



Vaša ocena: 



Ocena 3,0 od 73 glasov
Ocenite to novico!
| Kulture se ne da premagati. Nič posebej nisem vznemirjen. | ||
| Jože Snoj (po prireditvi) | ||
| Za preroške kažejo besede, ki jih je Prešeren zapisal v Sonetnem vencu: "Minuli sreče so in slave časi / ker vredne dela niso jih budile, / omólknili so pesem sladki glási." | ||
| Jaroslav Skrušny | ||
To ni bila prekinitev programa - državna proslava na predvečer slovenskega kulturnega se je sklenila z minuto tišine in teme, kajti "tako tiho in tako temno bi bilo, če bi obmolknila kultura".
V Gallusovi dvorani Cankarjevega doma, kjer je približno tretjina sedežev ostala prazna - verjetno zaradi tistih, ki so v znamenje protesta raje prižigali sveče pred hramom kulture -, se je sklenila proslava, na kateri so podelili Prešernove nagrade in nagrade Prešernovega sklada.
Gotovo ni naključje, da se je slovesnost končala s pesmijo Srečka Kosovela Vihar, Vihar (v izvedbi dua Silence), katere spodbudni sklepni verzi o uporu posameznika bi bili trenutni situaciji težko primernejši: "Če usoda ustavi mu korak, on se ji zoperstavi."
Sicer precej asketsko zasnovana slovesnost, za katero je scenarij napisal in jo režiral Matjaž Pograjc, soscenaristka in voditeljica prireditve pa je bila Blažka Müller Pograjc, je bila posvečena nagrajencem, njihovemu delu, umetnosti in kulturi, obenem pa zamišljena v sproščenem tonu. Namesto govorov lavreatov so tako v duhu rdeče niti ti dobili priložnost predvsem za to, da spregovorijo o svojem odnosu in čustvenem dojemanju Prešerna. Vseeno bi si morda želeli slišati vsaj govora obeh dobitnikov velike Prešernove nagrade.
Veliki Prešernovi nagradi sta letos namreč prejela oblikovalec Matjaž Vipotnik in literat Jože Snoj. Igralec Niko Goršič, ki je slikovito predstavil Vipotnikova prelomna dela, je zanj dejal, da je "kralj Matjaž slovenskega oblikovanja".
| Oglejte si še fotoutrinke s prireditve in iz zakulisja Prešernovih nagrad, ki jih je v objektiv ujel MMC-jev fotograf. |
Umetniški program podelitve Prešernovih nagrad 2012 so soustvarjali priznani slovenski gledališki, plesni in glasbeni umetniki - med drugim so dela nagrajencev interpretirali Marko Mandić, Primož Bezjak, Rosana Hribar in Gregor Luštek, Boris Benko ter Vokalna Akademija Ljubljana ki so vedno znova ponudili vprašanje: "Kultura?" ... z upanjem na edini pravi odgovor: "Ja, prosim. Kultura zmeraj."
Skrušny ostro obsodil politiko
V svojem tradicionalnem uvodnem govoru se je predsednik upravnega odbora Prešernovega sklada Jaroslav Skrušny med drugim dotaknil tudi žgoče teme ukinitve samostojnega ministrstva za kulturo in podal "odločni ugovor zoper politično voljo in pamet, ki sta kulturi in z njo umetnosti z več kot zgovorno uradniško potezo odvzeli status samostojnih družbenih subjektov in mladi državi že po pičlih 20 letih samostojnosti spodnesli simbolni temelj ter smiselno podstat, na kateri je bila ustanovljena".
Preroško Prešernovo svarilo
Obenem je "z besedo ogorčenja" opozoril, da se leta 2012 za preroške kažejo besede, ki jih je Prešeren zapisal v Sonetnem vencu: "Minuli sreče so in slave časi / ker vredne dela niso jih budile, / omólknili so pesem sladki glási."
Letos 15-članskemu upravnemu odboru Prešernovega sklada poteče štiriletni mandat. Člani odbora so po besedah Skrušnyja svoje "presojevalsko" delo ves čas opravljali z odgovorno zavestjo, "da nagrade, ki jih podeljujejo, nosijo obeležje in težo najveljavnejših nacionalnih nagrad za umetniško in kulturno ustvarjalnost".
Nagrajenci prešernovega sklada: O svojem odnosu do Prešerna
Po glasbenem vložku dua Silence je prva nagrado Prešernovega sklada prejela Maruša Zorec, avtorica in vodja projekta Ureditev grajske pristave v Ormožu. "Svojo umetniško kondicijo vzdržujem v klepetu s kolegi (projekt je izvedla v sodelovanju z arhitektko Mašo Živec in absolventom arhitekture Žigo Ravnikarjem, op. n.), še raje pa v samoti zimskih pokrajin," je povedala v klepetu z Müller Pograjčevo ter izdala, da so ji med Prešernovimi poezijami najbližje Gazele, ki ji "odstirajo globine človeka, do katerih sama ne najde".
Ne železna cesta, prej železna volja
In ker je dirigent Stojan Kuret nagrado Prešernovega sklada dobil za dirigentske dosežke na področju zborovske glasbe v zadnjih dveh letih, je edino prav, da je njegov nastop uvedla "njegova" Vokalna Akademija Ljubljana. V duhu Prešerna je lavreat spregovoril o tisti slavni "Železni cesti", o kateri je pisal Pesnik: "Trst je bil pred leti drugo pristanišče v Evropi, pa tudi prvo slovensko mesto - zdaj je prej Pahorjev, Spacalov, Černigojev Trst, povezava z železno cesto pa ni več najbolj praktična. Naprej nas žene le železna volja."
""Joj, rešite me. Jaz nisem bankir. Rešitelj je kapitan, on je zver!""
Pisatelj Andrej E. Skubic nagrado prejme za svoj roman Koliko si moja? (odlomek iz njega je na odru interpretiral Primož Bezjak), zato ni čudno, da je moral razmisliti, koliko je "njegov" Prešeren. "Prešeren je bil velik, a moj je bolj Kosovel," priznava pisatelj, ki je ob tem citiral verze Kosovelove Tragedije na oceanu. S svojim petim romanom je načel temi ljubezenskega razmerja in človekovega odnosa do lastnine.
Mlakar postregel z "rimarijo iz oštarije"
Pred izročitvijo nagrade Prešernovega sklada igralcu in kantavtorju Iztoku Mlakarju je Gallusovo dvorano napolnila njegova skladba Soča. Mlakar je nagrado prejel za igralske kreacije in interpretacije lastnih avtorskih projektov. Ob prevzemu nagrade je interpretiral svojo pesem, iz katere je verz: "En bot sem sanjal, da sem praznu glaže v najboljši klapi, se pravi sam!"
Buljan: Prek Prešerna spoznal Slovence
Režiser Ivica Buljan, ki je nagrado prejel za režijo predstav Macbeth po Shakespearu, Sallinger, Mala morska deklica, Ma in Al, Vampir, Lovske scene iz spodnje Bavarske, Kiklop, Werther in Mačka na vroči pločevinasti strehi, je spregovoril o tem, kako je - kot Hrvat - prvič prišel v stik s Prešernom. Spoznal ga je prek pisatelja Augusta Šenoe oziroma njegovega romana Nagelj s pesnikovega groba, v katerem protagonistu, hrvaškemu pesniku, ki je do tedaj bral le Schillerja, slovensko dekle predstavi "največjega južnoslovanskega pesnika". "In tako sem prek Prešerna po malem spoznal tudi Slovence," pravi Buljan.
Scenografijo slovesnosti je zasnoval Tomaž Štrucl, za koreografijo so poskrbeli Branko Potočan, Gregor Luštek in Rosana Hribar, za glasbo pa Silence in Marjan Peternel. V prepletu živega dogajanja na odru in videoanimacij se je prireditev z umetniškimi točkami, navdihnjenimi v delu nagrajencev, poklonila njihovim dosežkom ter predstavila polje njihovega ustvarjanja.
Od leta 1946 podeljenih 322 Prešernovih nagrad
Prešernove nagrade in nagrade Prešernovega sklada so najvišja priznanja Republike Slovenije za dosežke na področju umetnosti v Republiki Sloveniji. Prešernovo nagrado prejmejo ustvarjalci, ki so z vrhunskimi umetniškimi dosežki ali življenjskim opusom trajno obogatili slovensko kulturno zakladnico; posameznik jo praviloma lahko prejme le enkrat.
