Glasba

Poudarki

  • Osnutek zakona o medijih predvideva 15 odstotkov slovenske glasbe v glasbenem programu
  • Predin: Radijske postaje bi si morale priskrbeti kakovostne glasbene arhive
  • Bulič: Samo v dveh mesecih sem prejel 12-15 domačih albumov, torej slovenske glasbe je dovolj
Ocena novice: Vaša ocena:
Ocena 2,9 od 32 glasov Ocenite to novico!
Zoran Predin
Zoran Predin meni, da predlog novega zakona privilegira kapital, ki ima v lasti medije in ki za predvajano glasbo ne želi plačevati avtorskih pravic. Foto: MMC RTV SLO/T. O.
       Združili se bomo kot še nikoli do zdaj. Na začetku septembra bo zborovanje slovenskih glasbenikov in državi bomo dali vedeti, da nas ne more kar pokopati.       
 Zoran Predin
Londonski simfonični orkester
V oči zbode alineja predloga zakona, ki upoštevanja kvot ne zahteva za Tretji program Radia Slovenija, katerega program je usmerjen predvsem k resni glasbi. Foto: Festival Ljubljana
       Zdi se mi, da se Majda Sepe in Jože Privšek ob tem predlogu obračata v grobu.       
 Dragan Bulič
Dragan Bulič
Dragan Bulič, dolgoletni glasbeni urednik, meni, da je predlog zmanjšanja kvot slovenske glasbe katastrofalen. Foto: RTV SLO MMC
       Mi zagovarjamo princip ena tuja, ena naša skladba, to se nam zdi fer.       
 Zoran Predin
Laibach
Ministrstvo za kulturo opozarja, da zgolj upoštevanje distribucijskih kvot ne more pripomoči h kakovostnejši slovenski glasbi in k vzgoji poslušalcev. Tudi Predin se strinja, da morajo uredniki pri oblikovanju glasbenega programa upoštevati tudi zastopanost različnih žanrov, prav tako pa je treba program uravnotežiti tudi s predvajanjem glasbe iz arhiva in novitet. Foto: RTV SLO MMC

Dodaj v

Namesto 40 v glasbenem programu obveznih (le) 15 odstotkov slovenske glasbe?

Ogorčeni avtorji, uredniki pa deljenih mnenj
21. avgust 2010 ob 11:01
Ljubljana - MMC RTV SLO

Osnutek novega zakona o medijih med drugim predvideva zmanjšanje obveznega deleža slovenske glasbene produkcije v radijskem in televizijskem glasbenem programu s 40 na 15 odstotkov.

"Mi zagovarjamo princip ena tuja, ena naša, to se nam zdi 'fer'," je Zoran Predin, tokrat ne le kot glasbenik in avtor, ampak tudi v vlogi predsednika Slovenske unije glasbenih ustvarjalcev, podal komentar k 70. členu osnutka Zakona o medijih. Dikcija prve alineje tega člena gre tako: "Najmanj 15 odstotkov vse predvajane glasbe v času med 6. in 20. uro vsakega radijskega ali televizijskega programa mora biti slovenska glasba oziroma glasbena produkcija slovenskih ustvarjalcev in poustvarjalcev." Razburjenje med slovenskimi glasbenimi ustvarjalci je razumljivo, zato pa enotnega mnenja ne zastopajo tudi glasbeni uredniki. Če je tako prejšnji teden urednik Vala 202 Mirko Štular za Dnevnik dejal, da se mu trenutna ureditev, ki zahteva 40 odstotkov slovenske glasbe, zdi pretirana, in če tudi glasbeni poznavalec in avtor več z glasbo povezanih radijskih oddaj Jure Longyka meni, da je "40 odstotkov močna kar močna kvota" (Dnevnik), pa dolgoletni in pravzaprav že legendarni glasbeni urednik Dragan Bulič zastopa drugačen pogled.

Predlagana ureditev se mu zdi katastrofalna in meni, da se ob njej "Majda Sepe in Jože Privšek obračata v grobu". Na naše vprašanje, ali v Sloveniji sploh imamo dovolj kakovostne glasbene produkcije, s katero je mogoče 'smiselno' zapolniti trenutno 40-odstotno kvoto, je Bulič odgovoril: "Gre seveda za dvorezen meč. Sam sicer menim, da je količina kakovostne slovenske glasbe kar dobra. V prvih dveh mesecih tega leta sem osebno prejel 12-15 kompaktnih plošč naših izvajalcev. In to je ogromno glasbe. Seveda pa je to treba preposlušati in izločiti dobre."

Bolj suveren v prepričanju o zadostni količini dobre slovenske glasbe je Predin: "Brez skrbi, da so arhivi zelo kakovostni. Tisti, ki se na glasbo spoznajo, vedo, da lahko brez problemov s kakovostno glasbo zadostimo trenutno kvoto 40 odstotkov slovenske glasbe." Treba je namreč upoštevati celoten korpus slovenske glasbe, ne le trenutno ustvarjalnost: "Država bi morala vsaki radijski postaji predpisati, da si pridobi arhiv, ki bi bil kot nekakšen učbenik slovenske glasbe, ki bi upošteval vse zvrsti in bi tako tudi vzgajal poslušalstvo. Mislim, da lahko to vsaka radijska postaja to naredi. Arhiv si lahko priskrbi arhiv v NUK-u ali pa zaprosi RTV, da odpre svoje arhive."

