Marins, brazilski režiser, scenarist, igralec in producent se je že leta 1964 vpisal med velikane žanra horror s prvo brazilsko grozljivko. Njegovi kultni filmi so ga ustoličili za brazilsko horrorikono. Med drugimi ga je opevala svetovno znana glasbena skupina Sepultura, sam brazilski predsednik ga je nagradil za dosežke v kulturi. Foto: Grossmanov festival
Marins, brazilski režiser, scenarist, igralec in producent se je že leta 1964 vpisal med velikane žanra horror s prvo brazilsko grozljivko. Njegovi kultni filmi so ga ustoličili za brazilsko horrorikono. Med drugimi ga je opevala svetovno znana glasbena skupina Sepultura, sam brazilski predsednik ga je nagradil za dosežke v kulturi. Foto: Grossmanov festival
Zaradi prepovedi snemanja in predvajanja njegovih filmov ter posledičnih finančnih težav je Jose Mojica Marins več let snemal tudi bizarne erotične in pornografske filme, eden izmed njih se lahko 'pohvali' s prvo upodobitvijo bestialnosti v Braziliji. Foto: Grossmanov festival

Festival filma in vina, ki vsako leto - letos od 26. do 31. julija - poteka v Ljutomeru, se bo letos poklonil botru brazilske grozljivke, ki se je kot mojster ekscesa in provokacije ter neutrudni filmski fanatik v svoji domovini zapisal kot 'horrorikona'. Prvič bomo v Sloveniji lahko videli nekatere izmed Marinsovih filmov, podelili pa mu bodo tudi kipec starega hudega mačka za življenjsko delo.

Že pri 10 razburil duhovnika
Svoj prvi kratki film, versko obarvani Judgment Day, je Marins posnel pri 10 letih in že z njim mu je, čeprav nenamerno, uspelo šokirati duhovnika, ki si ga je med prvimi ogledal. V njem namreč po bogaboječe pridejo leteče krste, grešniki pa razpadejo in se spremenijo v črve. Pozneje je postal znan po tem, da je igralke in igralce na avdicijah preizkušal tako, da jim je dal jesti žive hrošče ali pa jih je kar zakopal pod zemljo; v prizorih s pajki in kačami - ki jih je v njegovem filmu precej - je uporabljal prave živali.

Brezbožen in sadističen grobar
Zaslovel je leta 1964, ko je posnel prvo brazilsko grozljivko At Midnight I'll Take Your Soul, v kateri je prvič nastopil kot Coffin Joe, brezbožen in sadističen grobar, ki je obseden s spočetjem popolnega potomca in ki je za svoj cilj pripravljen zagrešiti najhujše zločine. S svojimi filmi je prinesel svojstveno vizijo žanra in ustvaril nenavaden, a neustavljivo privlačen svet, v katerem se najde prostor tako za eksplicitno krvave prizore, pred katerimi se lahko skrije večina konkurence, vključno s predstavniki podžanra torture porn, kot za samosvoje nadrealistične prijeme, ki so mu prinesli primerjave z Luisom Bunuelom in Alejandrom Jodorowskim.

Čeprav se Coffin Joe vsaj epizodno pojavi v skoraj vseh Marinsovih filmih, uradno trilogijo poleg že omenjenega At Midnight I'll Take Your Soul tvorita še This Night I'll Possess Your Corpse (1967) in Embodiment of Evil (2008). Sklepni del trilogije o Coffinu Joeju je pred dvema letoma po umestitvi na beneški festival osvojil nagrade v Sitgesu in na montrealski Fantasii, kjer je Marins tudi prejel nagrado za življenjsko delo.

Med velikimi pošastmi
Z leti je Coffin Joe, ne glede na to, da so brazilske oblasti med vojaško diktaturo skupaj s Cerkvijo, ki ji je lik ateističnega Joeja neljub, skušale Marinsu preprečiti snemanje in celo predvajanje filmov (leta 1969 so prepovedale predvajanje filma Awakening of the Beast in zahtevale uničenje vseh kopij filma), postal najbolj priljubljena brazilska horrorikona, ki jo vzporejajo z liki, kot sta Drakula in Frankensteinova pošast.