Nagrado Prešernovega sklada prejmejo ustvarjalci za pomembne umetniške dosežke, ki so bili javnosti predstavljeni v zadnjih dveh letih pred podelitvijo in pomenijo obogatitev slovenske kulturne zakladnice.
Tradicija, ki sega v leto 1946
Začetek podeljevanja nagrad sega v leto 1946, ko je bila izdana odredba tedanjega ministrstva za prosveto o podeljevanju nagrad za umetnost in znanost, že leto prej pa je bil 8. februar razglašen za kulturni praznik. Zakon določa podelitev največ dveh Prešernovih nagrad in največ šest nagrad Prešernovega sklada. Doslej je bilo podeljenih 322 Prešernovih nagrad in 477 nagrad Prešernovega sklada. Višina Prešernove nagrade je 21.000 evrov neto, nagrade Prešernovega sklada pa 7.000 evrov neto.
Preseren, Cankar, Kosovel, Zupancic so ustvarjali brez kulturni munistrstev !!!
Vpitje g.Žabota in g. Poliča včeraj v oddaji Dobro jutro kaže kako malo vesta kako ministrstvo deluje....sicer pa je glasovanje ljudi pokazalo kaj si mislijo o tem...
Požig instrumenta pre hramom kulture, kaže na nekulturo protestnikov....
Edina prava izjava je bila g. Žekša, da je vse v denarju....in to je resnica, nekaterim se bodo morala jasli odtegniti....
NE kučanizmu!
Javni projektni razpis PR-2012
Javni razpis za izbor kulturnih projektov na področju ljubiteljskih kulturnih dejavnosti, ki jih bo v letu 2012 sofinanciral Javni sklad RS za kulturne dejavnosti (PR 2012), je odprt od 27. 1. 2012 do 27. 2. 2012.
Okvirna vrednost PR 2012 znaša 368.656,00 evrov.
Upravičene osebe po tem razpisu so:
- kulturna društva in njihove zveze s statusom pravne osebe v Republiki Sloveniji;
- krovne organizacije v kulturi za kulturno delovanje Slovencev, ki živijo v zamejstvu in delujejo na razpisnem področju vsaj že eno leto.
Vloge na ta javni razpis morajo biti oddane v elektronski (novo!) in tiskani obliki na naslov: Javni sklad RS za kulturne dejavnosti, Štefanova 5, p. p. 1699, 1000 Ljubljana.
hvala bogu da je to sfinanrino tako in prav je tako, da se vsi razvijamo, in JA KULTURO JA vendar prioriteta je GOSPODARSTVO v obratnem primeru bo okvirna vrednost sofinanciranja nična!
Žal je v današnjih časih tako, da vsako stvar, ki jo ustvariš, moraš znati tržiti, da lahko preživiš in opažam, da kulturniki tega ne znajo (so tudi redke izjeme)! Če človek rad ustvarja (slika, piše pesmi, prozo, je igralec, glasbenik...) in pri trženju ni uspešen, naj te stvari počne v prostem času in poskuša od tega čimveč zaslužiti, najde pa si naj delo v gospodarstvu, naj kmetuje ipd. Prvo kot prvo bi moral vsak kulturnik, ki je končal fakulteto oz. se ima za kulturnika moral biti računalniško pismen, da bi znal uporabljati orodja, s katerimi lahko promovira svojo ustvarjalnost
Kultura je pomembna stvar za narod, ampak so tudi Trubar, Vodnik, Prešeren, Cankar, Gregorčič, Aškerc in ostali ustvarjali, vendar pa so vsi delovali v nekih drugih poklicih in pisali za svojo dušo. Ti niso poznali nobenega ministrstva za kulturo, oz. če je že bil kakšen resor za kulturo pa zagotovo niso bili deležni denarja davkoplačevalcev.
Menim, da je primarno rešitev gospodarstvo, to pomeni ponovna obuditev kmetijstva v sodobni obliki, kot primarne gospodarske dejavnosti, obuditev sekundarne dejavnosti - industrije z razvijanjem visoke znanosti, kamor spada tudi modernizacija proizvodnje, kar bi prineslo nova znanja, predvsem pa večjo produktivnost. Dodatno vrednost pa bi primarni dejavnosti zagotovo dal razvoj turizma, kjer bi lahko imela kultura pomembno vlogo in bi se tako lahko še dodatno tržila.
Žal smo v času, kjer nam bo država dala manj in manj, vse manj bo socialnih transferjev in ostalih oblik pomoči državljanom. Naša družba je visoko izobražena. Bo znala svoje znanje dobro vnovčiti?
se opravičujem, nisem pravilno razumel, pa tudi ti si malo nejasen, skratka oba se strinjava, da je vlada začela čudno, da nadaljuje slabo na slabše, pa kaj, mogoče bo konec dober!
Slaba generalka, dobra premiera in uspešno nadaljevanje!
Ko bi videli njegovo surlo...
in ja da ne bo pomote KULTURA JA MORA BITI. ma trenutno ni na prvem mestu!!
Se strinjam z vsem, ampak zakaj si je Janša spet zabil avtogol, pustil bi tega ministraza kulturo in se posvetil gospodarstvu!
Tako se bo moral sedaj ukvarjati s temi protesti, karkoli sedaj naredi, ne bo prav, če popusti, izpade neverodostojen, če vztraja, izpade ohol in vzvišen, skratka za delo te vlade in potrebne spremembe je izgubil še tisto verodostojnost, ki jo je imel!
Pa si predstavljaš sedaj, kakšno priljubljenost ima vlada in kaj bi prinesle predčasne volitve!!!
Na drugi strani pa bo kultura imela ministerstvo, Slovenci po svetu pa ne bodo imeli ministerstva. Odvisno kako kakšno stvar poveš.
To je verbalni napad na človeka, ki je bil izvoljen na volitvah
Aja?
Janša je obljubil DIALOG s sindikati in vso zainteresirano družbo pri sprejemanju reform!
Sedaj pa brez kakršnekoli debate spremeni strukturo kulturnega ministrstva, to ni sprejemljivo!
Pa sem dal glas za to vladno koalicijo!
....tudi kultura je tržno blago, ki se prodaja, seveda če je dobro...
Žal se še bolje prodaja kultura in umetnost, ki je slaba ali vsaj podpovprečna.
Ravno literatura, kot je knjiga Čefurji raus, bi preživela tudi brez proračunskega denar. Gre namreč za pop-kulturo.
Ne bi pa brez tega denarja imeli pisateljev in pesnikov, kot sta Prešernova nagrajenca Jože Snoj in Andrej E. Skubic.
Pojma nimaš kaj je pop in stand up kultura...!!!!!!!Cenim tudi dobre knjige slovenskih avtorjev, dobre gledališke predstave, domačo glasbo naj bo "goveja" ali zimzelena, tudi domače izdelke, po katerih smo znani v svetu, slovenske filme, glasbo bratov Vipavec, globoko cenim Mlakarja in Lainščka....
Vse pa mora imeti svoj smisel in dostopnost širši množici. Tisti, ki ustvarjajo sami zase, za svojo " dušo" in iščejo državne subvencije, si naj poiščejo mecene, ki jih bodo podpirali, če jih seveda najdejo....tudi kultura je tržno blago, ki se prodaja, seveda če je dobro...
Če je kultura za nekoga to da dobi dotacije za filme in vsebine "ala Schefurji raus", je prvorazredni kulturni bednik in plitvoumnež posebne vrste. Kdor nima lastne kulture ne more biti zagovornik kakršne koli oblike kulture razen svoje nekultivitrane oblike kulture. Slovenska kultura(na dan kulture in poezije) je preveč kontaminirana od nekulture da bi mirno in spokojno (tako kot je belina ki jo opazujemo skozi okna)jo opazovali in pustili da nam polzi iz rok. Duše in glave naj napolni Slovenski narod s kulturo !!
TpE
Jaz tudi ne vidim nič tragičnega v ukinjanju ministrstva, čeprav mi ni jasno, zakaj bolj potrebujemo ministra za Slovence po svetu kot ministra za kulturo.
Se strinjam.....Mislim da za to, da NSI naredi čim manj "škode"
Ker celotna druzba stoji na znanju in inovativnosti! posledica tega je kultura!
Po mojih izkušnjah naš šolski sistem ne uči inovativnosti.
