Nujnost nadaljnjega sodelovanja in negovanja blagovne znamke EPK so na predstavitvi pozitivnih rezultatov lanske Evropske prestolnice kulture izpostavili tudi predstavniki drugih mest, ki so sodelovala v projektu. Poleg Maribora so to bila Ptuj, Murska Sobota, Velenje, Slovenj Gradec in Novo mesto. Foto: BoBo
Nujnost nadaljnjega sodelovanja in negovanja blagovne znamke EPK so na predstavitvi pozitivnih rezultatov lanske Evropske prestolnice kulture izpostavili tudi predstavniki drugih mest, ki so sodelovala v projektu. Poleg Maribora so to bila Ptuj, Murska Sobota, Velenje, Slovenj Gradec in Novo mesto. Foto: BoBo

Raziskavo za zavod Maribor 2012 izdeluje Ekonomska fakulteta Univerze v Ljubljani z ekonomistom Bogomirjem Kovačem. V njej želijo zajeti učinke EPK-ja, ki ga je lani gostil Maribor s partnerskimi mesti, na lokalno okolje in izdelati mogoče perspektive nadaljevanja tega projekta.

Skoraj 60 tisoč novih prenočitev
Delni rezultati raziskave kažejo, da je imel EPK pozitiven učinek za okolje. "Projekt je prinesel dodatno število turistov, in to zgolj zaradi EPK," je pojasnil kulturolog Andrej Srakar. To je še najbolj vidno v mariborski občini, kjer so našteli okoli 30.000 novih turističnih prihodov in okoli 58.000 novih turističnih prenočitev. Pozitiven učinek je tudi povečan obisk kulturnih prireditev, saj naj bi gledališča zaradi EPK-ja pridobila dodatnih 15.000 obiskovalcev. "Pozitivni rezultati se tudi že kažejo na ravni prihodkov podjetij, a tu še ne bi govorili o številkah, ker še niso znani natančni izračuni," je povedal Srakar.

So pa naredili okvirno oceno ekonomskega učinka, ki je tudi še zelo groba. "Lahko govorimo o tem, da je bil donos na investicijo v rangu med 1,4 in 1,9. To pomeni, da je bilo za vloženih približno 26 milijonov evrov generiranih med 36 in 50 milijonov evrov sredstev v gospodarstvu, kar mislimo, da je zelo pozitivno in se ujema z ocenami, ki so bile v preteklih letih narejene glede multiplikacijskih učinkov kulture," je dodal. Končni rezultati naj bi bili znani 1. maja, danes pa so se avtorji raziskave v Mariboru sešli z lokalnimi predstavniki, da slišijo tudi njihove poglede.

Ekonomist Kovač je na novinarski konferenci po srečanju povedal, da je imel EPK izrazito povezovalen značaj in predstavlja izjemno pomembno blagovno znamko v evropskem in nacionalnem kontekstu. "To, kar je Maribor lani končal, je pravzaprav začetek novih kandidatur," je povedal in spomnil, da bo Slovenija leta 2025 znova na vrsti za EPK. Novi mariborski župan Andrej Fištravec se je strinjal, da je treba zagotoviti, da bodo učinki EPK-ja dolgoročni. Sam želi nadaljevati sodelovanje s partnerskimi mesti Ptuj, Murska Sobota, Velenje, Slovenj Gradec in Novo mesto. Na državni ravni naj bi o tej zadevi spregovorili maja ob napovedanem obisku vlade v Mariboru, na lokalni ravni pa bodo z rebalansom občinskega proračuna poskrbeli za nadaljevanje nekaterih vsebin EPK-ja, je povedal.