Dejanska kvota je osem odstotkov slovenske glasbe
Zaradi predloga novega zakona, ki upoštevanje kvot zahteva le med 6. in 20. uro, Predin pove, da to na dnevni ravni pomeni zgolj 8-odstotni delež slovenske glasbene ustvarjalnosti in poustvarjalnosti v glasbenem programu slovenskih radijskih in televizijskih postaj, medtem ko na primer v Franciji poznajo več kot 50-odstotno kvoto francoske glasbe. Na ministrstvu za kulturo pa prav časovno zamejenost določila o kvotah berejo kot dodaten ukrep za zaščito slovenske glasbe. V odgovoru, ki so nam ga posredovali z ministrstva, tako beremo: "Namen sprememb je v zagotovitvi, da se slovenska glasba kot atribut slovenske kulturne identitete predvaja v dnevnem terminu (in ne v nočnem, kot je bila praksa glede na obstoječi zakon)." Ministrstvo prav tako poudarja, da kvote ne morejo biti edini in da tudi niso najboljši ukrep za spodbujanje razvoja kakovostne slovenske glasbe. Zakon tako predvideva tudi druge aktivne ukrepe za promocijo slovenske kulturne ustvarjalnosti. Ministrstvo nas je tako opozorilo na to, da je "eden izmed pogojev za sofinanciranje medijskih vsebin radijskih ali televizijskih programov tudi ta, da radijski ali televizijski program predvaja izvirno produkcijo slovenskih avdiovizualnih ali radiofonskih avtorskih del".

Zakon ščiti kapital
Zoran Predin nam je povedal, da osnutek novega zakona o medijih ščiti predvsem uporabnike in kapital, ki stoji v ozadju medijev, ustvarjalcev pa nikakor ne - predvsem pa ne ustvarjalcev, ki oblikujejo aktualno glasbo. "Kar se glasbe tiče, so te kvote, ki so v vseh civiliziranih državah namenjene ohranjanju lastne identitete, kapitalu trn v peti. Kapital namreč poskuša predvajati program, za katerega mu ni treba plačevati avtorskih pravic. Tisti del programa, ki upošteva novitete, je tako v manjšini. Program določajo predvsem veliki katalogi, ki prihajajo z Zahoda in ki jih prinaša ta kapital, ki ima v lasti radijske in televizijske postaje, pa tudi avtorske pravice za to starejšo glasbo. Na tak način prihranijo kar precej," pove Predin.

Kaj je z negovanjem resne glasbe?
V besedilu 70. člena 'zbode' tudi določilo iz druge alineje, ki upoštevanja kvot oprosti radijske programe, namenjene italijanski in madžarski narodni skupnosti, pa tudi tretji radijski program RTV Slovenija, katerega glasbeni program je usmerjen predvsem k resni glasbi. Medtem ko Dragan Bulič meni, da bi bilo upoštevanje kvot pri Tretjem programu res večja težava, "ker imamo domače produkcije te glasbe manj, zaradi česar bi se program zagotovo začel ponavljati", pa je Predinovo mnenje drugačno. "Tretji program seveda mora imeti kvoto resne, slovenske glasbe. Pri nas je veliko avtorjev, ki komponirajo resno glasbo, in veliko je tudi materiala, ki še ni posnet in katerega bi prav v imenu izpopolnitve arhiva lahko posneli. Po mojem mnenju bo novi predlog resno glasbo in Tretji program popolnoma ukinil."

Septembrsko zborovanje slovenskih glasbenikov
O kvotah bomo zagotovo še veliko slišali. Jasno je, da ne morejo biti edini ukrep za spodbujanje razvoja slovenske glasbene ustvarjalnosti in poustvarjalnosti ter glasbene vzgoje poslušalcev. Ministrstvo ima gotovo prav v mnenju, da je težava slovenske glasbe širša in da je ni mogoče reševati le z distribucijskimi kvotami, in prav ima gotovo tudi Predin, ki meni, da bi bilo treba pozornost nameniti tudi žanrski razporeditvi teh kvot ter na splošno oblikovanju programa. Še en njegov predlog: "Recimo, da je pol programa iz arhiva, pol pa novitet." Predin je tudi že napovedal, da se bodo slovenski glasbeniki "združili kot še nikoli do zdaj". "Na začetku septembra bo zborovanje slovenskih glasbenikov in bomo državi dali vedeti, da nas ne more kar pokopati." Zborovanje bo verjetno še dovolj zgodaj, da se bo v dikciji novega zakona lahko še kaj spremenilo. Ministrstvo namreč pripombe in predloge zainteresirane javnosti, ki se nanašajo na vsebine posameznih členov, pričakuje do 20. septembra 2010.

Polona Balantič
Prijavi napako
Komentarji
Gargamel3
# 24.08.2010 ob 14:39
ok... al pa če poslušaš Radio 1 in njihove samooklicane "nove hite" (ki so v svetu že pozabljeni)... in slišiš isti komad 4x na dan...a to je pa normalno. Poslušamo to s čimer nas posiljujejo... če bi 4x na dan slišali pesem Alenke Godec, bi nam tudi njen komad prišel v uho...