K_ris dobro se ve, da bo država vedno dala denar za projekte, ki so v nacionalnem interesu...
To je stavek, ki očitno kaže na pomanjkanje argumentov.
Nočete SLIŠATI, da gre tudi za simbolni pomen, za samostojnost, za enakovredno in enakopravno vlogo MK med in z ostalimi ministrvi (glej prispevek Čander: minister mora sedeti v vladi). Dopuščam, da tega ne razumete. Tudi jaz ne morem razumeti, da zagovorniki tega tudi čutite ne (o tem znajo več povedati psihologi, jaz sem ekonomist). Odprite knjige zgodovine, zazrite se v materine, očetove, otroške oči ... berite (vandale, barbare), čutite. Vsa bit vsakega posameznika izhaja iz tega, da išče in najde v sebi smisel. Smisel Slovenije, slovenstva in Slovencev je bilo, je in bo v slovenski kulturi. Nobeno orožje je ni zmoglo in noben čas ni bil predolg. Daje nam vsem smisel in značaj tudi v gosp. pozicioniranju in tudi in predvsem slovenski vladi.
Ima bit brez tega sploh še kakšen smisel biti - živeti. Zakaj? Za koga?
Zato kulturnik:
- ne molk, vrzi pesem v svet, pesem za današnjo rabo, vsi jo bomo povzeli za tabo;
Zato politik:
- postavi na oltar slovenstvo; to je tvoja iskrena in resnična cerkev; zgrajena je in ima čisti in neustavljiv vir; tu gradi!
Spoštovana slovenska vlada:
- ne gre za popuščanje, gre za spoštovanje, veličino, ljubezen, ne za konkreten denar
Je pa vprašanje, če si svobodni umetnik zasluži, da mu država krije vse stroške... Namreč potem si to vsi državljani RS zaslužimo, posledično bomo lahko tudi vsi svobodni umetniki ! In kaj veš mogoče se trenutno za kakim trakom skriva kak svetovni format umetnika, pa tega ne bomo nikoli izvedeli...
V mojih očeh ne, je pa to stvar diskurza !
Sicer pa zažig kontrabasa pove dovolj. Mogoče bodo naslednjič zažigali knjige, začenši kar s Prešernovimi Poezijami. Od takih “kulturnikov” lahko pričakuješ marsikaj.
Kulturno pomlad 365 dni na leto!
kako temno in tiho bo šele takrtat ko bo zamrlo gospopdarstvo.
http://www.youtube.com/watch?feature=pla
yer_embedded&v=m7KEKjaMTpE
Jaz tudi ne vidim nič tragičnega v ukinjanju ministrstva, čeprav mi ni jasno, zakaj bolj potrebujemo ministra za Slovence po svetu kot ministra za kulturo.
So mi pa strašljive izjave nekaterih komentatorjev, ki bi radi, da država neha financirati kulturnike in da naj se to prepusti trgu. Koliko knjig bomo potem še imeli? Koliko gledališč? Bosta opera in balet sploh še obstajala?
Že čez celotno zgodovino je imela oblast bolj ali manj mačehovski odnos do naših kulturnikov. Zanimivo, da primerjate Prešerna ki ni potreboval ministrstva, da je ustvarjal, pozabite pa, da je umrl osamljen in reven in da mu takratna oblast dolga leta ni hotela dati niti odvetniškega mesta, da bi se lahko revež preživljal. Izsek iz Wikipedije:Po njegovi smrti naj bi kranjski veljaki uničili nekaj Prešernove književne zapuščine. Verjetno gre za gostilniške in druge pesmi, ki so jih v tem času imeli za nespodobne.
Naša oblast pa tak mačehovski odnos do kulturnikov še nadgrajuje. Vsak mali narod potrebuje v našem globaliziranem svetu predvsem kulturo in jezik, da preživi kot narod.
Torej bi ostala samo še pop-kultura? In to je zadosti?
Kakšni dve knjigi na leto, verjetno nobenega slikarja ali kiparja, da o skladateljih sploh ne govorimo.
Seveda v večini tisti ki izkoriščajo in ne dajejo doprinosa h kulturi so zdaj proti ukinitvi ministrstva....
Sinoči sem bila na odlični predstavi Vida Valiča in Denisa Avdiča, ki sta si svoje evrčke v dobrih dveh urah pošteno prislužila. Pri nas je vse preveč tistih, ki čakajo na državno pomoč, ponavadi pa jo dobijo preko vez in poznanstev in ne po kriterijih....Če se samo spomnim decembrske proslave.....škoda denarja za tak šund, ki mu naši kulturniki pravijo kultura.
Se mi pa tudi zdi, da je dandanes vse kultura, pa čeravno je kakšna stvar zelo vprašljiva. Ne vem pa, kdo bi lahko te stvari presojal ... Politika gotovo ne. Vrana pa tudi vrani ne izkljuje oči - to je pa tudi res, tudi pri kulturi. A to so že druga vprašanja.
MIRNČAN, kozmopolit,
sem volilec te vlade, pa mi povejta, kako bi vidva reagirala, če bi enako z ministrstvom za kulturo napravil recimo Janković?!
Janković je želel ohraniti samostojno ministrstvo za kulturo, ki bi mu priključil še Slovence po svetu. Se da videti iz koalicijske pogodbe. V to je uspel prepričati celo dve stranki, ki sta se nato odločili drugače.
pa kaj bi rekel Pučnik, Pavček, Zajc, me zanima, kaj pravi Boris Pahor!?
Protivijo se tisti, ki se gredo kulturo za mastne denarce. Pravilno, da bo manj ministrstev.
veza nič ne bi reagiral. Škoda političnih tem pod kulturo, ne paše.
Pihni v pojočo travico, mislim, da ne govoriš resnice!
Jaz bi vsakega za tako dejanje kritiziral!
1. Nehajte se pogovarjati s Slovenci v tujem jeziku. Poglejte na Facebook in videli boste, da komunikacija med veliko našimi ljudmi poteka v tujem jeziku. To je prav hecno in pomilovanja vredno.
2. Potrudite se pri pisanju in ne uporabljajte tujk in spakedranščin.
3. Poslušajte tudi naše pesmi, ne skoraj izključno tuje.
se strinjam, ampak ni šlo za kmete, ki tudi v protestantskih državah še stoletja niso postali pismeni!
Trubar in njegovi so dokaz, da smo Slovenci imeli v vseh časih tudi svojo inteligenco, da nismo narod hlapcev, da smo se ohranili ne samo s kulturo, temveč tudi s političnimi in vojaškimi dejanji! Deželni zbor Dežele Kranjske in ostalih pokrajin je pač imel velike pristojnosti o odločanjih , nismo bili podrejeni Nemcem, nikoli!!!
sem volilec te vlade, pa mi povejta, kako bi vidva reagirala, če bi enako z ministrstvom za kulturo napravil recimo Janković?!
Glaven cilj Trubarja je bil namreč izobrazit, naučit čitat (preproste) ljudi, dat pomen slovenskemu, materinemu jeziku.
Z vsem se strinjam, kar si napisal, pri zgornji trditvi pa je drobna napaka, namreč protestanti so uvajali nacionalne jezike namesto latinščine, ki je bila tedaj v rabi v cerkvah in cerkveni literaturi, ampak ne za preprostega človeka, kajti v 15. stol. je bil navaden človek pač nepismen!
Opismenejvali so meščane in fevdalce, ki so bili promotorji sprememb! To je tudi dokaz, da smo imeli slovenske meščane in plemstvo, ker če bi bili Nemci, čemu bi se reformatorji trudili s slovenskim jezikom!
Pri Janši se bodo tako bunli samo tisti ko bojo brez miljonov ostali!
Železnice pa dobesedno razpadajo!
Kulturniki in opozicija! V dejanjih za ohranitev ministrstva vas Slovenci iskreno podpiramo. Organizirajte in aktivirajte nas. Če ne za samostojno ministrstvo, vsaj za samostojnega sekretarja, ki naj izhaja iz kulturnega področja. Poiščite sami novega Toneta Pavčka. Slovenska kultura je edina, kar nam je lastno, iz katere črpamo svojko moč in pogum ... Berite izjave katerega koli Slovenca (tudi gospodarstvenika, pravnika ...), ki to sporoča ... berite Prešerna:
"Kranjc, ti le dobička išeš,
bratov svojih ti ni mar,
kar ti bereš, kar ti pišeš,
mora dati gotov dnar!
