Glasba
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 3,6 od 34 glasov Ocenite to novico!
Mojmir Sepe
Mojmir Sepe pravi, da je sicer s ponosom sprejel zlati red za zasluge, ki ga je prejel kot prvi od kolegov iz svoje stroke, a da ga bo, če bo zakon spremenjen, vrnil. Foto: MMC RTV SLO
SUGU, (Peter Lovšin, Matjaž Zupan, Zoran Predin)
Osnutek zakona o medijih v 70. členu opredeljuje delež predvajanja slovenske glasbe v radijskih in televizijskih programih: s sedanjih 40 odstotkov čas, v katerem morajo radijske ter televizijske postaje predvajati glasbo slovenskih ustvarjalcev in poustvarjalcev, zmanjšuje na 15 odstotkov. Kot pravijo glasbeniki, združeni v Slovensko unijo (SUGU), takšen predlog zakona 'uničuje predvsem avtorje slovenske glasbe in življenjska dela skladateljev, s katerimi smo si pridobili narodno identiteto'. Foto: MMC RTV SLO/ A. J.

Dodaj v

Mojmir Sepe: Manjši delež domače glasbe vodi v izgubo slovenske identitete

Starosta slovenske popevke napoveduje, da bo vrnil zlati red za zasluge
23. avgust 2010 ob 12:18
Ljubljana - MMC RTV SLO

Osnutek novega zakona o medijih v 70. členu opredeljuje manjši, le 15-odstotni delež predvajanja slovenske glasbe v radijskih in televizijskih programih. Po Zoranu Predinu je glas (proti) povzdignil tudi Mojmir Sepe.

Skladatelj, aranžer in dirigent Mojmir Sepe napoveduje, da bo v primeru sprejetja zakona o medijih "nemudoma" vrnil državno odlikovanje zlati red za zasluge, ki ga je konec julija prejel ob svoji 80-letnici za "prispevek k ustvarjanju slovenske zabavne glasbe in pomemben delež pri razvoju slovenske glasbene kulture", poroča današnje Delo.

Sepe meni, da bomo v primeru sprejetja omenjenega zakona oziroma določila "na poti zelo hitre izgube slovenske identitete". Že sedanje določilo, da morajo nacionalne radijske postaje predvajati najmanj 40 odstotkov slovenske glasbe, komercialne pa le najmanj 20 odstotkov, "malce žaljivo do slovenskih avtorjev in slovenske glasbe nasploh", je prepričan starosta slovenske popevke, ki še opozarja, predlog sploh ne določa niti 15-odstotnega deleža, ampak v najslabšem primeru le 8-odstotnega, saj opredeljuje predvajanje slovenske glasbe le v terminu med 6. in 20. uro.

Skriti mehanizmi pri sestavi radijskega programa?
Glasbenik in predsednik združenja Slovenska unija glasbenih ustvarjalcev Zoran Predin je podobnega mnenja. Prepričan je, da osnutek novega zakona o medijih ščiti predvsem uporabnike in kapital, ki stoji v ozadju medijev: "Kar se glasbe tiče, so te kvote, ki so v vseh civiliziranih državah namenjene ohranjanju lastne identitete, kapitalu trn v peti. Kapital namreč poskuša predvajati program, za katerega mu ni treba plačevati avtorskih pravic. Tisti del programa, ki upošteva novitete, je tako v manjšini. Program določajo predvsem veliki katalogi, ki prihajajo z Zahoda in ki jih prinaša ta kapital, ki ima v lasti radijske in televizijske postaje, pa tudi avtorske pravice za to starejšo glasbo. Na tak način prihranijo kar precej," je povedal za MMC, za časopis Večer pa še, da so kvote regulativa in da bi se brez takšnih določil iz radijskega programa izbrisala izobraževalna nota. Po njegovem publiki "ni dovolj emitirati le tistega, kar je všečno, temveč tudi informirati, izobraževati".

Opozarja, da je tovrstna regulativa po svetu nekaj običajnega in da so težave z izpolnjevanjem dosedanjih kvot nastale predvsem zato, ker radijske postaje niso gradile lastnega arhiva (in ne zato, ker ne bi bilo dovolj kakovostne glasbe).

Zakaj siliti ljudi z glasbo, ki jim ni všeč?
Po drugi strani pa spremembe zagovarja predsednik upravnega odbora in izvršni direktor mreže Infonet Leo Oblak, ki trdi, da je preprosto premalo dobre slovenske glasbe, ker je "slovenska produkcija v ustvarjalni krizi" in ne ponuja ničesar novega, kot dokaz pa ponuja letošnjo Emo.

Oblak trdi tudi, navaja Večer, da so nekatere radijske postaje v Sloveniji naredile raziskave in ugotovile, da "poslušalci ocenijo z oceno odlično ali prav dobro le okoli štiri do osem odstotkov slovenske glasbe". Tako meni, da bo, če bo zakon radijske postaje prisilil, da bodo predvajale tudi pesmi, ki ljudem niso všeč, "to zelo slaba usluga slovenski glasbi".

