova. Zakaj, v komunizmu je bilo lajnanje PREPOVEDANO. Ko sem 1986 pričel lajnati na ulici je bil to precedens v Jugoslaviji. Je bila to velikanska sprememba. Prepričan sem, da bi že davno tega morala doživeti korenite spremembe tudi koruptivna socialistična kulturna politika...
Nena Sitna
# 08.02.2012 ob 19:14
Gledam poročila pa vidim, da naši kulturniki kar tako... nekulturno kurijo pred cankarjevim domom...

Pohvala, pohvala kulturnikom :)))
PA od Makarovičke bi pričakoval tak balkanizem, ampak od ostalih...
Žalost od kulture... res žalost.
CtrlDelete
# 08.02.2012 ob 13:38
Samo v vednost,
ogromno število igralcev, literatov, glasbenikov opravi delo zastonj, velikokrat kot dobrodelen nastop, po celi Sloveniji! Upam, da nikoli več!
skalar5
# 08.02.2012 ob 12:15
@ bozz
Že to, da enačiš slovensko kulturo z brisanjem ritk, pove vse o tebi. Verjetno pa si med najbolj glasnimi, ko se pljuva po trenirkarjih.

... verjetno si "kulturnik" da ti ni uspelo izlušćiti poante - mimogrede trenirko, ki v to vinjeto sploh ne spada, imam zelo rad

@ bozz
Pa vi sploh veste, kaj vse zajema pojem kultura? Ali si pod tem predstavljate samo pisatelje in slikarje?

... vemo, tudi Svetlana spada v "kulturni pojem" - ljubim jo, ker ji srce veleva, da me mora sovražiti
jolika
# 08.02.2012 ob 10:09
Za združitev treh ministrstev gre, torej nobene ukinitve kulturnega ministrstva, skratka po moje, "štednja" samo pri številu ministrov. Ne bi vsaj počakali, da se vidi kako bodo zadeve potekale in kako bo znotraj "aparata" (beri: administrativnega balasta) , pa potem zagnali vik in krik. Vsi, vse stranke so pred volitvami kričali kako se bo javna uprava racionalno zmanjšala. To je seveda politično motivirano a, ne gospod hvalica? Če bi to izpeljala jankovičeva ekipa, bi bli vsi tiho in ploskali.
drizzt
# 08.02.2012 ob 04:58
Take ministre, ko zdaj dobimo je še 5 ministrstev preveč.. Kr ukinmo to stvar
drizzt
# 08.02.2012 ob 04:57
Arnolfus, ko boš prebral kej od Jančarja pol pa govor, jaz sem in ti povem ni nek biser in ne bi še enkrat bral, če mi plačaš...
W500
# 07.02.2012 ob 23:56
Tudi meni ni jasno, v čem točno je problem (priznam, da nimam časa brati in analizirati vsakega članka na to temo); povsem iskreno in dobronamerno me zanima, če kdo lahko razloži kulturniško plat medalje, lepo konkretno. Se bo ukinil obstoječi način financiranja in prešlo na izključno zasebne investicije, kar bi v težave spravilo npr. vzdrževanje razne kulturne inftrastukture, projektov ipd.? Kakor vem, ne, niti nisem ujel nobenih podobno radikalnih posegov. Če gre samo za reorganizacijo, v čem točno je problem (razen, da bodo nekateri stolčki verjetno rabili nove lastnike)? Glede na to, kako visoko se cenijo nekateri kulturniki, bi od take skupnosti pričakoval bolj resne argumente, ne pa nekega pavšalnega enačenja obstoječe strukture ministrstva kot sinonima za kulturo obče.
bozz
# 07.02.2012 ob 22:38
Pa vi sploh veste, kaj vse zajema pojem kultura? Ali si pod tem predstavljate samo pisatelje in slikarje?
bozz
# 07.02.2012 ob 22:25
ustanovimo ministrstvo za proizvodnjo toaletnega papirja, ministrstvo za pometanje cest, ministrsvo za brisanje ritk dojenčkom

Že to, da enačiš slovensko kulturo z brisanjem ritk, pove vse o tebi. Verjetno pa si med najbolj glasnimi, ko se pljuva po trenirkarjih.
sema
# 07.02.2012 ob 22:18
Sedaj se bojijo, da bodo te privilegije oziroma denar z reorganizacijo izgubili .
Tu gre samo za to in nič drugega.


V tem grmu tiči zajec.
epf2001
# 07.02.2012 ob 21:23
Jančar, Okorn in ostali pravi umetniki, v tem "ukinjanju" sploh ne vidijo problema. Vedno bolj sem prepričan, da so eni dobro živeli zaradi svojega "umetniškega ustvarjanja" in se bojijo za svoje dobre penzije in "zmage" na raznih razpisih.

Denar je pravega umetnika vedno pokvaril.
epf2001
# 07.02.2012 ob 21:23
Jančar, Okorn in ostali pravi umetniki, v tem "ukinjanju" sploh ne vidijo problema. Vedno bolj sem prepričan, da so eni dobro živeli zaradi svojega "umetniškega ustvarjanja" in se bojijo za svoje dobre penzije in "zmage" na raznih razpisih.

Denar je pravega umetnika vedno pokvaril.
ixxo
# 07.02.2012 ob 21:12
ze itak je farsa, da sport tlacijo v isti kos z znanostjo, solstvom, zdaj pa se s kulturo.
morda bi morali ustanoviti posebno "ministrstvo za fizicno delo" (kamor seveda spada tudi sport), pa se vsi ti delavski komentatorji, ki "posteno delajo" in so obleceni v kombinezone (v nasprotju s temi kulturniki, kot je nekoga zmotilo), bi bili srecni.
slovenec123
# 07.02.2012 ob 20:34
Na protest je prišel tudi šef trenerkarjev Jankovič menda namesto Makarovičke, pa saj bo menda Janša prepovedal njene neumne knjige po šolah . Bolje bi bilo da bi šli kaj drugega delat kot ptotestirat in tako dali kakšen pozitivni prispevek že tako finančno ščrpani državi
mikec123
# 07.02.2012 ob 19:53
Še enkrat moj post iz podobne teme:

Jaz še vedno ne razumem, zakaj takšen big deal, če ne ukinjajo resorja? Nasprotnike iz vrst kulturnikov bi prosil, če bi lahko argumentirali, kaj se izgubi.

