"Najprej sem bralka, potem pisateljica, roman pa razumem kot krono literature, saj nam omogoča, da na svet gledamo z druge perspektive, da lahko postanemo nekdo drug," pravi letošnja vileniška nagrajenka Olga Tokarczuk.
V pogovoru, ki so ga pripravili v Modrijanovi knjigarni, je poljska pisateljica povedala še, da svoj roman Beguni, ki je izšel tudi v slovenščini, razume kot svoj opus magnum. Sama v literaturi nikoli ni marala eksperimentov, a vseeno meni, da se mora prilagoditi sodobnosti. Zato je razvila t. i. konstelacijski roman: roman, sestavljen iz delčkov, ki jih osmišljajoči bralec nato sestavi v celoto.
V pogovoru se ji je pridružila še češka avtorica Radka Denemarkova, ki meni, da se mora tudi forma romana prilagoditi času, v "katerem je mogoče kupiti oploditev". O romanu Kobold, ki je v prevodu Tatjane Jamnik nedavno izšel pri založbi Modrijan, je poudarila, da je metafora današnje družbe, ljudi, ki jih veliko srečuje - ljudi z visokim inteligenčnim kvocientom, a brez empatije, brez občutka za sočloveka.
Brezkompromisno o nasilju
Dodala je še, da je vesela, da je s Koboldom končala trilogijo o srednjeevropskem 20. stoletju, ki jo dopolnjujeta še Jaz pa vprašam, kdo to tolče in Denar od Hitlerja.
"Ko sem pisala Jaz pa vprašam, kdo to tolče, se nisem zavedala, da bo nastala trilogija, a so se mi ob nastajanju dela zastavljala vprašanja, kot sta, v kakšnem prostoru živim ali zakaj se v tem prostoru toliko laže," je pojasnila.
Denemarkova, ki v svojih delih brezkompromisno odpira pereče teme sodobne družbe, kot so izvori totalitarizma in različne oblike nasilja, je zase dejala, da piše o stvareh, ki jo mučijo - "jezik mora peči, boleti", vedno pa se postavi na stran žrtve.
Prosimo, da se pri komentiranju držite teme, ne uporabljate sovražnega govora in upoštevate pravila. Komentiranje in objava vsebin - POGOSTA VPRAŠANJA IN ODGOVORI.