A. J.
Prijavi napako
Komentarji
kaj_kaj?
# 25.08.2010 ob 18:03
Slovenija ima ogromno thrash bandov na metal sceni, ki en za drugim podpisujejo pogodbe z svetovno znanimi založbami.

Tudi jazz scena je še kar ql, čeprav nam primanjkuje jazz-lokalov oz. nasploh lokalov z dobro muziko.
Jurij Grmovje
# 24.08.2010 ob 20:23
Zanimivo camel2!
Kaj namreč piše na wikipediji o Bjork: Björk se je z glasbo ačela ukvarjati pri enajstih letih, ko se je začela v osnovni šoli učiti igranja na klavir. Eden od učiteljev je poslal posnetek, na katerem je Björk zapela pesem "I Love To Love" angleške pevke Tine Charles, na islandsko radijsko postajo Radio one. Kmalu so po vsej Islandiji predvajali posnetek in zatem je Björk dobila ponudbo založbe
tihuana
# 24.08.2010 ob 13:25
skratka boj za obstoj! naj naredijo mladi (že dokaj priznani) glasbeniki svoj klub in svojo založbo s ciljem omogočiti obstoj mladim perspektivnim bendom in glasbenikom.. Potem pa še svoj radio:)
camel2
# 24.08.2010 ob 13:25
Jaz nebi na veliko filozofiral rekel bi samo da slovenci smo v glasbenem okusu še vedno kmetje. Bojim se novega in se držimo tradicije ali pa svetovnih izvajalcev ki vsi poznajo. Poglejte Islandijo, ki ima prebivalcev malo več kot ljubljana je v zadnjih 20 letih v svet poslala izvajalce kot so Sigur ros ter Bjork, ki so premaknili meje glasbe v svetu. Tisti ki pa pravijo slovenci nimamo kvalitetnih bendov se motijo problem je samo v tem da se čez nekaj časa vsi poslapšajo ker nimajo podpore. Novejši so recimo Moonlight sky, potem so Melodrom,Feedback.
Tabu ter billysi so delali tudi zelo kvaliteten pop rock sedaj nažalost ne več sploh slednji.
tihuana
# 24.08.2010 ob 13:20
problem je v nekvalitetni glasbi, je res? To je tisti razlog zaradi katerega radijci ne želijo vrteti slovenske glasbe. In kako bi dvignili kvaliteto glasbe? Po pravici povedano, ne vem..:)
Verjetno je pa treba razbiti radijski in založniški lobi, oni ustavljajo dobre projekte, nove pristope, mlado energijo, alternativno glasbo. Tam sedijo ljudje, ki dobro služijo s preverjenimi recepti, nove stvari jih ne zanimajo. Če ti na radiu rečejo, da imaš predober materijal za na radio, potem je nekaj hudo narobe.
Video Spotnice so npr. prispevale velik delež k razvoju glasbene industrije, viden je bil tako audio kot video napredek. Potem so jih skenslali. Po tem so prišli Atomic Harmonic in Sexplosion:)
Treba je vložiti denar v projekte, oddaje, glasbenike.. To je to. Tisti ki ima danes denar, podpira le tiste, ki jih sam želi, to pa pripelje do uslug in vračil uslug, itn.
mmc
# 24.08.2010 ob 09:42
Drage dame in gospodje, razlog ni v izgubi identitete, dvigu nacionalne zavesti in sidranju lepe slovenske besede v dušo vsakega državljana...razlog je preprost: DENAR!!! Smo deželica, ki je čudna: vsak, ki izgovori trikrat zaporedoma "la" misli da je pevec/pevka, vsak ki brcne žogo misli, da je nogometaš...in vsi ti bi bili naenkrat profesionalci in bi želeli na veliki nogi živet od tega "lalala" in "brc brc"...če ne gre zlepa, je pa potrebno pač malce izsilit, a ne? Če se sosedov Joško ne bo uspel prodat Barceloni za 10 mio evrov (ali pa našemu klubu za mesečno direktorsko plačo), bo moral vsakdanji kruh služit kot varilec, nogomet pa igrat v sobotnem popoldnevu - pač dečko nima kvalitete. In če njegove žene Jožice kljub posnetemu CD-ju ne želi poslušat niti domača vas, bo revca prisiljena še naprej vsako jutro začet delavnik v sosednjem hipermarketu, pela pa bo zgolj na zabavi za rojstni dan ali lokalni gasilski veselici.
Noben zakon iz Joškota in Jožice ne bo in ne sme naredit profesionalnega zvezdnika. Zgolj kvaliteta, talent in trud ju lahko pripeljeta do situacije, ko bosta na firmah brez cmoka v grlu mirne duše na mizo vrgla odpoved...
Aleser
# 24.08.2010 ob 09:19
Adijo pamet drži gobec slika sama govori,
pusti še drugim naj jo poslušajo,
adijo pamet prosim ne razlagaj mi.
Ilegalni pubertetnik v družbi dveh deklet,
za menoj potrebni junci,
adijo zemlja naš planet
Adijo pamet smrtno ranjen pralni stroj,
pusti naj nas kozarci umivajo

Adijo slava. Adijo zmaga. Adijo Jožica. Gate na glavo, pa dva svinčnika v nos! Moj angel sreče je pač lačen in bos.

