Christian Bale, Natalie Portman, Melissa Leo in Colin Firth: najnovejši  člani v panteonu oskarjevcev. Foto: Reuters
Christian Bale, Natalie Portman, Melissa Leo in Colin Firth: najnovejši člani v panteonu oskarjevcev. Foto: Reuters
Colin Firth
'In zdaj, če mi oprostite, se moram v zaodrju posvetiti določenim vzgibom,' je svoj govor sklenil Colin Firth. V mislih je imel ples, h kateremu ga 'silijo trzljaji v okončinah'. Foto: Reuters
Natalie Portman
'Iskreno, zares si želim, da bi bila nagrada priložnost za sodelovanje z drugimi nominirankami,' je kolegicam Jennifer Lawrence, Annette Bening, Nicole Kidman in Michelle Williams na dušo popihala Natalie Portman. Foto: Reuters
James Franco in Anne Hathaway
'Že, ampak kaj imaš od tega, če dobiš oskarja? se je spraševal James Franco. 'No, spoštovanje. Ljudje ti rečejo 'dobitnik oskarja,' mu je pomagala Anne. 'Čudno bi bilo, če bi me mama klicala 'James Franco, dobitnik oskarja' ... že kar dolgo me pozna.' Foto: EPA
Oskarji
Melissa Leo je morala Kirka Douglasa, ki ji je oskarja izročil, prositi, naj jo uščipne, da se je prepričala, da gre tokrat zares. Foto: Reuters
James Franco, Anne Hathaway
Šele po dobri uri je padla prva malo ostrejša šala: James Franco, oblečen v žensko, je pripomnil, da mu v tem hipu sms-e pošilja Charlie Sheen. Foto: Reuters
Aaron Sorkin
V začetku sezone nagrad je najbolje kazalo Socialnemu omrežju, pozneje pa ge je prehitela 'klasična' britanska zgodovinska drama Kraljev govor. A najboljši prirejeni scenarij je vseeno spisal Aaron Sorkin (Socialno omrežje). Foto: Reuters
Christian Bale
Melissa Leo in Christian Bale, ki v filmu The Fighter igrata zagrizeno mamo in z mamili zasvojenega sina, bosta domov odnesla vsak svojega oskarja za stransko vlogo. Foto: Reuters
James Franco in Anne Hathaway
James Franco: 'Nekateri filmi letos res nimajo primernih naslovov za mlajše občinstvo. Winter's Bone, Rabbit Hole, How To Train Your Dragon ... nagnusno.' Foto: Reuters
Celine Dion  nastopa med poklonom filmskim legendam
Tradicionalni kolaž, s katerim se Akademija vedno pokloni v preteklem letu umrlim filmskim ustvarjalcem - v zadnjem letu so nas zapustili Tony Curtis, John Barry, Gloria Stuart, Nielsen, Claude Chabrol, Pete Postlewhite, Patricia Neal, Lynn Redgrave, Peter Yates, Arthur Penn, Jill Clayburgh, Dennis Hopper, Dino de Laurentis in drugi - je s petjem pospremila Celine Dion. Foto: Reuters
Hailee Steinfeld
14-letna Hailee Steinfeld je letos ne le prvič nominirana, ampak tudi prvič na podelitvi oskarjev. Lani ob tem času se je še pripravljala na snemanje Pravega poguma, je povedala na rdeči preprogi. Foto: Reuters
Florence Welch
Ker Britanka Dido, ki je bila z Rollom Armstrongom in A. R. Rahmanom nominirana za pesem If I Rise (iz filma 127 Hours), ni mogla priti, so namesto nje producenti poklicali Florence Welch. Foto: Reuters
Oskarjevski blišč v Hollywoodu

Nedeljski večer oskarjev v gledališču Kodak je dokazal, da izjemna igra in dober scenarij še vedno pomenita več kot gora posebnih učinkov. Najboljši film je postala britanska zgodovinska drama Kraljev govor, ki je odnesla tudi kipca za režijo (Tom Hooper), najboljšega igralca v glavni vlogi (Colin Firth) in najboljši izvirni scenarij (David Seidler).