Eni pa res ničesar ne razumete. Za tki. kulturo gre v Sloveniji za gromozanske zneske, ki so jih marsikateri dobivali po raznih zvezah in poznanstvih, ne pa na osnovi umetniškega potenciala. Sedaj se bojijo, da bodo te privilegije oziroma denar z reorganizacijo izgubili .
Tu gre samo za to in nič drugega.
skalar5
# 07.02.2012 ob 19:38
@ gappon
Meni tukaj predvsem ni jasno zakaj se "kulturniki" obnašajo kakor da kulture zaradi združitve ministerstva ne bo več?
Dobivajo navodila od koga drugega ali je vse to dejansko rezultat njihovega razmišljanja?
Kot prvo, ministerstvo ne bo ukinjeno ampak združeno, še vedno bo obstajalo ampak v okviru drugega ministerstva.
Pred nastopom te vlade so kulturniki po ministerstvu pogostjo pljuvali in nasplošno o njem niso imeli dobrega mnenja, sedaj pa je ravno to ministerstvo zlata vredno in edini branik Slovenstva...
Denarja ni, nikjer ga ni. In po čisti logiki človeškega razmišljanja ima osnovno preživetje bolj pomembno vlogo v naših živlenjih kot kultura. Če se bo rezalo se bo tudi pri vas, deal with it!
Če bodo mediji še naprej ravnali kot ravnajo od trenutka izvolitve nove vlade, nas bodo kmalu prepričali da smo zadnja 3 leta dejansko živeli v raju in da so vse spremembne povsem nepotrebne.

Naslednji bodo udarili rdeči sindikati...


podpišem gappon - stokrat

sicer pa navsezadnje saj se lahko ohrani to ministrstvo - lahko gremo še naprej - ustanovimo ministrstvo za proizvodnjo toaletnega papirja, ministrstvo za pometanje cest, ministrsvo za brisanje ritk dojenčkom ....
... in diskreditacija (upam, da ne ostalo kar sledi diskreditaciji) vlade se je že začela - sem pričakoval, da so "kulturniki" le malo bolj bistri in da bodo spregledali kam pes taco moli ....
Rougier
# 07.02.2012 ob 19:29
Vsi ti umetniki na sli kah so preveč "nobel" oblečeni, da bi me skrbelo za njihovo usodo.
virgino
# 07.02.2012 ob 19:22
tretji- kultura je eno, 'kulturniki' pa drugo...
PRAVidobLica
# 07.02.2012 ob 19:15
jah neverjetno kako močni so ti komunisti še vedno. uboga slovenija.
bozz
# 07.02.2012 ob 19:07
Zanimivo... Tako osovraženi Srb je bil pripravljen pustiti samostojno kulturno ministrstvo, tako opevani slovenski domoljubi in heroji boja za samostojno državo pa kulturo stlačijo v isti koš s športom, šolstvom in znanostjo.
3tone
# 07.02.2012 ob 19:05
zanimivi so tile levi kvazi elitistični kulturniki..Oglašajo se sedaj, ko je krmilo prevzela desna vlada, ne glede na to, da so združevanja ministrstev pred volitvami napovedovale vse stranke...Ne oglašajo se pa takrat, ko je ministrstvo za kulturo vodila nekulturna ministrica Širca, ki je s svojim načinom obnašanja in razmišljanja ministrstvo spustila na raven obskurnega društva enih in istih priviligerancev in favoritev leve opcije, ne oglašajo se ko kvazi umetnica..pa vendarle..Svetlana Makarovič in njej podobni žali vernike, otroke, ne vem koga vse...Skratka..stavkajoči umetniki nimajo nobenega mnenja ob zadevah, ko bi morda morali povedati, kaj je kulturno, ne kaj je umetnost..kajti za tem imenom se lahko skriva veliko ideoloških manipulacij... Tako pa se zgodi, da si Kobal dovoli v imenu kulture žaliti predsednika stranke, ki je vstopila v desno koalicijo,Vasilij Polič z nekulturnim hrumenjem po TV razlaga kako kulturen naj bi bil povprečen Slovenec...Slovenska kultura ni samo levo elitistična, ni samo sedenje 8. februarja na proslavi v krznenih plaščih, slovenska kultura so tudi vaška kulturna društva, tudi veliko prostovolcev, ki delajo praktično volontersko in zastonj..Pa zato nič ne jokajo in stavkajo. In slovenska kultura so tudi umetniki, ki so zaradi nestrinjanja z levičarsko miselnostjo kulture in njihovim nagajanjem odšli na tuje in tam celo uspeli.Tudi to je slovenska kultura.Ne leva, ne desna, z ministrstvom ali ne.Slovenska je. Pa lep praznik vsem.
sema
# 07.02.2012 ob 19:00
Zame je ljubezen do slovenske kulture edina smiselna oblika patriotizma!
to je osnova.. ampak zato ne rabmo ministrstva...


Podpišem.
raven_
# 07.02.2012 ob 18:55
truble-buble že res, samo to so izključno finančne debate in združiti tista dva ministrstva ne bi prineslo ničesar.
osabosa
# 07.02.2012 ob 18:53
cavenc, se strinjam.
cavenc
# 07.02.2012 ob 18:41
Osebno menim, da je kultura zelo pomembna sestavina vsakega naroda, nisem pa nikoli v dosedanji zgodovini samostojne Slovenije začutil, da bi bilo Ministrstvo za kulturo sinonim zanjo, temveč bolj jasli za hranjenje "visoke" umetnosti, ki nas je običajne smrtnike, praviloma vodila žejne čez vodo. Kot dokaj aktiven ljubiteljski kulturnik nisem od tega ministrstva dobil nič in ne čutim prav nobene tesnobe ob njegovem vklapljanju v enotno strukturo s šolstvom, znanostjo in športom.
mark36
# 07.02.2012 ob 18:37
Dejstvo je, da smo svojo narodno identiteto obdržali v veliki meri prav zaradi kulture in že zaradi tega si kultura zasluži svoj resor.
Ravno kultura nas je kot narod ohranila in že tolikokrat v naši zgodovini popeljala skozi krizne čase, vojne, revolucije... Tega ne bi smeli pozabiti.
Spomnim se konca osemdesetih, začetek devedesetih, ko so nekateri iz te vlade oz. njihovi predhodniki ravno preko kulturnih organizacij in društev ter kulturnih prireditev podajali (tudi politično) vizijo samostojne Slovenije.
truble-buble
# 07.02.2012 ob 18:21
Še dobro da so pustili ministrstvo za zunanje zadeve in ministrstvo za slovence po svetu. Ti dve si prav zaslužijo da sta ločeni...
zelenjava
# 07.02.2012 ob 18:21
kultura je to da greš delat dokler ga še maš
gappon
# 07.02.2012 ob 18:15
Meni tukaj predvsem ni jasno zakaj se "kulturniki" obnašajo kakor da kulture zaradi združitve ministerstva ne bo več?

Dobivajo navodila od koga drugega ali je vse to dejansko rezultat njihovega razmišljanja?

