Nastanku Carte Incognite, ki se slogovno napaja v izročilu abstraktnega geometrizma, je botrovalo Čavrkovo navdušenje nad topografijo zemeljskih poldnevnikov in vzporednikov. Ti so v njem predramili domišljijo, spodbujeno z možnostmi potovanj in premikanja po različnih sferah prostora. Foto: Svetlobna gverila
Nastanku Carte Incognite, ki se slogovno napaja v izročilu abstraktnega geometrizma, je botrovalo Čavrkovo navdušenje nad topografijo zemeljskih poldnevnikov in vzporednikov. Ti so v njem predramili domišljijo, spodbujeno z možnostmi potovanj in premikanja po različnih sferah prostora. Foto: Svetlobna gverila
S projektom Familija Andreja Štularja bo Svetlobna gverila zaznamovala 90-letnico Slovenskega etnografskega muzeja. Štular v Familiji z različnimi izraznimi sredstvi oblikuje svojevrstno topo-grafijo. Vanjo vpleta podobe obrazov različnih kultur, večplastne slike pa so kot preslikave iz osebne skicirke. Foto: Svetlobna gverila
Delci sveta
Francoz Bertrand Gadenne je po izobrazbi kipar, a je znan predvsem po svojih video delih. Delci sveta so bili postavljeni že v različna urbana okolja, npr. po Berlinu, Digne-les-Bainsu ter v Centru sodobne umetnosti v Pontmainu. Foto: Svetlobna gverila

Osrednja tema letošnje izdaje je Svetlikanje, festival pa bo zaobjel tako sodobno tehniko kot izumirajoče svetlobne pojave.

Slovenski in tuji ustvarjalci ter študentje bodo v sklopu Svetlobne gverile predstavili dela, ki so jih zasnovali na raziskovanju svetlobnega medija v razmerju do (javnega) prostora in obiskovalca oziroma mimoidočega. Svetlobna gverila tako tudi letos nagovarja k razmisleku o vlogi svetlobe, umetnika in umetnosti v javnem prostoru in vsakdanu, razmerju med zasebnim in javnim ter spodbuja k odpiranju prostorov za umetnost in domišljijo slehernika, so zapisali v Galeriji Vžigalica.

Ambient Galerije Vžigalica soustvarjajo tri postavitve: Gespinst Kurta Laurenza Theinerta, novo delo iz cikla Carta Incognita Hama Čavrka in serija videoinstalacij Delci sveta videasta Bertranda Gadenneja. Dela slednjega so na ogled tudi v prostorih Instituta IRIU in na vratarnici na Metelkovi.

Gibanje, ki se nam samo dozdeva
Gespinst
je svetlobna instalacija iz elektroluminiscentnih žic, ki se v temačni sobi raztezajo pod različnimi koti. Vsaka od njih izžareva svetlobno utripanje v neodvisnem, vendar uniformnem ritmu. Za naše možgane, ki skušajo vedno logično povezati še tako neznatne pojave, postanejo frekvence utripanja kmalu bolj pomembne od posameznega dogodka. To ustvarja ‘Hirngespinst’, privid navideznega gibanja.

Čavrk nam predstavlja delo iz novejšega opusa, medijsko obogateno etapo iz svojega dolgoletnega cikla Carta Incognita. Sprva je nastajal kot grafična mapa, katere oblikovne prvine pa avtor v zadnjem času razširja z aktivno uporabo svetlobe, zvoka in videoprojekcije (ob odprtju) .

Živali, ujete v betonski džungli
Serija videoinstalacij Delci sveta prikazuje živali v urbanem prostoru, ujete v svet, kot ga je ustvaril človek. Vsaka od njih v mimoidočem vzbudi nelagodje in ga spodbudi k razmisleku o sodobni družbi, našem odnosu do živih bitij in življenja okoli nas. Te dramatične zgodbe o ujetništvu Francoz Bertrand Gadenne razvija več kot desetletje.

Intervencije po vsej Ljubljani
Akcija se bo po odprtju v Galeriji Vžigalica in okupaciji okolice nadaljevala na drugi strani Ljubljanice, v Škucu, sklenila pa na Metelkovi, kjer se v Poletni muzejski noči pridružujejo aktivnemu praznovanju 90. obletnice delovanja Slovenskega etnografskega muzeja.

Instalacije bodo do 29. junija med drugim na ogled na Križevniški cerkvi, Trgu francoske revolucije, vrtu Festivala Ljubljana, v Gledališču Glej in na Ribjem trgu.

Se vam je letos že ... posvetilo?
Festival so letos že uvedle svetlobne instalacije Tima Etchellsa in Matthieuja Tercieuxa v sklopu festivala Exodos ter Strašilo Marka A. Kovačiča in Braneta Ždrala ob Koseškem bajerju.

Svetlobne instalacije razsvetlile okolico Križank
Svetlobne instalacije razsvetlile okolico Križank