Drugo
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 1.9 od 89 glasov Ocenite to novico!
Unesco
Potem ko je Unesco v svoje članstvo sprejel Palestino, so ZDA, do takrat Unescov najpomembnejši finančni podpornik, prenehale financirati organizacijo. Foto: EPA
Irina Bokova
Izvršni svet Unesca prav te dni glasuje o nasledniku generalne direktorice Irine Bokove. Svoje kandidate za novega generalnega direktorja Unesca so predlagali Francija, Kitajska, Vietnam, Azerbajdžan, Egipt, Katar in Libanon. Foto: EPA
Benjamin Netanjahu
Kmalu po sporočilu Washingtona je izraelski premier Benjami Netanjahu izraelskemu zunanjemu ministrstvu naročil, naj pripravi vse potrebno za umik Izraela iz Unesca skupaj z ZDA, obenem pa je pohvalil korak ZDA kot "pogumno in moralno odločitev, saj je Unesco postal gledališče absurda in, namesto da bi ohranjal zgodovino, to izkrivlja". Foto: Reuters

ZDA izstopajo iz Unesca, sledi jim Izrael

Izstop napovedan za 31. december
12. oktober 2017 ob 15:35,
zadnji poseg: 12. oktober 2017 ob 21:32
Pariz - MMC RTV SLO

Združene države Amerike bodo izstopile iz Organizacije Združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo (Unesco), k čemur je privedel spor glede članstva Palestine.

Novico o izstopu je sporočila generalna direktorica Unesca Irina Bokova, ameriško zunanje ministrstvo pa je v svojem sporočilu za javnost zapisalo, da bodo ZDA iz organizacije izstopile z zadnjim dnem tega leta, poroča Reuters.

Delo Unesca so že v preteklosti večkrat zasenčili konflikti na Bližnjem vzhodu. Potem ko je organizacija v svoje članstvo sprejela Palestino, so namreč ZDA v letu 2011 prenehale financirati organizacijo. Do takrat so bile Unescov najpomembnejši finančni podpornik, saj je njihov delež znašal kar okoli petino vseh sredstev organizacije.

V letu 2013 so sicer zaradi neplačevanja članarine izgubile volilne pravice v Unescu, vendar so vztrajale kot članica. So pa ZDA kljub prekinitvi prispevanja v skupno malho zadržale svoje prostore na sedežu Unesca v Parizu. Med 107 državami, ki so takrat podprle članstvo Palestine, je bila tudi Slovenija.

Nesprejemljive protiizraelske težnje
"Po prejetju sporočila ameriškega državnega sekretarja Rexa Tillersona želim kot Unescova generalna direktorica sporočiti globoko obžalovanje zaradi odločitve ZDA, da se umaknejo iz Unesca," je zapisala Bokova v svoji izjavi. Dodala je še, da izstop ZDA pomeni izgubo tako za multilaterizem kot tudi za skupnost Združenih narodov. ZDA nasprotujejo kakršnim koli načrtom katerega koli organa ali specializirane agencije ZN-a, da bi priznali Palestino kot samostojno državo, najprej bi morali prej doseči mirovni dogovor med Izraelom in Palestinci, po poročanju STA-ja poudarjajo v Washingtonu.

Po poročanju izraelskih medijev naj bi administracija Donalda Trumpa Unescu očitala protiizraelske težnje. Tiskovna predstavnica ameriškega zunanjega ministrstva Heather Nauert je pojasnila, da odločitve sicer niso sprejeli zlahka, vendar je Unescova protiizraelska naravnanost zanje pretirano moteča, izpostavila pa je še zamujanje z izplačili znotraj organizacije. Po drugi strani pa Trumpova administracija v skladu z njegovo politiko "najprej Amerika" preučuje smiselnost sodelovanja v več multilateralnih dogovorih oz. organizacijah.

Z ameriškega zunanjega ministrstva so sporočili še, da bodo z Unescom "še vedno sodelovali – in brez članstva kot država opazovalka prispevali stališča, poglede in strokovno znanje ZDA".