Pač... posiljevanje radiev... kdor jim popusti... Jaz ne. Ker si glasbo predvajam izključno iz svoje zbirke mp3. Pa če bom "Srečno na vrvici" poslušal 5x na dan, ko mi noben zakon teh levičarjev-izdajalcev lastnega naroda in morilcev lastnega naroda nič ne more.
ena bralka
# 22.08.2010 ob 20:28
še ena drobtinica, ki pa je še kako pomembna

Predlagatelji zakona se očitno ne zavedajo, kako pomembno je, da se v slovenskem jeziku spregovori tudi o resnih in za mnoge bolečih stvareh. Skozi glasbo s slovenskimi (kvalitetnimi besedili) se odpirajo komunikacijski kanali in v Sloveniji bo še veliko dela na tem področju.
Na vidik zdravljenja so očitno pozabili.

Take pesmi običajno niso hiti, katere bi vrteli nekajkrat dnevno in pogosto jih ni prijetno slišati, vendar so v uteho marsikateremu otroku, v obdobju, dokler ne zbere poguma, da spregovori ali pa se bližnji zamislijo nad svojimi dejanji.

Ena od njih:

http://www.youtube.com/watch?v=HwPJLIB7c
qI&feature=related

Da, dragi strokovni sodelavci ministrstva za kulturo, glasba ni samo zabava.
ena bralka
# 22.08.2010 ob 16:22
luckyman

sprašuješ, zakaj ni kvalitetne glasbe na radiu

saj je preprost odgovor - tisti, ki vrti glasbo, bi moral najprej sam poznati kaj več kot pet ustvarjalcev, tudi kakšno pesem iz let, ko ga še ni bilo na svetu, pa malo se je dobro pripraviti preden zasedeš delovno mesto, pa malo več občutka vključiti v svoje delo in ne samo rolati, da mine šiht

morda pa se zgodi čudež in bodo tisti trije, štirje, ki se vsaj malo spoznajo na glasbo, po navodilu ministrstva za kulturo izobrazili vse ostale
fakin
# 22.08.2010 ob 15:25
Ma kaj nakladajo ti drkatorji. Sestavit ne morejo "ene melodije " ki bi bila prepoznavna izven svojega hleva. Avsenik in Slak sta edina,ki jih v svetu prepoznajo,vse ostalo je šalalalalala...
pop-drakula
# 22.08.2010 ob 11:28
luckyman
kje pa sem napisal, da bi radio moral servisirat man zahtevne poslusalce!?!?!?
napisal sem le, da tiste postaje, ki jih servisirajo, ne poneumljajo tudi tistih z zahtevnejsim okusom, ker je mogoce po nacelu svobodne izbire preklopiti.
a zato, ker imamo v knjiznicah sund in tujo literaturo, bomo pa zdaj sli cistko delat, samo zato, da se bodo domaci avtorji bolje prodajali....
dejte no nasedat interesnim skupinam. glasba se na tak vsiljiv nacin ne regulira z zakonom.
luckyman
# 22.08.2010 ob 11:04
@ pop-drakula

Narobno mišljenje je, da bi radio moral servisirat man zahtevne poslušalce, saj zaradi tega pada kvaliteta. Potem mi pa razloži zakaj sedaj, ko ni takšne kvote (dnevne), pa poslušamo ogromno tuje produkcije (ja večino ang in ex-yu), ni kvalitetne glasbe na radiu? Kar pa je kvalitete, jo je pa malo. Večinoma se vrtijo najbolj priljubljeni hiti in v tem trenutku najbol znane pesmi in izvajalci. Ime in število predvajanosti namreč še ni pokazatelj kakovosti!
pop-drakula
# 22.08.2010 ob 09:50
Tadejstein
glasba se deli na dobro in slabo, ne pa na slovensko, amerisko, balkansko... namen zakona ni visati nivo kakovostne glasbe, ampak slediti ekonomske interese domacih izvajalcev.

ce kdo nima odnosa do dobre glasbe, mu 100 glasbenih urednikov ne pomaga. in obratno- zahtevnejsega poslusalca nikdar ne more poneumljati radijska postaja, ki servisira manj zahtevne poslusalce, ker lahko po nacelu svobodne izbire enostavno preklopi.

izobrazevalni efekt je se ena kvazi pretveza, pod katero bi domaci glasbeniki radi izsilili abnormalen polozaj na trgu. en slovenski komad na en komad produkcije preostalega sveta je neverjetna neumnost. zmagajo domaci izvajalci- izgubi glasba.
medo357
# 22.08.2010 ob 09:06
Mene bolj kot kvota slovenske glasbe moti količina ex jugo muske, ki jo je zelo, zelo preveč. Praktično vsak drug komad je od tam dol, ampak jaz raje kot to "vrhunsko musko" od tam dole, poslušam povprečen slovenski komad. Torej, če je omejena količina slovenske glasbe, naj bo omejena tudi količina glasbe z Balkana. Poleg tega pa je dovolj druge še kvalitetnejše tuje glasbe kot je balkanska.
skodelicakave
# 22.08.2010 ob 09:02
Ja, vse uvozimo (ker da je kao boljš), pol se pa čudimo, če nam gre slabo, ker svojih stvari ne moremo prodati.

