Kritiki so hongkonško Preprosto življenje opisali kot film, ki je
Kritiki so hongkonško Preprosto življenje opisali kot film, ki je "kitajski in obenem univerzalen", ter kot ganljivo odo človeški širokosrčnosti. Foto: Kino Otok
Cezar mora umreti
Jetniki v rimskem zaporu Rebibbia na lastni koži ugotovijo, da je Shakespeare v svojih tragedijah tematiziral večne človeške strasti.
Kino Otok
V prvih dneh junija in pred tistim "resnim" navalom turistov Izola nekaj dni živi in diha film. Foto: MMC RTV SLO

Ker je Kino Otok festival, ki gradi na preprostosti, v katero pa vsako leto vplete več zanimivih imen svetovne kinematografije, ni pretirano presenečenje, da bo filmsko dogajanje letos odprla filmofilska poslastica Preprosto življenje (Tao Jie, 2011). Mojstrovino, v kateri drobna družinska zgodba, ganljiva epizoda iz navadnega življenja dveh navadnih ljudi, preraste v nežno in iskreno odo starosti, je po resničnih dogodkih ustvarila režiserka Ann Hui.

Pri svojem delu se Huijeva pogosto loteva družbenih vprašanj, poznamo pa jo kot eno ključnih predstavnic hongkonškega novega vala ter eno najpomembnejših in najbolj inovativnih hongkonških filmskih ustvarjalk. O tem pričajo tudi številne nagrade, ki jih je prejela za Preprosto življenje. S svojo prepričljivo upodobitvijo hišne pomočnice in pestunje je navdušila tudi glavna igralka v filmu Deanie Ip, ki je bila za svojo vlogo nagrajena na 68. beneškem filmskem festivalu.

Koristna festivalska naveza
Slovenski gledalci si bodo film imeli priložnost ogledati po zaslugi sodelovanja s festivalom Far East, največjim festivalom azijskega filma v Evropi, ki poteka v Vidmu v Italiji. Gre za eno v vrsti prijateljskih povezovanj Kina Otoka s partnerskimi festivali v regiji in kot prijateljica v Izolo prihaja direktorica festivala Far East Sabrina Baracetti, ki bo pospremila uvodno projekcijo.

Premiera berlinskega zmagovalca
V sekciji Letni kino Manzioli se bo zgodila tudi slovenska premiera filma Cezar mora umreti (Cesare deve morire). Slovenskemu občinstvu bo na ogled le dobre tri mesece po tem, ko ga je za najboljši film razglasila žirija letošnjega Berlinala, zadnjega na urniku velikih filmskih festivalov. Posnela sta ga brata Paolo in Vittorio Taviani, legendi italijanskega filma, ki sta v zgodovino zapisana tudi s filmom Oče gospodar (Padre Padrone) iz leta 1977, s katerim sta osvojila zlato palmo v Cannesu.
V svojem najnovejšem filmu spremljata jetnike v strogo varovanem rimskem zaporu Rebibbia med vajami za gledališko uprizoritev Shakespearjevega Julija Cezarja. Drama o zarotah, izdajstvu, časti in tovarištvu v nevsakdanjem zaporniškem kontekstu z resničnimi obsojenci pridobi še intenzivnejši naboj, film pa se tako na prepričljiv način pokloni umetnosti kot nečemu, kar nas dela ljudi.

Izolo bo ob tej priložnosti obiskala tudi Giovanna Taviani, hči Vittoria Tavianija. Giovanna, ki je tudi sama režiserka, bo hkrati gledalcem in ustvarjalcem predstavila svoj festival Salina Doc Fest, ki vsako leto septembra poteka na Salini, enem izmed Eolskih otokov v Tirenskem morju.

Že omenjena povezovanja s sorodnimi festivali v okolici, med katerimi sta še Mednarodni filmski festival v Rotterdamu, pa novosadski festival Cinema City, bodo letošnjemu Kinu Otoku vtisnila močan pečat. Obenem ga bodo zaznamovali mladi avtorji: nekaj se jih bo v Izolo potrudilo priti z novosadskega festivala, spet drugi, večinoma domači, bodo svoje kratkometražne filme predstavili v sekciji Video na plaži.

Festival bo postregel tudi z izborom radikalnejših form in vsebin v sekciji Signali. Otrokom in najstnikom je namenjen program Kinobalon, s katerim v Izoli gostuje ljubljanski Kinodvor. Spremljali ga bodo ustvarjalne delavnice, dejavnosti in pogovori o filmih v okviru vsakodnevnega brezplačnega varstva v Sezamovem kotičku.