Film
Ne bom več luzerka
. Glavno protagonistko Špelo upodablja Eva Jesenovec, ki je od pred kratkim članica ansambla ljubljanske Drame. V filmu poleg nje igrajo med drugim še Saša Pavček, Brane Završan, Jurij Drevenšek, Tina Potočnik Vrhovnik, Aljaž Jovanović in Timon Šturbej. Foto: Slovenski filmski center/Željko Stevanić
       Blizu so mi drame s subtilnimi elementi komedije. Zdi se mi, da je to tudi žanrsko nekako najbolj realistična zvrst, ali pa je pa morda moj pogled na življenje najbolj temu podoben. Sicer ne živimo ravno komedije vsak dan, živimo pa veliko enega absurda ali pa ironije.       
 Urša Menart
Urša Menart
Urša Menart je do zdaj posnela dva celovečerna dokumentarna filma, Nekoč je bila dežela pridnih (2011) in Kaj pa Mojca? (2014), Ne bom več luzerka pa je njen celovečerni prvenec. Foto: Vertigo, Željko Stevanić

Ne bom več luzerka: razkol med pričakovanji do mladih in njihovimi dejanskimi možnostmi

Film Urše Menart je odprl Festival slovenskega filma
11. september 2018 ob 12:59
Portorož - MMC RTV SLO, STA

"Naši starši so bili idealistični. Razmišljali so o tem, da bomo imeli več možnosti v življenju, kar morda resnično imamo, a je na drugi strani ekonomski položaj za nas precej težji, česar pa niso predvideli," pravi režiserka in scenaristka Urša Menart, katere film Ne bom več luzerka je odprl 21. festival slovenskega filma.

Urša Menart (1985) je do zdaj posnela dva celovečerna dokumentarna filma, Nekoč je bila dežela pridnih (2011) in Kaj pa Mojca? (2014), Ne bom več luzerka pa je njen celovečerni prvenec. V filmu glavno protagonistko Špelo upodablja Eva Jesenovec, ki je od nedavna članica ansambla ljubljanske Drame. V filmu poleg nje igrajo med drugim še Saša Pavček, Brane Završan, Jurij Drevenšek, Tina Potočnik Vrhovnik, Aljaž Jovanović in Timon Šturbej.

Humorno obravnavanje "zateženih" tem
Film, ki je nastal tudi v koprodukciji RTV Slovenija, z dobro mero humorja v ospredje postavlja razkol med pričakovanji do mladih in dejanskimi možnostmi, ki jih imajo na svoji karierni poti. Glavna protagonistka filma Špela pa je lik z zelo trdnimi načeli, vendar prav zaradi tega tudi sama sebe kdaj spravi v neprijetne situacije.

"Špelo zaznamuje tudi specifičen način, kako se odzove na stvari, ki se ji dogajajo. Všeč mi je tudi njena trma oziroma nepopustljivost pri določenih stvareh. Nasploh se mi zdijo zanimivi liki, ki niso zgolj žrtve okoliščin, čeprav to Špela na neki način je, a zna vse skupaj tudi sama še dodatno zaplesti," glede glavne junakinje pravi Menartova.

Tudi po 30. letu še zmeraj pri starših
Ne bom več luzerka med drugim odpira temo današnje situacije, ko otroci še pri 30 letih živijo pod streho svojih staršev. Tako si tudi Špela želi biti neodvisna, vendar ji sistem tega ne omogoča.

Trmasto se odloči ostati v Ljubljani in se pri 29 letih po spletu nesrečnih okoliščin znajde na kavču svojih razočaranih staršev, osamljena in brez službe, sredi krize, ki se v Sloveniji za številne kar noče končati. Posledično se odloči, da bo svoje življenje do naslednjega rojstnega dne obrnila na bolje, toda skupina novih prijateljev ji utegne že tako desetletje predolgo adolescenco samo še podaljšati.

Menartova je prepričana, da se prek tovrstnih situacij kaže tudi odnos družbe do določene generacije in da se ta generaciji mladih, ki živijo v Ljubljani, vse težje osamosvoji. Tukaj pa je še težava preizobraženosti, ki ga izpostavlja kot tipični sindrom svoje generacije.