Kar ni tuje, zaničuješ,
starih šeg se zgublja sled,
pevcev svojih ne spoštuješ,
za dežele čast si led!"
Gre za pesnitev "Elegija svojim rojakom" - niti dežela niti človek nimata slovesa,ker se z gmotnim življenjem ni razvilo tudi kulturno. Ta pesnitev je bila leta 1833 s cenzuro v celoti zavrnjena. Šele 1910 jo je odkril dr. I. Grafernauer.
Ti si dal glas lažnivec udbovski
A ti to meni?!
Kaj pa bi bilo, če bi Janković ali kdo drug ukinil ministrstvo za kulturo ali ga nekam pripojil, pa kaj bi se dogajalo, samo pomislite, kako bi Janša nažigal po njemu!!!
Janša je obljubil DIALOG s sindikati in vso zainteresirano družbo pri sprejemanju reform!
Sedaj pa brez kakršnekoli debate spremeni strukturo kulturnega ministrstva, to ni sprejemljivo!
Pa sem dal glas za to vladno koalicijo!
Osnovna psihologija.
Dan, ki si ga bomo zapomnili pod letnico 2012, ko je vlada ivana janše ukinila kulturo!
NE janšizmu!
Za kulturo ni potrebno imeti doktorata, potrebno pa je BRATI književnost in si ogledovati muzeje, poslušati glasbo, .....vsega tega pa pri nas ni več, ali pa je tik pred izumrtjem, svoj čas pač so ljudje tudi preprosti kmetje, brali, vedeli so o marsikateri stvari več, kot danapšnja srednješolska mladina, toliko o vednosti in nevednosti...
Hudo je, če v glavi nimaš nič...mnogo huje, kot če nimaš nič v denarnici.
Tudi za izdati knjigo in furati muzeje moraš imeti nek denar, za umetnika majhnega naroda pa je itak težko, mora imeti nekega mecena ali je to država ali kdo drug, ni važno!
Ampak zakaj ukiniti ministra, brez nekega dogovora, pogovora, to je nedopustno!
Da ponovim, Janša očitno vodi politiko iz kabineta, obkrožen s kimavci, ki si ne drznejo niti pomisliti, da je zmotljiv! To ni dobro!
Moja babica je delala v železarni kot običajna delavka in je kljub temu, da je bila neizobražena brala knjige svetovnih klasikov, Tolstoja, Dostojevskega, ...dandanes pač nimamo delvcev ampak lumpenproletariat, reveže, ki zaslužijo malo ali nič, ki pa tudi v glavah nimajo skoraj nič, njihov domet seže do Eurosporta in lokalne veselice....
Za kulturo ni potrebno imeti doktorata, potrebno pa je BRATI književnost in si ogledovati muzeje, poslušati glasbo, .....vsega tega pa pri nas ni več, ali pa je tik pred izumrtjem, svoj čas pač so ljudje tudi preprosti kmetje, brali, vedeli so o marsikateri stvari več, kot danapšnja srednješolska mladina, toliko o vednosti in nevednosti...
Hudo je, če v glavi nimaš nič...mnogo huje, kot če nimaš nič v denarnici.
Resnični umetniki ustvarjajo in se ne ukvarjajo s politiko.
V Sloveniji pa so kvazi kulturniki namenjeni s strani komunajzerjev, da zagovarjajo levo opcijo in potem glupi slovenski narod kupi vse, kar le te kao kulturne kreature izrečejo.
Čisto nategovanje slovesnkih ovc.
pE
Če se bodo kulturniki, in se, obnašali kakor borčevski klan,ki je še po skoraj 70tih letih tako številčen in (bil,upajmo) požrešen, se nam ne piše dobro.
Lahko imaš prav, ampak zakaj se Janša ni prej vsedel s temi društvi in sindikati in kulturniki nasploh in se dogovoril in pogovoril o problemih na terenu, pa kaj mu je tega treba bilo, ne moreš voditi politike iz pisarne, obkrožen s kimavci!
En minister več ali manj, ne spremeni dosti!
Sem volivec Janše in pomladnikov nasploh, ampak tako napako so naredili, to je nesprejemljivo, na tak način proizvesti toliko nasprotnikov, to je svetovni rekord "faux pas"!
to so pijavke ki že 20let požirajo denar davkoplačevalcev
sram naj jih bo
to so kulturniki
kje je mel Prešeren in ostali ki so res bili kulturniki
in za sabo pustili tudi kulturo in zgodovino slovencev
kje so ti meli kako ministrstvo
glede naših otrok in zanamcev
o kulturi pa jih naj učijo v šolah
ne pa da poslušajo in gledajo komentarje
makarovičke in njej podobnih
kajti ni jih malo takih kot je makarovička
Če se bodo kulturniki, in se, obnašali kakor borčevski klan,ki je še po skoraj 70tih letih tako številčen in (bil,upajmo) požrešen, se nam ne piše dobro.
Slovenski kulturni praznik je ena izmisljotina slovenske, v glanem leve, politicne elite, ki izkoriscajo ta praznik za svoje politicne igrice. To slovensko kulturo uziva samo 1% slovenskega prebivastva, delavski razred pa od tega nima nic! Samo poglejta, kdo se lahko udelezi proslav, navaden clovek zagotovo ne, samo politicna elita.
In za teh 1% takozvanih kulturnikov naj bi imeli posebno ministerstvo? Kje je zdrava pamet? Pri kulturnikih zagotovo ne!
.
se strinjam, slovenci skoraj več ne vemo kaj je kultura.kaj šele umetnost.
Kar vidim in slišim so POLITIČNI KULTURNIKI, ki so se pripopali na državne jasli in od tega živiji. Njihova umetniška vrednost je na nivoju ZORANA PREDINA ter gospe MAKAROVIČ. Nestrpna in balkansko usmerjena raja, ki drzno PREDIZBIRA predsednika njihova umetniška vrednost pa je blizu lanskoletnemu snegu. Veliko je kriva RTV saj nam ves čas forsira ene in iste face ala B.Džurič.... Pravi umetniki so v Sloveniji bolj TIHO....
Sorry
Kaj bi radi kulturniki ? Če ste dobri potem tako dobro služite, če pa ste malo manj dobri pa prosim lepo se ukvarjajte s kulturo kot hobijem. Veste vsak drug državljan te naše prelepe deželice mora hodit v službo in si zaslužit svoj vsakdanji kruh in mi nimamo nobenega ministra, ki bi ga hodili cukat za rokav...Pa za penzion si tudi sami plačujemo, ki bo na koncu nekje pri 200€, če ? Veste kaj nam govorijo, ste že tako predragi in bodite veseli, da dobite teh 600€...
In koliko vplača svobodni umetnik v pokojninsko blagajno, da potem dobi penzion za izredne zasluge ? Če je karkoli dobrega naredil, potem je tako moral zaslužiti za lepo življenje in penzion, drugače dragi moji pa to odpade, da boste se vi pasli na nas raji...
kulture obmolknili nekulturni.
Zakaj je potrebno tako dramatiziranje?
# 08.02.2012 ob 00:22
Starci, naj trg odloči, kdo je umetnik in kdo ne. Bo treba kaj delat in to dobro pa potem upat na državni denar.
Se pravi zate je kultura vaška veselica z Atomik harmonik in izborom najboljše salame?
Koncert Eroike ali valentinov koncert Jana Plestenjaka?
Ali gostovanje Petra Grašota?
Sicer se ti pa ne sanja o kulturi. Na 2 miljonskem trgu kulturo prodajat obiskovalcem zgoraj omenjenih "kulturnih" dogodkov? Niso za žabe orehi.
Joj slovenci, kam plove ta ladja z kapetanom Majerjem na čelu?
Prav tako bo propadla celotna država, ker ne zna ali pa noče zavreči svoje birokratske cokle!
Da ne omenjam Grčije, ki je tudi zaradi tega tam kjer je....
so pa nujni za razvoj in ohranjanje kulturnega nivoja nekega naroda . . . . uveljavljeni umjetniki nimajo težav s preživetjem ( slikarji , igralci, . . . . . . . ) kultura je tudi preveč velik sklop vsega in si vsekakor zasluži svoje ministerstvo, naj šparajo kje drugje . . .
Vlada ne ukinja ministrstva za kulturo ampak ga združuje z drugim.