Čuj, špranjica!
Mene ni treba razumet.
Čuj, špranjica!
Mene je treba samo vzet.
CFC
Ti svoje male vrabce vedno hitro zgrabiš
in jih nikoli ne spustiš.
Potem si lažeš, da so strašno drzni orli,
da je to to, kar si želiš.
Čuj, špranjica!
Ti se nikoli ne boriš.
In motiš se, če misliš "mali nima stila",
saj vendar veš, da danes: jebiveter (piham vsako noč),
jebiveter (piham celo noč).

Tvoje novo mini krilo
nate je opozorilo,
tvoje seksi spodnje hlacke
opazujejo tud macke,
v ritmu tvojega telesa
se odpirajo nebesa:

Jaz sem nori kalimero,
ujemi moj sombrero,
ti si lepa hijacinta,
pri tebi ne vzge nobena finta.

MENI PRIJA, MENI PRIJA, ENERGIJA JA, OUEUEUEUEU

Sama kvalitetna besedila, s katerimi smo si pridobili narodno identiteto....
Bluesy
# 24.08.2010 ob 00:55
Jurij, to je res kar se komcercialk tiče naspram RTV, sam to še vedno ne opraviči vse zgrešene poteze in ukinitive vseh mogočih kvalitetnih oddaj in forsiranja največjega sranja (Kuljaj in vseh mogočih po domače oddaj) pod novim vodstvom. Vse kar je drugačnega, svežega, alternativnega so ukinili in samo še hojladrija tam uspeva, To jim nekateri ki plačujemo prispevek nikoli ne bomo odpustili ali bili tiho glede tega. Čas je za spremembe, tako na kadrovski kot programski ravni. ASAP
Jurij Grmovje
# 23.08.2010 ob 22:51
Jaz pa menim, da gnoj zlivate na napačno stran čolna.
Poslušalci, smo namreč tisti, ki poslušamo radio. Verjemite mi, da radio brez poslušalcev propade!! Na radiu so prav tako zaposleni poslušalci in v vladi in na sazasu, glasbeniki so tudi poslušalci in izvajalci in Werner in Karmen,...
Sami smo si krivi!!! Gnoj zlijmo nase!

Pa še to! RTV naredi v enem dnevu več kvalitetne (pustimo politiko ob strani) lastne produkcije, kot vse komercialne radijske postaje skupaj v enem letu. Zato mi ni žal za noben evro, ki ji ga namenim.
t0039285
# 23.08.2010 ob 19:39
Imamo mnogo slovenske glasbe,npr. založbe Celinkarecords,ki pa sploh ne uspejo priti v programe radijskih postaj ! Kvalitetni,da ne rečem vrhunski izvajalci,v njihovem repertoarju pa so tudi poslušljive skladbe,a ni jih izdala RTVSLO !
Sonce ponoči
# 23.08.2010 ob 18:54
Vsi skupaj - vključno z avtorico članka - nekaj pozabljate: Zdaj velja ukrep o 40% slovenske glasbe na 24 ur predvajanja, nov predlog pa je 15% slovenske glasbe med 6. in 20. uro.

Zdaj so namreč vse postaje zaobšle zakon in slovensko glasbo vrtele le ponoči, kar vsekakor ni bil namen ukrepa, tako da je nov predlog za prisotnost "made in slovenia" dejansko boljši od prejšnjega.

Sicer pa se strinjam z mnogimi, ki pravite, da ni stvar v slovenski glasbi, ampak v butastih urednikih oziroma njihovem pomanjkanju, da na slovenskih postajah več ali manj lahko slišimo le neprebavljive slovenske hitiće kot da ne bi obstajalo še mnogo drugih avtorjev in skupin onkraj tistih, ki nastopajo po tračarskih revijah.
mmc
# 23.08.2010 ob 18:40
Ni slovenska glasba zgolj "sprdačina", je kar nekaj izvajalcev, ki dostojno držijo korak s kvaliteto. Težavo vidim v tem, da četudi bi po defoltu nacionalni radio moral predvajat 100% domačo glasbo, teh posameznikov/skupin še zmeraj ne bi slišali...kvečjemu bi se zgolj večkrat ponavljali tisti "naši" izvajalci, ob slišanju katerih nam itak prsti kar sami stečejo k menjavi postaje... Spomnite se časov (malce starejši), ko ni bilo komercialnih postaj in je poslušanje radia luxemburg ali O3 pomenilo kombinacijo 8 m visoke antene in ugodnih klimatskih pogojev. Ja, takrat se je v osnovi delala kvalitetnejša glasba. Pa ne zato, ker se je večkrat prikradla v radijski eter, temveč zato, ker si takrat za pevca/pevko potreboval nekaj, kar danes zamenjuje velik dekolte ali globok žep: glas, talent, znanje, voljo, trud...
nixo
# 23.08.2010 ob 18:36
Predin pravi "Kapital namreč poskuša predvajati program, za katerega mu ni treba plačevati avtorskih pravic".
morda pa v tem grmu tiči zajec-manj cekina?