Najboljša igralca v stranskih vlogah sta, prav tako v skladu z napovedmi, postala Melissa Leo in Christian Bale, oba po zaslugi svojih vlog v filmu The Fighter. Morda edino večje presenečenje večera je oskar za tujejezični film - danska družinska drama Hævnen v režiji Susanne Bier.

Prvič nominiran in obenem že zmagovalec
Tom Hooper
se je za oskarja za najboljšo režijo zahvalil "trikotniku moške ljubezni" (torej Firthu, Rushu in samemu sebi), predvsem pa svoji mami, ki si je pred leti v gledališču ogledala predstavo Kraljev govor, nato pa poklicala svojega sina in mu povedala, da "je našla njegov naslednji film".

Tokrat precej zbran govor Natalie Portman
Tradicionalnega poklona vsem nominirankam za igralko v glavni vlogi ni izvedlo pet igralcev, kot je bilo v navadi zadnji dve leti, ampak je vsako od nominirank z nekaj prijaznimi besedami nagovoril Jeff Bridges. Odpiranje kuverte ni povzročilo nobenega večjega pretresa: za vlogo v blaznost počasi drseče plesalke newyorškega baleta je dobila visoko noseča Natalie Portman. Na robu solza se je zahvalila svojima staršema ("ki sta mi z vzgledom kazala, kako biti dober človek"), svojim prijateljem in ekipi, "Lucu Bessonu, ki mi je dal prvo službo, ko sem imela enajst let", "neustrašnemu vodji in vizionarju Darrenu Aronofskemu" ter svoji "lepi ljubezni, Benjaminu Millipiedu, ki mi je zdaj dal najpomembnejšo vlogo v življenju".

Za Bridgesom je čast nagovora nominirancev pripadla lanski nagrajenki Sandri Bullock, ki je poskrbela za nekaj redkih priložnosti za smeh v tem večeru. ("Colin, slišim, da je bil kraljici všeč Kraljev govor. Še dobro, ker najbrž se nameravaš kdaj vrniti v domovino. Jesse, še vedno čakam, da sprejmeš moje prijateljstvo na Facebooku. In Jeff, ti si to nagrado dobil že lani. Kaj praviš, če bi mogoče kdaj še komu drugemu dal priložnost?")

Colin Firth, najbrž edini nominiranec, za katerega ni bilo nobenega dvoma, da bo oskarja tudi dobil, je v svoji zahvali postregel s svojim tipično suhim, kultiviranim britanskim humorjem. "Oh. Občutek imam, da je moja kariera pravkar dosegla vrhunec. Moram vas posvariti, da čutim nekakšne krče v okončinah, ki bi se znali formirati v plesne gibe."

"F-bomba Melisse Leo"
Melissa Leo
, ki je bila tokrat nominirana že drugič, je svojega prvega oskarja sprejela iz rok 94-letnega, krhkega, a dobro razpoloženega igralskega veterana Kirka Douglasa. Vidno otrpla Melissa, ki ji je ušla tudi necenzurirana kletvica ("Ko sem pred dvema letoma tu gori gledala Kate, je bilo videti tako kl*****o lahko!") se je zahvalila svoji družini, soigralcem in seveda Akademiji.

"Ne bom spustil F-bombe, kot je to storila Melissa. Vsi vemo, da sem to v preteklosti že dovolj počel," se je slabo uro pozneje na "incident" duhovito navezal Christian Bale, letošnji oskarjev nagrajenec za najboljšo stransko vlogo (v filmu The Fighter), in pri tem namignil na svojo pisano zgodovino temperamentnih "izpadov" na snemanjih. "Hudiča! Dvorana, polna nadarjenih in lepih ljudi ... kaj počnem tukaj?" je še zavzdihnil ter se zahvalil svoji ženi in hčerki.

