Maja leta 2003 so s presenetljivim uspehom prvič preizkusili stoječe muziciranje in danes so eden redkih kvartetov na svetu s tem načinom koncertnega predstavljanja. Foto:
Maja leta 2003 so s presenetljivim uspehom prvič preizkusili stoječe muziciranje in danes so eden redkih kvartetov na svetu s tem načinom koncertnega predstavljanja. Foto:
Godalni kvartet Artis
Na povabilo dunajskega prireditelja Musikverein Wien ima kvartet Artis že od leta 1988 tam svoj celoletni komorni cikel. Foto: Cankarjev dom

To je bil prvi ljubljanski nastop tega svetovno znanega dunajskega godalnega kvarteta, ki ustvarja že 26 let in je v tem času za različne založbe posnel že več kot 25 zgoščenk in zanje prejel najboljše ocene in nagrade. Kvartet odlikuje značilen dunajski godalni zvok, ki je tudi osrednje področje njihovega umetniškega udejstvovanja.

Posebnost: nastopajo stoje
V Mozartovem letu je pri založbi Orfeo izšla njihova najnovejša zgoščenka Don Giovanni (Mozartova opera v priredbi Mozartovega sodobnika Johanna Nepomuka Wenta). Artis kvartet, ki se bo na koncertu v Ljubljani predstavil z deli Berga, Zemlinskega in Schuberta, je eden redkih godalnih kvartetov, pri katerem oba violinista in violist nastopajo stoje.

Glasbeniki igrajo na dragocena glasbila iz zbirke Avstrijske narodne banke (Schuhmayer na violino D. Montagnane iz leta 1727, Miessl na violino A. Guarnerija iz leta 1690, Kefer na violo J. B. Guadaninija iz leta 1874 in Müller na Amatijevo violončelo iz leta 1573).

Vrhunska izvedba in zvočna prepoznavnost
Ansambel je začel muzicirati leta 1980 na mojstrskih tečajih na Dunaju in v Cincinnatiju pri kvartetu LaSalle, med letoma 1983 in 1985 so bili že zmagovalci tekmovanj v Cambridgeu, Evianu in Yellow Springsu. Do danes so nastopili na vseh najpomembnejših komornih festivalih v Evropi, Ameriki in Aziji. Izvajajo in snemajo predvsem glasbo velikih Dunajčanov: za diskografske izdaje kvartetov Alexandra Zemlinskega in Karla Weigla so prejeli niz strokovnih nagrad, izdali pa so tudi celoten opus dunajskega sodobnika Gottfrieda von Einema. Na mednarodnem koncertnem prizorišču sta njihov sloves utrdili ravno vrhunska koncertna izvedba in izdelana zvočna prepoznavnost.

Tudi na svojem prvem koncertu v Ljubljani so predstavili spored z deli skladateljev, ki so v poznem klasicizmu in prvih desetletjih 20. stoletja soustvarjali glasbeno podobo nam najbližje evropske prestolnice.