Spremembe zagovarja predsednik upravnega odbora in izvršni direktor mreže Infonet Leo Oblak, ki trdi, da je preprosto premalo dobre slovenske glasbe, ker je "slovenska produkcija v ustvarjalni krizi" in ne ponuja ničesar novega, kot dokaz pa ponuja letošnjo Emo. A je to tisti, Leo(n) Oblak, ki je napisal komad Narodnozabavni rock, zmagovalko letošnje Eme? Če je, pa on vsekakor veliko ve o "ustvarjalni krizi"
Bluesy
# 23.08.2010 ob 17:40
"Vlada sigurno nima namena, da bi se več Stonesov in Sex Pistolsov vrtelo na naših radijskih postajah"

Sami eni res nabijate. Sedanja vlada in ljudje blizu njej so PRECEJ bližje punku, rocknrollu (Tomc, Gulič, nenazadnje Liberalna Akademija prej takim da nagrado kot narodnozabavnim) kot je in bi katerakoli desna vlada (bodisi Janša, da o NSI in SLS in njihovem "kmečkem" glasbenem okusu ne govorim. Sem prepričan da če bi naredili anketo med politiki kaj kdo posluša bi na desnici bilo precej več takih ki poslušajo turbofolk in te Hrvaške pop zvezde kot pa na levici. Kdo edini v parlamentu nosi že glasbene majice z precj rockovsko orientirano tematiko. Poslanec levice al desnice? Toliko o tem.....
SheriffJoeArpaio
# 23.08.2010 ob 17:26
Dr.Vannacut, se strinjam s tvojim postom...
Edini namen taga novega zakona je ta, da se še bolj pobalkani slovenski radijske valove. Vlada sigurno nima namena, da bi se več Stonesov in Sex Pistolsov vrtelo na naših radijskih postajah, ampak da bi se vrtelo še več Danijel, Cec, Dragojevićev, Šaulićev, Zečićev in podobnega sranja.... Če bo zakon sprejet bo na naših radijskih postajah 15% slovenske glasbe, 15% zahodne in pa 70% balkanske...

Pa da ne pozabimo, na jesen k nam prihaja še "slovenska" verzija TV Pink, saj je tej bedatsti TV postaji naša oblast dodelila TV frekvence... Zdaj nam bo oblast balkansko muziko pošilajla še tv oddajnikov na krvavcu, krimu, itd.
Dr.Vannacut
# 23.08.2010 ob 14:22
Bravo vlada, tiste procente pa dat v prid vaši balkanski srbohrvaški glasbi...
Počutili se boste kot doma.
Jakap80
# 23.08.2010 ob 14:12
Mojmir Sepe: potem je pa že skrajni čas, da začnejo slovenski glasbeniki delati kvalitetno muziko, da ne bomo zraven bruhali, ko jo bomo poslušali ... ne ?
prim00z
# 23.08.2010 ob 14:03
slika 2/2: Slovenska glasbena mafija. To so ljudje, ki jih bo predlagani zakon najbolj prizadel, zato so sedaj tudi najbolj glasni.

Kaj se že zgodi, ko mački stopiš na rep?
antirob
# 23.08.2010 ob 13:58
slovenska pop glasba je tako debilna in skopirana iz tuje glasbe, da mi je vseeno če poslušam naše bumbarje ali pa original.stara slovenska glasba pa je nekaj podobnega, le da so bila tedaj malo boljša besedila za svoj čas drgač je pa isto 90 procentov muzike pokradene..
Z a mojmirja mi je vseeno tako in tako je bil pop štancar. Naj nam vrtijo dobro muziko pa v katerikoli jeziku.
mbvana
# 23.08.2010 ob 13:49
Na žalost je izbira radijskega programa vezana izključno na razgledanost dotičnega urednika. Ti pa so omejeni. Velika večina celo zelo omejeni.

Kdor slovensko glasbeno sceno ocenjuje po Murku in podobnih, mu pa žal ni pomoči. Jaz vem, da si lahko ušesa vsak dan brez težav napolnim z raznoliko in kvalitetno slovensko glasbo.
Piška
# 23.08.2010 ob 13:47
Katstrofa. Vsi ugasnit komercialne radijske postaje. Roko na srce, ni kaj pametnega slišat, samo neke bedne čenče in voditeljevo smejanje samemu sebi, niti ne sovoditelju.

Ena in ista glasba iz 80 ih in 90 let na shufle ni za nikamor, novicam se sploh ne more rečt novice, ker si po vsej verjetnosti o dogodku slišal že prej in to veliko bolj obširno kot to lahko slišiš na radiu.