V malo več kot treh urah so na "večer večerov" filmske industrije podelili 24 zlatih kipcev. Za voditelja so tokrat izbrali igralca Jamesa Franca in Anne Hathaway, ki naj bi slovesnosti vdahnila "mladost in svežino", obenem pa simbolizirala usmerjanje pozornosti na "klasične" filmske igralce, in ne take, ki so poleg vsega še stand-up komiki ali voditelji pogovornih oddaj.

Temu primeren je bil tudi njun uvodni govor: James in Anne se nista toliko šalila na račun nominiranih zvezd in filmov, ampak raje poskrbela za ganljiv trenutek in pozdravila - Anne svojo mamo ("Drži se zravnano, ljubica, Steven Spielberg je tu," ji je ta položila na srce), James pa navdušeno babico ("Pravkar sem videla Markyja Marka!" - James:"Ahem, zdaj mu rečemo Mark Wahlberg." )

Prvo nagrado večera - oskarja za scenografijo je Tom Hanks izročil Robertu Strombergu in Karen O'Hara, ki sta pomagala ustvarjati pravljični svet Tima Burtona v Disneyjevem spektaklu Alica v Čudežni deželi.

Oskar za fotografijo je - prav tako iz rok Toma Hanksa - najbrž zasluženo dobil lastnika v ekipi poletnega spektakla Izvor. Wally Pfister se je (v skladu s hitrim tempom podeljevanja) utegnil zahvaliti le Christopherju Nolanu in svojim staršem.

Najboljše iz sveta animacije
Mila Kunis
in Justin Timberlake (ki mu je ušlo "priznanje", da je on pravzaprav zmuzljivi Banksy) sta prav tako podelila dva oskarja - za najboljša celovečerni in kratkometražni animirani film. Med slednjimi je slavil The Lost Thing (oziroma njegova režiserja Shaun Tan in Andrew Ruhemann). Oskar za najboljši animirani celovečerec je šel po sledeh "malega zlatega" za igralko v stranski vlogi - torej po pričakovanjih. Dobili so ga ustvarjalci Sveta igrač 3, ki so tako za seboj pustili animaciji Kako izuriti svojega zmaja in The Illusionist.

Najboljša scenarija: Socialno omrežje in Kraljev govor
Javier Bardem in Josh Brolin, odeta v bleščeče bela smokinga, sta podelila oskarja za najboljši prirejeni scenarij. Po vseh pričakovanjih je bil za svoj bleščeče artikulirani, duhoviti in ostri scenarij Socialnega omrežja dobil Aaron Sorkin, obenem prvi nagrajenec, čigar zahvalni govor so morali "povoziti" z glasbo orkestra.

David Seidler, ki je postal najstarejši nagrajenec v kategoriji izvirnega scenarija, se je v svojem govoru med drugim zahvalil "Njenemu veličanstvu, ki me ni zaprlo v Tower, ker sem uporabil besedo Melisse Leo" (torej kletvico na f-, op. n.). "Nagrado sprejemam v imenu vseh jecljavcev na svetu: Imamo glas in bili smo slišani," je še povedal Seidler.

Oskarja za najboljši tujejezični film je podelil "dvojezični" par - Helen Mirren je govorila v francoščini , Russell Brand pa jo je po svoje prevajal v angleščino. Prav tako presenetljiv je bil zmagovalec: oskar ne potuje z ekipo filma Ču do vi to v Mehiko, ampak na Dansko. Za film Hævnen/In a better world ga je dobila danska režiserska Susanne Bier.

Iz rok Hugha Jackmana in Nicole Kidman sta oskarja za izvirno glasbeno podlago prišla prevzet Trent Reznor in Atticus Ross, ki sta glasbeno izvrstno opremila Fincherjev film Socialno omrežje.