Vlada ohranja ministra brez listnice za Slovence po svetu in Urad za Slovence v zamejstvu in po svetu, ker ga po zakonu moramo imeti. Seveda pa se zakon lahko spremeni, če bi v parlamentu 2/3 poslancev podprlo ukinitev omenjenega urada.
Kultura bo pa živela naprej nemoteno. Vlada bo s tem ukrepom naredila reorganizacijo na ministrstvu in racionalno delila sredstva, predvsem kulturnim projektom nacionalnega pomena, kar je edino pravilno. Kultura smo ljudje in kultura ni odvisna le od ministrstva in nekaj tisoč kulturnih delavcev, ki ustvarjajo.
KLIK
Pa lep praznik želim.
Sicer pa protestirajo samo neki starci, ki so navajeni, da so prisesani na državni denar, seveda en ozki krog ljudi v katerega težko kdo drug prodre oziroma oni odločajo o vsem v kulturi.
Starci, naj trg odloči, kdo je umetnik in kdo ne. Bo treba kaj delat in to dobro pa potem upat na državni denar.
Ministrstvo za kulturo se ne ukinja ampak se združuje z drugim, kar v praksi pomeni večjo racionalizicijo pri porabi denarja in reorganizacijo dela na samem ninistrstvu. Kultura ne bo nikoli umrla. Kultura smo ljudje.
Hočem reči, da je podpora kulturi v 20. stoletju postala neka norma modernosti države, kar pa ne pomeni, da bo to vedno tako in da lahko kulturniki mirno cuzajo državni proračun. (kar jih je dosti tudi delalo roko na srce). Pač bo treba najti neko sorazmerje med larpurlartizmom in neoliberalno tržno manijo, če nočemo zabresti v ekstreme.
Dej nehaj še ti s floskulami, ker si patetičen. Seveda je potebno najprej poskrbeti za socialno najšibkejše. In ti vidiš to tako, da se združi pet resorjev? Kaj pa obrambno ministrstvo, ki ima stokrat večji proračun kot novo super ministrstvo. Dejstvo je, da smo po bralni pismenosti na dnu, kultura pa je narodu španska vas in to dejanje je samo lep simbol, da je temu res tako...s tebi ni podobno mislečimi.
Če je čigava rit polna, je to tvoja z neposrečenimi argumenti. Okorn ni dobil denarja za film, ki ga je prijavil na slovenski sklad in tudi ga ni dobil na poljskem. gre za film član, ki ga , glej no glej, noče nihče financirat. Film, ki ga je posnel mu je bil ponujen, scenarij (copypaste ameriških blockbusterjev) tudi. zatoni čudno, da so dvorane polne. Če bi Okorna danes kdo vprašal, ali ga je film umetniško zadostil, me zanima, kaj bi odgovoril; zato ne klanfaj buč.
Na ostalo tvojo vizionarstvo nimam komentarja...je preveč rumeno in apokaliptično, da bi ga lahko jemal resno.
NE janšizmu!
NM ni Posavje!!
Očitno rabimo še ministrstvo za zemljepis....
in zato se oni borijo!?
sramota!!!!!
Tradicionalni koncert novomeških simfonikov na predvečer kulturnega praznika bo drevi ob 19. uri v Športni dvorani Marof. In da se bodo koncerta lahko udeležili tudi gledališki abonenti, so današnjo predstavo v Kulturnem centru Janeza Trdine z ustaljene 19.30 ure premaknili na 17. uro. Gre pa za predstavo ''Pes, pizda in peder'' v režiji Primoža Ekarta, gostuje Mestno gledališče ljubljansko.
Igrajo Sebastian Cavazza, Gašper Tič, Gregor Gruden in Petra Veber Rojnik.
Današnja predstava je za abonma B in za izven, nanjo vabimo tudi s kratkim video izsečkom igre:
Kultura je sekundarna dobrina, brez katere se da preživeti, brez hrane pa ne.
Zakaj pa potem še kar ohranjamo svoje ministrstvo za vojsko?
Kaj ti bo umetnina, če si lačen.... Najprej je potrebno poskrbeti za gospodarstvo. Kultura je sekundarna dobrina, brez katere se da preživeti, brez hrane pa ne.
Aha, torej se strinjaš s tem, da po isti logiki ne potrebujemo niti enega ministrstva?
Samo želim pokazati, kako neumno je tvoje vprašanje.
Človeštvu je šlo brez ministrstev prav dobro. In kdo je zdaj neumen?
Kako je pa človeštvo 2 milijona let preživelo brez ministrov za kmetijstvo in gospodarstvo?
Samo želim pokazati, kako neumno je tvoje vprašanje.
Zato pa so nekateri "kulturniki" tudi toliko proti.
Torej po tvoje je kultura samo tisto kar ni nikomur všeč in česar nihče ne razume. Lol.
Danes si lahko videl število ''kulturnikov'' v dnevniku. Lahko sem jih skoraj preštel na prste. Če bi bil to tako pereč problem in, kot razlagajo, napoved propada slovenstva, potem bi protestiralo ohoho več ljudi, med njimi tudi jaz!
Prvič: kaj je narobe s temo in tišino? Več je rabimo. Nihče ni še slišal za John Cage? Resnično, tema je lepša od vaših kulturnih neumnosti in zvonjava tišine globlja od vaših pesmi.
Drugič: zakaj bi bilo brez kulturnikov "temno"? Električarji ki štimajo elektriko na cestah, so tudi zadolženi za osvetljavo. Pridni in nič manj vredni od kulturnikov. Ljudje ki vozijo tovornjake tudi osvetljujejo ceste. Veliko je pridnih delavcev, ki ne zahtevajo, da se jih plačuje za to ker znajo verižiti svoja čustva v verze.
Ukinja se eno ministertstvo, ne kulture! In vas je že stisnilo v ritki, da bo treba nehat pesnit in bo treba delat? Ja, delati! - Nihče od nas ne ljubi dela v pisarni. Tudi vsi ostali imamo čustva, sanje, zanimanja - a nismo plačani za to od davkoplačevalskega denarja.
Slovenski film naj ne bo financiran od mojega denarja. Niti 1€ nočem dati za slovenski film. Če bo dober, bom šel v kino in plačal vstopnino! - Če ni dovolj ljudi prodreti na svetovni trg! - Lars von Trier veliki svetovno priznani režiser iz Danske je snemal porniče da si je zaslužil denar za delati svoje "art filme"! Tako se dela!
Smrt kulturi, svoboda narodu! (No, to na koncu malo za šalo, ne me vzeti resno ... Sem pač nekulturen človek.)
Ko bodo ''umetniki'' in ''kulturniki'' sproducirali tudi kakšno stvaritev, ki bo na dušo malega (beri navadnega) človeka, se bo ta produkt lahko tudi tržil.
Saj imaš Špas teater, SiTi teater, Natalijo Verboten, Čuke itd.
Nisem pa prepričan, da je to umetnost in kultura.
Lepo in prav je,da imaš rad balet, vendar je najprej treba poskrbeti za tiste, ki nimajo denarja za elektriko in ne morejo gledati baleta kaj šele, da bi si ga ogledali v živo. Sicer pa tipično slovensko važno je, da je moja rit polna. Drugo kar si napisal, da je Okorn za svoj film dobil denar od poljskega filmskega sklada ja ker so tam očitno prepoznali dober film in zraven seveda zaslužek, kar pa v našem filmskem skladu očitno niso. To pa zato ker naši kulturniki, ki odločajo o tem dajejo denar enim in istim. Največkrat se snema po knjigah Lainščka o življenju romov, ki zagotovo sodijo v slovensko identiteto. Poglej ta vlada ne bo dolgo kmalu pridejo gospodje iz mednarodnega denarnega sklada in bodo postavili pravila tako kot so jih v Grčiji in pred kratkim tudi na Hrvaškem. Takrat ne bo več zajamčenega osebnega dohodka, pokojnine se bodo znižale in za kulturo verjemi bo še veliko manj denarja kot ga je sedaj. In takrat se slišiva!
Halooooo!!!!
Če je to kultura, potem jo takoj ukinimo v celoti (in ne samo položaj kultunega ministra)!
Glede stroja imam občutek, da nekateri ječijo od panike, kar lahko žalostno obžalujem. Kar se tiče, kulture, pa jo vidim, kot ste jo opisali sami in se s tem lahko strinjam.