In potem prid en voditelj radia Ena in govori, da ni mogel izpustiti priložnosti vodenja jutranjega programa,ker da je pa to višek neke profesionalnosti kar se dogaja na tem radiu..(Nekaj je omenjal gumbe in račinalnik) Smatram, da bi radio mogel biti veliko več kot tehnične zmogljivosti.

Sicer Val202 in Rtv Slovenia ne poslušam, ker gresta za moj okus preveč v nek detajl z informacijami o temah, ki dejansko zanima 2% prebivalstva Slovenije. Želela bi si neko mešanico predvsem informativnosti in inovativnosti na področju oddaj in glasbe.

Pa še to. Zavračanje Slovenske glasbe,kot vse kar je Slovensko je slabše, tuje je boljše se je zgodilo najkasneje konec 80 let prejšnjega stoletja Bil bi že čas, da gre tudi radio končno v tok s časom. Nočemo piti samo Coca Cole. In ne, noben ni rekel, da mora radio vrtet 100 krat na dan komad izvajalca, ki je včeraj napisal svoj prvi komad. Naj nehajo žalit in podcenjevat Slovenske glasbenike,sploh pa poslušalce radia. Po mojem imajo veliko srečo, da je ljudem dolgčas v avtu. Samo če pogledamo kako se tržijo: ponujajo nam evre, namesto, da bi nam ponudili kvaliteten radijski program.
pikam_dopust
# 23.08.2010 ob 13:44
Še okoli kvalitete ali nekvalitete sodobne glasbe...

Tudi proti Beatlesom se je za njihovega časa rovarilo. Enako velja za Elvisa. Da o raznih Rollingih sploh ne govorim. Danes so vsi del klasike.

Zato ne bi tako grobo pavšaliziral, da je vse, kar je danes na tujih lestvicah (beri: kar vrti Oblak), avtomatično drek. Ker to enostavno ne drži. In dejansko ne razumem, po kakšni logiki utemeljevanja kvalitete zdaj na vso silo odpiramo vrata nekim Saškam in Vilijem Resnikom.

Sorry, ampak res ne razumem, kako bo to rešilo kvaliteto slovenske glasbe. Razumem, kako bo rešilo denarnice slovenskih glasbenikov, ne vidim pa nobene povezave z večjo kvaliteto.

Mogoče sem pa samo glup in preveč star. Pa sem videl že preveč takih "poizkusov", ki so imeli bistvo vse kje druge, samo v povečanju blaginje naroda ne....
antirob
# 23.08.2010 ob 13:41
slovenska pop muzika je v glavnem debilna, strah jih je samo ker bo manj cvenka v žepih, Sepe pa lahko mirno vrne svoja odličja, jaz osebno lahko mirno živim brez njegovih predelav razen rdečega bara z Brecljem.
Ali ste že videli igrati v živo kakšno tujo skupino, probajte, pa boste videli kaj so glasbeniki in zakaj prvi CD posnamejo šele po 200 koncertih, pri nas pa je ravno obratno.Glasba je pa tako internacionalna zadeva in če slišim komad v originalu mi je ljubši kot neka kopija v slovenščini, kar se pri hitih itak redno dogaja, avtorske glasbe pa tako nihče ne vrti, ker ni komercialna.
el CARTEL
# 23.08.2010 ob 13:40
kot da je važno..če poslušaš radio itak pristaneš na kompromis, da boš poslušal kar ti oni predvajajo.. če pa hočeš poslušati slovensko glasbo pa pač kupiš CD (ja kupiš - podpiraš avtorja) ter ga predvajaš do mile volje..

Zakon o deležu slovenske glasbe na zasebnih radijskih postajah je isto, kot če bi mi nekdo dal nek CD z glasbo ki je res ne poslušam (recimo metal, pa nimam nič proti) in bi mi rekel, vsak dan poslušaj to 15% časa

Kar se pa identitete tiče.. če je slovenska identitea odvisna od glasbe, smo vredni usmiljenja.. lp
funky
# 23.08.2010 ob 13:39
Za moje pojme je to samo še ena od svetovnih bedarij ki jih pogruntajo nekateri "veleumi" v tej državi.Ne glede na to kaj se na radijskih postajah vrti bi morali poskrbeti najprej za promocijo lastnih ustvarjalcev in to ne samo vedno istih ampak tudi še neuveljavlejnih avtorjev in verjemite mi da je pri nas veliko talentov.Ni problem v kvalitetni glasbi ampak v šlampariji na radisjkih postajah kjer je očitno merilo za v eter vse kaj drugega kot kvaliteta.Vsaj tako zgleda.Tam naj postavijo strokovno komisijo kot filter in pol se bo videlo kolko glasbe gre lahko skoz.Ne pa se hecat z nekimi bedastimi 25% zmanjšanja.Pa kaj se vam kisa al kaj.Pa kaj so Slovenci pisali ta osnutek al Turki.Dejte se malo zresnit folk mamo lastno državo če ste zaradi pohlepa in zmaterialzirianosti to pozabili.
pikam_dopust
# 23.08.2010 ob 13:35
Zadnja leta je veljal najvišji obvezni delež EVER, pa imamo najbolj bedno muziko EVER.
Toliko o tem, kako to "dviguje" kvaliteto.