Težavnost nezaustavljivega bega možganov
Film pa izpostavlja še izseljevanje mladih v tujino. "Med mladimi se pogosto pojavi vprašanje, kaj naj sploh tukaj počnem, če pa je drugje lahko bolje. Tudi starejšim se včasih zdi čudno, da še vedno obstajajo mladi, ki si želijo ostati v Sloveniji. Starejši pogosto celo priporočajo odhod v tujino, v smislu, pojdite, dokler ste še mladi, in izkoristite to priložnost. A tako razmišljanje v resnici ne rešuje težav," še meni Urša Menart.

VIDEO
Podelitev Badjurove nagrade in zagon 21. FSF-ja
P. G.
Prijavi napako
Komentarji
SKing
# 11.09.2018 ob 13:56
No, glede tega, da je lahko vsak podjetnik...to pa niti slučajno ni res. To je laž, ki so jo nekateri razpihovali v času krize in jo še danes.

Da si ti podjetnik, moraš par stvari imeti v glavi povsem razčiščenih:
1) Podjetnik nima stalnega delovnika. Včasih dela 3 ure na dan, včasih 12 ur na dan. Nima dopusta kot zaposleni. Včasih ga ima 2 meseca, včasih v celem letu niti 1 teden.
2) Podjetnik mora predvsem znati prodajati. Pa je vseeno kaj. Če ti je težko iti na teren prodajati - nisi za podjetnika.
3) Podjetnik nima stalnega prihodka. Kakšen mesec ima tudi 5.000 EUR, pa potem dva meseca nič. Kdor želi 1.000 EUR na mesec stalno - ni podjetnik.
4) Družba in družina nimata pri tem dosti povezav. Res je sicer, da če imaš vplivne starše ali če imaš doma firmo, si v začetni prednosti. Ampak zgolj to. Vse ostalo moraš spet ustvariti sam. In mnogi so iz nič nekaj naredili.
5) Pa še ključna stvar. V medijih se izpostavlja Akrapoviča, Boscarola, Talking Tom in podobno - to so vsi veliki podjetniki. Redko pa se izpostavi koga, ki ima mogoče 1-3 zaposlene, a je še zmeraj uspešen in dobro živi. S tem mnoge ljudi prestrašiš, da ne boš nikdar zmogel doseči Akrapoviča ali Tuša ali kogarkoli takšnega. Zakaj pa bi? Morda pa je komu čisto v redu, da ima 1-3 zaposlene in to je to. V čem je tu težava? Ni je.
Resni_falot
# 11.09.2018 ob 13:07
Resitev: vec sociale. Not.

Vec primernegpa podjetniskega okolja, pa bodo priloznosti. Slovenci med najbolj izobrazemimi, podjetnikov pa malo. Ali je znanje torej nekonkurencno, ali pa okopje nestimulativno. Oboje?

I am going to nationalise the **** out of you!
Simba
# 11.09.2018 ob 13:41
svabo: " V povprečju ima Slovenska mladenka ali mladenič v povprečju manj kot 100€ prihrankov, in živi iz rok v usta. "

ni problem koliko ima prihrankov, problem je recimo tudi to, da, če gre tak mlad na gofundme stran ali pa kickstarter, da mu ogromno tega denarja takoj požre država.
važno je, da so darovi cerkvi v celoti neobdavčeni, medtem ko navaden državljan mora za tak dar plačati davek. zakaj?
če smo po zakonu vsi enaki, potem - ali naredite da so darovi za vse neobdavčeni, ali pa vse obdavčite. dvoličnost par excellence

še predno pa gre lahko na kickstarter in pa gofundme pa mora odpret podjetje. če nima 100€ prihrankov, definitivno nima 7000€ za odpretje d.o.o-ja.
torej mora tak državljan takoj odpreti s.p., kar pomeni da postane samozaposlen (zgubi status študenta/dijaka?).
to tudi pomeni da recimo srednješolec-mladoletnik nikoli ne bo mogel ustanoviti podjetja, izdelati kakšen izdelek (recimo kakšno mobilno igro) in z njim stopiti na svetovni trg...

v zda je to normalno, v sloveniji tega ne boš doživel. Je nemogoče.
Nima pogojev odpret podjetja (mladoletnost ali pa polnoletnost in 7k€), takoj bi se mu vsrala država na njegov denar in je sploh ne zanima ali ima kakšen prihodek ali ne.

