V zadnjih letih je bil Comic-Con, vsakoletna orjaška stripovska konvencija v San Diegu, trdno v primežu mladinskih franšiz, kakršni sta Igre lakote in Somrak. Letos se težnja obrača nazaj k starim klasikam. Foto: EPA
V zadnjih letih je bil Comic-Con, vsakoletna orjaška stripovska konvencija v San Diegu, trdno v primežu mladinskih franšiz, kakršni sta Igre lakote in Somrak. Letos se težnja obrača nazaj k starim klasikam. Foto: EPA
Na Comic-Con ne pridejo samo superjunaki: zakonca sta se na primer oblekla v lika iz Kremenčkovih. Foto: Reuters
Studio Paramount svojo novo komično grozljivko Scout's Guide to the Zombie Apocalypse reklamira tako, da obiskovalce po ulicah San Diega lovijo zombiji. Foto: Reuters

Osrednji spektakel štiridnevne konvencije, ki se je začela včeraj, bo verjetno Disneyjeva petkova okrogla miza: predstavili bodo namreč sedmi del - in začetek nove trilogije - Vojna zvezd, The Force Awakens, ki prihaja konec letošnjega leta. Oboževalci upajo, da bo Disney predvajal prve odlomke iz filma in mogoče povabil še veterana franšize Harrisona Forda. Ford namreč filma ni še nič promoviral, odkar se je marca poškodoval v nesreči letala, ki ga je pilotiral.

Tudi drugi veliki studii so priznali poraz: nobeden izmed njih za petek ne načrtuje večjega dogodka, saj pričakujejo, da bodo vsi mediji in obiskovalci spremljali izključno razkritja v zvezi z Vojno zvezd.

Idealna platforma za oglaševanje že prepričanim
Comic-Con, ki se je pred 35 leti začel kot majhno srečanje najbolj zagrizenih oboževalcev, se je v zadnjih letih razvil v pomembno platformo za velike studie, ki hočejo promovirati svoje znanstveno-fantastične in superjunakom posvečene franšize, tudi za leto dni in več vnaprej.

"Comic-Con je danes v samem bistvu popkulture, saj vendar živimo v dobi superjunakov," je prepričan Sean Smith, direktor revije Entertainment Weekly. Glede na to, da se v San Diego na Comic-Con letno zgrne do sto tisoč ljudi, ima najbrž kar prav.

V soboto bo studio Warner promoviral svoj spektakel Batman v Superman: Dawn of Justice, ki v kina prihaja marca 2016. Najverjetneje bomo prvič skupaj videli celo igralsko zasedbo, vključno z glavnima zvezdnikoma, Benom Affleckom in Henryjem Cavillom.

Feni morda še bolj goreče upajo, da se bo pojavila ekipa filma Suicide Squad, nove franšize antijunakov z Jaredom Letom in Willom Smithom na čelu.

Studio 20th Century Fox bo najverjetneje pripeljal ekipo svoje največje franšize, Možje X (spektakel X-Men: Apocalypse prihaja maja 2016) in pa Ryana Reynoldsa, ki bo v filmski adaptaciji stripa Deadpool njegov nasilni in duhoviti protagonist.

Če nimaš česa sočnega, raje ostani doma
Drugi trije velikani med studii - Marvel Studios, Paramount Pictures in Sony Pictures - so se odpovedali večjim okroglim mizam, saj trenutno ne promovirajo nobenih pomembnejših franšiz. "Studii se zavedajo, da morajo imeti vrhunsko ponudbo, če nameravajo priti na Comic-Con. Če nimaš v rokavu nečesa, kar bo ljudi navdušilo, se ti to lahko dejansko maščuje ... In ni poceni dvigniti prah na Comic-Conu," še pravi Smith.

Z rastjo Comic-Cona, ki se je iz osrednjih hal razširil tudi na okoliška razstavišča, so studii in televizijske mreže začeli iskati tudi nove načine, kako nagovoriti oboževalce. Studio Paramount svojo novo komično grozljivko Scout's Guide to the Zombie Apocalypse denimo reklamira tako, da obiskovalce po ulicah San Diega lovijo zombiji.