Kdor pravi, da Slovenci nimamo dobre glasbe, je ne pozna oz. pozna samo nekaj (žal najbolj popularnih) skupin ali posameznikov.
BACK
# 22.08.2010 ob 08:31
Brez veze. Najprej uštimite SAZAS.
palbinc
# 22.08.2010 ob 01:29
noben zakon ne bo pomagal, če je uredniška politika tu in tam zafrustrirana. In še, brez analize playlist, zastopanosti avtorjev in nabora njihovega repertoarja se nimamo kaj pogovarjat, tako v komerciali, kot na nacionalki.
Tadejstein
# 22.08.2010 ob 00:07
pop drakula
glasbeni urednik naj bi bil tudi zato da ljudem predstavi malo širši spekter glasbe in jih tudi malo poduči o glasbi. Sam če imaš danes v celi državi 5 glasbenih urednikov, če ti država da popolno svobodo pri predvajanju glasbe, itd, bo zaradi kapitalizma in komercjale pač glasba samo poneumljala folk. Radijo ni samo zato da ti predvaja tebi ljubega pevca. Za to imaš cd. Radijo naj bi bil tudi malo izobraževalen. Ni nič narobe če kdaj slišiš kak jazz al pa kak star slovenski komad. Je pa blazno narobe če poznaš zgolj neke balkanske pjevače, za Lennona pa prvič slišiš.
Ribiič
# 21.08.2010 ob 21:29
Sem za 40 %. A moramo res vedno poslušat le ameriško jamranje in Daniele ...
pop-drakula
# 21.08.2010 ob 19:41
no super, bomo šli na drugo celino regijo iskat, da bomo upravičevali vsiljevanje domačih glasbenih ustvarjalcev. ne moraš ti v 21 stoletju pod pretvezo zaščite kulturne identitete v času globalizacije, folku glasbenih preferenc vsiljevat. tudi ne bo učinka. spet ščitimo družinsko srebrnino, le da to počne tokrat druga interesna skupina.

zakaj je potem g predin toliko francoskih komadov naredil, če se mu gre tako zelo za jezik kot kulturno in narodno identiteto. pa ne me narobe razumet: se mi je to takrat zdel posrečen poskus nagovarjanja nove ciljne skupine in dobrodošla sprememba.

če bo neka radijska postaja našla svoj segment poslušalcev na ta način, da bo vrtela 100% slo glasbo, to pomeni, da imajo naši ustvarjalci tržišče. Z nekimi procenti jim pa dajemo doživljenjski brezplačni zakup polovice prosora na radijskih postajah in mandat, da lahko izdavijo karkoli- in četudi bo slabo, bodo poslušalci to morali konzumirati. BULL SHIT.

Svoboda izbire pri glasbi je ZAKON. In če kdo, bi pričakoval, da se tega zavedajo svobodnjaki; tudi glasbeniki. Gre za protekcionizem najnižje vrste, ker ne gre za kakršnokoli blago. Jezika, umetnosti in vere se ne vsiljuje! Nismo slovenci govnarji, ki bomo požrli vse kar nam nekdo servira, ker se je samooklical za eminenco.

Sam sem zaprisežen oboževalec Lačnih Francov in spoštujem Predina kot glasbenega ustvarjalca. Mi pa je to kar počne čist mim. Bolj se oddaljuje od svojega bistva/ poslanstva, bolj črviv postaja v mojih očeh.
SheriffJoeArpaio
# 21.08.2010 ob 17:14
Idiotizem brez primere! Me prav zanima, kje na svetu poznajo taksne ureditve.

V Quebecu v Kanadi recimo... tam varujejo svojo frankofonsko kulturo celo do te meje, da ukinjajo STOP znake ob cestah in jih zamenjujejo z ARRET znaki...
pop-drakula
# 21.08.2010 ob 16:53
Mi zagovarjamo princip ena nasa, ena tuja prostitutka. Ukrainski jezik ogroza slovensko jezikovno identiteto.
pop-drakula
# 21.08.2010 ob 16:44
Bulic>
Privsek in Sepetova sta slovenske poslusalce osvojila brez nasilne zakonske regulacije.
Govoril sem HAWK.
pop-drakula
# 21.08.2010 ob 16:39
Predlagam, da se delez bureka v strukturi fast/food omeji na najvec 20%.
Parlament naj sprejme zakon po hitrem postopku.
pop-drakula
# 21.08.2010 ob 16:37
GLASBA BREZ MEJA!!!!!!!!!!!!!!!!!
Idiotizem brez primere! Me prav zanima, kje na svetu poznajo taksne ureditve. Ce ne moras s svojim opusom pritegniti glasbene urednike in poslusalce, bodi korekten in vsaj nehaj politiko vzganjat.
Kot da se ne bili dovolj regulirani, bo nam zdaj f.... predin v % vsiljeval, kaj bomo poslusali po radijskih valovih. A naslednji korak bo pa omejitev turbo/folk muzike, al kaj... ko se je v preteklosti tolk s svojo glasbeno konkurenco obremenjeval. Ce je marka, zakaj se potem obremenjuje z inferiornimi izdelki...
In to v 21. stoletju... Tezke frustracije!
Elemental
# 21.08.2010 ob 16:29
SheriffJoeArpaio:

moraš vedeti, da je v Sloveniji ogromno priseljencev večinoma iz Balkana in tudi oni imajo svoje potrebe... denimo, če pogledamo naše TV oddaje, humoristične oddaje, izdajanje glasbenih zgoščenk, so tudi z Slovensko in Balkansko tematiko. Nimaš kaj, malo nas je.
SheriffJoeArpaio
# 21.08.2010 ob 14:45
Meni je načeloma vseeno kaj vrtijo, samo da ni balkan ali rap muzika, ker to pa ni muzika ampak navadno sranje. Še posebej balkan muzika je pa v zadnjem desetletju naredila kulturocid nad slovensko kulturo...
madagascar
# 21.08.2010 ob 14:44
Zakon po mojem lahko ščiti zgolj jezik kot pomemben del identitete naroda. Vse ostalo naj bo prosto na izbiro trgu.....tudi instrumentali.
sunlit
# 21.08.2010 ob 14:40
@Bluesy,

kje sem napisal, da bi tebi ali komerkoli rad kaj prikrajšal? Poslušaj svoj Študent in pusti drugim, naj poslušajo svojo glasbo.

Razen kopice vulgarnih žaljivk nisi napisal ničesar smiselnega in relevantnega, kar pove vse o tvoji kulturi. Najbrž si jo pridobil s poslušanjem Študenta.
pederčina
# 21.08.2010 ob 14:26
madagascar. upam, da si razumel kaj sem hotel povedat. in če se malce "pošalim". saj so lahko videospoti tudi podnaslovljeni. pa na radiju bi si tudi lahko omislili sinhrono prevajanje posameznega komada.
no ampak. dejstvo je, da so si glasba in glasbeniki ta privilegij sami izborili. pa smo jimga kar dali.

in jha še to. po tvoje torej ta zakon za instrumentalno glasbo slovenskega izvora ne velja?
PET
# 21.08.2010 ob 14:21
Zanimiv predlog katerega podpiram. Na naših (predvsem komercialnih) radijskih postajah slišimo že tako preveč tuje glasbe ... Pardon tuje slabe glasbe tako, da ne vem, kaj bi bilo narobe, če bi se vrtela tudi slaba slovenska glasba. Pa ne razmite me narobe, v Sloveniji imamo kar nekaj dobre glasbe samo zaradi pametnih radijskih glasbenih urednikov ne pridejo v eter, kar je škoda.
Včasih je delovala komisija za glasbo - tudi na radijskih postajah - po kateri so vsi pljuvali (vsaj tako sem slišal), toda to ni bila tako slaba ideja, ker je iz uredniških programov umaknila slabe izvajalce oz. glasbo in dvignila kulturno raven. Kje je danes ta komisija?????

Madagascar, podpišem!
Tadejstein
# 21.08.2010 ob 14:09
slovenclji o glasbi nimajo pojma. to je dejstvo.ampak se temu ne cudim.
1. vecina radijskih postaj ne pozna vec glasbenih urednikov...! enostavno vrtijo tisto, kar se najbolj poslusa oz. je trenutno popularno (vec poslusalcev pomeni vec denarja od oglasevalcev), in pa tisto, za kar so placani da morajo vrteti (razni slovenski pop).
2. oglasevanje nekih dogodkov, koncertov...za neko ceco in podobna jajca vsi vemo da ima koncert, ker se vsi mediji vrtijo okoli nje. potem pa pridejo depeche mode v slovenijo, kateri razprodajo vse koncerte na turneji, le tistega v sloveniji ne. mislim, mene je sram.
3. splosna razgledanost o glasbi je danes posebno med mladino enaka nicli. poznam vec primerov, ko folk neve kdo je john lennon. takemu predstavit kaj je glasba je pac nemogoce.

in glede zakona... 15% je ok, ce bo teh 15% veljalo tudi za podnevi, ker sedaj vecina glasbenih postaj vrti slovensko glasbo ponoci, da izpolni to kvoto.
luckyman
# 21.08.2010 ob 13:53
Kar se tiče predloga o 15% je povsem zgrešeno... Minimum 40% je solidna varianta!!! Potrebno pa je upoštevati tole:
1. uredniki morajo poleg nekaterih uveljavljenih slo glasbenikov vrteti še manj uveljavljene glasbene skupine in glasbenike, saj se med temi ustvarjalci najde marsikatero dobro delo, poleg tega pa jim na tak način dajo tudi ogromno spodbudo in tako pridemo do veliko večje količine kvalitetne sodobne slo glasbe, kot jo premoremo v tujini!
2. ne sme se na radiju do onemoglosti ponavljat en komad določenega izvajalca do onemoglosti, ampak se mora vsak komad ponoviti največ trikrat na dan, lahko pa se zavrti naprimer 4-5 njegovih del na dan - torej največ okoli 15 ponovitev njegovih pesmi na dan
3. kar se tiče tuje glasbe razmišljam enako kot pri točki 2 za slo glasbo - tako bi se rešili situacij, ko večino časa poslušamo po radiu le prvih 20 komadov glasbenih lestvic, ostalih del določenih izvajalcev pa ne poznamo...
4. kar se tiče tuje produkcije bi jo bilo smiselno omejit na podoben način (recimo 40% ang glasbe kamor bi zajeli tudi svetovno kulturno glasbo npr latino, indijsko ipd., 20% kvalitetne ex-yu glasbe, 10% nem in ita glasbe)
5. dobro bi bilo potem kasneje enkrat uvest kakšne varovalke, da se nebi vrteli le stari komadi in bi bilo denimo obveznih 50% glasbe ki se bi vrtela v dnevnem terminu nove (s tem mislim izdane v zadnem letu ali dveh), 50 pa starejše glasbe
6. Velik povdarek bi lahko dali na LIVE glasbenih oddajah (tako kot npr. Izštekani, Klub klubov, na Aktualu je bilo nekaj podobnega...), kjer bi gostovale zasedbe in v živo izvajale to glasbo, zraven pa še imele razne intervjuje, lahko bi določene koncerte vzporedno predvajali po radiu in podobno...
7. Ko bi se pripravljal kakšen koncert tujih skupin v slo, bi bile lahko tematske oddaje z le njihovo glasbo zato, da bi se ljudje glede na slišano lažje odločali za obisk koncerta ipd.