država enostavno ne pusti ljudem da bi naredili prvi korak. in človek na socialnem dnu nima osnovnih pogojev da bi lahko spremenil svojo usodo RAZEN če gre delat nekam za minimalca.

in to je sramota. ampak tko je pač folk hotel. da se država vtika povsod.
POLDI
# 11.09.2018 ob 14:18
Ker je tale debata (spet) zašla med "grde" podjetnike, bi tistim, ki se tako zavzemajo za nasilno prerazporejanje bogastva, ki ga skupaj ustvarimo, povedal, da je to samo v socialno noto preoblečena slovenska fovšija in odmevi socialističnega lagodja (enaki v revščini).
V skandinavskih deželah so bogati res manj bogati in revni manj revni, vendar je tak poseg države ali družbe v lastnino namenjen tistim, ki ga res potrebujejo (mlade družine, ljudje s posebnimi potrebami, starejši itd.), ne pa lenuhom in bleferjem.
Za kaj takega pa bi v naši domovini poleg stvari, ki jih ne moremo spremeniti (zgodovina, mentaliteta) potrebovali družbeno gibanje, stranko ali politike ter predvsem volivce, ki bi zmogli pogum, da bi na eni strani npr. vsakemu invalidu zagotovili spremljevalca, mladi družini ugodno manjše najemniško stanovanje itd., na drugi strani pa npr. vsak naslednji avto v družini obdavčili s 300-odstotno stopnjo, kot je to primer na Danskem. Namesto tega smo dobili scrkljane in arogantne, salonske levičarje, ki prisegajo na Chaveza in podobne kljukce ter bogaboječe predstavnike ljudstva, ki vidijo edino rešitev v privatizaciji vsega. Roko na srce, slednjim dam prav v eni stvari: Nehajmo se slepiti, da imamo lahko v kapitalističnem sistemu socialistično zdravstvo. Volili pa smo jih vsi skupaj.
Da ne bo pomote: Tej generaciji se je v povprečju res težje postaviti na lastne noge, kot se je to bilo nam. Brez pomoči družine ali čiste genialnosti ali sreče, enostavno ne gre; vidim pri lastnem sinu, kako se trudi za preživetje in uspeh.
tomo098
# 11.09.2018 ob 13:33
"Vec primernegpa podjetniskega okolja, pa bodo priloznosti. "

Seveda. Seveda pa je tudi blazno naivno in sprenevedavo se obnašati kot, da bomo rešili situacijo, ki nastaja, s tem, da bomo vsi podjetniki in bomo vsi uspeli v "panogah z visoko dodano vrednostjo". To je prilično enaka neumnost kot, da bi rekel: šolstvo je naša prihodnost, rešili bomo nezaposlenost s tem, da bomo vsi učitelji.
SKing
# 11.09.2018 ob 14:05
Kar sem hotel reči je - nekoga, ki je delavec in ne želi prodajati, preprosto ne moreš spremeniti v podjetnika.

Večina podjetnikov se to odloči zato, ker sami želijo. Nekateri so v to prisiljeni, a večina od teh na trgu ne obstane, če ne zaradi drugega, ker si v času sp.-jevstva iščejo zaposlitev. Le redki, ki so v to prisiljeni, na trgu dejansko obstanejo.