Nočem biti žaljiv, vendar kultura v starih civilizacijah, dela le te velike.
Moti me, da pod velikane kulture veliko ljudi malikuje pop idole. Kultura zažari z leti in ni trenutna in zaradi tega moramo biti na to ponosni.
Ps. Glede stroja -še kako zelo je res.
Če to predstavlja Slovenijo .... ubogi mi!
Matjaž Pograjc ..... sedi nezadostno!
Nadvse upam, da ste slišali komentar kulturnika na začetku predstave. Meni to pove vse. Kulturnuiki, ki jih slavimo, so po večini preminuli in težko je razumeti vaš komentar o SDS-ovskemu stroju?
Prenehajte težiti s to kulturo!
Datum objave: 07. 02. 2012 Avtor: Rok Čakš
Krčenje ministrstev na 10 ali manj je bila ljudem všečna populistično vroča predvolilna obljuba praktično vseh političnih liderjev. Seveda, zakaj potrebujemo 16, 17 ministrov, pa sekretarjev, tajnic, fikusov in njim pripadajočih birokratov, če bi jih lahko imeli le 8, 7 ali celo manj. Takrat ni nihče pomislil, da krčenje samo po sebi še ne prinese varčevanja – pas se zategne šele, ko se posamezne urade, agencije … ukine, zapre, zaključi in iz proračuna izbriše njihove postavke za »materialne stroške« in »druge izdatke«.
Zdaj, ko smo končno dobili mandatarja in lahko v kratkem pričakujemo tudi polno operativno vlado, je problem ravno nasproten. Kar naenkrat težava ni več v višku, ampak manjku ministrstev – zaradi ukinjanja samostojnih resorjev in združevanja z ostalimi področji se oglaša kup različnih interesnih skupin. Po svoje logično in pričakovano – gre pač za njihove (khm) privilegije, za katere se zdi, da so kar naenkrat ogroženi. Ti sedaj osebni interes postavljajo na piedestal nacionalne katastrofe – če njihovi vrtički ne bodo obstali kot samostojna entiteta, se bo zamajala državna identiteta. Navsezadnje, kaj pa je narod brez lastne kulture?!
Ampak kaj je sploh ta, za narodov blagor tako opevana kultura? Se kot takšna denimo kvalificira v sofinanciranju projektov tako visokega umetnostnega nivoja, da ga lahko razume le avtor sam in pogojno skupina napol zadetih hipijev? Se morda odraža v dobro plačanih nastopih, kjer se elita nasmiha intelektualnim domislicam o »pičkastih« in »klovnovskih« političnih nasprotnikih? So morda integralni del te kulture tesno zaprta vrata za sposobnega mladega režiserja polnega idej, ki nato v tujini posname film svetovnega formata z milijonskimi dobički? Tovrstnih primerov v slovenski kulturi je nešteto in praksa kaže, da bolj kot je projekt zavožen in manj ljudi kot doseže, večja je verjetnost, da bo izdatno financiran iz državnega proračuna. Oziroma, kot je Mitjo Okorna odpravila Majda Širca: »Mitja, saj ti se boš znašel. Toliko ljudem, ki se ne znajdejo, moramo še pomagati.«
In prav za frazeologemom »neiznajdljivih« se skrivajo nesposobneži, zlizani s političnimi nastavljenci, ki jih za njihove ustvarjalne blodnje filajo z davkoplačevalskimi evri. Za takšne velja »bolje ne bo nikoli« in vsaka sprememba statusa quo krati njihovo umetniško svobodo, omejeno zgolj s prihodki iz državnega proračuna.
Petra Majdič, Tina Maze, Anže Kopitar, Rašo Nesterović, Primož Peterka in številni drugi, so zvezdniki svetovnega formata, ki za slovensko integriteto in prepoznavnost naredijo stokrat več, kot politiki, gospodarstveniki in kulturniki skupaj. In glej ga zlomka, vsi ti in številni drugi so se v svetovni vrh svoje panoge prebili brez samostojnega ministrstva za šport. Le kako jim je sploh lahko uspelo, bi se, če bi verjeli aktualnim kulturnim protestnikom, danes lahko vprašali? Morda zato, ker so sposobni, pridni, vztrajni, delovni, ustvarjalni, zagotovo pa ne pa zaradi institucionalne ureditve njim pripadajočega resorja.
Zato si po eni strani želim, da mi vendar že prenehajo težiti s to kulturo, obenem pa se zavedam, da je to le uvertura v mandat teženja vsepovprek. Danes kulturniki, jutri sindikati, pojutrišnjem študentje, drug teden upokojenci, ves čas pa novinarji in protivladno nastrojeni mediji. Časov udobnega parazitiranja za tuj denar je pač nezadržno konec.
Od zdaj naprej bomo živeli od tega, kar bomo ustvarili sami. Če bo pa to le preveč omejevalo našo notranjo svobodo, pa predlagam, da se namesto na ulice, podamo v sadovnjake in hmeljišča. Med obiranjem sadežev narave za 3 evre na uro, tudi ustvarjalnega navdiha zagotovo ne bo zmanjkalo.
Podpišem.
Poznam pesnika, sam. Zelo dobrega. In je tudi rač. programer. Nihče mu ne dolguje nič, ker pesni. Naj pesni, in naj se preživlja sam. In se. In živi dobro.
Tudi bi opozoril prenekatere od zgoraj omenjenih komentatorjev da z svojimi komentarji spodžigajo nestrpnost in da njihove besede prevečkrat anulirajo prenekatere intelektualne presežke naše domovine.
Z takimi pogledi si slovenci jezika, kulture in navsezadje domovine ne zaslužimo.
A ker se je že stotič slekel? Zeh...
Hehe spoštovani kolega, hvala bogu, da se tukaj strinjava. Mandič je master igre.
Drugače pa si zelo enostavno predstavljaš organizacijo. Ne pravim, da je sedaj na ministrstvu idealna, a vsekakor plodnejša kot bo v bodoče.
Ne, niso drugorazredni, kakor ni drugorazreden nihče, ki je danes v dvorani. Pa bi rad da predstavijo vsakega posebej?
Ti verjetno ne potrebuješ baletk ali kjnigovezcov - vidiš- jaz pa. Ker mi je lepota baletnega izraza nadvse pomembna, da bolje razumem svojo bit. Ti si pogledaš Okornovo komedijo (mimogrede, razumem njegov bes - ampak on ni niti do gležnjev Prešernu ne Trubarju, ker če bi bil, bi ga zanimala druga vprašanja in teme, kot pa te, ki jih je občinstvu in filmom ponudil. In še to - priznavam mu njegovo obrtno znanje, amapk za umetniško dodano vrednost se bo moral pa še amlo potruditi) jaz pa kaj drugega. Važno je, da sva zato vsaj za trenutek boljša človeka. Tudi Okorn je dobil denar iz njihovega državnega sklada in njihovega ministrstva. Zato je film poljski.
Ja res je in zato se predstavi VSE in ne le PD, nagrajence in ljubitelje kulture. So morda predsednik DZ, ter PV, drugorazredni in očitno na tej prireditvi nedobrodošli? Predstavilo se je očitno le tiste, ki pripadajo enaki barvi? Vsem Slovencem in Slovenkam želim prijetno praznovanje!
Predsednik vlade je po funkciji šele tretji človek. Pred njim je poleg predsednika republike po protokolu še predsednik državnega zbora.
Zato ne prehitevaj :)
Predsednika vlade, pa se pljuva? To je kulturno? Predstavi se ja Predsednika, ter Predsednika vlade. To je kulturno ni?
A dej? Lepo spesnjeno - ampak mimo poante. Glede na to, da so udeleženci pred proslavo prižigali sveče, ne vem, zakaj bi hodili ploskat mrliču. Vlada ga je že zdavnaj pokopala. Glede na tvoj besedni zaklad bi si mislil, da razumeš vsaj pomen simbolizma, če že kaj bolj zapletenega ne.
Tudi tebi en lep praznik. Če bo kulturen, boš pa hitro lahko presodil sam.
Po protokolu se predsednika republike vedno pozdravi osebno. Sedaj smo pa vendarle že toliko časa samostojni, da bi lahko to že vedel. Ob vsaki prireditivi, kjer je prisoten predsednik, je tako.
Se iskreno opravičujem, za moje pravopisne napake. Se bom potrudil, da napišem komentar, z pravopisom za nekoga morda, tudi bolj kulturen. Iskreno opravičilo vsem.