S tem bi zagotovo izbolšali glasbeni program, ga močno popestrili, poleg tega pa bi se tudi naa izobraženoost glede glasbe močno povečala, kajti to je PRVOTNI NAMEN in NALOGA radijskih programov in njihovih urednikov!!! Če pa želiš cel dan poslušat pet različnih komadov si kupi CDje in poslušaj to!
Nekdo prej je dejal, da bi bil val202 lahko še bolj glasbeno usmerjen - se čisto strinjam, zakaj bi potrebovali 2 programa pogovornih oddaj skozi cel dan na rtvslo??? Pa zakaj je potrebno inforamtivne oddaje istočasno predvajati na a1 in val202? Bedarija, imho!
Lepo pozdravljeni in uživajte v dobri glasbi!
Netman1
# 21.08.2010 ob 13:47
Seveda se Predin (Predikaka, kakor se piše) razburja, ko pa njegovo "umetnost" nonstop gonijo po nacionalnih radijih in bo sedaj njegov SAZAS nakazal kak € manj... Glasbeni uredniki so pa (razen nekaj svetlih izjem) popolni nepoznavalci glasbe (poznam osebno, zato si to upam trditi)..

Sem prejšnji teden vprašal enega pomembnejših glasbenih urednikov v SLO: zakaj pa nikoli ne daš v playlisto Chet-a Atkinsa? In me je vprašal: "Kaj je to?"... In se je samo čudil, ko sem mu razložil, da je to eden najboljših kitaristov na svetu.. In seveda še njegova logika: daj ljudem samo napumpane hite... Dobre glasbe ne rabijo.. Ker ne poneumlja...

Tako da bo potrebno še marsikaj postoriti in spremeniti... Ne samo spreminjati %...
bernr
# 21.08.2010 ob 13:45
Po mojem največ sranja glede predvajanaja glasbe delajo posamezne komercialne radijske postaje(nekaj omenjenih). Potem jim druge sledijo in je na tem področju nastala cela štala. Imamo dosti kvalitetne Slovenske glasbe ki bi lahko dosegla kvoto realnih 30 % čez cel dan. Zakaj moramo poslušat nekvaliteno glasbo naših južnih sosedov. To mislim da je bistvo problema. Kar se tiče predvajane glasbe čestitke VAL 202.
Bluesy
# 21.08.2010 ob 13:40
Drugače pa že dejstvo da se nekdo obregne ob glasbeno postajo ki EDINA na območju Ljubljane sploh vrti muziko ki jo nekateri poslušamo in imamo radi (99% ostalih jo pač NE) in ki nima niti frekvenc da bi se lovil po celi Sloveniji pove vse o omejenosti enih ki bi drugim še tisto redko izjemo z zanimivo glasbo radi prikrajšali. Bednik...
Bluesy
# 21.08.2010 ob 13:37
"Na drugi strani imamo Val202 in Radio Študent, ki tekmujeta med sabo, kdo bo vrtel bolj neposlušljivo, zateženo, bizarno, ušesa-parajočo alter-muzko. "

Spet en ki je enkrat v življenju Radio Študent poslušal in daje posplošujoče sodbe. RŠ ima obilo poslušljive muzike, samo da ni komerciala ampak malo manj očitne in sluzave zadeve.Če je zate ves alter "zamorjen" "neposlušljiv" "bizaren" in "ušesa parajoč" potem si pa ali totalno glasbeno neveden ali omejen. Eno ali drugo, ali zelo verjetno kar oboje. Le čevlje sodi naj kopitar...
dego47
# 21.08.2010 ob 13:32
Perdin živi na državnih jaslih zato lahko serje.
medivan
# 21.08.2010 ob 13:19
"Mi zagovarjamo princip ena tuja, ena naša skladba, to se nam zdi fer."
Zoran Predin
Predlagam, na eno našo, 10 tujih. Da bi imeli eno za eno - to je norija in zelo nora izjava. Slovenija ne premore toliko dobrih in kvalitetnih ustvarjalcev, da bila kvota 15% kaj šele kot je dosedaj 40? Razni Buliči naj se upokojijo in prepustijo urednikovanje mlajšim.
Arndovia
# 21.08.2010 ob 13:17
Točno tako, če bodo slovenski izvajalci delali dobro gladbo se bo ziher vrtela... Kvota 15% je MINIMUM ... maximum je pri 100%...
madagascar
# 21.08.2010 ob 13:08
@pederčina: svetovna literatura se pri nas prodaja prevedena v slovenščino, v gledališču so predstave v slovenščini, filmi morajo biti po zakonu podnaslovljeni ali sinhronizirani. Z jezikom se identificiramo in tukaj je bistvo.
sunlit
# 21.08.2010 ob 13:05
@matejchek,