Ni pametno ljudem lagati okrog tega, kako je lahko biti podjetnik in da je to lahko vsak. Ne, ne more biti. Lahko jih je več, lahko se jim pomaga s subvencijami in podobno, vendar na koncu...vsak odloča in odgovarja le in zgolj sam.
svabo
# 11.09.2018 ob 13:18
Resni falot
saj nisi resen. V povprečju ima Slovenska mladenka ali mladenič v povprečju manj kot 100€ prihrankov, in živi iz rok v usta. Torej naj bodo podjetni. Jim bo mojster Akrapovič iz svojega dobička nakazal začetni kapital in jim omogočil življenje, ki ga sanjajo....in potem zmanjka elektrike.
Za to, da mladi začutijo svojo priložnost sta potrebni vsaj dve strukturni spremembi. Izjemno povečati nabor namenske gradnje stanovanj za mlade in mlade družine. Močno povečati plače za izobražen kader. Samo v Sloveniji povprečni diplomant začne z minimalno plačo.
Do tega se pa lahko pride samo z spremenjeno razporeditvijo družbenega dohodka. In z resno davčno reformo. Uvedba davka na premoženje je ne samo nujna, ampak že prav smešna točka, ko veliki Slovenski "podjetni" kapitalisti iščejo bolj primerna okolja za "plemenitenje" svojih dobičkov, hkrati pa v vseh ostalih okoljih temelj davčnega sistema predstavlja davek na premoženje, ki ga Slovenski "podjetniški" žlahtni izbor smatra za ropanje. Torej, dokler bo podjetniška smetana temeljila na sužnjelastniškem odnosu do delovne sile in socialističnem pojmovanju davčnega sistema "upor" proti levici samo še ena stopnja metanja peska v oči pred resnim razgovorom, kako to da Slovenija po 30 letih še nima davka na premoženje.....
Zoro27
# 11.09.2018 ob 15:43
Zakaj vsi jamramo?
Kdo od naših staršev se je vozil v avtomobilu pri 18?
Koliko jih je imelo v žepu stvar vredno 1/3 - 1/2 povprečne plače.
Koliko jih je na leto zapravilo eno povprečno plačo za telefonijo in internet?
Ko gledam najstnike na ulici, vidim, da so oblečeni vsaj za polovico povprečne plače. Si lahko kaj takega predstavljate 30 let nazaj?
Simba
# 11.09.2018 ob 13:48
naj še dodam to, kako država skrbi za podjetništvo:
nekako tako kot v UK

namesto da bi ga vzpodbujali, ga zatirajo. tako je povsod po eu. iz otrok hočejo narediti u(b/p)ogljive delavce in ne podjetnike.
knedlck
# 11.09.2018 ob 14:45
@poldi
Izredno dobro napisano.

Bi samo dodal, da pri nas vecina ljudi ne razume da se za uspeh moras potruditi, in ta trud takoj enacijo z izkoriscanjem.
Vongobongo
# 11.09.2018 ob 17:52
zx2016

" Krivdo valijo na državo, sistem, na gospodarstvo, na cel svet,"

Hm in skupni del vsega tega problema je , generacija babyboom ;)
zx2016
# 11.09.2018 ob 17:05
Jaz pa mislim, da je ključen problem mlade generacije to, da so bili vzgojeni s prevelikimi pričakovanji. To (samo kot en primer) vključuje iluzijo, da bodo v dobrih pogojih in z dobro plačo lahko delali točno tisto, kar so si kot neko idealno kariero zamislili od otroštva dalje, skozi neke talente in hobije, ki so jih nato dodatno izpopolnili, študirali...

Sicer bi bilo zelo lepo na svetu, če bi vsak lahko delal tisto, kar ga najbolj veseli, ampak žal svet tega še nikoli ni omogočal. Krivdo valijo na državo, sistem, na gospodarstvo, na cel svet, ker jim ne omogoči delati tega, za kar si že od začetka prizadevajo - ampak kaj, ko se na danem kraju in v danem času recimo njihovega (sicer dobro izobraženega in talentiranega) profila sploh ne rabi...

Ugotovitev, da so bile vse sanje in cela pot do tam praktično zaman in da bo zdaj treba delati kaj drugega, na kar nikoli niso niti pomislili, je frustracija.

To, da so lahko vsi podjetniki in da bo to rešilo svet, je pa samo še ena nebuloza. Zagotovo bi jih bilo lahko kaj več v Sloveniji, ampak z vsem spoštovanjem do vseh, nekateri ljudje pač nikoli ne bodo podjetniki (in to včasih niti v smislu, da bi znali prodati sami sebe neki firmi, kaj šele kakšno idejo). To je tako, kot bi zdaj prišlo neko novo obdobje, kjer ne bi bil več tako pomemben denar ampak umetnost, in bi se začelo spodbujati, naj bodo vsi umetniki...