Če že moraš zčivati svoj gnev, bodi vsaj toliko uvideven in uporabljaj pravopis. Hvala.
Gre za proslavo v čast naši kulturi in ne nekim politikom, zato so tisti, ki protestirajo na tak način in naj bi se (tako pravijo) zavzemali za kulturo, izrazili s tem dejanjem pravzaprav svoje nespoštovanje predvsem do kulture.
Prava oblika protesta, za tiste, ki se ne strinjajo s spremembami, bi bil npr. kulturni maraton. Je pa res, da to tistim, ki na račun kulture polnijo predvsem lastne žepe, naredijo pa malo ali nič in jim za slovensko kulturo dejansko sploh ni mar, verjetno ne diši najbolj, saj bi morali konkretno delati oz. ustvarjati in pri tem tudi nekaj konkretnega pokazati.
Pa lep kulturni pravnik vsem
Kulturno ministrstrstvo ima tolikšen pomen za kulturo kot cerkev za vero. Nikakršen ali zavirajoč.
Kulturen si z ministrstvom ali brez njega. Jaz cerkve za vero ne rabim. Izogibam se je.
Tako floskulaštvo, kako bo gospodarstvo rešilo kulturo itd., je sposoben napisat samo nekdo, ki samega sebe tretira za nulo. Seveda, saj nula o ničemer nima pojma! Nuli se niti ne sanja, da lahko s turizmom (ena izmed panog gospodatrstva) v povezavi s kulturo država pričakuje nova delovna mesta in kapitalski dobiček -npr. koncertno - gledališki festivali...pa tudi ob razstavah pomembnejših slikarjev, kiparjev... Ampak ne.. butalske nule, ki jim je pretežko vsaj eno minuto na dan rzmislit o stvreh raje pavšalno streljajo kozle direkt v čelo možnih bralcev.
Dragi-a Nula, prizanesi nam s svojo urbanostjo in plehkim, malomeščankim intelektom...vsem je jasno da boš živel tako ali tako...glede na tvoj zapis pa vseeno bolj tako,ne?
@cicimici
In zakaj moramo poslušati tvoje solzavo ljubosumje, ker te na ministrstvu nihče ni povohal?
Verjetno so bili še kakni razlogi - čeravno si jih ne upaš priznati. Ne verjamem, kar si zapisal.
Bolj kot identiteta naroda so pomembni tisti, ki so šli v tujino.
Če bi pa prišli, bi se pa pištolil ti in tebi podobni, kako si drznejo pojaviti se, ko bodo pa ukinili ministrstvo za kulturo ...
@senna-maze-28: sam si bom takisto natočil, sploh po seriji prebranih komentarjev pod to in ostalimi novicami - pa daleč od tega, da bi Poeta posplošeno le vinsko pojmoval ak dojemal.
To je povsem nekulturno.
@jamar1
Od nove vlade pa sem videl Janšo in Žigo Turka.
Združenje novinarjev in publicistov zahteva, da se takoj prenehajo politične čistke nad nekaterimi novinarji na multimedijskem centru RTV Slovenija (na fotografiji odgovorni urednik MMC Uroš Urbanija), da se preneha s protizakonitim statusnim preoblikovanjem MMC, novinarjem, ki so bili žrtve čistke pa vrne status pred protizakonitem posegom.
Vršilec dolžnosti vodje MMC Matej Žunkovič je v ponedeljek zvečer vodjem sekcij (uredništvom) na MMC po elektronski pošti poslal dopis v katerem jih je pooblastil za vodenje sekcij do imenovanja urednika uredništva. Pri tem pa je izpustil oziroma pooblastila ni podelil dvema od petih vodij sekcij.
Gre za vodjo notranjepolitične sekcije Aleša Žužka, sicer dobitnika prve Meškove novinarske nagrade, ki jo podeljuje ZNP in vodjo zunanjepolitične sekcije Tino Vovk. Oba sta nasprotovala protizakonitim statusnim spremembam na MMC, Žunkovič pa ju je s tem, ko jima ni dal pooblastila, tako rekoč čez noč razrešil.
Kmalu po takšnemu ravnanju Žunkoviča je novoimenovani vodja informativne sekcije (nove združene notranje in zunanjepolitične sekcije) Lan Dečman novinarjem MMC razposlal plan dela za danes iz katerega je izpustil polovico predvidenih novinarjev, kar pomeni, da zanje očitno ne bo dela in da se čistka nadaljuje tudi med novinarji.
Takšna diskriminacija je nedopustna tako s stališča novinarjev in urednikov, ki so nič krivi žrtve ozkih političnih interesov, kot s stališča nekega medija, ki se ga na ta način uničuje.
Ravnanje vodstva RTVS na čelu z generalnim direktorjem Markom Fillijem je toliko bolj nedopustno, ker ima MMC še vedno odgovornega urednika Uroša Urbanijo in Filli omenjene spremembe očitno pelje tudi mimo vseh internih pravil in aktov RTVS.
ZNP bo o politično motiviranih potezah obvestilo mednarodne novinarske organizacije, pristojne organe Evropske unije in državnozborski odbor, zadolžen za vprašanja medijev.
Združenje novinarjev in publicistov
Upravni svet
Igor Kršinar, predsednik ZNP
t.j. zgodovini muk in krvi slovenskih Istranov za spodobno življenje in človeško dostojnost.
Tu je pisemce:
Spoštovani,
le kako je mogoče, da za slovenski kulturni praznik
ne boste imeli vodstva po tisti zbirki v kravji štali
tam na koncu zadnjega dvorišča???
Vas je vsaj ta hip kaj sram???
Odkod ste se, mens s`ciava, vzeli???
Torej bi moral "pravi" umetnik obvezno umreti pred 50-im letom?
"Copy - paste" je očitno načelo tvojega življenja.....Ni čudno, da pišeš take oslarije.
To pa pomeni tudi v količini denarja oz. odstotku proračuna, ki ga država nameni za razne kulturne ustanove in umetnike. Meni je povsem logično, da je na področju organiziranosti kulturnih ustanov treba marsikaj racionalizirati. Veliki (ali majhni) smo kot npr. Dunaj. Gledalcev kulturnih prireditev in obiskovalcev muzejev ali razstav pa imamo (razumljivo zaradi kulturnega turizma) precej manj. Glasbene šole akademije in AGRFT producirajo vsako leto določeno število umetnikov oz. ustvarjalcev, ki pa je očitnoza naše potrebe preveliko. Ne poznam podatka, a verjetno imamo na število prebivalcev zelo veliko raznih kustosov, programskih direktorjev, producentov...
Naj prosim pride kdo z realnimi podatki. Koliko na leto posnamemo celovečernih filmov, preveč ali premalo? Koliko izdamo literarnih knjig, preveč ali premalo za majhno Slovenijo? Glasbeniki, ki se ukvarjajo s komercialno glasbo pri nas od tega ne morejo živeti (morda s kako izjemo), ali je res logično, da imamo potem toliko profesionalnih orkestrov in gledaliških ansamblov...
Koliko denarja pa namenjamo za ljubiteljsko kulturo? Od nekdaj zanemarljivo malo, ker veliko večino poberejo preštevilne ustanove. Koliko namenimo za ohranjanje kulturne dediščine? Veliko premalo, ker moramo podpirati alternativno kulturo...
Združitev kulture skupaj s šolstvom ima lahko zelo dobre posledice. (Ne nazadnje so npr. prav učenci najštevilnejši obiskovalci muzejev.) Veliko kulturnih ustvarjalcev je že tako ali tako "zaposlenih pri ministrstvu za šolstvo". Vse javne glasbene šole že sedaj sodijo v ta resor. Ne nazadnje ima organiziranost kulturnih društev in ustanov veliko skupnih točk z raznimi športnimi društvi in klubi. Moje mnenje je, da strah nekaterih kulturnikov izvira iz težnje po taki neodvisnosti, ki bi še naprej prikrivala nepravilnosti znostraj kulturne dejavnosti in koristi nekaterih posameznikov, ki za svoj cilj zlorabljajo prave umetnike.
Ob vsem dogajanju okoli ukinjanja kulturnega ministrstva pa je trenutno prav zaradi tega več govora o kulturi kot zaradi EPK Mariboru.