Ni problem samo Radio 1, čisto vse komercialne postaje non-stop, po večkrat na dan lajnajo eno in isto sranje - sredinske, preverjene, osladne, popaste "največje hite 80-tih, 90-tih", ki smo jih vsi že zilijonkrat slišali in jih imamo polna ušesa in poln k....Na drugi strani imamo Val202 in Radio Študent, ki tekmujeta med sabo, kdo bo vrtel bolj neposlušljivo, zateženo, bizarno, ušesa-parajočo alter-muzko. Vmes med tema dvema skrajnostima ni v etru praktično ničesar.

Kar se slovenske glasbe tiče, imamo kvalitetne na pretek, treba je le malo pobrskati po arhivih. Ti so žal pri večini postaj (razen nacionalki) zelo skromni in seveda večinoma sredinsko, komercialno usmerjeni. Slovenska glasba niso samo Predin, Lovšin in Siddharta. V preteklosti se je že delala zelo kvalitetna glasba, pa ne mislim samo legendarne slovenske popevke, ampak rock in pop skupine, za katere večina mlade generacije še slišala ni: September, Jutro, Predmestje, Horizont, Izvir, Srce, Deliali, Mladi levi, Rudolfovo, Buldožer, Ultra, Unioni, Prelom, Karamela, Vertigo, Strune,..., katerih glasba se praktično nikoli ne vrti na nobeni postaji (izjemoma občasno na 1. programu Radio Slovenija). Nacionalni radio ima zelo bogat arhiv, ki pa ga žal zelo slabo izkorišča. Če bi se taka glasba vrtela 40% časa, ne bi imel nič proti...Tudi v tujini delež domače glasbe dosega podoben ali še večji odstotek in v tem ne vidim nič spornega.
pederčina
# 21.08.2010 ob 13:01
nekateri tko razlagajo kot da se vrti tisto kar je všeč urednikom in bog ve komu še.
kot, da ima takozvani balkan nekakšne špijone ... al kaj ...
no. jaz madžarske, še manj pa avstrijske muzike ne bom ravno z veseljem poslušal.
tisti, ki pa mislijo, da je Slovenija v srednji evropi al kje že naj se pa tja kar preselijo.
lep pozdrav od ponosnega balkanca.
seba25
# 21.08.2010 ob 12:55
poglej..če bo slovenska glasba dobra si bo sama utrla pot do radijskega predvajanja, Predin, Kreslin in četica slo muzikantov, delajte dobro glasbo in boste na radiju, ne se skrivat za zakonom
topabo
# 21.08.2010 ob 12:47
Če pa si kdo želi poslušati balkanske, pa naj posluša Radio Aktua. Včasih bila dobra postaja z dobro vsebino in glasbo, zdaj pa kot bi poslušal balkansko postajo z slovenskimi voditelji.
topabo
# 21.08.2010 ob 12:43
To pomeni da bomo v večini poslušali te trapaste balkanske pesmi, že itak jih je preveč. Zakaj pa ne italjanski, avstrijskih, madžarskih, samo te p......e balkanske.

Hočemo 70 % slovenskih, je ogromno dobrih pesmi, različnih žanrov, ampak ni priložnosti da bi jih slišali. 20% tujih (popularnih na lestvicah), 10% pa ostalo.
Alchemist
# 21.08.2010 ob 12:39
Po pravici povedano se mi zdi ta predpis sploh zgrešen. Slovenska glasba bi se morala vrteti ker jo imajo ljudje radi, ne pa zato ker je to zakonsko predpisano. Kaj nam pomaga če radiji vrtijo angleško glasbo podnevi, in slovensko glasbo ponoči? Prav nič po mojem. Samo to da ob spanju smo prisiljeni poslušati bedne pop komade.

Naj se glasba vrti če je kvalitetna, ne pa glede na jezik. Prepičan pa sem da je kvalitetne slovenske glasbe dovolj, le radiji poznajo samo ene in iste lajne ki jih vrtijo cel čas (večinoma ponoči). Kvalitetnim zasedbam kot so Siddharta, Dan D, Kreslin in podobnim sem prepričan da tak predpis ne rabi, ker je njihova glasba dovolj priljubljena da se redno vrti, ta predpis res bolj koristi takim ki ne delajo kvalitetne glasbe in se pol vseeno vrtijo, tipo Alenka Godec, Six Pack Čukur, Andraž Hribar, Jan Plestenjak in podobni. 15% je več kot preveč, nekoč pa bi veljalo to ukinit in namesto prisile uvesti spodbujanje. Ogromno je slovenskih glasbenih ustvarjalcev, ki so zelo kvalitetni (tako pretekli kot današnji), ampak večinoma popolnoma neznani in brez medijske pokritosti. Dejmo raje take pritegnit v ospredje, da ne bomo mogli poslušat zmeraj eno in isto sranje.
MrBlack
# 21.08.2010 ob 12:36
Kdo sploh še posluša radio in gleda televizijo? :D
Menfreya
# 21.08.2010 ob 12:36
40% slovenske glasbe? Ni čudno, da slovenski radio ni poslušljiv.
Elemental
# 21.08.2010 ob 12:13
Cankar je napisal: "Narod si bo pisal sodbo sam." Večina se jih tega niti ne zaveda.
matejchek
# 21.08.2010 ob 12:13
Tu ni nič kriv zakon.