Kot prvo, ministerstvo ne bo ukinjeno ampak združeno, še vedno bo obstajalo ampak v okviru drugega ministerstva.
Pred nastopom te vlade so kulturniki po ministerstvu pogostjo pljuvali in nasplošno o njem niso imeli dobrega mnenja, sedaj pa je ravno to ministerstvo zlata vredno in edini branik Slovenstva...

Denarja ni, nikjer ga ni. In po čisti logiki človeškega razmišljanja ima osnovno preživetje bolj pomembno vlogo v naših živlenjih kot kultura. Če se bo rezalo se bo tudi pri vas, deal with it!

Če bodo mediji še naprej ravnali kot ravnajo od trenutka izvolitve nove vlade, nas bodo kmalu prepričali da smo zadnja 3 leta dejansko živeli v raju in da so vse spremembne povsem nepotrebne.

Naslednji bodo udarili rdeči sindikati...
marko28
# 07.02.2012 ob 18:15
Vsi, ki pravite da ministrstva za ohranjanje kulture ne rabimo, me zanima samo nekaj. Štos je samo eden če ministr je, ga lahko za vsako napako, ki je proti kulturi primemo za jaj..ca. Če pa ministra ni in imamo enega pol sekretarja jim pa ne moremo nič! Samo mo+inister odgovarja!
SteVsiNeumni?
# 07.02.2012 ob 18:13
Tisti Blažič je pa na vsakem shodu.
cicimici
# 07.02.2012 ob 18:01
Breathe,
vsi pa nismo na levi, nas je kar nekaj desnih. Vse ob svojem času. Ko bo treba bomo povzdignili glas tudi mi. V tem trenutku sploh ne čutimo potrebe, se premalo dogaja. In tisti, ki se oglašajo niso neki veliki kulturniki. To so vodeni hujskači,
tretji
# 07.02.2012 ob 17:58
Virginio, ko berem tvoje poste, bi dejal da vidis kulturnike kot svoje smrtne sovraznike? Ne razumem na kaksen nacin se pocutis ogrozenega od kulture? Si paranoik po naravi ali imas le izprane mozgane? Clovek, kdo ti kaj hoce? Mi lahko razlozis?
virgino
# 07.02.2012 ob 17:46
mali bacek- saj sami pravite in jamrate nad zakoni ki vas tako in drugače onemogočajo... kar je posledica slabega dela oz nedela na ministrstvu, katero bi take zakone moralo urejati in usklajevati branži v prid..to sem napisal že 2 al celo 3x, pa od vas intelektualcev tega očitno nihče ne razume. ali pa noče razumeti... torej ministrstvo ne opravlja osnovnega poslanstva oz zajebava in serje po kulturnikih..

druga stvar pa je da se sami zmente kdo si kaj zasluži in ne dvomim da bi zadeve stekle in bile bistveno boljše brez raznih šalabajzerjev ki se šlepajo zraven sistema..

kot tretje- vsi tile ki so cveteli v bivšem režimu so zame poden in se pokakam na vse njih stvaritve. zakaj? ker so takrat lahko uspevali samo pravoverni in režimu v danko zavlečeni pajaci.

osabosa. tud jaz sem opazil aktivista. verjetno je mimgrede tud on kak kulturnik, pa se bori za svoj košček pogače..
kohar38
# 07.02.2012 ob 17:42
jaz bi tudi bil umetnik....
Comando valut
# 07.02.2012 ob 17:38
Višek slovenske kulture vabi na, to pot, snemanje filma:

"Tiste, ki so že glumili in tiste, ki še niso, Fužince in papke iz Murgel, čefurje in Slovence, vse, ki poznate Krkovića ali Ćućića in vse, ki bi bili radi po televiziji. Pa un trunto, ki je režiserju spizdu motor, lahk tut pride."

"To je vaša priložnost. Sad ili nikad!"


In vi bi državni denar? Celo svoje ministrstvo?

Se tukajle nekdo malo heca...
xavi
# 07.02.2012 ob 17:30
"Kulturniki" naj raje protestirajo zaradi kadrovskih čist, ki jih levo usmerjene sile mrzlično izvajajo na MMC. O tem obvestite mednarodno javnost in se borite za svobodo izražanja in svobodo medijev. Ne pa, da iste sužnji levoideološkega enoumja.

Napovedi ZNP o političnih čistkah na MMC se uresničujejo
7 Februar, 2012 - 14:24

Tekst: ZNP

Združenje novinarjev in publicistov zahteva, da se takoj prenehajo politične čistke nad nekaterimi novinarji na multimedijskem centru RTV Slovenija (na fotografiji odgovorni urednik MMC Uroš Urbanija), da se preneha s protizakonitim statusnim preoblikovanjem MMC, novinarjem, ki so bili žrtve čistke pa vrne status pred protizakonitem posegom.

Vršilec dolžnosti vodje MMC Matej Žunkovič je v ponedeljek zvečer vodjem sekcij (uredništvom) na MMC po elektronski pošti poslal dopis v katerem jih je pooblastil za vodenje sekcij do imenovanja urednika uredništva. Pri tem pa je izpustil oziroma pooblastila ni podelil dvema od petih vodij sekcij.

Gre za vodjo notranjepolitične sekcije Aleša Žužka, sicer dobitnika prve Meškove novinarske nagrade, ki jo podeljuje ZNP in vodjo zunanjepolitične sekcije Tino Vovk. Oba sta nasprotovala protizakonitim statusnim spremembam na MMC, Žunkovič pa ju je s tem, ko jima ni dal pooblastila, tako rekoč čez noč razrešil.

Kmalu po takšnemu ravnanju Žunkoviča je novoimenovani vodja informativne sekcije (nove združene notranje in zunanjepolitične sekcije) Lan Dečman novinarjem MMC razposlal plan dela za danes iz katerega je izpustil polovico predvidenih novinarjev, kar pomeni, da zanje očitno ne bo dela in da se čistka nadaljuje tudi med novinarji.

Takšna diskriminacija je nedopustna tako s stališča novinarjev in urednikov, ki so nič krivi žrtve ozkih političnih interesov, kot s stališča nekega medija, ki se ga na ta način uničuje.

Ravnanje vodstva RTVS na čelu z generalnim direktorjem Markom Fillijem je toliko bolj nedopustno, ker ima MMC še vedno odgovornega urednika Uroša Urbanijo in Filli omenjene spremembe očitno pelje tudi mimo vseh internih pravil in aktov RTVS.

ZNP bo o politično motiviranih potezah obvestilo mednarodne novinarske organizacije, pristojne organe Evropske unije in državnozborski odbor, zadolžen za vprašanja medijev.