Nekaj krivde ima tudi država, ker slabo prilagaja ponudbo izobraževanja glede na potrebe trga delovne sile in zato prihaja do neravnovesij (npr. zelo tipično: preveč humanistov, premalo inženirjev). Pa seveda nočem reči, naj bodo zdaj vsi inženirji, ampak v tiste otroške sanje o idealnem poklicu bi bilo treba spet, tako kot prej pri starejših generacijah, malo vključiti tudi realne potrebe na trgu.
Wolfy
# 11.09.2018 ob 16:25
@Kermit

Kaksne kadre pa iscete?
Simba
# 11.09.2018 ob 13:51
problem nastane samo v tem, da v UK gre folk v luft, pri nas pa nič...
ap72
# 11.09.2018 ob 16:59
resni falot
Vsi smo podjetniki. Tudi zaposleni. Eni le vec tvegajo.

zaposleni ni podjetnik. nikoli.

lahko pa postane, potem ko ne bo več zaposlen
Vongobongo
# 11.09.2018 ob 16:20
Kermit

Za kaksno delo pa iscete ljudi ? Ta podatek se vedno rad izgubi v debati ;)
el CARTEL
# 11.09.2018 ob 15:41
SKing @ pozabil si najpomembnejše - če si podjetnik imaš končno priložnost samega sebe v celoti "investirati" v ta posel. to želiš in v tem uživaš.

poleg tega pa ni tako hudo, ker ne vidim nekega masovnega prehoda podjetnikov nazaj v zaposlovanje (torej v status zaposlenega).

mladi pa odhajajo ne zato, ker želijo "biti podjetniki in jim država to ne omogoča" (včasih že,a je to redko), ampak predvsem ker jim naši podjetniki ne zagotavljajo takega dohodka,d a lahko preživijo (torej kupijo stanovanje in imajo normalno družino, brez da bi zategovali pas)
---

pravzaprav vedno ko gledam intervjuje dokumentarcev nemškega izvora ti najbolje predstavijo, kar želimo povedati

primer spodaj, sicer od michaela moora

ko gospa na 4:00 reče, če vsi malce poskrbimo za soseda je življenje boljše za vse.
tako namreč razmišljajo tudi nemški kapitalisti (če poskrbim za delavca bo bolej tudi zame) in ga ne plenijo (spomnim se izjave enega podjetnika, ki je rekel,d a ne potrebuje minimalne plače ker je minimalna plača sramota - če bi jo nudil nekomu bi se počutil osramočen)

el CARTEL
# 11.09.2018 ob 15:25
Vec primernegpa podjetniskega okolja, pa bodo priloznosti. Slovenci med najbolj izobrazemimi, podjetnikov pa malo. Ali je znanje torej nekonkurencno, ali pa okopje nestimulativno. Oboje?

a niso na koasovu takoj ob samostojnosti zečli velik projekt samozaposlovanja? kaj je bilo s tem, je kosovo postalo ena najrazvitejših držav na svetu?

to,d a so vsi "podjetniki" ne reši situacije, pač pa jo reši to,d a imaš specifično znanje nv tržnih nišah in to prodajaš drago drugim.

kot pa so te že opozorili, kapitalist tudi težko postaneš če nimaš začetnega kapitala. saj veš tisto "oče mi je dal majhno posojilo v vrednosti 1 mil $"
Vongobongo
# 11.09.2018 ob 16:17
Zoro27

Mal si ga zgresu ;)
Veliko ljudi , je imelo avto pri 18-tih ;)
Nobeden , ni mogel imet iphona , ker ni obstajal ;)
Isto velja za telefonijo in internet ;)
Vecina najstnikov , niti priblizno nimajo oblek za polovico povprecne place ;)
V glavnem , si je tezko predstavljat neki 30let nazaj, ce pa takrat to ni obstajalo ;)
Mancica
# 12.09.2018 ob 11:33
Zgleda,da je to festival Menartova in ok Štiglica... vsaj tako je soditi po prispevkih o festivalu. Težko je biti pri nas novinar, ni časa ,da bi se pozanimal še o čem drugem in potem e opiraš na preverjeno.
JMH
# 11.09.2018 ob 16:47
kdor nima pričakovanj, ne more biti razočaran.
urosh444
# 11.09.2018 ob 16:35
mogoče kermit deluje v zavarovalništvu, kjer so sposobni naivnemu človeku 5x prekiniti življensko zavarovanje, ker so se zgodile določene spremembe in vedno znova z njim sklepati novo polico. Tako se potem na naivnosti in nepoznavanju sistema da delati po 100€ dnevno. To je eno življensko zavarovanje.
rjaklic
# 11.09.2018 ob 15:37
@apache666 ne, se boljs, dejmo ga o Kucanu, pa Jankovicu, kako sta nas popeljala v Evropo.
apache666
# 11.09.2018 ob 15:32
Jaz mislim da bi morali posneti film o Janezu Jansi. Veliko osvoboditelj ljudstva izpod jarma Komunizma. Premagal Jugoslavijo in Rusijo. Skoraj cisto sam. Vse ostalo je brez veze
Simba
# 12.09.2018 ob 09:01
ap72: "zaposleni ni podjetnik. nikoli."

