»Za sintezo besede in filmskega znaka v domišljeno pripovedovani zgodbi o potovanju v preteklost in srečni vrnitvi v prihodnost,« je v svojo utemeljitev nagrade za najboljši scenarij na 16. Festivalu slovenskega filma zapisala žirija. Foto: Kinodvor
»Za sintezo besede in filmskega znaka v domišljeno pripovedovani zgodbi o potovanju v preteklost in srečni vrnitvi v prihodnost,« je v svojo utemeljitev nagrade za najboljši scenarij na 16. Festivalu slovenskega filma zapisala žirija. Foto: Kinodvor
Festival vsako leto pritegne okrog tri milijone ljudi - tudi več zvezdnikov - in zgenerira okrog 600 ilijonov dolarjev dobička. Foto: EPA
Zlati medved za najboljši film je na 64. Berlinalu prejel film Bai Ri Yan Huo (Black Coal, Thin Ice; Črni premog, tanek led) režiserja Diaoja Yinana; na Tribeci ga bodo predvajali v isti sekciji s Karpopotnikom.

Newyorški festival Tribeca, ki se bo letos odvijal med 16. in 27. aprilom, so leta 2002 zagnali - med ustanovitelji je bil tudi Robert de Niro - da bi na Manhattan po tragičnem 11. septembru vnesli novo življenje in spodbudili tamkajšnje gospodarstvo.

Netekmovalno sekcijo Viewpoints, ki bo letos na sporedu četrtič, festival posveča promociji "svežih in izrazitih avtorskih glasov, ki preizkušajo meje filmskega medija." V nabor 22 filmov so letos uvrstili tudi Ivanišinov stiliziran "film ceste", ki je pravzaprav videoposvetilo, ki podoživlja ustvarjalno potovanje Ivanišinovega stanovskega kolega Karpa Godine pred več desetletji.

Filmski portret brez portretiranca
Matjaž Ivanišin v Karpopotniku sledi popotovanju mladega Karpa Godine po Vojvodini, kjer je nastal nenavaden film ceste Imam jednu kuću, ki je danes ohranjen le fragmentarno. Začelo se je kot ideja za filmski portret Karpa Godine, ta pa je Ivanišinu postavil eno samo pravilo - da se v filmu ne sme pojaviti.

"Končalo se je s filmom o mladem filmarju K. G. in mojim osebnim filmskim posvetilom temu navdihujočemu avtorju. Vmes so bili kilometri, vasi, trkanja po vratih, obrazi in razni jeziki. Ko je bil film že končan, sem po naključju bral Danila Kiša, ki eno svojih zgodb začne takole: 'Edina nesreča (nekateri pravijo sreča) zgodbe, ki sledi, zgodbe, ki se rojeva v dvomu in negotovosti, je, da je resnična: zapisala jo je roka častivrednih ljudi in zanesljivih prič. A da bi bila resnična tako, kot sanja njen avtor, bi morala biti povedana v romunščini, madžarščini, ukrajinščini ali jidišu; ali še rajši, v mešanici vseh teh jezikov.' Za nekaj podobnega gre tudi v Karpopotniku," o svojem filmu pravi Ivanišin.

V isti sekciji z berlinskim zmagovalcem
Sekcija Viewpoints je letos, tako organizatorji festivala v sporočilu za javnost, "natrpana z nekonvencionalno izvirnostjo in obiljem, ki zagotavljata svetlo in živahno prihodnost neodvisnega filma." Častno nalogo odprtja sekcije je dobila ameriška "vampirska komedija" Summer of Blood v režiji Onurja Tukela. V naboru so med drugim tudi zaporniška drama Starred Up (David Mackenzie), Love and Engineering (Tonislav Hristov), finsko-nemško-bolgarska koprodukcija o piflarjih, ki iščejo trike za zmenke, Bad Hair (Mariana Rondon), zgodba o devetletniku iz Caracasa, ki sanja o gladkih in ravnih laseh, ter v Berlinu nagrajena kitajska srhljivka Black Coal, Thin Ice (Diao Yinan), v katerem upokojeni policist raziskuje niz umorov. O vseh filmih v sekciji lahko več izveste tukaj.