Da pa pojasnim pravo vsebino te polemike:

manjši obvezni delež -> zaradi "kvalitete" slovenske muzike manj vrtenja slovenske muzike -> manjši cingelci od avtorskih pravic, ki jih pokasira SAZAS -> to pa pomeni manj cingelcev za Predina, Hektorja in Sepeta

Če bi dečkom res šlo za kvaliteto (kot se tako velepotezno ustijo), bi sami zahtevali sprostitev kvote, in s tem prisilili domače izvajalce, da se za ta manjši čas borijo - trnutno jim je namreč zagarantiran, saj nekaj pač moraš vrteti (če je to kar 40% časa), Golice pa tudi ne moreš rolati 5x na uro, pa če je še tako dobra...

Leota sicer ne maram, ampak tule ima prav. Obstoječe stanje je res katastrofa.
ena bralka
# 23.08.2010 ob 13:26
Hvala g. Sepe

Upam, da se bodo na ministrstvu streznili in da boste zasluženo odlikovanje lahko še naprej s ponosom nosili.

Hvala iz srca.
Anar Hija
# 23.08.2010 ob 13:22
nima smisla teh dosedanjih 40% če pa jih radijske postaje dobijo noter ponoči, ko je poslušanost kao manjša in za oglaševanje manj zanimivo. lahko je 15% pa naj bo zraven še: 15%sloglasbe/na uro kar bi pomenilo, da bi bil recimo vsak šesti komad zagotovo slovenskega avtorja - kateri potem po možnosti poje v angleščini :)))

res, nesmiselno omejevat radijske postaje - doba youtube-a takih cenzuriranj ne dopušča.

drugo pa je stališče glede kvalitete - res je, da je kvaliteta javnega zavoda rtv v zadnjih letih padla verjetno na najnižjo sploh mogočo raven - vrata se zapirajo kulturnim ustvarjalcem, na široko pa odpirajo populizmu - žal je tudi v glasbi tako.
nekdodalec
# 23.08.2010 ob 13:21
Problem je predvsem, da moramo lociti 2 pojma.

Gospod ima vec ali manj prav.

Sam pa vidim problem predvsem v izbiri muzike - tako tuje kot domace - na slovenskih tleh. Govorim tako za radio, TV, internet, kot tudi za izbiro koncertov. Repertoar je zelo ubog in reven. Vrtijo se vedno neki hiti iz 80, 90ih in nekaj danasnjih hitov. Uredniki bi morali pokukati malo cez ograjo svojega vrta.

Sicer je to kar sem napisal glas osamljenega v puscavi, pa vendarle je pomembno, saj s tem izgubljamo tako korak s casom kot tudi nazadujemo na vseh podrocjih.
desperado
# 23.08.2010 ob 13:15
LEO OBLAK JE UNIČEVALEC SLOVENSKE GLASBENE PRODUKCIJE.
Elemental
# 23.08.2010 ob 13:14
Ne smemo pozabiti na priseljence večinoma iz Balkana, kateri predstavljajo zelo velik delež Slovenske populacije, tudi oni imajo svoje potrebe po glasbi in se z njo v veliki meri tudi indentificerajo... in je nekako "in" tudi med mladimi... medtem, ko domača glasba po večini zasmehovana, zaničevana in tudi kljub temu, da imamo v Sloveniji številne kvalitetne glasbene skupine (na kar je opozoril že Bulič)- spletni mediji, revije, itd. promovirajo raje razne domače nekakovostne pevce, celo takšne, ki so "slavni" brez razloga. Ali gre to za načrtno dejanje, nevem je pa zelo žalostno.
chrush
# 23.08.2010 ob 13:10
nova tuja glasba ki se vrtni na naših radijskih postajah je podobna slovenskim wernerjem in lenderom.
DREADLORD
# 23.08.2010 ob 13:06
crush

kolikor uspem spremljat tuje glasbene medije lahko povem tole. o slovenskih avtorjih in glasbenikih v tujih medijih na področju klasike govorijo pohvalno. na področju metala, kolikor se piše tudi nisem zasledil slabih kritik. za pop in podobno pa dvomim, da sploh kaj pišejo. tako kot dvomim, da bi kdo od tujih medijev o Avsenikih kaj slabega pisal. Ampak slednjih ne spremljam in ne vem. Tako da dvomim o tvoji verziji kakšne zarote proti slovenski glasbi, ker ni zanimiva za tuje medije.