Tehnična oskarja za Izvor
Naslednji iz serije "tehničnih oskarjev" - kipec za najboljše mešanje zvoka - so dobili Lora Hirschberg, Gary Rizzo in Ed Novick, del ekipe Nolanovega Izvora. Po isti poti je šel minuto pozneje še oskar za najboljšo montažo zvoka: dobitnik Richard King je poudaril, da je za oskarja zahvalo 1000-odstotno dolžen Christopherju Nolanu.

Eterična Cate Blanchett v avantgardni obleki, "edina igralka, ki je igrala tako Boba Dylana kot kraljico Elizabeto I. in Catherine Hepburn", kot jo je napovedal Franco, je oskarja za najboljšo masko podelila Ricku Bakerju in Daveu Elseyu, ki sta Benicia del Tora spremenila v Volkodlaka, oskarja za najboljšo kostumografijo pa Colleen Atwood, ki je v razkošne kostume oblekla kraljestvo Alice v Čudežni deželi.

Kratki, a sladki
Amy Adams in Jake Gyllenhall, podeljevalca oskarja za najboljši kratkometražni dokumentarec (Jake: "To je tista kategorija, zaradi katere "zamočite" svojo domačo stavnico"), sta v pozlačeni kuverti našla naslov Strangers No More (Karen Goodman in Kirk Simon). Najboljši kratkometražni igrani film je postal God of Love. "Očitno bi le moral iti k frizerju," je svojo zahvalo živčno začel režiser Luke Matheny.

Banksy ni dobil priložnosti za "razkritje"
"Kadar je svet krut in gredo stvari narobe, lahko vedno pobegnemo v kino," je svoj nagovor začela TV-ikona Oprah Winfrey. "To pa je nagrada za film, ki nam ni pustil pobegniti." Najboljši dolgometražni dokumentarec je postal Inside Job (Charles Ferguson in Audrey Marrs), globalna analiza vzvodov, ki so privedli do globalne finančne krize leta 2008. (Ferguson je bil tudi edini, ki se je v svojem govoru dotaknil politične teme. Opozoril je, da do danes nobeden od krivcev za finančni zlom ni pristal za zapahi).

Nagrada za osupljive vizualne učinke Nolanovih sanj
"Oskarja za človeka, ki uživa v tem, da si v brado momlja tehnične podatke, medtem ko pred zelenim platnom visiš obešen na glavo ..., in to šest ur" - tako z besedami Roberta Downeyja jr., sicer pa oskar za posebne vizualne učinke: tudi tega je kakopak dobila ekipa filma Izvor (Chris Corbould, Andrew Lockley, Pete Bebb in Paul J. Franklin). Z najboljšo montažo zvoka se ponaša Socialno omrežje (Kirk Baxter in Angus Wall).

Randy Newman; stari znanec oskarjevskega odra
Producenta podelitve Bruce Cohen in Don Mischer sta letos v osrednjo prireditev sklenila vrniti živo izvedbo skladb, nominiranih za najboljšo izvirno filmsko pesem. Z oskarjem je bila nagrajena skladba We Belong Together iz animacije Svet igrač 3, pod katero se je podpisal Randy Newman.
Nagrajenec si ni mogel kaj, da ne bi pripomnil, da "nima najboljše statistike": nominiran je bil že petnajstkrat, pa je to "šele" njegov drugi oskar. "Tega sicer ne počnem nalašč - nočem biti kriv za dolgočasen spored - ampak doslej sem še vsakič pomagal še dodatno podaljšati že tako dolg šov."

V odštevanju do današnjega večera so bile kot nekakšen kazalnik, v katero smer se bo nagnila oskarjevska tehtnica, druge podelitve nagrad filmske industrije: svoje sodbe je med drugim izreklo že tuje združenje novinarjev v Hollywoodu ter režiserski, igralski in scenaristični cehi. V začetku "sezone nagrad" je najbolje kazalo Socialnemu omrežju, pozneje pa ge je prehitela "klasična" zgodovinska drama Kraljev govor.

Oskarjevski blišč v Hollywoodu