Letošnji festival Diagonale, ki poteka med 4. in 9. aprilom, je odprl dokumentarec Favoriten Ruth Beckermann (1952), naslovljen po desetem dunajskem okrožju, ki ga zaznamuje multikulturnost.

Film prinaša portret razreda in njegove predane učiteljice v največji osnovni šoli na Dunaju. Dokumentarec hkrati preučuje poučevanje in učenje v avstrijski prestolnici, kjer za več kot 60 odstotkov učencev osnovnih šol nemščina ni primarni jezik in kjer primanjkuje učiteljev. Film pokaže tudi, da morajo imeti vsi otroci pravico do najboljše mogoče izobrazbe, ne glede na njihov finančni položaj ali rod, piše na festivalski spletni strani.

Na tokratnem festivalu se bodo posvetili tudi poglobitvi filmskega sodelovanja med Slovenijo in Avstrijo, kar naj bi prispevalo k boljšim pogojem za filmske produkcije in koprodukcije. V okviru novega festivalskega sklopa Forum bodo v soboto, 6. aprila, kot študijski primer predstavili film Orkester Matevža Luzarja. Med drugim se bodo posvetili vprašanju, zakaj filma, pri katerem so sodelovali avstrijski igralci, kot sta Maria Hofstätter in Alexander Mitterer, ni bilo mogoče realizirati kot koprodukcijo. Sledila bo panelna razprava, na kateri bodo sodelovali tudi Roland Teichman z Avstrijskega filmskega inštituta (ÖFI), direktorica Slovenskega filmskega centra (SFC) Nataša Bučar in slovenska producentka Petra Vidmar.

Pri filmu Orkester Matevža Luzarja, ki je bil tudi slovenski kandidat za oskarja za najboljši mednarodni celovečerni film, je kot koproducent sodelovala tudi RTV Slovenija. Foto: Mitja Ličen
Pri filmu Orkester Matevža Luzarja, ki je bil tudi slovenski kandidat za oskarja za najboljši mednarodni celovečerni film, je kot koproducent sodelovala tudi RTV Slovenija. Foto: Mitja Ličen

Letošnji festival ima ob Forumu še dva nova sklopa: to sta Položaj (Position), ki je nadomestil nekdanji sklop Osebno (Personale), in Zgodovina filma. V okviru tega se bodo posvetili tudi filmom iz nekdanje Jugoslavije in Turčije, ki so spremljali tok tako imenovanih gastarbajterjev v 60. in 70. letih preteklega stoletja. V povezavi s tem bo v okviru festivala prvikrat izšel Diagonalni zbornik, osrednja tema bodo prav delovne migracije.

Dominik Kamalzadeh in Claudia Slanar, ki sta prevzela vodenje festivala, sta se odločila začetek dogajanja preložiti s torka na četrtek, da bi "dogajanje še bolj uskladila s pestrim programskim koncem tedna". Dodala sta, da so festivali "zdaj potrebni bolj kot kadar koli prej". "V dobi prevelike ponudbe 'vsebin' ne služijo le kot vodnik skozi visokokakovostno kinematografsko in festivalsko ponudbo leta, ampak nudijo tudi priložnosti za preboj iz 'mehurčka' preferenc," je poročala avstrijska tiskovna agencija APA.

Na festivalu Diagonale podelijo tudi najpomembnejše filmske avstrijske filmske nagrade. Letos se za nagrade v skupni vrednosti približno 111.500 evrov poteguje 123 filmov. Nagrade bodo podelili na slovesnosti v ponedeljek, 8. aprila. V mednarodni žiriji so tokrat avstrijska kamermanka Ortrun Bauer, nemška filmska kritičarka Elena Meilicke ter švicarski scenarist, producent in režiser Silvan Zürcher. Nagrade občinstva bodo podelili na slovesnosti dan pozneje, torej na zadnji dan festivala.