Združenje novinarjev in publicistov
Upravni svet
Igor Kršinar, predsednik ZNP
ssn
# 07.02.2012 ob 17:02
Nekulturni kulturniki!
osabosa
# 07.02.2012 ob 16:59
KLIPAN:

Desničarji ,
zakaj pri bogu milemu morate vedno znova dokazovati svojo nerazgledanost in primitivnost???
Saj itak vemo, da vam kultura ne leži, da ne hodite v gledališča ipd., ampak to ni ravno dosežek s katerim se človek hvali.
Mogoče to vžge na kakem shodu sds, drugače pa ne glih najb
olj.

In to izjavi levičar, ki tako kot ostali levičarji, misli da je kulturno izobražen, če gre 2x na dan čez Prešernov trg.
domobrán
# 07.02.2012 ob 16:56
Kaj pa ima Blažič s kulturo? Samo da je proti desnici, če bi pa Jankovič ukinil bi pa v prvi vrsti stal in ploskal. Tipični boljševik.
torpedo
# 07.02.2012 ob 16:54
Jaz sem pa za ministrstvo za šport! Zakaj pa ne bi imeli samostojnega ministrstva za šport, če smo imeli desetletja samostojno ministrstvo za kulturo.
istanbul
# 07.02.2012 ob 16:51
Predlagam, da se tudi kulturni praznik počasi ukine in da se ga morda združi s kakim drugim, npr. Marijinim vnebovzetjem ali pa njemu podobnim pravljičnim praznikom. Veliko noč in Božič bi pa tudi lahko združili, saj gre v obeh primerih za čaščenje istega človeka. V teh težkih časih se je potrebno odpovedovati. Šparat je treba.
citro
# 07.02.2012 ob 16:49
Po bojkotu, jim pa ukiniti vsa sredstva,ki jih črpajo iz državnega proračuna in jih nameniti za ljubiteljsko kulturo ! Oni, ki so tako sposobni, pa naj preživijo na trgu ! Po moje jim bo hitro minilo do bojkota! 3/4 jih je tako ali tako kvazi umetnikov, ki samo črpajo državo!
Mala kulturna društva, pa AJPES za.ebava za vsakih 100 evrov! (govorim iz izkušenj)
MaliBacek
# 07.02.2012 ob 16:31
Ja, tako nekako. Ker brez argumentov slepo udrihati po nečem ... mislim, ne da se mi. Kaj rečti nekomu, ki kulturnike označi snobe, ali pa dogmatično za grdegrde komuniste, ki pizdijo samo zato, ker je Janša na oblasti. Brezveze. Over and out.
virgino
# 07.02.2012 ob 16:28
ja bacek... nekulturna sodrga..a ne?
MaliBacek
# 07.02.2012 ob 16:23
Vem da bo tole kmalu zbrisano ampak ljudje, vi ste idioti.
Trobenta
# 07.02.2012 ob 16:12
Resno, folk - ne vem, če ste opazili, ampak znašli smo se v finančni krizi. In vsak psiholog vam zna povedat, da je potreba po hrani in stanovanju za človeka PRED potrebo po gledališču.
Poleg tega pa nihče ne ukinja ministrstva za kulturo, le funkcije se bodo premaknile na drug naslov! Ne komplicirajmo tam, kjer res ni treba.
Mandibula
# 07.02.2012 ob 16:12
Ukinitev ministrstva za kulturo ne pomeni ukinitev kulturnih ustanov ipd.. Vse bo delovalo kakor do zdaj, vendar z manj javnih uslužbencev, ki razen birokracije nimajo veliko veze s ¨kulturo¨
Moramo varčevati...

Ostanite še naprej kulturni;)
virgino
# 07.02.2012 ob 16:10
levi in režimski bi rekel...socrealsti, ki so sem in tja ustvarili kako zadevo ki je popihala na dušo tovariša tita, pionirjev, revolucije in junakov NOB, ter potem naslednja 3,4 leta ždeli v kakšni oštariji in modrovali...
samo spomnte se tistga božića...
Breathe
# 07.02.2012 ob 16:03
Minili so časi nekulturne ministrice, ki je tako širokogrudno delila denar. Sicer samo svojim, ampak saj so vsi kulturniki itak v glavnem levi. Tako in drugače.
Čamburina
# 07.02.2012 ob 15:53
Ko bi vsaj ustvarjali takšna dela, ki bi zanimala širno ljudstvo. Tako pa resnično ne vidim poante skakanja par osebkov po odru, popolnoma brez oblačil kričoč nerazumljivo besedilo, če sploh... Traparija in potrata denarja. Samo snobovstvo še hodi v gledališča, ostali doma prižgemo televizor...
Breathe
# 07.02.2012 ob 15:49
Pričakovan napad na novo vlado se je začel. Pričeli so kulturniki, ki jim še nihče ni odvzel Eura, pa že vpijejo. Nadaljevali bodo po vsej verjetnosti sindikati, ki so sicer z Jankovićem dosegli sporazum v treh minutah, z novo vlado pa bo malce težje. Kanonada bo seveda podprta z zvestimi 571 novinarji.
Skratka, že videno in pričakovano.
jackm8
# 07.02.2012 ob 15:23
Nekam malo jih je prišlo.

Vseh dvajset prisklednikov brez bralcev, ki živijo kvečjemu od državnih subvencij?
virgino
# 07.02.2012 ob 15:19
malibacek-

propad kulture brez mzk??? hehe... če že ni pisalo zakonov, pa ni naredilo ničesar da bi se ti zakoni spremenili v bolj prijazne oz. bi jih ukinili... se pravi...jih boli k... in so torej vsaj posredni krivci za trenutno zakonodajo ki zajema kulturo in posledične probleme ki jih imajo kulturniki..

to da so povsod paraziti je dejstvo... jih je pa v kulturi največ...
polzaliva
# 07.02.2012 ob 15:13
Veno Taufer je dejal, da v KOKS drevi pozivajo k bojkotu državne proslave, ki po njegovih besedah, ni njihova proslava

Veno, pa ja ne boš eden od tistih, ki rušijo slovensko kulturo. Kulturo, ne kulturnega ministra, ki še imenovan ni. Pa ja ne boš kot lep del tistih kulturnikov, ki so rušili ne le kulturo, ampak tudi mlado slovenijo v tistih časih. Pa ja ne boš rekel, da je zaradi teda mlada Slovenija, tvoja in moja ničvredna, ker bo tvoja in moja kultura pod nekim kulturnim ministrom, ki ga ti ne maraš, jaz pa ne poznam. Takrat, v letih, ko smo skupaj postavljali mlado državo, je nek prešernov nagrajenec pozival k aretaciji vseh in vsakogar, ki ruši njegovo Jugoslavijo. Potem, čez leta, ga je bilo malo sram. Pa si je le vzel Slovenijo za svojo domovino in je kazal okoli neke spiske svojih kolegov, ki so izpolnili prijavnice za gibanje za Jugoslavijo. Nič niso vredni, je govoril. Pa je ostal kulturnik in glasen politik s precej dolgim jezikom. Namreč ni vedel, da obstoji tudi njegova prijavnica za to gibanje.