hočete bolj kvalitetno glasbo? za nacionalko obstaja samo ena glasbena zvrst. za veliko večino komercialnih radijev se je čas ustavil v glasbeni preteklosti sredi 80-ih. Večino kvalitetne slovenske glasbe se vrti med 3.00-5.00 v nočnem programu radia Slovenija. Po drugi strani če se sprehodim čez glasbeno ponudbo na Siolu TV, je vedno znova eno in isto na sporedu. Eni in isti izvajalci, z eno in isto idejo. Brez stila, brez žara in obupnim dolgčasom. Kar še kje vidim novega in glasbene dinamike je zanimivo v metalu in klasiki. In še celo slovenska popevka mi prija vsake toliko, da se malo umirim. je pa res žalostno gledat slovenske medije, ki gonijo samo eno in isto brezidejno sceno. in da ne bo pomote daleč od tega da bo Slovenci imeli slabo glasbo in predvsem daleč od tega, da bi tisto glasbo, ki v tujini je nekako prisotna, tuji glasbeni uredniki in kritiki ocenjevali kot slabo. Pri nas tovrstna glasba ne bo doživela predora, ker je v ospredju frajtonerica in večno eno in gonjenje Avsenikovih viž in kopij, ki so nareneje na njihove viže. Ali pa v popu plehko, nezanimivo in nekvalitetno pride v ospredje za domač prostor. Tujino pa povoha samo toliko kolikor gredo po obleke v šoping.
Bluesy
# 23.08.2010 ob 13:06
"bo pač treba drugič na volitvah obkrožit kaj za odtenek bolj desnega in sposobnega kot tokrat."

Lol desnica pri nas pa res ima okus za glasbo ja, smo videli kaj je nastalo pod Možino in Guzejem - en sam kvazinarodnozabavni kič. Če je zate hojladrija in po domače oddaje pojem kvalitete za slovensko glasbo potem nam bog pomagej. Z desnico in raznimi novinarji ki jim je i odloča se prav na primeru RTV Slovenija vidi kako je vse šlo po zlu (ukinitev Aritmije, Rončela, torej jazza, alternative in vse kar odstopa od "po domače" koncepta. Bljak...
antiklinac
# 23.08.2010 ob 13:02
pri nas je čisto dovolj dobre glasbe, le da je sploh ne slišimo. kapital ve kaj masa primitivnih poslušalcev hoče in to ji dajo. v 80-ih, ko je bila alternativna in rock glasba v v sloveniji in celotni bivši jugi, res dobra, s kvalitetnimi teksti za glasbo ni stal kapital, ampak država. takrat se je sistem že nekako zliberaliziral do te meje, da so že pustili nekatera bolj družbeno politična besedila (pri nas so bili lačni franz, pankrti ,buldožer... v ostali bivši jugi pa azra, ekv, balašević, bora...) po vojni se je mnogo teh glasbenikov sprimitiviziralo, nekateri ne, nekatere pa je požrla starost in kapital.
ASkubic
# 23.08.2010 ob 13:00
Da je premalo dobre slovenske glasbe? To lahko reče samo tepec, ki išče glasbo po MTV-ju ali pri Mariu. Imamo veliko odlične slovenske produkcije, ki je v krizi edino zato, ker hočejo mediji vrteti samo najbolj cenene hite, zato izvajalci niti ne morejo priti do širše publike in do denarja za kvalitetne posnetke.
Samo glasbeni uredniki morajo pošteno opravljati svoje delo in slediti, kaj se ustvarja. Znižanje na 15% je sramota in uničevanje slovenske produkcije.
bastah
# 23.08.2010 ob 12:58
Sazas ni zruženje glabenikov ampak leglo mafijcev!
Triptico
# 23.08.2010 ob 12:56
Dokler bodo radijske postaje šle ''na ziher'' in še naprej vrtele glasbo iz 80ih in 90ih je res vseeno koliko slovenske glasbe se vrti. Glasba na komercijalnih radiih je patetitčna, staromodna in ali uredniki ne kupujejo več novih CDejk razen parih hitov, ki pa se jih naješ že po enem tednu? Po moje bi bil procent 25% povsem vzdržen, je 1/4 glasbe in tudi s temi procenti lahko nafilamo kvaliteto v radijski program. Problem je v urednikih, ki ali nočejo ali pa ne poznajo dobrih slovenskih izvajalcev. Ti potem iščejo srečo v tujini, kjer so pogosto bolje sprejeti kot doma, ali pa bolje razumljeni, ne vem. Če te nekdo že 20 let posiljuje z Bryan Adamsom, Queeni in podobnimi zimzelenimi šlagerji(pa da ne bo kdo razumel, da imam kaj proti njim - glasba ni slaba, ne zasluži si pa takšnega predvajanja kot ga ima - v letu 2010) dobiš občutek, da drugega niti ne poznajo več. Od Goričkega pa do Pirana se vrti ena bedna muska, zato mi je tudi zaradi obstoječega zakona žal, da je ''izginil'' naprimer Radio Tartini, ki je po kvaliteti nesel celotno radijsko sceno, poslušljiv je bil pa za populacijo od 15 - 100.....
bastah
# 23.08.2010 ob 12:56
Lej jih lej mafijce!
stoychi
# 23.08.2010 ob 12:56
če je to res naj se preimeuje v ministrstvo za antikulturo ;)
medivan
# 23.08.2010 ob 12:55
Če si damo roko na srce bi bilo dovolj 10%. Prvič nimamo toliko dobrih tekstopiscev, skladateljev, skupin itd.. Pa če bi jih imeli pa ni izvajalcev- vokalistov ali skupin. Slovenija premore za moj okus in uho tri dobre pevke in 2 do dobre pevce- govorimo seveda o zabavni glasbi. Ko bo sprejeto se po poslušanost Radia slo 1 in Vala 202 dvignila, seveda pa je potrebno na omenjenih postajah zamenjati tudi nekaj glasbenih urednikov.
sportomanokin
# 23.08.2010 ob 12:51
http://www.youtube.com/watch?v=gaj1AmLZQ
ns&feature=search