seveda je podjetnik. firma prodaja izdelek, delavec prodaja čas.
če je dober prodajalec/pogajalec, si bo izpogajal višjo urno postavko. torej bo firma za njegovo storitev plačala več.
če je slab prodajalec/pogajalec, si bo izpogajal slabšo urno postavko.

vse je odvisno iz katere perspektive gledaš. definitivno pa se zmeraj gre za rihtanje posla. nekdo prodaja izdelek, drugi svoj čas.
Simba
# 12.09.2018 ob 08:54
rjaklic: "@Simba, mou nimas pojma, sploh ker se nisi ne odprl ne d.o.o-ja ne s.p., ne ves, koliko za kaj potrebujes, "

na tapravega si se spravil, ja. Na tvojo veliko žalost sem podjetnik in imam podjetje. Ne v sloveniji, ampak v UK. V ekipi nas je 8. Če bi bral kdaj kakšne moje komentarje bi to tudi vedel...

in kje sem se zmotil kaj in koliko potrebuješ? namreč zneski ki so navedeni so pridobljeni iz portalov kot je mladipodjetnik in racunovodja...
se mogoče motijo?
Kermit
# 11.09.2018 ob 22:56
spela, ne se delat norca iz sebe. Daj napiši celo zgodbo, ne le, kaj mu je bilo podarjeno. Letališče je 60 (š.e.s.t.d.e.s.e.t, kapiraš??) let propadalo, hangarji so bili podrti, gorela ni niti ena žarnica, zapuščeno. Boscarol je zadevo obnovil, na novo postavil hangarje in na koncu tudi dobil dovoljenje za upravljanje. Italijančki mu niso pravzaprav podarili drugega kot zapuščeno gmajno, on je investiral (neeeeeeeeeeeeee, nič ni tvegal, sploh ne...) v obnovo nepremičnine, ki sploh ni njegova. Ne vem sicer, po kakšni logiki lahko preračunavaš cene stanovanjskih nepremičnin v glavnem mestu na ceno zapuščene gmajne (za primerjavo, v Ljubljani je oddaja asfaltirane površine 5 km iz centra 1 evro po kvadratu. Glede na odročnost regije, neopremljenost zemljišča, bi bila verjetno cena 10 centov na kvadrat), lahko si pa mirna, da je investiral več kot tistih 2,4 mio, ki si jih naračunala. In ob vsem vzdrževanju (kar je naloga koncesionarja) bo letališče v 40 letih požrlo krepko več kot tvojih imaginarnih 12 mio, pa še njegovo ne bo. No, saj nisi ti kriva, da šepa funkcionalna pismenost in da slepo pograbiš vse, kar je napisano brez kritične presoje. Je pogost pojav zadnje čase.
Kermit
# 11.09.2018 ob 20:11
vongobongo, teddy, v turizmu in gostinstvu, ne skrbite, ni zavarovalniškega nategovanja in zavajanja. Čeprav se vseskozi straši s slabimi plačami temu ni nujno tako, dober kader je dobro plačan in dobrega kadra še kako manjka (deficit je vsaj 5000, če ne celo 10.000 delavcev), niso turizem in gostinstvo le sobarice in natakarji, ki so res plačani slabo. Slovenski turizem je po nekaterih ocenah v 43% v državni lasti, plače tam so katastrofalne, posledično tudi kakovost storitve. Na srečo pa se najdejo zasebna podjetja (agencije, prevozniki, ponudniki nastanitev, gostinci), s katerimi je užitek sodelovati in ki znajo ceniti dober kader (ter nas temu primerno plačati)
gospod iskreni
# 11.09.2018 ob 19:46
Mislim da tisti, ki delajo ne valijo krivde na državo. Nimajo časa za to. Današnja mladina je črno bela. Eni zelo pridni podjetni, stalno neki, drugi pa faliranci, ne vidijo smisla v življenu. Včasih je bilo več povprečja. Problem današnje mladine je večlasten. Nimajo pripadnost pa hrepenijo po njej. Nimajo podpore, nimajo nekega realnega pogleda na svet. Nihče se ni pripravljen boriti, vse pričakujejo iz danes na jutri itd.
7up
# 11.09.2018 ob 16:47
v smislu, pojdite, dokler ste še mladi, in izkoristite to priložnost. A tako razmišljanje v resnici ne rešuje težav,