Koliko je vredna slovenska kultura? Toliko kot minister? Ministrstvo? Ali nemara le kot kultura? Ta je dobra, slaba, iz srca, iz budžeta in še kakšna. Če gre za denar, da bo težko dobiti. Saj kulturniki, ki so bili polni denarja, niso bili ne umetniki, ne reproduktivci, ampak le lepo rejeni politkulturniki prekleto slabe vrednosti.
cicimici
# 07.02.2012 ob 15:04
NO TO PA JE KULTURNO! So to rekli vsi slovenski kulturniki ali le peščica priviligirancev?
MaliBacek
# 07.02.2012 ob 14:52
virgino, teh zakonov ni pisalo mzk, mzk skrbi za veliko drugih stvari, večinoma skrbi zgolj za to, da stvari dokončno ne propadejo in izginejo. Ker za kaj več ni sredstev. Z ukinitvijo mzk dejansko ukinjamo edini branik pred propadom kulture. Ker še enkrat, kultura ne more biti samozadostna, iz že naštetih razlogov. Tako da vsi kvazi argumenti da če ne preživijo naj gredo v pravo službo enostavno odpadejo. Ker, prvo kot prvo, tudi to, kar delamo je prava služba. Še več, večina, če ne vsi kulturniki so v službi 24/7. Ker tega, kar delaš ne moreš kar izklopit, kot to lahko 95% (ja, posplošujem) "običajnih" delavcev, ki pridejo domov ob 16ih in potem ne mislijo na službo do naslednjega dne. Pač, enostavno ne gre. Kulturniki si ne moremo privoščit bolniških. Dejansko če pogledaš koliko kultura ustvari pri nas s tako omejenim financiranjem je v povprečju prokleto dobro. Če bi ob takem razmerju vložka - profita delovala vsa družba ne bi bilo raznih kriz. In še enkrat, kdo za boga so paraziti? Naj mi kdo našteje enega, ki je parazit. In naj ob enem še dokaže, da parazitov ni v pravosodju, vojski, policiji, sociali. Ker če gremo po tem kopitu potem res ne vem, katero ministrstvo lahko obdržimo.
virgino
# 07.02.2012 ob 14:37
komponistSV- ker sem omenjal parazite, se ti bom kar sam javil... po prebranem sodeč ne spadaš v to srenjo, je pa takih mogoče 1/4 ...nikjer nisem omenil da se kulture ne sme sponzorirati, da je potrebno vsem ukiniti pomoč itd...
boste pa morali kulturniki te zadeve predvsem sami uštimat, ker verjetno dobro veš o čem govorim... ko/če boste ločili zrnje od plevela, bo vam ostalo več kot dovolj, dokler pa se bojo zraven pasli tudi omenjeni paraziti, bo pač tako kot je...
virgino
# 07.02.2012 ob 14:32
malibacek- tisti ki težko preživijo naj se grejo kulturo za hobi in si poiščejo službe.
zakoni ki jih omenjaš so lep primer zakaj je to ministrstvo potrebno ukiniti, saj vas po prebranem sodeč onemogoča in vas zavira- logično bi namreč bilo da to (bivše) ministrstvo poskrbi da zakonodaja na tem področju štima, vam olajša obveznosti do države in posledično spodbuja k ustvarjalnosti, ne pa da se ukvarjajo z tem, koliko keša bo kak priviligiranec dobil...

res mi ni jasno kaj je počelo to ministrstvo, sploh po tem kar si napisal in, kar odkrito priznam, nisem vedel...

sicer pa se je treba znajdt.. warhol je svoj cajt v piksno drek pakiral in ga prodajal kot umetnost....
komponist SV
# 07.02.2012 ob 14:18
Plemič, upam, da to leti na družboslovce in vso tono ekonomistov.
komponist SV
# 07.02.2012 ob 14:17
Jaz mislim, da bi lahko šlo ministrstvo za kulturo kvečjemu k ministrstvu za Slovence po svetu, pa da se naredi lahko več koprodukcij z vključitvijo Slovencev iz tujine in se potem lahko bolj pospeši promocija naše kulture tudi izven Slovenije. Seveda brez Ljudmile Novak v tem primeru kot ministrice. Da pa bo, kot kaže, nad kulturo bedel gradbenik - NE HVALA.
Plemič
# 07.02.2012 ob 14:16
Banda lenuhov in prisklednikov, dudkarjev državnega proračuna.
Insider
# 07.02.2012 ob 14:09
@MaliBacek