Kaj pa poslušate vsi radio 1 in njihove "hite" oz po domače povedano vrtenje enega in istega dreka noč in dan?

Me pa moti, da nima val 202 več predvajanja glasbe, saj imajo izjemno dobro glasbo, le kaj ko pa morajo imeti pogovorne oddaje cel dan.
Škoda, saj imamo prvi program za pogovorne oddaje, val 202 pa bi bil lahko bolj glasbeno odet.
pederčina
# 21.08.2010 ob 12:04
aja!
pa še na filme sem pozabil! si sploh ne predstavljam kako bi bilo, če bi morale televizije ali pa kinodvorane vrtet 40% domačih filmov....
pederčina
# 21.08.2010 ob 12:02
ampak so pa res face tile glasbeniki! kako bi bilo recimo, če bi založbe morala izdajati 40% domače literature. ali pa gledališča uprizarjati 40 % domačih avtorjev. da ne govorim o tem, da bi vsi mi skupaj morali kupovati 40% domačih izdelkov ...
skratka. sploh ne razumem, zakaj imajo v primerjavi z drugimi panogami, takimi in drugačnimi, ki so prepuščene neusmiljenem kapitalističnemu trgu, sploh privilegije???
Debely
# 21.08.2010 ob 11:49
Se popoloma strinjam z Popajem16. Slovenska glasba niso samo Predin. Lovšin, Big Foot Mama, Siddharta, Plestenjak itd. Kaj pa drugačni bendi? Nove konzerve, Drinkers, September, Izvir, Spin, Buldožer, pa še bi lahko našteval. Te slovenske glasbe se ne vrti. Ve se kdo je pri SAZAS koritu. Plestenjak, Lovšin, Predin in podobni.
mobydik
# 21.08.2010 ob 11:48
malo off-topic, vseeno glasba

Alenka Pinterič ima na youtube-u v zadnjem letu pravo malo morje odličnih izvedb. Spodaj dajem še direktne povezave do nekaterih pesmi.

OBIŠČITE NJEN KANAL, KER SI TO ZASLUŽI.
(njen kanal - TUKAJ)

Back To Black ALENKA PINTERIČ (Amy Winehouse Parody)
(tukaj)

Nothing Compares 2 U (Sinead O'Connor)
(tukaj)

SUSAN BOYLE sung- The End Of The World-now listen ALENKA PINTERIC
(tukaj)

Don't Cry For Me Argentina great performance by ALENKA PINTERIC
(tukaj)
gumbler
# 21.08.2010 ob 11:47
Sicer pa Zoki lahko zdaj poje na jeziku, s katerim se je komandovalo v JNA, pa bo imel kar 85% prostora
gumbler
# 21.08.2010 ob 11:44
Samo, da to razliko od 15% do 40% ne bodo zdaj pokrivale razne Cece, Daniele & Co.
marjan_1
# 21.08.2010 ob 11:35
Kolikor vi naših, toliko mi vaših.
artifex
# 21.08.2010 ob 11:32
Raj bi dodal v zakon, da se ne sme ena pesem več kot dvakrat na dan vrtet :)
madagascar
# 21.08.2010 ob 11:31
Kdor je vrtel ščavnico jo bo vrtel še naprej ne glede na kvote in na državo izvora.
V zakonu naj najprej spremenijo formulacijo "slovenska glasbena produkcija" v "glasba v slovenskem jeziku", ker edino kar lahko ščiti zakon je jezik kot tak in ne ustvarjalce neke nacionalnosti. Kvota 40% glasbe v slovenskem jeziku je primerna, spremeniti je treba le periodo v kateri se računa procente in sicer iz 24 na 6 ur. Tako bi se znebili postaj, ki vrtijo slovensko glasbo zgolj ponoči. Za primerjavo si poslušajte italianske ali hrvaške radijske programe, kjer je glasba v tujem jeziku prej izjema kot pravilo in tako je prav.
boboman
# 21.08.2010 ob 11:24
Končno en pameten predlog! Daleč od tega da je bilo teh 40% kvalitetne glasbe, takoj lahko odrežemo razne slovenske "pop dive" in podobno ščavnico.
popaj16
# 21.08.2010 ob 11:22
Samorastnik, za takšne je Radio Ognjišče..

hahahahaha :)
royalclub
# 21.08.2010 ob 11:21
Samorastnik, za takšne je Radio Ognjišče..
Samorastnik
# 21.08.2010 ob 11:12
FAŠISTI. Nobenih zakonskim omejitev naj ne bo.
Kaj imajo sploh slovenskega razni pevci s slovenskim državljanstvom, ki pojejo v tujih jezikih.
podjetnik
# 21.08.2010 ob 11:11
15% je več kot preveč. Če bodo delali dobro glasbo se bo vrtela...
popaj16
# 21.08.2010 ob 11:07
Če 40% pomeni neprestano nabijanje magnifica, predina, kreslina, lovšin, big foot mame in siddharte potem je 15% čisto dovolj.
Kazalo