Izrael ubral enake korake kot ZDA
Kaj hitro po sporočilu Washingtona se je s podobnim oglasil še izraelski premier Benjamin Netanjahu. Kot so sporočili iz njegovega urada, je premier zunanjemu ministrstvu naročil, naj pripravi vse potrebno za umik Izraela iz Unesca skupaj z ZDA, poroča nemška tiskovna agencija DPA. Netanjahu je obenem pohvalil korak ZDA kot "pogumno in moralno odločitev, saj je Unesco postal gledališče absurda, in namesto da bi ohranjal zgodovino, to izkrivlja".

Oglasil se je tudi Danny Danon, veleposlanik Izraela pri ZN-u, ki je v svojem sporočilu zapisal: "Danes je nov dan v ZN-u, ko je treba plačati ceno za diskriminacijo Izraela. ZDA stojijo ob strani Izraelu in so resnični voditelj za spremembe v ZN-u. Zavezništvo med našima državama je močnejše kot kadar koli."

Zgodovina se ponavlja
Ne gre za prvi izstop ZDA iz Unesca, saj je bila enaka odločitev sprejeta že leta 1984 pod predsednikom Ronaldom Reaganom. Takratna razloga pa sta bila proti zahodnemu svetu nastrojena politizacija in neučinkovito upravljanje organizacije. Nato so se v letu 2003 pod predsedovanjem Georgea W. Busha znova vrnile v Unescovo združbo. Kot omenjeno, pa so nato leta 2011, torej pod predsednikom Barackom Obamo, ukinile svoje izdatno financiranje Unesca.

VIDEO
ZDA zapuščajo Unesco
P. G.
Prijavi napako
Komentarji
gremyus
# 12.10.2017 ob 15:50
Še dokaz, kako nor je zahod in kaj se pravzaprav skriva za tem primitivnim sistemom.
aktivist
# 12.10.2017 ob 15:39
Anarholiberalci. Samo cakam, da bodo uzakonili otrosko delo in suzenjstvo. Svobodni trg pa to...

Dvomim, da je Palestina bila razlog za izstop.
moj komentar
# 12.10.2017 ob 16:09
Izrael in ZDA sta eno in isto.
lojze001
# 12.10.2017 ob 16:04
Zaradi svoje neskladnosti z zdravo pametjo naj se cimprej izstopijo z Zemlje.
Enki
# 12.10.2017 ob 15:53
Pravilno.

Če je Saudova Arabija na položaju "UN Human rights council" in "UN woman rights" potem je lahko ,logičnemu človeku, popolnoma jasno, da nekaj zelo, zelo smrdi v ZNih.
poppy
# 12.10.2017 ob 15:38
Norost...
granadir
# 12.10.2017 ob 15:58
Jp... USrA počasi izstopa iz vsega... Počasi bo USrA izstopila tudi s prestola... To je že vsakemu s tremi delujočimi možganskimi sinapsami jasno, samo Evropa, še, kot politi pudlček skaklja okoli gospodarja...
Karakala
# 12.10.2017 ob 16:04
Še bolje! Kdo pa potrebuje to Ameriko. Samo za zgago je.
moj komentar
# 12.10.2017 ob 16:22
Kako kratka je pot od svetovnega policaja do svetovnega terorista.
bleeeee
# 12.10.2017 ob 16:03
ZDA bodo s koncem leta izstopile iz Unesca

Adijo
KovacevaKobila
# 12.10.2017 ob 16:25
Združene države Amerike bodo izstopile iz organizacije Združenih narodov za izobraževanje, znanost in kulturo

Bravo, ameriška vlada!

Najprej so izstopili iz pariškega sporazuma, ker se želijo distancirati od biznisu neprijaznega okoljevarstva.

Nato so objavili, da bodo podpirali nafto in premog, ker se želijo distancirati od kratkovidnosti obnovljivih virov energije.

Zdaj so izstopili iz Unesca, ker nočejo imeti nič z izobraževanjem, znanostjo in kulturo.

Radi bi tudi izstopili iz pogodbe z Iranom, ker se jim zdi preprečevanje jedrskega oboroževanja popoln nesmisel.