Te težave nimajo veze z ukinitvijo ministrstva za kulturo, temveč imajo veze z bednimi zakoni.
levokrilo
# 07.02.2012 ob 14:02
Lahko povem primer znanega amaterskega orkestra, ki je dobil za letno delovanje 300 eur od občine.
Ocvirkarsko društvo pa 1000 eur.
Sedaj nagradno vprašanje. Iz katere stranke je župan te občine?
4jd
# 07.02.2012 ob 13:59
@John D: Zame je ljubezen do slovenske kulture edina smiselna oblika patriotizma!
Se strinjam. Žal, pa se je slovenska kultura v zadnjih 60 letih prenapolnila z balkansko kulturo in balkanskimi kulturniki. Se ti zdi, da je ministrstvo za kulturo kaj naredilo na tem področju? Jaz menim, da ni. Če bi obstajalo ministrstvo za domoljubje, bi se tudi tako jokali, ko bi ga ukinjali? Ne bi se, ampak bi se morali.
Insider
# 07.02.2012 ob 13:57
Ko kulturnik ne razume, da bo manj za "kulturno režijo", medtem ko za igralce ostane enako. Zato pa grejo na družabne fakse, ker je za njih 1+1=3.
diazepam
# 07.02.2012 ob 13:50
Večna dilema ali je tisto kar je najbolj prodajano tudi najbolj kvalitetno. Oziroma ali je tisto kar se ekonomsko ne izplača nekvalitetno in nepotrebno.
Če drži, da trg pokaže kaj je najbolj kvalitetno potem je McDonald in pizza najbolj kvalitetna hrana, potem je nafta najbolj kvalitetno gorivo, potem je ležanje na kavču in gledanje TV najbolj kvalitetna aktivnost, potem je Esmeralda najbolj kvalitetna TV nadaljevanka, potem je Werner in Atomic Harmonic najbolj kvalitetna glasba, itd.
Žal 90 % ljudi ne ve kaj je kvaliteta, zato kvalitetne stvari (še posebej na majnhih trgih kot je Slo) težko preživijo. In zato moramo, če želimo kvaliteto plačati kulturnike (ker se na trgu ne morejo preživeti), zato moramo plačati RTVSLO (ker bi bili samo s komercialnimi postajami vsi po spisku kmalu bebavi), itd. In seveda ljudje ne smejo odločati o razporejajnju tega denarja, kajti 90 % ljudi brez občutka za kvaliteto ne sme preglasiti 10 % ljudi, ki vedo kaj je kvaliteta. Demokracija ima svoje meje.
komponist SV
# 07.02.2012 ob 13:27
ja komponist sv, slep je kdor se s petjem ukvarja
In Prešeren je danes še kako aktualen!
KLIPAN
# 07.02.2012 ob 13:27
Desničarji ,
zakaj pri bogu milemu morate vedno znova dokazovati svojo nerazgledanost in primitivnost???
Saj itak vemo, da vam kultura ne leži, da ne hodite v gledališča ipd., ampak to ni ravno dosežek s katerim se človek hvali.
Mogoče to vžge na kakem shodu sds, drugače pa ne glih najbolj.
MaliBacek
# 07.02.2012 ob 13:24
ja komponist sv, slep je kdor se s petjem ukvarja
komponist SV
# 07.02.2012 ob 13:20
Da se oglasim še jaz, nekdo, ki naj bi deloval v kulturi. Sem skladatelj, diplomiran na AG, pa še obiskal vrsto delavnic in tečajev v več evropskih državah.
Da bi živel od glasbe, ni mogoče. Pri nas se to skoraj ne da. Mislite, da se na področju glasbe - govorim o nekomercialni glasbi - služijo mastni novci? Mogoče se sliši veliko, da za eno orkestrsko skladbo dobiš ca. 2000 evrov - a koliko mesecev jo delaš? Jaz sem za vsako simfonijo dobil toliko, dela pa je bilo za vsaj pol leta. Če pa to preračunal na mesec, bi imel za polovico minimalne plače. Tako da nas TAKOJ nehajte zmerjat s paraziti, ker nimate pojma!
Osebno bi rad deloval samo kot skladatelj, aranžer in promoter glasbe, pa ne morem. Živim kot učitelj glasbene teorije za bodoče skladatelje, dirigente, učitelje, muzikologe. Da ne bo pomote - to zelo rad počnem in se ne bom nikoli pritoževal. Samo hočem nekaterim Kranjcem razjasnit vremena... če se to sploh da.
MaliBacek
# 07.02.2012 ob 13:17
virgino, res ne veš o čem govoriš.
Sem odrasel v družini zaposlenih (še več, samozaposlenih) v kulturi, večina ljudi, ki jih poznam je zaposlenih v kulturi, sam delam v kulturi, vem kako delujejo javni kulturni zavodi kot tudi neodvisni kulturni zavodi in vem, kako so delovali v preteklosti. Vem, kako težko je preživeti, saj na žalost večine Slovencev kultura ne zanima, čeprav se ne zavedajo, koliko dejansko vpliva na njih. Vse, kar je rekel TeksViler drži, večina ljudi v kulturi (še posebej vsi tisti, ki niso v javnih zavodih) težko preživi in nimajo nikakršnih ugodnosti in pravic, ki jih ima večina zaposlenih. Še več, v zadnjih letih so večino že tako majhnih ugodnosti ukinili (recimo zmanjševanje cenzusa, ukinitev samostojnega kulturnega delavca in zamenjavo v samozaposlenega v kulturi, razni neumni zakoni, kot je ta, da čim sodeluješ s kom v tujini (torej dobiš honorar v tujini, avtomatično padeš med mesečne davčne zavezance namesto letnih, ne glede na znesek, kar pomeni, da s tujino ne morem opravit niti za 10€ dela, ne da bi se mi stroški dela občutno povečali, tako recimo ne sodelujemo več z zamejskimi Slovenci, ker se računica enostavno več ne izide, pa še mnogo drugih je, recimo omejitev gotovinskega poslovanja na 50€, kar močno prizadene vse samozaposlene, in tako naprej). Kultura ne more biti samozadostna, saj kot omenjeno, večina ljudi ne ceni in ignorira prave kulture, recimo malo prej sem na nekem blogu bral, kako so vsi v vasi za ukinitev ministrstva, saj imajo enkrat na leto gasilsko veselico in to je edina prava stvar. Vendar upam da se vsaj nekaj ljudi strinja, da kulturo potrebujemo in ker ne more preživeti sama jo je nujno dofinancirati. Nekako isto bi bilo, da bi od vojske zahteval, naj bo samozadostna in jo nehamo financirati. Ne gre, a ne (pa pustimo na strani o smiselnosti vojske v Sloveniji). Kultura je bila, je in bo gonilo razvoja. Ker brez kulture ljudje postanemo nič več kot robiti, ki so nezmožni lastnega razmišljanja in samo izpolnjujejo ukaze. Vem, da bi to dejansko marsikomu bilo všeč, bolje biti srečen prašič kot nesrečen človek je rekel Mill. Ampak nekaterim pač ni in rabimo tudi nek kulturni aspekt življenja.

Tako da še enkrat, ne veš o čem govoriš. Tudi jaz ne razpravljam o položaju elektrotehnikov ali o ministrstvu za obrambo. Le čevlje sodi naj kopitar.
rastislav
# 07.02.2012 ob 13:14
jaz sem tudi proti novemu super ministerstvu. Menim namreč da je znanost preveč pomembna da bi jo trpali v isto ministerstvo kot kulturo in šport. Ampak zakaj proti temu nihče ne protestira?!
mojca.rozletova
# 07.02.2012 ob 13:09
ja, zanimivo, kako je pri nas vse zmešano. Se reče, da se bo ukinilo ministrstvo in začne se vpitje, da bo propadla kultura - potem pa kažejo na tv nekulturno vedenje zagovornikov kulture ... Žalost in beda...
Kaj moremo, kompas manjka, tista starokopitna reč, ki je kazala, kaj je prav in kaj narobe - kaj lepo in kaj grdo, kaj resnica in kaj laž, kaj pošteno in kaj goljufija, kaj dobro in kaj slabo, kaj smiselno in kaj nesmiselno, kaj naravno in kaj nenaravno ... Manjka. Zdaj vsak lahko dela prav vse prav po svoje na vseh področjih in temu se reče napredek, svoboda in celo kultura! In vse bomo uzakonili, vse!!! Meni ni všeč!
Res, nekaj bo res treba storiti! Pa ne s protesti in tudi ne na birokratskih mizah! Tam ne rasteta sreča in mir. V srcih ljudi bo treba iskat, vsak v svojem - v tišini in miru in iskreno. Počasi, ker bo bolelo. Potem pa pridejo lepota in mir in sreča. Dokler tega človek ne stori, se lahko podi po vsem svetu, kriči, protestira, se gre naprednost in kulturo išče tu in tam in izziva užitke in novosti in posebnosti - pa ni nič iz tega ne zanj ne za druge - tudi če on in njemu enaki kričijo, kakšna velika umetnost je to --- nič, milni mehurček nesrečnosti...
Ja, tole vse skupaj ni prava pot, ljubi moji! Treba se bo preprosto ustaviti in razmisliti. Se splača, poskusimo, ustavimo ta nori voz! Začnimo dobronamerno SKUPAJ, eni in drugi, naši in vaši, levi in desni, napredni in starokopitni - začnimo novo pot za novo Slovenijo - za prihodnost nas vseh in naših otrok - začnimo na novo! Kjer je volja, bomo našli tudi pot! Gotovo zmoremo - vsi smo vendar dobri ljudje! Čakam predloge, verjamem v dobronamernost vsakogar, ki v srcu dobro misli!
legendaZ
# 07.02.2012 ob 13:06
TeksViler
Naj pa izdajo za vse storitve račun, ne pa na črno dajat denar v žep. Pa bodo lepi dohodki. Večina prodaja kr neke natiskane vstopnice brez računa, pa se vse plačajo z gotovino in veni tega denarja ne položijo na poslovni transakcijki račun!
virgino
# 07.02.2012 ob 13:01
Da ne rečem, da vse to delamo brez dopusta, brez bolniške, brez malice in prevoza na delo, zelo veliko enostavno zastonj, volontersko. Bi še kdo to od "ostalih državljanov" to delal?