Oja resuje......
urosh444
# 11.09.2018 ob 16:30
Levica bi preprecevala beg mozganov in mladih z novimi obdavcitvami, tako da bo clovek sploh trikrat premislil ali se mu splaca karkoli poizkusat ali je lazje lezat doma na kavcu in volit Levico, ki je najbolj zaskrbljena za tak kader. Iti v tujino, ja enostavno je to reci, malo ljudi pa je psiholosko to na dolgi rok izvesti. Vsaj zase vem, da nisem tak kaliber. Tako da ostane ti ta mizerija v sloveniji, ki ze tako podjetnistvu neprijazno okolje samo se zaostruje.
spela55
# 11.09.2018 ob 21:58
Čakajte samo malo... L. 2010 je Italijanska vlada podelila Pipistrelu LSA koncesijo za 40- letno brezplačno uporabo letališča v Gorici in skoraj brezplačno uporabo 30 tisoč kvadratnih metrov zemljišča tik ob letališču. (vir: https://www.lokalne-ajdovscina.si/article/2016010721564364/P
ipistrel%20i%C5%A1%C4%8De%2015%20novih%2
0sodelavcev/) Če bi mu za uporabo zemljišča računali samo kvadraturo (vzemimo neko nizko ceno dvosobnega stanovanja v Ljubljani, recimo 600 € na mesec), bi ga to za zadnjih 8 let prišlo cca. 2,4 mio. €, za 40 let pa 12 mio. Ker mi cene za najem letališča niso znane si jih blagovolite izračunati sami. Tole nima veze z dobro prodajo, razen če imate v mislih prodajo megle. Kje je tukaj odrekanje? Kje je tveganje pri nepovratnih sredstvih in brezplačnih zadevah? Pa ne me ... !
los-t
# 11.09.2018 ob 19:00
Vsa ta uboga mladina ima vsega desetkrat več kot mi, mladina pred 40, 50 leti, razen volje do življenja. Priporočam jim ogled kakšnega dokumentarca o otroštvu v Nigeriji, Indiji, Afganistanu, brazilskih favelah, primestju Capetowna, itd. Če se potem ne bodo počutili hvaležni staršem in dejstvu da so rojeni tu, če se po ogledu usod miljonov otrok drugje po svetu ne bodo počutili srečnejše in perspektivno, potem jim ni rešitve. Eni bodo rekli, ni poln hladilnik, tv in iphone vse, ampak vprašaj te lačne in strgane otroke kaj njih muči zvečer, preden zaspijo na kartonu poleg mestnega smetišča...razvajenci vsi, ki se v tej lepi evropski deželi, na kavču staršev smijo sami sebi.
Pantha Rhei
# 11.09.2018 ob 16:43
želi biti neodvisna, vendar ji sistem tega ne omogoča