Stvar je v marketingu. Vsak šit lahko prodaš, če ga dobro zapakiraš. Prav tako lahko prodaš vsako kvalitetno stvar, ampak jo moraš lepo zapakirati in promovirati. Tega pri nas marsikdo ne razume. Se pa strinjam z Blitzkriegom, da morajo umetniški izdelki biti tudi komercialno uspešni. Brez občinstva namreč ne obstajajo. Dejstvo je, da se marsikatera budalaština dviguje na nek visok nivo pod oznako "umetnosti", čeprav to ni. Mednje spada tudi večina slovenskih filmov npr., ki so zelo slabi.
Drug problem pa je, da je SLO pač zelo majhen trg in bi bilo potrebno, da se umetniki usmerijo tudi zunaj naših meja, če želijo preživeti po lastni zaslugi. Seveda je to težje, ker zahteva več denarja za promocijo, poleg tega pa je tam zunaj tudi večja konkurenca in marsikdo se zaveda, da bi pogorel na celi črti.
Nisem za to, da se ukini podpora umetnikom, vendar pa bi bilo potrebno pri tem financiranju bolj upoštevati trg in mnenje potrošnikov tako kot v drugih panogah.
Film mora biti komercialno uspešen, tako kot glasba... ? Oprosti ampak, če pogledam kdo so pri nas komercialno uspešni glasbeniki in kateri so komercialno uspešni filmi, povečini ne vidim niti sledu o kulturi. Da o komercialni televiziji niti ne govorim. Dokler bodo ljudje posegali samo po tistem, kar je najbolj "bleščeče" bo pravi kulturi bolj trda predla. Ne vem zakaj se zadnje čase zbuja vtis, kot da je zabava in kultura eno in isto. Kultura ni tukaj, da nas zabava, ampak da nas izobražuje in nam da prostora za razmislek, zabava pa deluje ravno obratno. Zato je seveda komercialno bolj uspešna kot resna kultura.
To, da pa trdiš, da se je treba znajt in uglasbit poezijo, da jo bo kdo od naših Slovenceljnev sploh hotel slišat je pa živ dokaz, da ne veš ničesar o poeziji.
Se popolnoma strinjam s tabo. Dober zapis.
modeli so v večnem trenutku ustvarjanja, ki se nikoli ne konča... svoje kozlarije ki jih spacajo pa opravičujejop z dejstvom 'da jih nihče ne razume' .... delat naj grejo, ne pa da cviljo za doklade in rente, 'ustvarjajo' naj pa za hobi.
Na veliko žalost prešernove nagrajenke Svetlane Makarovič ima društvo izrazito katoliško konotacijo. Skoraj vsi so vneti papeži. Izraz pride od papati. Seveda državni denar. To je denar davkoplačevalcev, tudi tistih, ki se z mnenji ljubljanskih gostiln in Pozitivne Slovenije (in Srbije) ne strinjajo.
Edino domišljija loči človeka od živali oziroma sposobnost, da lahko ustvari konsistentne socialne kontrukte, temelječe na lastni preteklosti in morali. Zgodovina smo ljudje, ki jo živimo v sedanjosti. Za človeka ali katero koli civilizacijo velja, kadar sledi svojim zastavljenim ciljem, vedno napreduje. Človeška predanost svojim spretnostim, svojim intelektualnim in čustvenim sposobnostim, z roko v roki, so nas vedno pripeljale do cilja. In kaj pa je to drugega kot kultura.
Zelo poenostavljeno gledate na stvar. Seveda je nemogoče imeti idealne odbore za presojanje, kdo lahko potencialno ustvari vrhunsko umetniško delo in kdo ne, ker kultura v celoti pač ne spada med bolj predvidljiva področja človekove dejavnosti. To je dejstvo, ki velja tako ali tako za vse presežke. Slovenija ima glede na svojo raven kulturne aktivnosti precej majhno maso potrošnikov te kulture, ki je sami po sebi ne bi nikoli mogli vzdrževati v niti približno takšni meri, kot je živa danes – in kot nam jo zavidajo mnogo večji in (v naših očeh) pomembnejši narodi.
Filmi potrebujejo svoje podporne mehanizme, ker so logistično (in posledično tudi finančno) zelo zahtevne tvorbe. Komercialni filmi uspevajo v veliki večini (globalno gledano) zato, ker so tako hipno komercialni, da se jih čez par let ne bo nihče več spomnil - zavoljo njihove izvrstne, edinstvene in čarobne zasnove, če sem malo ciničen. Redki zares preživijo svoj čas – in med njimi je tudi veliko takih, ki jih ne podpirajo zgolj zasebni interesi. Šablona prinaša denar, pa prinaša tudi tisto, čemur bi žlahtno lahko pravili umetnost? Mnogo glasbenikov in filmarjev tako ali tako propade, brez skrbi, jih srečam vsake toliko, slovenski proračun za kulturo ne dosega omembe vrednih odstotkov (da o realni primerjavi z drugimi ministrstvi ne govorim).
Kar se globalne družbe tiče - kaj pa zgražanje vsega človeštva nad izginjanjem živalskih vrst, nad krnitvijo biotske raznovrstnosti, ki nas spravlja ob zdravje našega modrega planeta? Je tu morda kakšna podobnost? Mar je treba zato, da bi se poenotili, pozabiti na tisto, kar nas dela posebne, kot posameznike in kot del neke širše skupnosti (v tem primeru - slovenske kulture)? Od plemenite zavesti o koreninah do pojma zaplankanosti je dolga, čeravno zadnje čase nerazločno zarisana brv.
Pesniki naj svoje pesmi uglasbijo? Hočete reči, da naj poskrbijo za to, da bodo prešli v kak bolj sprejemljiv, širši javnosti lažje berljiv medij? Nič nimam proti, kje pa, vendar - mar ni poezija mišljena kot specifičen način "delanja" umetnosti? Bi moral potemtakem vsak umetnik delovati na milijon različnih področjih, če pa je izrazito nadarjen za eno ali dve - samo zaradi preživetja? Docela zgrešeno je vaše razmišljanje, da sta bodisi Janez Škof bodisi Dane Zajc kaj bistvenega zaslužila s svojim omenjenim delom. Kakšna iluzija! Seveda sta postala bolj prepoznavna, oba, in sicer redki koncerti so bili res polno zasedeni, a vendar to niso bile niti približno primerljive številke s tistimi kakšnih ljudi, ki lahko dejansko od tega živijo.
Koliko umetnikov v Sloveniji pa je, pravzaprav, izvzemši estrado (kar koli naj bi že ta pojem zaobjemal), ki ima velike hiše, ogromne avtomobile, jahte na Cipru (če malo parafraziram - zasluženo - dobitnika letošnjega Boba leta, Petra Boštjančiča) in še kaj od tega vnanjega razkošja, ki jim ga toliko ljudi pripisuje? In vse to naj bi, seveda, vrh vsega dobili kot nagrado za posedanje na zadnjih plateh in eno samo jadikujoče svetobolje ter dolgčas, kajne? Posploševanje kulturnikov na "čakajoče na Metelkovi" pa žal ni samo vaš vidik kulture v Sloveniji.
In to je tisto, kar me skrbi. Mar je potrebna nova vojna, da bomo zagnali partizanske tiskarne z leposlovnimi besedili (kot edini v Evropi, če me spomin ne vara), mar je potreben nov Prešeren, da ga bomo prezrli, zasmehovali do njegove smrti in včasih tudi nekritično častili po njej?
"Dati za kulturo" vedno pomeni "dati za odbor, ki bo odločal, kaj je kultura in kaj ni". Ta odbor potem se odloči kateri pesniki, pisatelji etc. dobijo kaj.
Ni potrebno dajati denar za filme. Filmi morajo biti ekonomsko uspešni. Isto glasba. Če ni, naj propade, bog pomagaj. Ni treba, da jo oživljamo le zato ker je slovenska.
Bliža se globanlna družba; ni čas za nacionalno zaplankanost.
Pesniki naj svoje pesmi uglasbijo, kakor je naredil genialni Leonard Cohen, ali kakor so naredili Škof & Zajc s super albumom, ki je bil tudi ekonomsko uspešen po mojem, in turneja tudi zelo uspešna (polne dvorane).
To je to. Moraš biti iznajdljiv. Je težko, a se da.
Ne pa čakati na Metelkovi s pivom v roki in se pritoževati kakšna država je to, da ti ne da denar za tvoje "kulturništvo" ...