upraš proletarce.... čedalje več je takih.... pol pa še pogruntajo da sploh zavarovanja nimajo plačanga...
virgino
# 07.02.2012 ob 12:58
teks viler.. takih ki niso sposobni ustvariti tistega minimuma je večina, saj jim produktivno ustvarjanje -dokler jih fotra država- sploh ni v interesu... zakaj bi se pa človk matral, če bi mogoče zato pridobil 10, 20% evrčkov???
TeksViler
# 07.02.2012 ob 12:58
Da ne rečem, da vse to delamo brez dopusta, brez bolniške, brez malice in prevoza na delo, zelo veliko enostavno zastonj, volontersko. Bi še kdo to od "ostalih državljanov" to delal?
virgino
# 07.02.2012 ob 12:56
Zame je ljubezen do slovenske kulture edina smiselna oblika patriotizma!
to je osnova.. ampak zato ne rabmo ministrstva... svetlana recimo je antislovenka...
TeksViler
# 07.02.2012 ob 12:56
legenda,
Umetniki še kako trdo delajo, da zaslužijo tisto svoj ubogi evro. Država plačuje prispevke samo tistim, ki s temu ubogimi evri ne dosežejo niti minimalnega cenzusa prihodkov, vsi drugi pa plačujemo fejst prispevke.
John.D
# 07.02.2012 ob 12:54
@4jd - Ravno danes ni čas za "sprijaznite se že"!

In sam se ne mislim nikoli sprijaznit z ukinitvijo Ministrstva za kulturo, niti ne mislim nasedat na tolažbe, da ni važno, ali je samostojno, važno je, koliko denarja se nameni. Bullshit, gre za simbolni pomen take poteze.

Zadnja leta smo čedalje bolj podobni tisti žabi, ki jo počasi kuhajo v vodi (t.i. fenomen kuhanja žabe) in z motom "sprijaznite se" bomo pač prepozno ugotovili, da je voda usodno vroča... v prihodnjem letu se bo vse (radikalne ukrepe) opravičevalo z varčevanjem in presneto pozorni bomo morali biti, s čim se bomo sprijaznili.

Mislim, da je tokrat vsem "pravim" in "nepravim" umetnikom in kulturnikom (obeh političnih usmeritev) ter vsem, ki delamo v kulturi, imamo radi kulturo in se zavedamo pomena kulture, enako jasno, da je ukinitev samostojnega Ministrstva za kulturo nedopustna.

Zame je ljubezen do slovenske kulture edina smiselna oblika patriotizma!
legendaZ
# 07.02.2012 ob 12:49
Naj tudi umetniki delajo pošteno kot mi ostali državljani, ne da jim država plačuje prispevke pa še kaj, naj rajši ta denar namenijo za muzeje in kulturne spomenike, bo več koristi.
virgino
# 07.02.2012 ob 12:48
pa še to- mislim da z ukinitvijo kulturnega ministrstva nebo prikrajšan nihče drug, kot razni priviligiranci, ki so zaradi osebnih zvez in prijateljstev dobivali subvencije za svoje kulturno oporečnme projekte, tisti kvalitetni pa ponavadi tako in tako niso pri koritu, so navajeni preživeti sami in se zaradi tega sploh ne razburjajo...
no prikrajšani bojo tudi tam zaposleni... ki pa tako in tako nič ne delajo... samo poglejte majdo širca...hehe...
ampak kje za vraga je svetlana????? tista ki se ji gravžajo otroci?? in slovenci?

svetlana javi se, stadion je uz tebe!!!!
virgino
# 07.02.2012 ob 12:44
evo zdajle na tvslo1 gledam združbo, ki se napol naga valja po tleh, gestikulira in rjove---- kao neka kultura...in taki rabjo ministrstvo?? naj jih plačuje tistga pol promila ki jim je to všeč, pa bo.... in če z tem ne preživijo, naj to počnejo za hobi in si poiščejo resno službo..res da bo treba zgodaj vstat, zavihat rokave in delat..ampak dnar bo...
igorak
# 07.02.2012 ob 12:41
@4ajd

I katera so to po tvojem? Verjetno bi bilo po tvojem najbolje, če bi ukinili kar vsa, ustanovili eno super ministrstvo - recimo finance - ki bi potem samo talalo denar...ker po tovjem ministrstvo počne samo to...ali kako?
TeksViler
# 07.02.2012 ob 12:39
Zakaj pet ministrstev? Saj je Janša že sam dovolj, samo še dva sekretarja naj si najde.
4jd
# 07.02.2012 ob 12:35
Sprijaznite se že. Vsi vemo, da je optimalno za Slovenijo največ 5 ministrstev. Če bomo za vsakim tako jokali, potem gorje nam.
igorak
# 07.02.2012 ob 12:33
@minores - govori na pamet, zato trosi bedastoče.