Trenutni ameriški administraciji težko očitamo, da ni dosledna. S sleherno odločitvijo zanesljivo izstopa iz 21. stoletja in se vrača v varni objem mezozoika.
svabo
# 12.10.2017 ob 16:19
Človek lahko samo še debelo gleda in opazuje razgradnjo mednarodnih odnosov. V pol leta je svet zaradi odločitev ameriške administracije (ni kriv samo Trump. Krivdo hočeš ali nočeš delijo vsi Amerikanci. Še posebej tiha večina) na poti v kaos. Če kdaj je čas za referendum v tej deželici je zdaj in sicer o izstopu iz Nata. Zdaj je še čas. Potem ga ne bo več.
Smeško
# 12.10.2017 ob 16:00
Mancica
# 12.10.2017 ob 15:56
Ja sej ameri in kultura...
gizmolinux
# 12.10.2017 ob 16:18
To pomeni, da bodo lahko bombardirale in razstreljevale po talibansko in Isis-evsko razne kulturne in civilizacijske spomenke po celem svetu (dvojčka WTC se ne štejeta v to dediščino) sarq press
moj komentar
# 12.10.2017 ob 16:44
ZDA so država, kjer je uzakonjena korupcija, ki se ji olepšano reče "lobiranje". Slednja postaja vse bolj agresivna in nenadzirana, kar se kaže na negativnih posledicah na vseh nivojih notranje in zunanje politike.
aufzic
# 12.10.2017 ob 17:03
V Unesco pa bi radi spravili Kosovo, sprejeli pa ne Palestine. Potem jih pa razumi.
jure-janzekovic
# 12.10.2017 ob 16:32
Pomoje je čas, da ostali svet počasi izključi dolar kot uradno valuto za plačevanje nafte, pa da vidimo njihove mišice potem
Kekec99
# 12.10.2017 ob 16:39
Amerika je šla v cvet.
gubceva11
# 12.10.2017 ob 16:30
Aja, naj pridejo slovenski vojaki domov. Američani nas bodo tako ali drugače nate..ili.
Mi pa kupujemo drago vojaško opremo. Eno samo izčrpavanje.
pripet
# 12.10.2017 ob 17:16
Sedaj je še retardom jasno, da židje/israhell upravlja z USA. Bodo ljudje ZDA spregledali in se otresli zla, ki ves svet vodi v pogubo. Jasno je da hočejo sionisti razplamteti 3.sv.vojno čimprej.
Kekec99
# 12.10.2017 ob 17:01
@JJstyle
Imaš prav, tudi sam sem mnenja da imajo raje vojno kjer bomo uničeni vsi kot pa da si priznajo da so zaradi lastnih napak zafurali tako silo kot so ZDA nekoč bile. Bomo videli kaj bo, tudi glede S.Koreje sem mnenja da se bodo ZDA umirile ker ima Kim nuklearne bombe, bodo pa našli novega tirana v Iranu, saj ta takega orožja še nima. Skratka, dokler bodo vojne bodo še nekako živeli, ko vojne en krat prenehajo pa ZDA nimajo več od česa živeti.
nightwing
# 12.10.2017 ob 16:25
Zdraharjev ne bo nihče pogrešal!
pripet
# 12.10.2017 ob 17:12
Dodala je še, da izstop ZDA pomeni izgubo tako za multilaterizem kot tudi za skupnost Združenih narodov.
--------------------------
Israhell in USA teroristi naj izstopijo še iz ostalih mednarodnih organizacij.
Avanture
# 12.10.2017 ob 16:37
Še iz NATA naj iztopijo, in naj nehajo siliti Evropejcev v vojno!
moj komentar
# 12.10.2017 ob 16:36
jure-janzekovic
Pomoje je čas, da ostali svet počasi izključi dolar kot uradno valuto za plačevanje nafte, pa da vidimo njihove mišice potem


Ni mišic...
To so samo napihnjeni baloni bilijardnih dolgov, ki jih ZDA vsiljujejo celemu svetu.
One trošijo in se zadolžujejo brez omejitev na račun zadolževanja vseh držav, ki so prisiljene poslovati v dolarju. Takoj, ko se bodo države odrekle dolarju, se bodo ZDA sesule same vase.
JJstyle
# 12.10.2017 ob 16:44
@Kekec99 Amerika je šla v cvet.