Planiški slow motion

verjetno naj slovenski komad ever
sportomanokin
# 23.08.2010 ob 12:51


verjetno najboljši slovenski komad ever.
3002 €
# 23.08.2010 ob 12:44
semaino
Lahko zvemo, kdo je podal takšen predlog, za samo 15% obvezne SLO glasbe v repertoarju?
------------------------------------------------------------------

Ministrstvo za kulturo
urosq
# 23.08.2010 ob 12:43
Mah, vsem gre predvsem za zaslužek.
SheriffJoeArpaio
# 23.08.2010 ob 12:42
trenutna oblast hoče, da bi se pri nas povsod vrtelo čimveč turbofolk balkan glasbe, da bi cela Slovenija postala nekakšen TV Pink, Slovenci pa nekakšni alpski bosanci, ki po mizah plešejo, ko zaslišijo srbsko-turške novokomponirane cigumigu ritme...

kar se pa tiče raznih landerk, wernerjev, murkotov in podobnih, pa tudi jaz mislim, da to ni slovenska glasba, to sploh ni glasba ampak sranje... so pa razni murkoti pri nas samo posledica tega, ker nas zadnjih 15 let konstantno bombardirajo s primitivno balkan glasbo in zato je logično, da se bodo slejkoprej tudi pri nas našli domači avtohtoni primitivci, ki ustvarjajo podobno primitivno glasbo.....
erikk
# 23.08.2010 ob 12:38
Slovenska glasba je obstajala do konca 80h pol pa se je zgubila. Marjana Deržaj, Majda Sepe, Kameleoni, Pepel , Oto Pestner, in kri, in naj mi oprostijo še tisti ki sodijo tu zraven iz tistih časov, so zagotovo simbol prave pristne slovenske glasbe. Ostali uizvajalci pa so skrenil in se okužili z tuji glasbo. Najvelčji delež za glasbo si zasluži po moje Mojimir Sepe, to je zame oče slovenske pristne glasbe.
chrush
# 23.08.2010 ob 12:34
velik del krivde imajo tudi mediji, ki slovensko glasbo predstavljajo v slabi luči. če bi se vrtelo več slovenske glasbe in ne bi poslušali samo top 40 pa spet neki top 20 pa najboljši hiti pa še ne vem kake lestvice 'tujih' bi tudi Slovenci radi prisluhnili slovenski glasbi. dobro da ni po zakonu določeno, da moramo poslušati radijske postaje.
mobydik
# 23.08.2010 ob 12:34
sej jim ni treba vrtet ves čas zadnjih hitov...

mamo ogromno kvalitetne glasbe, ki je malo starejša. v kombinaciji z novo lahko gotovo presega 30%

bo pač treba drugič na volitvah obkrožit kaj za odtenek bolj desnega in sposobnega kot tokrat.
semaino
# 23.08.2010 ob 12:33
Lahko zvemo, kdo je podal takšen predlog, za samo 15% obvezne SLO glasbe v repertoarju?
semaino
# 23.08.2010 ob 12:32
Veliko enostavneje je vrteti MTV hite in ostale "kozlarije", kot iskati in brskati za dobro SLO glasbo.
aichi
# 23.08.2010 ob 12:32
Glede na kakovostno ravan slovenske glasbe, bi je moralo bit le 5 %. Ko pa bo v teh 25 ali zaradi mene 40 % dejansko glasba, ki je vredna ušesa povprečnega poslušalca, se pa lahko naprej pogovarjamo, dokler pa bodo kot je zapisal predhodnik se lahko šli muzikantarje vsi, ki imajo 5 minut časa, pa je 25% še precej preveč!
Emlyn
# 23.08.2010 ob 12:28
Tle je predvsem treba opredeliti pojem "slovenska glasba". V ta pojem, vsaj kar se mene tiče, vsekakor ne spadajo Murko, Lendero, Werner in ostali kljukci. Ko se bo to najprej rešilo, lahko nadaljujemo z debato ...

Pa še nekaj: vsi zgoraj omenjeni avtorji nimajo pravzaprav nič s slovensko identiteto, ker več ali manj rinejo v cigumigu vode.
Kazalo