Pismo očetu je pretresljivo prepričljiva zgodba o odnosu očeta in sina v patriarhalnem svetu, v katerem se moški otepajo nežnosti. Foto: Pula Film Festival
Pismo očetu je pretresljivo prepričljiva zgodba o odnosu očeta in sina v patriarhalnem svetu, v katerem se moški otepajo nežnosti. Foto: Pula Film Festival
Rene Bitorajac in Branko Schmidt, najboljši igralec in najboljši režiser letošnjega puljskega festivala - oba nagrajena za Ljudožerca vegetarijanca. Foto: Pula Film Festival
Kot koproducenta pri Paradi (na fotografiji prizor iz filma) sta sodelovala Eva Rohrman in Forum Ljubljana, kot sofinancerji pa Slovenski filmski center, studio Viba film Ljubljana in RTV Slovenija. Foto: Kolosej

Hrvaška komorna drama Pismo očetu je razglašena za najboljši hrvaški celovečerec, medtem ko je zlato areno v mednarodnem programu dobil film Sneg Kilimandžara (Les Neiges Du Kilimandjaro) režiserja Roberta Guediguiana.

Čučić je razglašen tudi za najboljšega režiserja debitanta, zlato areno za montažo najboljšega filma pa sta si razdelila z montažerjem Hrvojem Mršićem. Mate Gulin, ki je igral očeta, je dobil nagrado za najboljšo stransko vlogo, debitantski Čučićev film pa je pobral tudi nagrado za najboljši zvok.

Od "avtsajderja" do senzacije
Avtorji filma Pismo očetu so v čudoviti umetniški pustolovščini, globoko pod večletnim nabiranjem besa, medsebojnim obtoževanjem, odgovornostjo in kesanjem, našli ljubezen, odpuščanje in mir za oba junaka, je razložila žirija odločitev, da bo veliko zlato areno dodelila "malemu, neodvisnemu" Čučićevemu filmu.

Pri Jutarnjem listu so Čučićev film, zgodbo o odnosu med sinom in njegovim tiranskim očetom v Dalmatinskem Zagorju, pred dnevi označili kot "veliko puljsko senzacijo", ki jo je občinstvo sprejelo evforično, in mu (pravilno) napovedali nagrado.

Produciran je bil kot eksperimentalni film s proračunom okoli borih 20.000 evrov, ki je pred festivalom veljal za nekakšnega "avtsajderja" in s katerim naj bi le zapolnili kvoto, so še pisali pri Jutarnjem.

Najboljši igralec je Rene Bitorajec, ki je upodobil doktorja Danka Babića v celovečercu Ljudožerec vegetarijanec Branka Schmidta, ki je najboljši režiser letošnjega festivala. Njegov film je nagrajen tudi za najboljšo masko, kamero in scenografijo.

Najboljša igralka je Ana Karić, ki je bila partnerica Radka Poliča v hrvaško-slovensko-srbski koprodukciji Nočne ladje (Nočni brodovi) Igorja Mirkovića. Za najboljšo stransko vlogo so izbrali igralko Olgo Pakalović za vlogo Sofije v celovečercu Halimina pot Arsena A. Ostojića.

Paradi za las ušla nagrada občinstva
Halimina pot je tudi najboljši film po izbiri gledalcev, ki je za nekaj glasov premagal Parado beograjskega režiserja Srđana Dragojevića, ki je prejel tudi zlato areno za scenarij v programu manjšinskih koprodukcij. Kot koproducenta sta pri Paradi sodelovala Eva Rohrman in Forum Ljubljana, kot sofinancerji pa Slovenski filmski center, studio Viba film Ljubljana in RTV Slovenija.

Poleg celovečerca Sneg Kilimandžara je mednarodna žirija, v kateri je bil tudi slovenski režiser Metod Pevec, dodelila posebno priznanje celovečercu Shun Li in Pesnik režiserja Andree Segra.

Zlato areno za najboljšega tujega režiserja je prejel Benoit Jacquot za film Zbogom, kraljica, najboljši igralec pa je Deny Podalydes v filmu Sarkozy Xavierja Durringerja.

Slovesna podelitev nagrad je bila v soboto v puljski areni, nato pa so festival sklenili s posebnimi predstavami animiranega filma Ledena doba 4 - Celinski premiki in "prvega pravega puljskega celovečerca" Puljska naveza.