V cvet bomo šli mi, ko se ta oranžnemu dokončno spuli in pritisne na rdečo tipko.
Matjaz
# 12.10.2017 ob 16:58
Tako so naučeni Izraelci, živijo v svojem svetu.
moj komentar
# 12.10.2017 ob 16:28
Mene zanima samo eno vprašanje oziroma dejstvo:
Kdo je okupiral oziroma ugrabil ZDA?
Ta država na vseh področjih vztrajno tone, v svetu pa izziva vse več vojnih konfliktov.
maja kibira
# 12.10.2017 ob 16:26
Naj izstopijo se s planeta..nihce jih ne bo pogresal
KovacevaKobila
# 12.10.2017 ob 18:29
Resno, OZN? Kdo rabi OZN? Turk in podobni kravatarji, ki so sami sebi namen.

Za razliko od Trumpa, ki ga res potrebujemo ... in ki se po vaše razdaja za narod?

Tip sesuva okoljevarstvene dogovore oz. se obnaša kot dedek mraz za naftni lobi, deregulira finančni sektor oz. se obnaša kot dedek mraz za banksterje, davčno 'razbremenjuje' najbogatejše oz. se obnaša kot dedek mraz za elito, ljudem črta zdravstveno zavarovanje oz. se obnaša kot dedek mraz za zavarovalniški in farmacevtski lobi, grozi z nuklearno vojno, bombardira kup držav, zvišuje budžet vojski, prodaja orožje fundamentalistom, sesuva sporazume, ki prepovedujejo jedrsko oboroževanje in se nasploh obnaša kot dedek mraz za vojaško-orožarski lobi ...

Portret ultimativnega kravatarskega lubadarja.

Če kaj ne rabimo, so to samooklicani 'močni voditelji' (beri avtoritarci) a la Trump. In če kaj krvavo potrebujemo, je to delujoč OZN.

Ravno zato, ker se je OZN popolnoma degradiralo, smo danes priča lobotomskim intervencijam a la Irak, Libija, Afganistan, Sirija itn., lomastenju po suverenih državah z brezpilotnimi letali, metanju 'mater vseh bomb', novi jedrski tekmi, poplavi migrantov in terorizma itn.

Vsaka država, ki ima pet minut in nekaj bomb viška, lahko nekaznovano vdre h komurkoli in 'dela red'. Rezultat je zanesljivo drsenje v splošen kaos, ki smo mu danes priča.
Kekec99
# 12.10.2017 ob 17:11
@aufzic
Na Kosovu jim je uspelo spraviti džihadiste na oblast, v Siriji pa jim to ne uspeva. Sedaj bodo krenili na Evropo ker se je ta izkazala za zelo ranljivo ker svojih državljanov ne ščiti, oziroma bolj ščiti džihadiste ki se na njenem področju naseljujejo.
ennui
# 12.10.2017 ob 17:17
@aktivist

Zakaj pa "anarholiberalci"?
Kaj pa imajo ZDA veze z anarhizmo in liberalizmom? Bolj fašisti kot kaj drugega.
Prismuknjen
# 12.10.2017 ob 16:10
Delo Unesca so že v preteklosti večkrat zasenčili konflikti na Bližnjem vzhodu. Potem ko je organizacija v svoje članstvo sprejela Palestino, so namreč ZDA v letu 2011 prenehale s financiranjem organizacije

Kdo je bil takrat predsednik?
J@st
# 12.10.2017 ob 19:18
ZDA izstopajo iz Unesca zaradi protiizraelskih teženj
---------------------
Americani izstopajo ker nocejo placati clanarino za nazaj? Ker so veliko dolzni....
Zakaj niso omenili da Izrael tudi izstopa iz Unesca?....
mornar1310
# 12.10.2017 ob 16:32
Še en dokaz da se nahajamo v Dekadenci.
ti-ne
# 12.10.2017 ob 21:02
Skippy