AKADEMIJA ZA GLASBO: vseh vpisnih mest 90, povprečje vpisa 60, diplomira 90%.
LIKOVNA AKADEMIJA : vseh vpisnih mest 102, povprečje vpisa 60, diplomira 90%
AGRFT : vseh vpisnih mest 30, povprečje vpisa 15, diplomira 90%

Kar skupaj nanese približno 120 akademsko izobraženih diplomantov (instrumentalisti, skladatelji, dirigenti, pevci, teoretiki, slikarji ,kiparji, fotografi, industrijski oblikovalci, igralci, režiserji, scenografi, kostumografi, dramaturgi,..., ki takorekoč pokrivajo vse kulturne sfere, umetnostni zgodovinarji imajo pri tem res minimalni delež. In tebi se to zdi preveč? Poglej si malo kakšen je delež diplomantov samo ekonomske fakultete, pa bova potem debatirala o kvanititeti!
Tvoji argumenti o preveč in premalo, ki si jih nanizal, so tako pavšalni, ampak me sploh ne čudijo, saj ljubiteljsko kulturo enostavno mečeš v isti koš z akademsko izobraženimi. Kako naj se potem začne najina debata, ko pa niti na nasprotnih bregovih nisva?
In posledično se seveda ljudje čudijo, ko ti enostavno prekipi in takšne primitivne nesmisle pošlješ v tri p*** materine, ter si potem deležen še hipokritskih obmetavanj, da ne znaš vodit kulturnega dialoga!?

S svojim spravljivim tonom enostavni podtikaš in verjameš, da so zato tvoji argumenti prepričlijvi. Če si se že odločil - a obelodanit celo pismo misli, nam raje drugič prihrani z dolgovezenjem. Zate in za nas bi bilo bolje, če bi enostavno napisal, da si proti.

Pa še to:
Star židovski pregovor pravi: " Ne razlagaj bedaku, ki se ni niti malo potrudil, da bi stvar vsaj poskušal globlje razumeti, ker se enostavno ne splača!" Še kako drži...
Comando valut
# 07.02.2012 ob 12:26
Pokapriajte abrniki, ne bo misnistrstva, pa če se ob tla mečete.
MaliBacek
# 07.02.2012 ob 12:21
Pa nehajte minuse stiskat, rajši napišite vaše mnenje. Ker me res zanima, s čim nekdo utemeljuje ukinjanje kulture.
cicimici
# 07.02.2012 ob 12:16
SVOJE KULTURNO MINISTRSTVO NI POTREBNO!!! Za koga že? Korito je treba odvzeti in naj se tisti, ki so se v njem hranili sami vzdržujejo. Dragi moji, kultura je potrebna vendar ne na način, da si eni in isti polnijo žepe za "kr neki" kulturo, ki to sploh ni. Sam sem kulturnik in ne mi rečt, da je satira kultura. Zmerjati in žaliti ljudi osebno, zame ni kulturno, in zato ne more biti kultura. In prav tisti bi radi ministrstvo, halo!
minores
# 07.02.2012 ob 11:56
Slovenska kultura se absolutno lahko primerja s svetovno v vsem razen v kvantiteti!
To pa pomeni tudi v količini denarja oz. odstotku proračuna, ki ga država nameni za razne kulturne ustanove in umetnike. Meni je povsem logično, da je na področju organiziranosti kulturnih ustanov treba marsikaj racionalizirati. Veliki (ali majhni) smo kot npr. Dunaj. Gledalcev kulturnih prireditev in obiskovalcev muzejev ali razstav pa imamo (razumljivo zaradi kulturnega turizma) precej manj. Glasbene šole akademije in AGRFT producirajo vsako leto določeno število umetnikov oz. ustvarjalcev, ki pa je očitnoza naše potrebe preveliko. Ne poznam podatka, a verjetno imamo na število prebivalcev zelo veliko raznih kustosov, programskih direktorjev, producentov...
Naj prosim pride kdo z realnimi podatki. Koliko na leto posnamemo celovečernih filmov, preveč ali premalo? Koliko izdamo literarnih knjig, preveč ali premalo za majhno Slovenijo? Glasbeniki, ki se ukvarjajo s komercialno glasbo pri nas od tega ne morejo živeti (morda s kako izjemo), ali je res logično, da imamo potem toliko profesionalnih orkestrov in gledaliških ansamblov...
Koliko denarja pa namenjamo za ljubiteljsko kulturo? Od nekdaj zanemarljivo malo, ker veliko večino poberejo preštevilne ustanove. Koliko namenimo za ohranjanje kulturne dediščine? Veliko premalo, ker moramo podpirati alternativno kulturo...
Združitev kulture skupaj s šolstvom ima lahko zelo dobre posledice. (Ne nazadnje so npr. prav učenci najštevilnejši obiskovalci muzejev.) Veliko kulturnih ustvarjalcev je že tako ali tako "zaposlenih pri ministrstvu za šolstvo". Vse javne glasbene šole že sedaj sodijo v ta resor. Ne nazadnje ima organiziranost kulturnih društev in ustanov veliko skupnih točk z raznimi športnimi društvi in klubi. Moje mnenje je, da strah nekaterih kulturnikov izvira iz težnje po taki neodvisnosti, ki bi še naprej prikrivala nepravilnosti znostraj kulturne dejavnosti in koristi nekaterih posameznikov, ki za svoj cilj zlorabljajo prave umetnike.
Ob vsem dogajanju okoli ukinjanja kulturnega ministrstva pa je trenutno prav zaradi tega več govora o kulturi kot zaradi EPK Mariboru.
TeksViler
# 07.02.2012 ob 11:55
Jančar je proti ukinjanju kulturnega ministrstva. Samo pravi, da danes več ne podpisuje peticij.

Denar je pravega umetnika zmeraj pokvaril? :-)))) Če dobiš za svoje delo nekaj mizernega honorarja, si pokvarjen? Ja, vsake toliko časa pa moram tudi kaj pojesti, pa si kupit kakšne tople gate!
MaliBacek
# 07.02.2012 ob 11:51
Pa kakšnim parazitom? So vsa gledališča, galerije in muzeji paraziti? Vsi kulturni centri, kamor otroci in odrasli hodijo na delavnice paraziti? Vse amaterske gledališke skupine? Vsi pevski zbori? Vsi pisatelji? Pa vi niste normalni, bi radi živeli brez kulture? Ni vse v proizvodnji in pehanju za denarjem.

Še koga spominja to super ministrstvo na Orwellovo ministrstvo za resnico?
virgino
# 07.02.2012 ob 11:41
kar naj protestirajo...tud delavci protestirajo, pa jih nobebn ne j..e.............

adijo parazitom!
Baltazar
# 07.02.2012 ob 11:40
Jančar, Okorn in ostali pravi umetniki, v tem "ukinjanju" sploh ne vidijo problema.

Seveda so pravi umetniki le tisti, ki imajo desno usmeritev...
Arnolfus
# 07.02.2012 ob 11:32
Jančar, Okorn in ostali pravi umetniki, v tem "ukinjanju" sploh ne vidijo problema. Vedno bolj sem prepričan, da so eni dobro živeli zaradi svojega "umetniškega ustvarjanja" in se bojijo za svoje dobre penzije in "zmage" na raznih razpisih.

Denar je pravega umetnika vedno pokvaril.
Kazalo