Kdor res hoče neodvisnost, najde pot mimo sistema, ali pa tega zruši. Ampak lažje je bluzit, prilepljen na najnovejši iPhone in tarnat o "krivičnem sistemu".
rjaklic
# 11.09.2018 ob 15:35
@Simba, mou nimas pojma, sploh ker se nisi ne odprl ne d.o.o-ja ne s.p., ne ves, koliko za kaj potrebujes, koliko davkov placas za kaj, ... zato je tole kr eno mimosuvanje. Podjetja ni tezko odpret, problem je kaj prodat, ...
ffffff
# 11.09.2018 ob 14:23
Vse lepo in prav, vredu tema, da ni spet neka zgodba iz roba družbe (nič proti temu, samo ni prav da je 90% slo filmov takih). Je pa sramotno, da po 28 letih še vedno ni filma o naši osamosvojitvi, ki je največji dogodek v zgodovini naroda. Pa vem, da so umetniki, ki bi se to lotili, samo so vedno onemogočeni,... ko pa imajo niti v rokah ljudje, ki jim Slovenija ni bila intimna opcija, očitno tudi pri filmu.
Kermit
# 11.09.2018 ob 15:44
Prvi problem pri nas je pomanjkanje prakse na vseh ravneh izobraževanja. Drugi problem pa je razlika med hoditi v službo in delati. Vsi bi hodili v službo, redki bi delali. Tole se bo zdelo kot stereotip, pa vendar: svojih 15, 20 smo jaz in moji kolegi začenjali opravljati dejavnost kot študentsko delo, po preteku statusa smo mirno odprli s.p. in 90% nas je še vedno na tem, nekateri smo poleg registrirali še kakšno dejavnost in furamo, bogati nismo, revni pa tudi še zdaleč ne. Edino, kar res pogrešamo je varnost v primeru bolezni. In zdaj najbolj zanimiva zadeva, ko smo začenjali mi, smo bili študentje, poleg nas je plavalo še nekaj starih mačkov. Po 15 letih še vedno večinoma videvamo iste obraze, kljub nenormalni rasti panoge in le tu in tam se pojavi kak novinec. Pa še tisti "novinci" gredo proti tridesetim. In se resno sprašujemo, kaj za vraga počno 18, 20, 25 letniki, jih iščemo, bi zaposlovali, delo je, plavamo, vendar glej ga zlomka, kadra ni. Pa ne mislite, da gre za minimalca za 3 evre na uro, delo je dobro plačano, urna postavka je od 10 pa vse do 30 evrov na uro, stotak na dan je prej pravilo, kot izjema, ljudi pa od nikoder. Da ni morda tisti mamin kavč preveč udoben?
Lovec
# 11.09.2018 ob 14:58
O tem filmu poslušam že 3 dni po radiu. Kot da bi bil edini film. Zanima me koliko vse to stane ?
demiurg
# 11.09.2018 ob 14:47
Ekonomski položaj je težak samo za tiste, ki ste si izbrali hobi kot vir dohodka -- v tem primeru filmska režija.

In to je komentar nekoga, ki ga financiramo davkoplačevalci! Vse tri filme, ki jih je posnela (in ki jih je videla peščica ljudi), je plačal Slovenski filmski center (https://www.film-center.si/sl/film-v-sloveniji/filmi/4016/ne-bom-vec-luzerka/).

Nasvet: izberi si raje šolo, ki te bo izobrazila za zaposljive poklice, s hobiji pa se ukvarjaj popoldne. Če pa imaš neverjetno srečo, da ti hobije plačujemo mi, pa se ne pritožuj in bodi super happy, da imaš za kruh.
ginza
# 11.09.2018 ob 14:28
SKing: 1) Podjetnik nima stalnega delovnika. Včasih dela 3 ure na dan, včasih 12 ur na dan. Nima dopusta kot zaposleni. Včasih ga ima 2 meseca, včasih v celem letu niti 1 teden.

Tole bi ti malo popravila, če smem. Če si podjetnik, torej lastnik, neke firme, si lastnik firme 24 ur na dan, kar pomeni, da teoretično delaš 24 ur na dan, ne glede na to, ali sediš v pisarni, doma ali na plaži. To želim namreč povdariti zato, ker naš dragi direktor zadnji pride na šiht in prvi gre in misli, da se to tako dela.
Resni_falot
# 11.09.2018 ob 13:21
Resni niste vi na tem portalu.
Na koncu majo vsi iphona in potujejo. Podjetnistvo je odrekanje, je zastonj bit nevoscljiv. Tistih par jurjev za dobro idejo pa ze naberes pri family, friends and fools (3F - financing).

Ko sem zagledal nekje vmes tvojega komentarja suznjelastniski odnos ga nisem niti bral. Better things to do.
Resni_falot
# 11.09.2018 ob 13:40
Vsi smo podjetniki. Tudi zaposleni. Eni le vec tvegajo.
Kazalo