# 12.10.2017 ob 20:54
Sicer pa niti Japonska več ne financira tega levičarskega aktivizma.

::::::::::::::::::::::
Da, nujno potrebujemo še več desničarskega egoizma.
pripet
# 12.10.2017 ob 19:47
Nimrod no.1
# 12.10.2017 ob 18:04
Prijavi neprimerno vsebino
‘Palestinci’ bi se mogli, kot Romi pri nas, asimilirati prevladujočemu narodu v državi.
--------------
Ne poznaš židovske vere in zakonov. Židje se ne smejo mešati z goyim "sodrgo". To jim vera prepoveduje.
Diliges
# 12.10.2017 ob 19:12
No ja, še en zanimiv detajl, ki potrjuje, da volk dlako menja, narave nikoli. Toliko vojn, kot jih je Obama zanetil v svojem mandatu v imenu demokracije, ga uvršča v sam vrh.
ti-ne
# 12.10.2017 ob 19:08
izobraževanje, znanost in kulturo.... logično, Trump ne rabi nič od tega.
PikiMiki
# 12.10.2017 ob 19:05
Hehe Skippy, ti ga pihneš. Saj vsake toliko, ti grata kaj pametnega napisat samo tole je pa zopet ena prava cvetka :D
serijski
# 12.10.2017 ob 17:22
Nas se USA že končno razpade in Izrael izbriše iz zemljevida BV, da bo spet mir na zemlji.
gubceva11
# 12.10.2017 ob 16:23
ZDA postajajo zombi.
Demenca resno ogroža človeštvo.
Seveda najprej nemočne.
Sledi vojna?
Ave Me!
# 12.10.2017 ob 23:04
Ne vem kako jim je sploh mesto v UNESCO-u, glede na to da financirajo ISIS, ki je uničil Palmiro in še marsikaj zaščitenega.
Polonko
# 12.10.2017 ob 20:51
Ameriška logika:
-Protiizraelske težnje (Palestina v UNESCO): ni OK.
-Protipalestinske težnje (okupacija, aparthajd, nezakonite izraelske naselbine itd.): OK.
GeorgeB
# 12.10.2017 ob 20:40
Kako to, da svetu še vedno ni jasno, da se je sionistična garnitura, ki se ima za vladarje sveta in edino ter izbrano ljudstvo z nadpravicami, dokopala do vseh obvladovalnih instrumentov države (ZDA), ki lahko preko svojih plačanih marionet cel svet obvladuje in ustrahuje.
ti-ne
# 12.10.2017 ob 20:00
pripet

# 12.10.2017 ob 19:50
Prijavi neprimerno vsebino ti-ne
# 12.10.2017 ob 19:08
izobraževanje, znanost in kulturo.... logično, Trump ne rabi nič od tega.
-----------------
Seveda ne. On je svojo izobrazbo in za svojo družino kupil z denarjem

:::::::::::::::::::::::::::
Kakšno izobrazbo? Kako izkoriščati delavce, izogibati se davkom in kje najceneje šivajo srajce, Bangladeš ali Honduras in katera zlata wc školjka je najdražja???
pripet
# 12.10.2017 ob 19:50
ti-ne
# 12.10.2017 ob 19:08
izobraževanje, znanost in kulturo.... logično, Trump ne rabi nič od tega.
-----------------
Seveda ne. On je svojo izobrazbo in za svojo družino kupil z denarjem
tupamaross
# 12.10.2017 ob 18:44
Naša država se lahko ogne kaosu le na ta način, da kriminal
in korupcijo zatre do same ničle. Vendar, zatirati kriminal ter
korupcijo morajo začeti na najvišji ravni, kar se pravi od sebe
samih pa navzdol in ne nasprotno.

Le tu je rešitev in nikjer več.
tupamaross
# 12.10.2017 ob 18:40
KovacevaKobila,
se strinjam, da vse nekako drsi v splošni kaos. Komu ta kaos
najbolj gre v prid. Majhnim in srednje velikim državam vsekakor
ne, velikim in močnim državam, predvsem svetovnim velesilam
pa ta kaos pride kot naročen.
Kazalo