V tekmovalnem programu so bili predstavljeni filmi: Samo bog odpušča Nicolasa Windinga Refna, Inuk: Eskimovo potovanje Mika Magidsona, Mlada in lepa Francois Ozona, Ulica v Palermu Emme Dante, Ostrostrelec Michela Placida, Michael Kohlhaas Arnauda des Pallieresa, Ponarejevalec Gorana Markovića, V vsaki roki pištola Cesca Gaya, Diaz: Ne počistite te krvi Daniela Vicarija, V razcvetu Nane Ekvtimishvili in Simona Grossa ter Ko se zdani Gorana Paskaljevića. V sekciji Posebne projekcije, ki predstavlja nove slovenske filme in koprodukcije, pa Razredni sovražnik Roka Bička, kratki film Janeza Lapajneta Kdo se boji črnega moža?, Zoran, moj nečak idiot Mattea Oleotta ter biografski glasbeni celovečerni dokumentarni film Jan Plestenjak: Priznam Bojana Dovrtela. V fokusu je bil sodobni švedski film. Foto: FEMF
V tekmovalnem programu so bili predstavljeni filmi: Samo bog odpušča Nicolasa Windinga Refna, Inuk: Eskimovo potovanje Mika Magidsona, Mlada in lepa Francois Ozona, Ulica v Palermu Emme Dante, Ostrostrelec Michela Placida, Michael Kohlhaas Arnauda des Pallieresa, Ponarejevalec Gorana Markovića, V vsaki roki pištola Cesca Gaya, Diaz: Ne počistite te krvi Daniela Vicarija, V razcvetu Nane Ekvtimishvili in Simona Grossa ter Ko se zdani Gorana Paskaljevića. V sekciji Posebne projekcije, ki predstavlja nove slovenske filme in koprodukcije, pa Razredni sovražnik Roka Bička, kratki film Janeza Lapajneta Kdo se boji črnega moža?, Zoran, moj nečak idiot Mattea Oleotta ter biografski glasbeni celovečerni dokumentarni film Jan Plestenjak: Priznam Bojana Dovrtela. V fokusu je bil sodobni švedski film. Foto: FEMF
Goran Paskaljević je prejel nagrado za prispevek k razvoju evropske kinematografije. Režiser se je predstavil tudi s filmom Ko se zdani, za katerega je Milan Spasić prejel nagrado za fotografijo. Foto: FEMF

Poseben dosežek na področju filmske dokumentaristike je priznan ekipi filma Jan Plestenjak: Priznam, avtorski prispevek k razvoju evropske kinematografije pa Goranu Paskaljeviću.
S temi nagradami se v Piranu končuje 4. festival evropskega in mediteranskega filma FEMF, ki je bil zasnovan, da bi slovenskemu gledalcu, še posebej občinstvu z Obale, približali kakovosten evropski film.

Srečanje v ozki palermski ulici

Po izboru mednarodne žirije festivala v sestavi Lenka Kny, Zlatko Vidacković in Valentin Perko je nagrado za najboljši film prejela filmska drama Ulica v Palermu (Via Castellana Bandiera) italijanske režiserke Emme Dante. Obrazložitev žirije je, da filmu uspe odlično prikazati pereče težave, ki jih povzročajo meje med posameznimi narodi. Ogrodje filma tvori srečanje dveh avtomobilov v ozki palermski ulici. Za volanom obeh sta ženski, ena s svojo ljubezensko partnerico, druga z zetom in družino, nobena pa se ne želi umakniti. Njun zagrizen spopad, ki se zavleče v noč, je le mreža, v kateri so vtkani najrazličnejši odnos, ljubezenska razmerja, družinske vezi in občutja tamkajšnjih prebivalcev. Za vlogo v filmu je Elena Cotta na letošnjem beneškem festivalu prejela nagrado za najboljšo žensko vlogo.
Kriminalni žanr iz najboljših časov
Nagrado za najboljšega režiserja tekmovalnega programa je dobil Michele Placido za film Ostrostrelec (Le Guetteur), francoski policijski triler, v katerem izkušeni detektiv nastavi zasedo bančnim roparjem, ko zapuščajo kraj zločina. A njegov načrt propade in začne se lov na člane tolpe. Žirija je o filmu zapisala, da "s svojo prepričljivo režijo prikliče v spomin najboljše filme kriminalnega žanra, kakršni so nas navduševali nekoč".
Srbski kandidat za tujejezičnega oskarja
Nagrado Vilko Filač za najboljšega direktorja fotografije so podelili Milanu Spasiću za kamero v filmu Ko se zdani (Kad svane dan) v režiji Gorana Paskaljevića. Srbski kandidat za oskarja v tujejezični kategoriji pripoveduje o 72-letnem profesorju glasbe Miši Brankovu, ki med izkopavanjem na kraju, kjer je včasih stalo koncentracijsko taborišče, najde škatlo z dokumenti in odkriva svoj pravi družinski izvor. Kot je zapisala žirija, se je kamera "približala režiji do zadnje podrobnosti". "Film podpira režiserjevo zamisel tako po dramaturški kot slikovni plati, kar je po mnenju žirije tudi osnovno poslanstvo fotografije v filmu, da režiser in snemalec enako mislita, dihata in živita."
Nagrade festivala
Festival, katerega vodja programa je Jelka Stergel, podeljuje nagrado za poseben dosežek na področju filmske dokumentaristike, ki jo letos prejme avtorska ekipa filma Jan Plestenjak: Priznam režiserja Bojana Dovrtela, nagrado za avtorski prispevek k razvoju evropske kinematografije pa bo šla v roke Goranu Paskaljeviću, režiserju filma Ko se zdani.
Spodaj si lahko ogledate tudi napovednike za nagrajene filme.